Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 54 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Evaluace neformálního vzdělávání - přípravy dobrovolníků ve vybraných neziskových organizacích v ČR
Křečanová, Alena ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Kuchař, Pavel (oponent)
Ústředním tématem předložené bakalářské práce je fenomén dobrovolnictví s akcentem na přípravu dobrovolníků ve dvou vybraných neziskových organizacích, konkrétně v INEX - sdružení dobrovolných aktivit a v YMCA v České republice. Práce je rozdělena na dvě části. Teoretická část pracuje se základními pojmy s cílem zasadit fenomén dobrovolnictví do širší problematiky občanské společnosti. Empirická část práce se zaměřuje na deskripci dvou vybraných neziskových organizací a následně se soustředí na empirické šetření, jehož cílem je přinést konkrétní poznatky o vzdělávacím programu přípravy dobrovolníků na vykonávání dobrovolné činnosti v těchto organizacích. KLÍČOVÁ SLOVA: občanská společnost, nezisková organizace, dobrovolnictví, dobrovolník, neformální vzdělávání
Vzdělávání manažerů a možnosti inovací v krátkodobých kurzech pro nižší management
Lochmannová, Barbora ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Předkládaná práce se zaměřuje na vzdělávání nižšího managementu v krátkodobých kurzech. V teoretické části se zaměřuje na definici nižšího managementu a jeho specifické postavení v organizační struktuře a na kompetence, které jsou pro ně důležité. Další část teoretické práce je věnována vzdělávání a tvorbě vzdělávací aktivity včetně způsobů hodnocení. V empirické části jsou představeny dva manažerské kurzy pro nejnižší manažery ve společnosti McDonald's ČR a SR. Na základě poznatků z teoretické části práce jsou pro kurzy navrhnuta možná zlepšení a také změna v koncepci kurzů. Součástí empirické části je i vyhodnocení zpětné vazby, kterou účastníci po skončení kurzu vyplňují, ale systematicky se nezpracovává. Klíčová slova: Liniový manažeři, vzdělávání, kompetence, hodnocení vzdělávací aktivity
Motivace pracovníků v období mladé a starší dospělosti
Krchová, Eva ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Resumé Tato diplomová práce se zabývá tématem motivace pracovníků, přičemž se zaměřuji především na dvě věkové skupiny pracovníků - pracovníky v období mladší dospělosti a pracovníky v období starší dospělosti. V úvodu je vysvětleno, proč jsem si dané téma vybrala, poté předestírám základní vymezení pojmů, seznamuji s klasickými teoriemi motivace, na které následně navazuje přehled teorií motivace zaměřených na pracovní prostředí. Uvádím také poznatky z vývojové psychologie, přičemž svou pozornost věnuji především psychologickým charakteristikám mladého a staršího pracovníka.Ve své práci čerpám kromě klasické literatury také z mnoha výzkumů, které byly na dané téma v posledních letech uskutečněny a které uvádějí rozdíly mezi pracovníky mladšími a staršími. V poslední části analyzuji své výzkumné šetření, které má formu kvalitativních rozhovorů s představiteli obou skupin pracovníků, na které se zaměřuje tato diplomová práce, a porovnávám jeho výsledky s teoretickými východisky.V závěru konstatuji, že ač se v určitých aspektech tyto skupiny liší a je třeba mít tyto odlišnosti na zřeteli, základní motivační teorie jsou však stejně platné pro obě skupiny.
Rozdílné pohledy zúčastněných stran při získávání a výběru absolventů vysokých škol
Beerová, Michala ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
4 Abstrakt Diplomová práce s názvem Rozdílné pohledy zúčastněných stran při získávání a výběru absolventů vysokých škol pojednává o možnostech realizace výběrového a náborového procesu pro absolventy. Práce zohledňuje názory jednotlivých představitelů tohoto procesu: personálního oddělení a absolventů. Práce je rozdělena na pětidílnou teoretickou část, ve které je nastíněna základní terminologie a popsány personální činnosti související se získáváním a výběrem absolventů. Dále je diskutována role absolventa a jeho psychologický profil. V dalších kapitolách jsou rozebrány vlivy, které s danou problematikou souvisí. Poslední kapitola teoretické části popisuje dostupné výzkumy a šetření a souvisí s hodnocením výběrových řízení ze stran účastníků. Empirická část se zaměřuje na nábor a výběr absolventů v pěti různých společnostech. Využíván je kvalitativní přístup pomocí polostrukturovaných rozhovorů, které probíhaly s personalisty a absolventy. Empirická část obsahuje srovnání procesů v jednotlivých společnostech, zhodnocení internetových stránek v kontextu náboru absolventů a diskuzi nad aspekty těchto procesů jako je vnímaná délka výběrových řízení, platová očekávání absolventů a mimo jiné i zjištění, co bylo pro absolventy nejdůležitější při zvažování pracovní nabídky. Klíčová slova: Výběrové řízení,...
Specifika vzdělávání pedagogických pracovníků
Shánilová, Ivana ; Beneš, Milan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent) ; Šerák, Michal (oponent)
(česky) Disertační práce je zaměřena na problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků z pohledu současné legislativy Evropské unie a České republiky jako jednoho z klíčových adaptačních mechanismů, které zajišťují schopnost vzdělávací soustavy adekvátně reagovat na stále se měnící společenské podmínky v současném globalizovaném světě. Teoretická část za pomoci analýzy různých teoretických přístupů k dalšímu vzdělávání vymezuje a popisuje problematiku dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, jeho systému, specifických podmínek, oblastí a jeho financování. Zabývá se oblastí profese a kompetencí učitele, kariérního řádu a profesního standardu učitelů. Empirická část této práce popisuje na základě empirického šetření systém dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků jak z pohledu vedení škol, tak z pohledu pedagogů a mapuje specifické faktory ovlivňující kvalitu současného dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků.
Ovlivňování kvality pracovního života rozvojovými aktivitami
Dufková, Markéta ; Gruber, Jan (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
UNIVERZITA KARLOVA V PRAZE FILOZOFICKÁ FAKULTA KATEDRAANDRAGOGIKY A PERSONÁLNÍHO ŘÍZENÍ Bc. Markéta Dufková Ovlivňování kvality pracovního života rozvojovými aktivitami (Influence of development activities on quality of work life) DIPLOMOVÁ PRÁCE Praha 2013 Vedoucí práce: PhDr. Jan Gruber, Ph.D. RESUMÉ Práce je zaměřena na komparaci teoretických přístupů ke kvalitě pracovního života s praktickými přístupy v mezinárodních společnostech. Zároveň je kladen důraz na oblast rozvoje zaměstnanců, jehož součástí je i vzdělávání. Základem práce je analýza přístupů ke kvalitě života respektive ke kvalitě pracovního života. Teoretické dimenze kvality pracovního života jsou syntézou aplikovány na praktický měřící nástroj, využívaný ve zkoumané korporaci. V dnešní době je zaměstnanec vzácným a nezbytným prvkem života organizace. Orientace na zákazníka a orientace na zaměstnance vyžaduje dokonalou znalost motivačních vzorců a potřeb člověka. Zlepšením kvality pracovního života můžeme ovlivnit nejen pracovní výkon zaměstnance, ale i jeho spokojenost s prací. Druhotným efektem je i snížení fluktuace. Kvalitu pracovního života je možné ovlivňovat velkým množstvím způsobů, v této práci je však pozornost zaměřena na působení rozvoje zaměstnanců na celkovou kvalitu pracovního života.
Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání
Suchomelová, Kristýna ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Reichel, Jiří (oponent)
Cílem bakalářské práce s názvem "Motivace k dalšímu vzdělávání a faktory ovlivňující účast na dalším vzdělávání" je zjistit, co motivuje dospělé k dalšímu vzdělávání a co jim naopak ve vzdělávání brání. Práce se skládá ze dvou částí - teoretické a empirické. Teoretická část se snaží o přehledné shrnutí základních poznatků o problematice s využitím odborné literatury domácích i zahraničních autorů. Druhá, empiricky zaměřená část, obsahuje popis vlastního výzkumného šetření. Cílem šetření je postihnout motivy dospělých k účasti na dalším vzdělávání a odhalit nejčastější bariéry, překážky této účasti. Šetření bylo provedeno formou ankety a snaží se ověřit na příkladu zvolené společnosti závěry vyřčené v teoretické části. Klíčová slova: Celoživotní učení, další vzdělávání dospělých, systém dalšího vzdělávání, motivace ke vzdělávání, bariéry ve vzdělávání. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Problematika získávání a výběru zaměstnanců v systému řízení podle kompetencí.
Raisová, Tereza ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Kirovová, Iva (oponent) ; Eger, Ludvík (oponent)
Disertační práce: PROBLEMATIKA ZÍSKÁVÁNÍ A VÝBĚRU ZAMĚSTNANCŮ V SYSTÉMU ŘÍZENÍ PODLE KOMPETENCÍ Mgr. Tereza Raisová ABSTRAKT Disertační práce se zabývá problematikou kompetencí, řízení podle kompetencí a zejména metodou Competency Based Interview. Cílem práce je zorientovat se v problematice kompetencí a zaměřit se na kompetence tak, jak jsou chápány ve smyslu pedagogickém, andragogickém a řízení lidských zdrojů. Práce se dále zaměřuje především na profesní kompetence k vynikajícímu výkonu, jejich identifikaci, rozvoj a možnosti jejich použití v získávání a výběru, vzdělávání a hodnocení, tedy v systému řízení. Hlavním cílem je pak přispět k rozvoji vědy realizací sondy v oblasti efektivity metody Competency Based Interview (CBI) a podpořit tak další zkoumání této metody. Práce je členěna do pěti tematických celků. První kapitola obsahuje teoretická východiska problematiky kompetencí, naznačuje vznik pojmu kompetence jako klíčové charakteristiky pro úspěch na určité pracovní pozici, zabývá se kompetencemi ve smyslu pedagogické a andragogické kategorie, odlišuje kompetence klíčové a profesní a vymezuje další související pojmy. Druhá kapitola se zabývá vnitřním prostředím kompetence, strukturou a psychologickými aspekty kompetencí vysokého výkonu, zaměřuje se zejména na chování, osobnost, emoční inteligenci a...
Analýza pracovního prostředí z pohledu řízení diverzity a jeho zavádění do firemní praxe
Indruchová, Zuzana ; Eger, Ludvík (vedoucí práce) ; Jermář, Milan (oponent) ; Pisoňová, Mária (oponent)
Univerzita Karlova v Praze Filozofická fakulta Katedra andragogiky a personálního řízení Program: Pedagogika Zuzana Krištofová Analýza pracovního prostředí z pohledu řízení diverzity a jeho zavádění do firemní praxe Abstrakt vedoucí práce: Doc. PaedDr. Ludvík Eger, CSc. 2012 ABSTRAKT V předložené disertační práci autorka objasňuje řízení diverzity a seznamuje čtenáře se souvisejícím pojmy. V úvodu autorka uvádí základní cíle práce, a to komplexně objasnit pojetí řízení diverzity jako součást firemní kultury, popsat roli personálního útvaru i roli manažerů a top managementu. Dále pak je to zmapovat nastavení diverzitního vzdělávání a popsat souvislosti mezi firemní kulturou a diverzitním řízením. V části, která je věnována konkrétním případovým studiím, se autorčina pozornost obrací na popis současné situace a jejím cílem je ho zanalyzovat a zhodnotit. Práce je rozčleněna do tří částí (teoretická, teoreticko - empirická, empirická) a sedmi tematických kapitol. Autorka v celé práci poukazuje na vztahy s řízením lidských zdrojů, firemní kulturou, vzděláváním na podporu řízení a ocenění diverzity. Dále zde porovnává politiku rovných příležitostí s řízením diverzity, věnuje se organizačnímu rozvoji z hlediska diverzitního vývoje a diverzitě na pracovišti. Autorka také analyzuje firemní prostředí prostřednictvím...
Specifika vzdělávání a rozvoje v malých organizacích - analýza spokojenosti zaměstnanců s nabídkou vzdělávání
Hladníková, Nina ; Šerák, Michal (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Tématem diplomové práce je vzdělávání pracovníků v organizaci, tedy oblast podnikového vzdělávání. V úvodu práce vychází z popisu komplexního systému vzdělávání a oblastí vzdělávání pracovníků v organizacích. Další kapitoly jsou věnovány systému podnikového vzdělávání se zaměřením na definování přístupů organizací ke vzdělávání. Součástí jsou také podkapitoly zaměřující se na koncept strategického rozvoje lidských zdrojů. Důležitou kapitolou práce je popis procesu projektování vzdělávání pracovníků v organizacích, jejíž součástí jsou podkapitoly zaměřující se na identifikaci potřeby vzdělávání a analýzu této potřeby, plánování vzdělávání, jeho realizaci a hodnocení. Jsou zde vymezeny oblasti jako cíle vzdělávání, vybraní účastníci vzdělávání, formy a metody vzdělávacích akcí či osobnost lektora. Praktická část se věnuje popisu, rozboru a srovnání vybraných malých organizací z hlediska struktury těchto organizací a jejich systémů vzdělávání. Zahrnuje výstupy z částečně strukturovaných rozhovorů, dotazníkového šetření a případné analýzy firemních dokumentů, které se zaměřovaly na zjištění rozsahu a podoby vzdělávání ve vybraných malých organizacích a na spokojenost pracovníků s tímto vzděláváním. Záměrem práce je po teoretické stránce nastínit východiska vzdělávání pracovníků v organizacích a v...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 54 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
4 Eger, Lukáš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.