Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 309 záznamů.  začátekpředchozí163 - 172dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Globalizace a vybrané globální problémy ve výuce základů společenských věd na gymnáziích
Penížková, Pavla ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Lánský, Ondřej (oponent)
Cílem diplomové práce je představit téma globalizace a globálních problémů jako téma školního vyučování. Bude provedena didaktická analýza tématu v souvislosti se vzdělávacím obsahem občanského a společenskovědního základu a průřezového tématu výchova k myšlení v evropských a globálních souvislostech na gymnáziích. V teoretické části je krátce vymezena globalizace a vysvětleny potřebné sociologické pojmy, jako například globální chudoba, globální nezaměstnanost a konzumerismus. Dále je zde kapitola o globální výchově ve školách a o výzkumech porozumění globalizaci. Praktická část nejprve přibližuje metodiku kvalitativního výzkumu a metodu hloubkového polostrukturovaného rozhovoru, jakožto východiska práce. Poté prezentuje výsledky výzkumné sondy studentských porozumění realizované se studenty gymnázií, na jejichž základě dává doporučení pro školní výuku. KLÍČOVÁ SLOVA: globalizace, globální rozvojové vzdělávání, globální kompetence, kostruktivismus, studentská porozumění, kvalitativní výzkum, polostrukturovaný hloubkový rozhovor
Historie a význam vybraných kulturních památek Odoleny Vody a okolí ve vlastivědných vycházkách
Skýpalová, Jitka ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Zicha, Zbyněk (oponent)
Univerzita Karlova Pedagogická fakulta Katedra občanské výchovy a filosofie DIPLOMOVÁ PRÁCE Historie a význam vybraných kulturních památek Odoleny Vody a okolí ve vlastivědných vycházkách History and value of chosen cultural sights in Odolena Voda and its surroundings in relation to historical walks Autor práce: Jitka Skýpalová, DiS. Vedoucí práce: Ing. Michaela Dvořáková, Ph.D. Studijní program: Učitelství pro základní školy Studijní obor: I.ST (7503T047) 2017 2 ABSTRAKT Cílem diplomové práce Historie a význam vybraných kulturních památek Odoleny Vody a okolí ve vlastivědných vycházkách je vytvořit teoretický i praktický podklad pro výuku vlastivědy v 5. ročníku, která propojí teoretické učivo s regionální historií zastoupenou kulturními památkami. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá nejprve zasazením tématu do Rámcově vzdělávacího programu a poté geografickou, demografickou a zejména historickou charakteristikou regionu. Historická část je zaměřena na město Odolenu Vodu a obec Panenské Břežany. Velkou pozornost zde věnuji konkrétním kulturním památkám, s nimiž pak vyučující bude seznamovat žáky. Na tuto část navazuje část praktická, která je uvedena klíčovými tématy, což je problematika výuky prostřednictvím kulturních památek a také teorie vlastivědných vycházek...
Středověké město - projektová výuka na prvním stupni ZŠ
Hálová, Lucie ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Fleischerová, Andrea (oponent)
Diplomová práce "Středověké město - projektová výuka na prvním stupni ZŠ" se zabývá problematikou rozvoje znalostí a vědomostí žáků s využitím projektového vyučování. Teoretická část je rozdělena na dvě části. V první je definováno projektové vyučování, zásady a postup tvorby projektu a vazba projektového vyučování na průřezové téma Environmentální výchova. Druhá část je odborně historická. Věnuje se jednotlivým aspektům vzniku a vývoje města v období středověku a shrnutí poznatků, které jsou prostřednictvím projektového vyučování předány žákům. V praktické části diplomové práce je popsána příprava a realizace projektu "Středověké město", jehož cílem je dovést žáky k porozumění života ve středověkém městě, jeho výstavby a vývoje, tak aby dokázali porozumět umístění měst v krajině, jejich stavebnímu uspořádání a uměli se na současné město dívat z perspektivy jeho historického vývoje. Současně v nich prohloubit zájem o historii místa, ve kterém žijí a vybudovat vztah ke kulturně historickému dědictví. V závěru diplomové práce je zhodnocena úspěšnost realizace projektu. KLÍČOVÁ SLOVA Projektová výuka, projekt, středověké město, lapbook.
Porozumění vertikální sociální mobilitě u žáků ZŠ a SŠ
Benešová, Aneta ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Tichá, Milena (oponent)
Předložená diplomová práce se zaměřuje na diagnostiku porozumění vertikální sociální mobilitě u žáků základní a střední školy. Cílem práce je analyzovat a srovnat žákovská porozuměním jednotlivým sociálním fenoménům představeným v teoretické části práce. První část vymezuje základní teoretická východiska práce týkající se problematiky vertikální sociální mobility a jím příbuzným tématům, konstruktivismu a dětských interpretací světa. V teoretické části jsou také prezentovány dosavadní výsledky převážně zahraničních výzkumů týkající se této oblasti. Praktickou část tvoří výzkumná sonda, která prostřednictvím hloubkových individuálních rozhovorů se žáky základní a střední školy, sbírá potřebná data pro následnou kvalitativní analýzu. Výsledky výzkumné sondy byly následně porovnány s již realizovanými výzkumy a propojeny s občanským a společenskovědním základem učiva. KLÍČOVÁ SLOVA sociální mobilita, konstruktivismus, kvalitativní výzkum, žákovská porozumění, hloubkový rozhovor
Dětská pojetí vybraných témat historického učiva v primární škole
Bílá, Lucie ; Dvořák, Dominik (vedoucí práce) ; Dvořáková, Michaela (oponent)
netradiční způsob jeho výuky na prvním stupni základní školy. K tomu účelu také mapuje dětská pojetí historického tématu a jejich porozumění společnosti během zmíněné doby. úvodu práce popisuje vývoj přístupů k vyučování historie, psychologické aspekty dětského současné historické literatuře představováno období komunismu na české vesnici. Výzkumná část obsa příslušného učiva v učebnicích vlastivědy, analýzu vybrané literatury pro děti a mládež (jak dobové, tak současné) a vlastní výzkum, který byl proveden metodou "design research". V práci je popsán proces vytváření vyučovací hodiny založené na literatuře pro děti mládež a tvorby komiksu. Jako diagnostická metoda pro zjišťování žákovských pojetí po výuce byl vybrán skupinový rozhovor se žáky. Práce uvádí výsledky analýzy vybraného vzorku pořízených rozhovorů. Pro hlubší pochopení problematiky dětských pojetí historických událostí bude potřeba dalších výzkumů. KLÍČOVÁ SLOVA společenskovědní vzdělávání, historie, primární škola, komunismus, učebnice, dětská porozumění společnosti
Založení cestovní kanceláře - projekt
Dvořáková, Michaela ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Kvítková, Zuzana (oponent)
Projekt na téma založení cestovní kanceláře poskytuje ucelený pohled na proces vzniku a činnosti cestovní kanceláře jako společnosti s ručením omezeným. Teoretická část poskytuje informativní základ fungování cestovní kanceláře jako účastníka trhu cestovního ruchu, ale také východiska pro následnou praktickou část. Samotný projekt založení zážitkové cestovní kanceláře pak vznikl jako reakce na absenci podobného konceptu na trhu a jeho hlavní osnovou je realisticky zpracovaný podnikatelský plán, jehož nedílnou součástí je i finanční analýza podniku. Ta podává přehled o skutečném potenciálu tohoto projektu.
Téma transcendence ve vzdělávacím programu pro 1. stupeň základní školy a jeho pojetí ve vybraných učebnicích
Sobotková, Ludmila ; Dvořáková, Michaela (vedoucí práce) ; Stará, Jana (oponent)
1 ABSTRAKT Cílem diplomové práce je zjistit, zda jsou v Rámcovém vzdělávacím programu pro základní vzdělávání zahrnuta témata související s transcendencí a zda se tato témata objevují v učebnicích pro první stupeň ZŠ. Dalším cílem je navrhnout doporučení pro pedagogy, jak rozvíjet transcendenci u žáků primární školy. Práce se zaměřuje na rozvoj vertikálního směru transcendence. Teoretická část se zabývá významem pojmu transcendence. Dále je zde analyzován Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání. Ve výzkumné části práce je popsána příprava a realizace analýzy učebnic a dále prezentace a interpretace takto získaných dat. Tato část, je doplněna přípravou a realizací interview s dětmi mladšího školního věku. Realizovaná interview byla zaměřena na sledování zájmu respondentů o témata související s vertikálním směrem přesahu. V závěru práce jsou uvedena konkrétní doporučení pro rozvoj vertikální transcendence u dětí primární školy. Výzkumem byly zjištěny velké rozdíly ve zpracování tematiky vertikální transcendence. V některých učebnicích jsou tato témata zpracována kvalitně, v jiných se neobjevují třeba vůbec. Respondenti, kteří se účastnili doplňujících interview, projevili zájem o témata související s vertikální transcendencí. KLÍČOVÁ SLOVA Rámcový vzdělávací program, transcendence, vertikální...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 309 záznamů.   začátekpředchozí163 - 172dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
18 DVOŘÁKOVÁ, Marie
1 DVOŘÁKOVÁ, Marie - Anna
33 DVOŘÁKOVÁ, Markéta
5 DVOŘÁKOVÁ, Marta
43 DVOŘÁKOVÁ, Martina
56 DVOŘÁKOVÁ, Michaela
2 DVOŘÁKOVÁ, Miluše
8 DVOŘÁKOVÁ, Miroslava
15 DVOŘÁKOVÁ, Monika
3 Dvořáková, M.
12 Dvořáková, Magdalena
12 Dvořáková, Magdaléna
14 Dvořáková, Marcela
18 Dvořáková, Marie
2 Dvořáková, Marika
33 Dvořáková, Markéta
43 Dvořáková, Martina
2 Dvořáková, Michala
3 Dvořáková, Milena
2 Dvořáková, Miriam
8 Dvořáková, Miroslava
2 Dvořáková, Miroslava,
15 Dvořáková, Monika
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.