Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 12 záznamů.  1 - 10další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Interní audit a jeho význam v podniku
Vašíčková, Kristýna ; Vokáčová, Lucie (vedoucí práce) ; Kala, Václav (oponent)
Cílem této bakalářské práce je zhodnotit potřebnost a význam interního auditu v konkrétní organizaci, která je zaměřena na informační a komunikační technologie. V první části práce jsou vymezena teoretická východiska získaná studiem a komparací odborné literatury a internetových zdrojů. Je zde popsána historie interního auditu, jeho význam a vývoj, průběh interního auditu, závěrečná zpráva, typy interních auditů a rozdíl mezi interním a externím auditem. V druhé části je nejprve charakterizován vybraný podnik a popsáno Samostatné oddělení interního auditu a kontroly, které bylo pozorováno po určitý časový interval. Dále jsou v práci uvedeny typy interních auditů, které se v podniku vykonávají, analýza samotného průběhu auditu, nedostatky zjištěné z provedených auditů a spolupráce mezi interním a externím auditem. V závěru práce je porovnána praxe s teorií a tím zhodnocena situace a fungování interního auditu v podniku. Je vyhodnoceno, že interní audit v tomto konkrétním podniku má své opodstatněné místo. Svůj přínos má především v ušetřených nákladech a v odhalení chyb v pracovních postupech. Byla doporučena pouze dvě možná zlepšení pro efektivnější fungování tohoto útvaru: zřídit výbor pro audit, z důvodu větší nezávislosti útvaru interního auditu; druhé doporučení vyplynulo z rozhovorů s auditory na téma jejich vzdělávání, kde je velký potenciál pro zlepšení a podnik by měl zvážit investici do této oblasti.
Strategie marketingového řízení firmy.
Scherzlová, Zuzana ; Kala, Václav (vedoucí práce) ; Pavla, Pavla (oponent)
Předkládaná diplomová práce analyzuje strategické marketingové řízení zvolené firmy a na základě provedené situační analýzy navrhuje vhodnou marketingovou strategii. Pro tyto účely byla zvolena společnost Sportcentrum Statek v Buštěhradě. Společnost se zaměřuje na sportovní aktivity vhodné pro lidí všech věkových kategorií, zejména pak na hru badminton, jenž přináší společnosti nejvyšší tržby. V první teoretické části práce jsou vysvětleny základní pojmy vztahující se k danému tématu. Pozornost je kladena zejména na marketingový plán, marketingovou situační analýzu a marketingový mix. V praktické části je nejprve charakterizována zvolená společnost. Dále navazuje situační analýza rozdělená na vnější a vnitřní prostředí společnosti, na jejímž základě jsou identifikovány jednak příležitosti a hrozby pro společnost, a také její silné a slabé stránky. To vše je na závěr shrnuto do SWOT matice. Další část práce se zabývá vnitřními a vnějšími zájmovými skupinami. Zjištěné poznatky jsou na závěr shrnuty a na jejich základě jsou předložena opatření a doporučení, která by měla vést společnost ke zvýšení podílu na trhu.
Audit procesů řízení
Vostatková, Adéla ; Kala, Václav (vedoucí práce) ; Pavel, Pavel (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na Audit procesů řízení. V části práce nazvané Současné poznání dané problematiky jsou definovány základní pojmy související s tématem diplomové práce, například audit a jeho uplatnění v podniku, procesní audit, proces a procesní řízení včetně aplikované metodiky. Dále jsou v teoretické části vysvětleny pojmy související s kvalitou a s odpovídajícími standardy ISO. Vybraným sledovaným podnikem pro vlastní práci je stavební společnost XY, která dodává stavby na klíč. Společnost je certifikovaná ISO normami 9001. V analytické části autor práce na základě řízených rozhovorů s odpovědnými pracovníky vypracuje procesní analýzu, kde definuje, zmapuje a zhodnotí současné procesy. Dále autor práce posoudí pomocí zvolené analýzy nastavené procesy řízení na kvalitu výstupního produktu a ekonomickou výkonnost podniku k současně nastaveným procesům. Následně autor práce provede komparaci nastavených procesů s danými požadavky ISO 9001. Na základě získaných poznatků z provedených analýz autor práce navrhne opatření vedoucí k zjednodušení procesů, a získání vyšší výkonnosti. Autor v každé kapitole zaujímá své stanovisko a staví se do pohledu prevence. Navrhuje, aby společnost kvalitu vnímala jako jeden z nejvýznamnějších faktorů úspěšnosti, díky níž je docíleno vyšší spokojenosti zákazníků, což v budoucnu přináší vyšší ziskovost.
Možnosti zlepšení personálního řízení v SŽDC, s.o.
Pokošová, Zdenka ; Kala, Václav (vedoucí práce) ; Vladimír, Vladimír (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na řízení a rozvoj lidských zdrojů v státní organizaci Správa železniční dopravní cesty. Cílem práce je navrhnout opatření, která přispějí ke stabilizaci v oblasti řízení lidských zdrojů, k zefektivnění motivace zaměstnanců a poskytování zpětné vazby. V teoretické části jsou charakterizována odborná východiska potřebná k pochopení celé problematiky řízení lidských zdrojů. Jsou zde vysvětleny odborné pojmy jako řízení lidských zdrojů, zásady efektivního odměňování a hodnocení zaměstnanců, aj. V metodice práce jsou popsány metody tvorby dotazníků a statistické metody použité k jejich vyhodnocení. V praktické, části je charakterizována současná koncepce řízení lidských zdrojů v SŽDC a identifikovány problematické části. Vše je konfrontováno s výsledky dotazníkového šetření provedeného u zaměstnanců na jednotlivých úrovních provozu i řízení. Na základě zjištěných skutečností jsou navrženy možnosti zlepšení řízení toho nejcennějšího, co podnik má, tedy lidských zdrojů.
Strategie marketingového řízení firmy.
Kubrichtová, Eva ; Kala, Václav (vedoucí práce) ; Michal, Michal (oponent)
Předmětem této diplomové práce je zanalyzovat strategické marketingové řízení zvolené firmy a na základě provedené situační analýzy navrhnout vhodnou marketingovou strategii. K tomuto účelu byla vybrána firma paní podnikatelky Květuše Hellmichové z Litvínova, která se zabývá plaváním kojenců, batolat a dětí předškolního věku. V první části jsou vysvětleny základní pojmy, které se vztahují k danému tématu. Pozornost je kladena na marketingovou situační analýzu, marketingové strategie a marketingový mix služeb. V praktické části je charakterizována zvolená firma. Na to navazuje situační analýza, která je rozdělena do několika částí. První a druhá část je věnována analýze vnějšího a vnitřního prostředí. Třetí část je stěžejní pro výběr marketingové strategie a obsahuje identifikaci udržitelné konkurenční výhody. Poslední analytická část se zabývá vnitřními a vnějšími zájmovými skupinami. Na závěr jsou shrnuty zjištěné poznatky, na základě kterých jsou navržena opatření a doporučení, která by měla vést k upevnění pozice firmy a zvýšení jejího podílu na trhu.
Podnikatelský projekt pro vybranou firmu
Šimera, David ; Kala, Václav (vedoucí práce) ; Huml, Jan (oponent)
Bakalářská práce se zabývá tématem vytvoření podnikatelského projektu pro vybranou firmu. Jedná se o skutečně existující firmu Bário s.r.o. Cílem práce je vyhodnotit získaná data a na jejich základě navrhnout podnikatelský plán pro vybraný podnik. V první teoretické části jsou charakterizovány pojmy týkající se podnikání a také metody finanční a situační analýzy. V druhé části práce, jež se zabývá vlastní prací, jsou metody, v teoretické části popsané, aplikovány na podnik. Na základě jejích výsledků je vytvořena SWOT matice. Pomocí SWOT matice jsou navrženy možné strategie. Tyto strategie jsou následně konzultovány s vedením podniku a na základě těchto konzultací je na závěr vytvořen podnikatelský plán.
Vliv podpory z programů regionálního rozvoje na rozvoj města
Vávrová, Denisa ; Kala, Václav (vedoucí práce)
Bakalářská práce bude v teoretické části zaměřena na možnosti čerpání finančních prostředků ze dvou operačních programů financovaných z fondů Evropské unie v rámci Integrovaných plánů rozvoje měst. V praktické části budou hodnoceny realizované projekty v rámci Integrovaného plánu rozvoje města Mladá Boleslav v programovém období 2007 -- 2013. Bude zjišťováno naplnění stanovených cílů a identifikace reálných efektů nebo případných dopadů i předpokládaných, které měly být dosaženy realizací aktivit těchto projektů na rozvoj vymezených zón Starého města a Severního sídliště v Mladé Boleslavi. Na základě těchto zjištěných výsledků bude provedeno hodnocení naplnění implementace cílů Regionálního operačního programu Střední Čechy a Integrovaného operačního programu, ze kterých byly projekty financovány.
Motivace a stimulace pracovníků v podniku
Yurchenko, Polina ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Kala, Václav (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou motivace a stimulace pracovníků v podniku. První část práce popisuje základní pojmy, které jsou důležité ve vztahu k motivaci. Dále práce seznamuje s nejznámějšími teoriemi, které se zabývají motivací lidí. Poté byly charakterizovány pojmy motivační program a benefity. Praktická část navazuje na získané teoretické poznatky a zabývá se analýzou systému stimulace ve zvolené společnosti. Pomocí dotazníkového šetření byly zjištěny problémy a nedostatky v motivování zaměstnanců, byly vymezeny motivační faktory, které jsou z hlediska významnosti pro zaměstnance nejdůležitější, a zároveň bylo zjišťováno, zda jsou tyto faktory na pracovišti uplatňovány. Dále tu jsou obsaženy návrhy řešení těchto nedostatků, které by měly vést ke zlepšení informovanosti a výkonnosti ve společnosti.
Motivace a stimulace pracovníků v podniku
Volochniuk, Alina ; Margarisová, Klára (vedoucí práce) ; Kala, Václav (oponent)
Cílem bakalářské práce je zhodnotit oblast motivace a stimulace pracovníků v podniku Lesy ČR, Lesní správa v Karlovarském kraji a navrhnout případné změny v dané oblasti. Práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část je zpracována na základě metody studia odborné literatury a vzájemným srovnáváním, propojováním a doplňováním výstupů z vícera zdrojů týkajících se oblasti motivace a stimulace pracovníků v podniku. Praktickou část představuje výzkumné šetření zvoleného subjektu, kde nástrojem pro sběr dat je dotazník pro zaměstnance a rozhovor s vedoucím pracovníkem. Na základě získaných dat je provedena analýza a vyhodnocení podniku v oblasti motivace a stimulace. Výzkumem bylo prokázáno, že zaměstnanci hodnotí zkoumanou oblast v podniku pozitivním způsobem. Lze dospět k závěru, že v podniku již existuje fungující systém, k němuž však byly ještě na základě výsledků dotazníkového šetření zformulovány konkrétní návrhy a doporučení k této oblasti.
Stimulace zaměstnanců v sektoru služeb
Lutašová, Darja ; Kala, Václav (vedoucí práce) ; Vokáčová, Lucie (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na stimulaci zaměstnanců v sektoru služeb. Cílem práce je ověřit stimulační účinek motivačních nástrojů, vedoucích ke zvýšení tržeb v dané sítí lékáren, vyhodnotit efektivitu a navrhnout účinnější systém stimulace. V první části práci jsou vymezeny základní pojmy motivace a stimulace, charakteristika benefitů, hmotných a relačních odměn. V druhé části jsou zpracovány odpovědi respondentů do tabulek a grafů a porovnávány s hypotézami. V závěru práce jsou shrnuty výsledky výzkumu a navrženy změny motivačních nástrojů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 12 záznamů.   1 - 10další  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Kala, Vít
5 Kala, Vítězslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.