Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 310 záznamů.  začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Pecárová, Michaela ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Panská, Šárka (oponent)
Zařazení prvků juda do tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ Michaela Duchanová ABSTRAKT Diplomová práce se zaměřuje na zařazení prvků z juda v rámci tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ. Cílem této práce je navrhnout a v praxi ověřit výukový program, který by odpovídal dovednostem a schopnostem žáků prvního stupně. Jedná se o ucelený program pohybových dovedností z oblasti průpravných cvičení a základních technik, který je určen začátečníkům v oblasti juda. Vytvořený program je ověřen za pomoci pedagogického výzkumu v několika skupinách žáků 1. stupně, různého věku. Navržený program je funkční a pro žáky atraktivní. Získané poznatky mohou posloužit jako návod či motivace, jak a proč pracovat s judem v rámci tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. KLÍČOVÁ SLOVA judo, principy juda, úpoly, první stupeň ZŠ, základní techniky, výukový program
Dopad pandemie koronaviru na psychický stav plavců staršího školního věku
Hrabíková, Zuzana ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Suchý, Jiří (oponent)
Cílem diplomové práce je zhodnotit, jak pandemie koronaviru ovlivnila psychický stav plavců, kteří se nemohli účastnit pravidelných tréninků. Současně je zjišťováno, jakými způsoby se jedinci s danou situací vyrovnávali a jak jinak kompenzovali plavecký trénink. V práci je rovněž zkoumáno, zda je rozdíl ve vnímání a zvládání dané situace mezi dívkami a chlapci. Pro praktickou část je zvolena metoda formou dotazníku, díky kterému jsem zpracovávala a shromažďovala potřebná data. Dotazníky byly rozdány v plaveckém oddíle, a to mezi samotné sportovce. Data, která byla během výzkumu nasbírána, byla následně vyhodnocena podle jednotlivých kategorií a poté byly vyvozeny závěry. Tato diplomová práce by mohla být přínosem pro trenéry a především plavce, kteří z jakéhokoli důvodu nemohou nějaké období navštěvovat plavecký bazén, ale přitom mohou pokračovat ve sportovní přípravě. Vypracováním jsem zjistila mnoho nových poznatků a rovněž si ověřila své poznatky, které jsem načerpala vlastní praxí. Klíčová slova: plavání, Covid-19, starší školní věk, emoce
Srovnání úrovně tělesné zdatnosti dětí staršího školního věku na typově různých šumperských školách
Dusová, Veronika ; Krejča, Filip (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Práce je zaměřená na posouzení úrovně tělesné zdatnosti žáků 7. A Základní školy Nový Malín a studentů sekundy Gymnázia Šumperk, kteří spadají do věkové kategorie 12 a 13 let. Teoretická část práce poskytuje informace a charakterizuje starší školní věk, pohybové aktivity, tělesnou zdatnost a volný čas. V praktické části bude proveden kvantitativní výzkum, který vychází z teorie a je založen na ověření výzkumných otázek. Následovat bude kvalitativní výzkum, kdy bude zjištěna úroveň tělesné zdatnosti žáků a studentů prostřednictvím testování. Hlavním cílem práce je zjistit a srovnat aktuální úroveň tělesné zdatnosti výzkumného souboru prostřednictvím čtyř motorických testů testové baterie UNIFFITTEST (6-60). Dílčím cílem je pomocí ankety zjistit objem a náplň volného času. V práci budou hodnoty mého měření srovnány s měřením z roku 2015. Výsledky ukazují, že jedinci třídy 7. A mají vyšší úroveň tělesné zdatnosti než jedinci sekundy. Podle odpovědí má více volného času třída sekunda, která má také méně jedinců vykonávajících pohybové aktivity. Právě v těchto aktivitách nejsou obě třídy výrazně omezovány přípravou do školy. U chlapců byl zjištěn pokles úrovně tělesné zdatnosti oproti měření v roce 2015.
Možnosti využití pohybových chvilek u žáků se speciálními potřebami - "Moveo ergo disco"
Jůzková, Klára ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Ověření mého předpokladu, který jsem poznala během mé praxe, a to že krátké pohybové chvilky u žáků s jinakostí zlepšují jejich život. Vedení pohybových chvilek v rozsahu 3 min s cílem naučit děti řadu cviků zaměřené na pohybové dovednosti. Jednoduché protažení kosterního svalstva a cvičení s koordinací pohybu těla. Pozorovaní a vyhodnocování programu průběhu programu. Snaha o pozitivní motivaci s kombinací optimálního cvičebního programu, který zajistí kladné přijetí pohybových chvilek. Projekt zaměřit také na získávání zpětné vazby. KLÍČOVÁ SLOVA tělovýchovné chvilky, pohyb, praktická škola, žáci se specifickými potřebami jinakost
Dopad koronakrize na motivaci a tělesnou zdatnost žákovských kategorií ve fotbale v karlovarském kraji z pohledu trenérů
Merkl, Lukáš ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
NÁZEV: Dopad koronakrize na motivaci a tělesnou zdatnost žákovských kategorií ve fotbale v Karlovarském kraji z pohledu trenérů AUTOR: Lukáš Merkl KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Martin Pádivý Abstrakt: Obsahem bakalářské práce je problematika koronavirové krize ve spojení s fotbalovými tréninky dětí staršího, mladšího, středního, školního věku. Cílem výzkumného projektu je zmapovat faktickou situaci v oblasti motivace a fyzické zdatnosti jedinců k trénování fotbalu v postcovidové době z pohledu samotných trenérů a popsat, zda a jakým způsobem bylo k tréninkům a k tréninkové motivaci přistupováno v průběhu koronavirové krize a po jejím ukončení. Na základě dotazníku a rozhovorů s trenéry mládeže zjistit, jak koronakrize dokáže ovlivnit tréninkové jednotky dětí staršího, mladšího, středního, školního věku, a jak ovlivnila jejich motivaci. Zároveň je cílem zjistit, zda se žáci po nucené pauze zhorší či zlepší ve své tělesné zdatnosti. Získat tak představu o motivaci a fyzické zdatnosti dětí v době lockdownu. Zaměřit se na celkové počty dětí po návratu k normálním formám tréninkových jednotek. Zjistit, jak obtížné je v době vládních opatřeních trénování mládeže a jakými formami to bylo možné. Klíčová slova: koronavirová krize, motivace, tréninkové jednotky, dítě školního věku, tělesná...
Výhody a nevýhody animačního programu na škole v přírodě
Urválková, Kristýna ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na problematiku animačního programu na školách v přírodě, jeho výhody a nevýhody pro učitele. Teoretická část je věnována vymezení pojmu školy v přírodě a s ní související zážitková pedagogika a přírodní výchova. Dále se zabývá legislativní úpravou spojenou s povinnostmi školy a se zodpovědností pedagogů při výjezdu mimo školu. Práce se zabývá animačním programem, jeho organizací, směry a významem. V neposlední řadě analyzuje pedagogicko-psychologické aspekty animačního programu. Stručně popisuje dítě v cizím prostředí, jeho motivaci a osobnostní rozvoj v cizím prostředí. V empirické části jsou sledované výhody a nevýhody animačního programu, očekávání a přínosy pro učitele i pro žáky a jejich kolektiv. Rozhovor rozebírá i klima ve třídě a otevírá otázku včasných intervencí v oblasti šikany. Hlavním cílem mé diplomové práce je zjistit, jaké výhody a nevýhody představuje animační program na škole v přírodě. Řeší, zda učitelé vidí přínos v práci animátora s dětmi, nebo sami zařadí zajímavější program. Mým cílem je podívat se na školu v přírodě ze všech úhlů pohledu a najít tak správnou cestu ke kvalitnímu animačnímu programu, který bude správně rozvíjet osobnost dítěte v cizím prostředí. KLÍČOVÁ SLOVA zážitková pedagogika, přírodní výchova, škola v přírodě, animační program,...
Motivační struktura žáků 1. stupně základní školy Mohylová v Praze 13 k pohybové aktivitě
Moravcová, Zuzana ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Krejča, Filip (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou motivace k pohybové aktivitě žáků 1. stupně základní školy Mohylová v Praze 13. Jejím cílem je získat informace o tom, co žáky mladšího školního věku motivuje k pohybovým aktivitám, jaký mají vztah k pohybu a výsledky porovnat mezi jednotlivými ročníky. Práce je rozdělena na dvě části - teoretickou a výzkumnou. V teoretické části jsou vysvětleny pojmy související s tématem práce, jako je motivace, pohybová aktivita, nachází se zde charakteristika mladšího školního věku a jednotlivých fází jeho vývoje. Dále se tato část věnuje problematice volného času, životního stylu a zdraví. Výzkumná část je zaměřena na výzkumné šetření a interpretaci zjištěných výsledků. Šetření probíhalo formou dotazníku, které bylo provedeno u žáků 1. až 5. ročníků základní školy Mohylová. Pomocí řízeného rozhovoru byly zjištěny názory učitelů 1.stupně základní školy Mohylová k problematice pohybové aktivity žáků mladšího školního věku a motivace k pohybu. Z výsledků práce vyplynulo, že žáci mají k pohybové aktivitě kladný vztah, pohybová aktivita jim přináší radost a jejich největší motivací k pohybu je potřeba být zdravý. KLÍČOVÁ SLOVA motivace, pohybová aktivita, pohybová inaktivita, mladší školní věk, volný čas, životní styl
Motivační struktura k pohybové aktivitě u žáků ve vybrané soukromé škole
Gabriel, Jan ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Krejča, Filip (oponent)
Diplomová práce je zaměřena na zjištění motivační struktury k pohybové aktivitě specifické skupiny dětí z vybrané soukromé základní školy. Jedná se o žáky docházející na první i druhý stupeň, tedy žáky první až deváté třídy, kteří jsou rozděleni podle tří věkových kategorií do třech zkoumaných skupin. První skupinu tvoří žáci mladšího školního věku, tedy žáci první až třetí třídy, druhá skupina se skládá z žáků středního školního věku, kam spadají žáci čtvrté až šesté třídy a poslední třetí skupinu tvoří žáci staršího školního věku, která odpovídá věku žáků v sedmém až devátém ročníku povinné školní docházky. Žáci jsou, vzhledem k mému pedagogickému působení coby pedagoga na této škole, záměrně vybráni, a to z důvodu dobré dostupnosti ze Soukromé základní školy a mateřské školy Viva Bambini s. r. o. se sídlem v Českých Budějovicích. Tato škola vyučuje dle zásad a principů italské lékařky, antropoložky a pedagožky Marie Montessori. Cílem diplomové práce je, pomocí zpracování statistických dat z dotazníkového šetření, předloženého jak žákům školy, tak i jejich zákonným zástupcům (rodičům), zjistit motivační faktory, které je vedou k pohybové aktivitě. Z jejich odpovědí zjišťuji, jaký vliv k pohybové aktivitě u těchto dětí mají motivační faktory, které na ně působí ze strany rodiny, kamarádů ale také...
Zařazení netradičních sportovních her se zaměřením na interkros do výuky tělesné výchovy na 1. stupni ZŠ
Vlčková, Anežka ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Krejča, Filip (oponent)
Diplomová práce se věnuje problematice netradičních sportovních her se zaměřením na interkros. V teoretické části se práce zabývá dítětem mladšího školního věku, jeho charakteristikou a vývojem. Konkrétně tělesným, psychickým, emočním a sociálním, a pohybovým. Dále je zde charakterizován pojem hra a její definice. Ta se dále rozvíjí do sportovních her, kterým je věnována jedna podkapitola. Samozřejmě nechybí popis netradičních sportovních her a jejich dělení. V práci je jedna celá kapitola věnována lakrosu, jeho historii - světové i v České republice, a druhům lakrosu, kde jsou u každého druhu popsána pravidla. Výzkumná část se zaměřuje na metodiku nácviku, která byla sestavena a testována na žácích z 1. a 2. tříd prvního stupně základní školy. Na základě tohoto souboru byl realizován výzkum, jehož cílem bylo zjistit, jaký měly hry u žáků úspěch a zda je tím pádem metodika nácviku funkční. Dále výzkumná část zjišťuje, jaká je obecná informovanost o netradičních sportovních hrách mezi učiteli tělesné výchovy. Výsledky jsou znázorněny pomocí výsečových grafů. V závěru práce jsou obsaženy také použité metody, charakteristika výzkumného souboru, diskuse a závěr práce.
Vztah dětí k TV a jejich motivace
Čtvrtníčková, Tereza ; Dlouhý, Martin (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Tato diplomová práce se zaměřuje na vztah dětí k tělesné výchově a jejich motivaci. Cílem práce je zjistit, jaký mají děti na 1. stupni základní školy vztah k tělesné výchově, zda je mezi nimi oblíbená a co je motivuje. V teoretické části se zaměřuji na definování motivace, postavení tělesné výchovy v Rámcovém vzdělávacím programu a její hodnocení. V praktické části jsem měla za cíl zjistit právě vztah dětí k tělesné výchově, jestli patří mezi jejich oblíbené předměty a co by je motivovalo, aby se jejich vztah k tělesné výchově zlepšil. Výzkum proběhl metodou kvantitativního online dotazování, na které navazovalo několik hloubkových rozhovorů. Respondenti byli žáci 2. - 5. ročníku vybraných ZŠ. KLÍČOVÁ SLOVA Motivace, pohyb, tělesná výchova, odměna, trest, žák, učitel.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 310 záznamů.   začátekpředchozí21 - 30dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Dlouhý, Michael
7 Dlouhý, Michal
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.