Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  začátekpředchozí192 - 201dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Religionistická témata ve výuce Občanského a společenskovědního základu Rámcových vzdělávacích plánů pro gymnázia
Scharnaglová, Luisa ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Rybák, David (oponent)
Tato práce je zaměřená na problematiku výuky náboženských témat na gymnáziích podle RVP G s ohledem na význam výchovy k toleranci a prevenci xenofobních postojů v multikulturní společnosti. Práce je rozdělena na tři hlavní části. V první části - teoretické jsou jednak posbírány a interpretovány podklady, které musí učitel při výuce tématu zohlednit (jako jsou oborové učebnice a závazné školské dokumenty a doporučení), zároveň je také nastíněn přístup k tématu v ostatních zemích a dále jsou zde sepsány základní oborové znalosti, které by měl vyučující při probírání tématu znát a zohlednit. Ve druhé části je realizována kvalitativní výzkumná sonda s cílem zjišťování studentských porozumění danému tématu. Výzkumnou metodou byly hloubkové rozhovory u pěti studentů sekundárního vzdělávání rozdílného věku, pohlaví, náboženského smýšlení, národnosti a sociálně-ekonomického zázemí. Data byla analyzována a vyhodnocena s ohledem na oblast znalostí, dovedností a postojů. Poslední část práce je zaměřená na řešení konkrétních didaktických situací při probírání tématu. Jsou navrženy vyučovací hodiny a doprovodné aktivity s ohledem na obsahy a metodické podklady vymezené v první části této práce a studentská porozumění zjištěné v části druhé. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Malé projekty Euroregionu Nisa-Neisse-Nysa jako nová dimenze přeshraniční spolupráce
Dvořáková, Michaela ; Stracený, Josef (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Michaela Dvořáková ABSTRAKT Cílem této diplomové práce je představit relativně nové subjekty přeshraniční spolupráce, kterými jsou euroregiony. Hlavní část této práce se zabývá konkrétně Euroregionem Neisse-Nisa-Nysa. Je představen jeho vznik a vývoj, právní vymezení, organizační struktura, financování, zájmy a cíle a jeho správcovství Fondu malých projektů. Praktická část této diplomové práce si klade za cíl analyzovat objem financí, zapojené subjekty a počty zrealizovaných projektů v jednotlivých dotačních programech, do kterých se Euroregion s Fondem malých projektů zapojil. Obliba malých projektů u českých měst a obcí je prokázána analýzou i závěrečným dotazníkovým šetřením.
Hrad Týřov. Jeho někdejší význam, hmotná kultura a stavební podoba.
Dvořáková, Michaela ; Klápště, Jan (vedoucí práce) ; Mazáčková, Jana (oponent)
(česky) Diplomová práce řeší základní otázky v bádání o hradech, a to na konkrétním příkladu v podobě Týřova. Zabývá se historií a stavebním vývojem hradu, včetně diskuse o původu stavební tradice, kdy se v předchozích pracích uvažovalo o importu francouzské architektury. Podstatnou částí práce je řešení problematiky hradu v krajině, kde je kladen důraz na přírodní podmínky, které udávají stavební podobu hradu. Dalším aspektem, který byl v práci řešen, je navázání hradu na místní infrastrukturu a významné dopravní uzly nebo překážky (brody apod.) včetně návaznosti na služebné vsi a zdroje surovin. Ve studiu hradů jsou také často akcentovány funkce hradu. V řešení této problematiky se musíme zabývat jeho stavební podobou, infrastrukturou, zázemím, zdroji surovin a inventářem hradu, který vypovídá o společenském postavení jeho obyvatel. Poslední částí práce je zpracování vybraného souboru materiálu. Toto zpracování poskytlo dataci keramiky poloviny 13. století, která dosud v regionu chyběla. Zpracovaný materiál vypovídá i o každodenním životě obyvatel hradu.
Proměny Smíchova v 19. a 20. století
Pešková, Barbora ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Abstrakt- česky Cílem bakalářské práce Proměny Smíchova v 19. a 20. století je představit tuto pražskou městskou část, a to zejména v průběhu těchto dvou století, která byla velmi zásadní v celé jeho historii, a také se výrazně projevila na jeho nynější podobě. Po úvodním představení samotného vzniku Smíchova, včetně jeho názvu, a stručného popisu jeho vývoje v průběhu celé historie se práce zaměřuje na Smíchov v 19. století, které je typické především procesem industrializace. Před uvedením a přiblížením nejdůležitějších podniků, které v té době fungovaly, se práce v rámci komplexní charakteristiky Smíchova věnuje i dalším oblastem, které byly neméně důležitou součástí dějin této městské čtvrti, například vzniku infrastruktury, samosprávy, školství, společenskému životu atd. Následující část práce prezentuje Smíchov v 20. století, jehož vývoj byl ovlivněn především dvěma světovými válkami a obdobím socialismu v naší zemi. Dále je představen i velmi významný projekt rekonstrukce křižovatky Anděl na konci tohoto století a počátku století 21. Zároveň je popsán i nynější stav Smíchova, kdy se především z Anděla stalo jedno z novodobých center metropole, a na závěr také budoucí plány na jeho revitalizaci. Klíčové pojmy: vývoj, Smíchov, industrializace
Dětská porozumění sociální stratifikaci u žáků 2. stupně ZŠ
Forštová, Iveta ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Diplomová práce se zaměřila na výzkum porozumění sociální stratifikaci u žáků 2. stupně základní školy. Cílem práce je diagnostika žákovských porozumění v tématu sociální stratifikace - zjišťování míry reflexe třídních nerovností, interpretace příčin rozvrstvení společnosti, vlastní hodnocení stavu společnosti, představy o sociální mobilitě. V první části byla vymezena teoretická východiska diplomové práce - pojem sociální stratifikace a základní vědecké teorie sociální stratifikace, konstruktivismus, dětské interpretace světa. Dále byly představeny vybrané zahraniční a domácí výzkumy porozumění sociální stratifikaci. V druhé části byla vymezena metodologická východiska diplomové práce a prezentovány výsledky kvalitativního výzkumného šetření dětských porozumění realizovaného metodou hloubkového polostrukturovaného rozhovoru. Výsledky výzkumného šetření naznačily, že žáci vnímají a různým způsobem reflektují existenci sociální stratifikace. KLÍČOVÁ SLOVA: konstruktivismus, prekoncept, dětská porozumění, sociální stratifikace, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný rozhovor
Proměny tradičního způsobu života v soběslavsko-veselských Blatech
Houdková, Lenka ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Dvořáková, Markéta (oponent)
Základním tématem mé práce jsou proměny tradičního způsobu života v českém prostředí a jejich specifická podoba v oblasti soběslavsko-veselských Blat. Práce se zaměřuje se na tradiční způsob obživy místního obyvatelstva, kterým bylo až do kolektivizace českého venkova zemědělství a jeho proměny v průběhu specifického místního vývoje s důrazem na 19. a 20. století, kdy zde došlo k velmi podstatným změnám nejen ve způsobech zemědělské výroby a technologie, ale ve způsobu života místních rolníků. V obživě místních obyvatel hrála důležitou úlohu i těžba rašeliny, jejíž způsoby a možnosti využití se proměňovaly zejména ve 20. století. Pro lepší pochopení tradic regionu a podmínek, z nichž vyrostla specifická místní kultura se zabývám lidovou kulturou a její proměnami v průběhu času. Opět se zaměřením především na období 19. a 20. století. Místní lidová kultura měla vždy v porovnání s okolními regiony specifické projevy, na jejichž popis práce klade důraz. Specifika místní lidové kultury můžeme vidět zejména v lidových krojích, které se zde v běžném užívání udržely do počátku 20. století, stavitelství, typickém selském baroku a lidových zvycích. V událostech moderních dějin hledám, které faktory měly vliv na život místních obcí a stojí za současnými problémy, s nimiž se místní zastupitelstva potýkají. V...
Možnosti a meze práce s motivací u žáků se syndromem ADHD a ADD na prvním stupni ZŠ
Dvořáková, Michaela ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce) ; Horská, Petra (oponent)
Diplomová práce s názvem Možnosti a meze práce s motivací u žáků se syndromem ADHD a ADD na prvním stupni ZŠ se specializuje na hledání efektivní motivace u zmíněných žáků. V teoretické části diplomové práce budou vymezeny pojmy motivace, syndrom ADHD a ADD, vyučovací metoda, organizační forma, hodnocení, vztah učitele a žáka. Dále bude provedena dílčí analýza jednotlivých pojmů a vztahů mezi nimi. Zpracovaná teoretická východiska budou zohledněna v empirické části. Cílem empirické části bude vypozorovat efektivní způsob motivace žáků se syndromem ADHD a ADD integrovaných v běžné třídě na prvním stupni základní školy. Z výzkumných metod bude použito přímé a zúčastněné pozorování, kazuistika, analýza prací žáků. Klíčová slova: motivace, ADHD, ADD, vyučovací metoda, organizační forma, hodnocení, vztah učitele a žáka
Porozumění problematice nacistické ideologie v rámci politologického učiva u žáků 2.stupně ZŠ
Šindelářová, Petra ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Jirásková, Věra (oponent)
Cílem diplomové práce je porozumění problematice nacistické ideologie v rámci politologického učiva u žáků 2. stupně základních škol. V teoretické části je analyzováno pojetí politologického učiva v kurikulu občanské výchovy vzdělávací oblasti Člověk a společnost RVP ZV se zaměřením na téma nacistické ideologie. Jsou zde vysvětleny základní pojmy této problematiky - kurikulum, Rámcový vzdělávací program, politické vzdělávání a ideologie a její druhy. Dále zde najdeme současná výzkumná sdělení zabývající se vývojem politického myšlení žáků 2. stupně základních škol. V praktické části této práce se pracuje s vybranou skupinou žáků, abychom na základě vlastního šetření diagnostikovali, jak tito žáci rozumí problematice ideologií se zaměřením na nacismus. Vybranou skupinu tvoří žáci devátých ročníků základní školy. V této části je tak popsána příprava, realizace, prezentace a následná interpretace kvalitativního výzkumu, který se uskutečnil formou polostrukturovaných rozhovorů se žáky. Druhým důležitým bodem praktické části je vzdělávací středisko Památníku Lidice. Je zde popsán a didakticky analyzován současný vzdělávací program Památníku. Ještě užší vybraná skupina žáků se tohoto programu zúčastní. S časovým odstupem je v této práci ověřena úroveň porozumění problematice nacistické ideologie žáků,...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   začátekpředchozí192 - 201dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
33 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
56 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
33 Dvořáková, Markéta
43 Dvořáková, Martina
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.