Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 80 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Archetypální analýza jako segmentační nástroj
Rezková, Karolína ; Dvořák, Marek (vedoucí práce) ; Antoch, Jaromír (oponent)
Práce se zabývá metodou nazvanou archetypální analýza, jež patří do odvětví mnohorozměrné statistické analýzy. Tato moderní metoda nachází uplatnění v mnoha dalších vědních oborech. Soustředí se na hledání "čistých typů" neboli archetypů, které jsou konvexními lineárními kombinacemi prvků analyzovaných dat, přičemž se zároveň snaží stejným způsobem původní data co nejlépe aproximovat. Celý postup zpracování dat je demonstrován na reálném datovém souboru, na němž jsou též předvedeny některé vybrané vlastnosti metody. Součástí práce je také navržení několika způsobů, kterými lze na základě algoritmu archetypů rozdělit data na vhodný počet segmentů. Tyto způsoby jsou porovnány a předvedeny. Datový soubor je přiložen k práci. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Stochastické modely v teorii spotřebitele
Vlčková, Ivona ; Kopa, Miloš (vedoucí práce) ; Dvořák, Marek (oponent)
Cílem této bakalářské práce je stochastické rozšíření deterministických modelů se zvláštním zřetelem na hledání optima spotřebitele. První kapitola je věnována teorii užitku, jsou zde definovány základní pojmy, zabývá se vlastnostmi užitkových funkcí a indiferenčních křivek. Dále rozebírá optimum spotřebitele z pohledu mezního užitku. Jsou zde sestaveny optimalizační úlohy včetně jejich řešení a nakonec zkoumán vliv změny ceny jednotlivých statků a důchodu. Ten je popsán i prakticky vypočítán pomocí substitučního a důchodového efektu. V druhé kapitole jsou uvedené modely rozšířené na stochastické, které jsou řešeny pro náhodný důchod pomocí kvantilové funkce, pro náhodné ceny statků je zmíněn přístup s pomocí středních hodnot. Poměrná část práce je věnována teorii scénářů, jež je použita i v závěrečném příkladu.
Regulace reklamy na alkohol a tabák v České republice
Dvořák, Marek ; Winter, Filip (vedoucí práce) ; Koudelková, Petra (oponent)
Cílem této práce je popsat vývoj a realizaci tabákové a alkoholové reklamy v České republice. V úvodu se práce soustředí na historický vývoj reklamy na našem území. Poté analyzuje současné legislativní podmínky reklamy na alkohol a tabák a s tím spojené právní problémy. V druhé části uvádí příklady korektních a nekorektních reklam, které se v nedávné historii objevily v českých médiích. Tyto reklamy jsou pak otestovány ve výzkumu, který zjišťuje názory mladých lidí na jejich etickou nezávadnost. Ve třetí části se pak práce věnuje celkovému zhodnocení reklamy na alkohol a tabák.
Statistická analýza výsledků výroby a odbytu pekárny Josef BEDŘICH spol. s.r.o.
Klabanová, Kristýna ; Prášilová, Marie (vedoucí práce) ; Dvořák, Marek (oponent)
Bakalářská práce Statistická analýza výsledků výroby a odbytu pekárny Josef BEDŘICH spol. s. r. o. se zabývá analýzou výroby a odbytu za období 2005 až 2013. Teoretická část práce se zabývá základními pojmy spojené s podnikáním malých a středních firem, výrobou, odbytem a hospodařením podniku. Analytická část práce je zaměřená na výpočet a hodnocení výrobních a odbytových ukazatelů firmy Josef BEDŘICH spol. s. r. o., popisuje ukazatele produktivity, výroby, odbytu a finanční analýzy ve sledovaném období včetně analýzy tržeb. Součástí analýzy je zhodnocení výsledků dané firmy za sledované období a na základě těchto zjištění jsou v závěru formulovány výsledky práce a doporučení pro budoucí vývoj firmy na základě výsledků analytické části práce.
Motivace studentů v dobrovolnických organizacích na příkladu organizace AIESEC
Bosáková, Markéta ; Dvořák, Marek (vedoucí práce) ; Poláková, Jana (oponent)
Hlavním tématem této bakalářské práce bude motivace studentů pro práci v dobrovolnické organizaci a budeme ji ukazovat na příkladu organizace AIESEC. Práce bude rozdělena na teoretickou a praktickou část. V teoretické části budou seskupeny informace a vysvětleny důležité termíny z oblastí motivace a dobrovolnictví, které bude následně představeno přímo na vybrané studentské organizaci- AIESEC. V praktické části budeme analyzovat, co motivuje studenty k připojení se ke studentské organizaci AIESEC, jaké faktory u dobrovolníků nahrazují finanční odměnu a jaké jsou motivy studentů - dobrovolníků v dlouhodobém setrvání v dobrovolnické činnosti. Následně budeme zkoumat, jakým způsobem motivaci u dobrovolníků stimuluje sám management organizace a zda-li jsou tyto metody učinné.
Modely změn v ekonometrických časových řadách
Strejc, Petr ; Hušková, Marie (vedoucí práce) ; Dvořák, Marek (oponent)
Tato práce se zabývá detekcí změn parametrů v ekonometrických regresních modelech v situaci, kdy existuje stabilní trénovací množina pro počáteční odhad parametrů. Podrobně jsou prezentovány dva známé sekvenční testy - CUSUM test pro lineární regresní model a test založený na vážených reziduích pro autoregresní časovou řadu - včetně asymptotických vlastností za daných předpokladů. Pro malý počet pozorování jsou Monte Carlo simulacemi porovnány dva asymptoticky ekvivalentní odhady rozptylu a dále jsou prezentovány výsledky aproximací kritických hodnot bootstrapovými metodami pro oba zmiňované odhady rozptylu. Na závěr je test založený na vážených reziduích aplikován na historická data indexu S&P 500.
Iterace úspěchů v posloupnosti Bernoulliových pokusů
Mach, Tibor ; Anděl, Jiří (vedoucí práce) ; Dvořák, Marek (oponent)
Tato práce se zabývá vybranými pravděpodobnostními charakteristikami iterací v posloupnosti Bernoulliových pokusů a některými na nich založenými testy nezávislosti náhodných veličin. Na základě Markovových řetězců je zde odvozen explicitní vzorec pro výpočet pravděpodobnosti, že k prvnímu výskytu iterace úspěchů délky $k$ v posloupnosti nezávislých Bernoulliových pokusů dojde v~$n$-tém pokusu, a dále jsou zmíněny další vzorce pro tuto pravděpodobnost. Práce se dále zaměřuje na aproximace přesných hodnot této pravděpodobnosti (především Fellerovu aproximaci), meze těchto aproximací a jejich numerické srovnání. Nakonec je odvozen test nezávislosti založený délce nejdelší iterace v~posloupnosti $n$ Bernoulliových pokusů a test na základě celkového počtu iterací.
Analýza kanibalizace uvnitř brandu v závislosti na promočních mechanikách
Böhm, David ; Reisnerová, Soňa (vedoucí práce) ; Dvořák, Marek (oponent)
Cílem této práce je porovnat různé promoční mechaniky s ohledem na jejich chování vůči stejnému nepromovanému produktu či skupině produktů (kanibalizace). Druhou sledovanou veličinou je navýšení objemu prodeje v promočních týdnech oproti situaci, kdyby v nich promoční mechanika neprobíhala (uplift). Analýza je prováděna na datech získaných z prodeje sušenek z let 2007 a 2008. Ta uvádějí objemy prodeje v jednotlivých týdnech a obchodních řetězcích rozdělených podle užité promoční mechaniky (Bonus Pack, Limitovaná edice, Multipack, Upsize, sleva z ceny produktu, popřípadě bez mechaniky) a odhadovaný objem zboží, které by se prodalo, kdyby v daném týdnu neprobíhala žádná promoce (baseline). S daty byla zároveň poskytnuta produktová hierarchie. Produkty jsou rozděleny do segmentů podle charakteru zboží. Chování jednotlivých promočních mechanik je studováno právě na těchto segmentech. Dále je analyzována kanibalizace výrobků podle cenové kategorie a podle objemů prodeje. Výsledky analýzy budou sloužit jako podklad pro určení budoucí promoční strategie. Závěr práce je věnován aproximaci distribučních funkcí kanibalizace a upliftu a vzájemnému vztahu těchto veličin.
Metody shlukové analýzy a jejich aplikace v marketingu
Dvořák, Marek ; Prášková, Zuzana (vedoucí práce)
V předložené práci studujeme algoritmy shlukové analýzy a jejich aplikace na data. V úvodu rozlišujeme jednotlivé typy dat a míry nepodobnosti mezi pozorovanými objekty i mezi jednotlivými shluky, abychom mohli provést shlukování a kvantitativně ohodnotit vzniklé rozklady. Kapitola 2 se věnuje nehierarchickým algoritmům shlukové analýzy a metodám pro nalezení optimálního počtu shluků. V další části je krátce uvedené zobecnění rozdělovacích metod - fuzzy shlukování. Hierarchické metody shlukové analýzy jsou popsány v kapitole 3, kde opět nechybí kritéria pro posouzení kvality shlukování. V závěru této kapitoly je provedeno porovnání všech shlukovacích metod vzhledem k navrženým funkcionálům kvality rozkladu. Kapitola 4 se věnuje archetypální analýze a algoritmům pro nalezení archetypů. Všechny výše zmíněné kapitoly obsahují ilustrační příklady. Hlavní aplikační část lze nalézt v kapitole 5, kde zkoumáme data z výzkumu životního stylu v ČR.
Informační kampaň vlády ČR "Proti raketám"
Dvořák, Marek ; Křeček, Jan (vedoucí práce) ; Šonka, Jaroslav (oponent)
Diplomová práce se zabývá komunikační kampaní vlády České republiky (ČR) v souvislosti s možnou účastí České republiky v programu protiraketové obrany Spojených států amerických (USA), která byla realizována vládou ČR v návaznosti na oficiální žádost USA ze dne 19. ledna 2007, resp. odpověď ČR na tuto žádost ze dne 28. března 2007. Tehdejší vládní informační kampaň byla od vzniku samostatné České republiky v pořadí třetí kampaní, která se v nějaké míře dotýkala otázky suverenity ČR, resp. postavením České republiky v mezinárodním systému; předchozí kampaně se týkaly vstupu České republiky do Evropské unie a Severoatlantické aliance. Cílem práce je vysledovat způsob, resp. specifika komunikace vlády ČR o této problematice směrem k české veřejnosti. Pomocí metod kvantitativní a kvalitativní obsahové analýzy práce zkoumá konkrétní komunikační materiály zejména z hlediska jejich obsahu a doplňkově se věnuje i formálním znakům. Vládní informační kampaň o radaru, resp. problematice protiraketové obrany lze časově vymezit 25. květnem 2007 a 31. březnem 2008, kdy ve funkci působil vládní zmocněnec, resp. vládní koordinátor pro komunikaci programu protiraketové obrany Tomáš Klvaňa. Autor práce se soustředí na tu část kampaně, která byla realizována ve spolupráci s agenturou AMI Communications. Závěr práce...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 80 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
31 DVOŘÁK, Marek
105 DVOŘÁK, Martin
10 DVOŘÁK, Matěj
44 DVOŘÁK, Michal
10 DVOŘÁK, Miloš
14 DVOŘÁK, Miroslav
1 Dvořák, M.
4 Dvořák, Marcel
2 Dvořák, Marian
105 Dvořák, Martin
2 Dvořák, Matouš
10 Dvořák, Matěj
1 Dvořák, Max
1 Dvořák, Michael
44 Dvořák, Michal
20 Dvořák, Milan
7 Dvořák, Miloslav
1 Dvořák, Miloň
10 Dvořák, Miloš
14 Dvořák, Miroslav
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.