|
Možnosti využití pohybových chvilek u žáků se speciálními potřebami - "Moveo ergo disco"
Jůzková, Klára ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Ověření mého předpokladu, který jsem poznala během mé praxe, a to že krátké pohybové chvilky u žáků s jinakostí zlepšují jejich život. Vedení pohybových chvilek v rozsahu 3 min s cílem naučit děti řadu cviků zaměřené na pohybové dovednosti. Jednoduché protažení kosterního svalstva a cvičení s koordinací pohybu těla. Pozorovaní a vyhodnocování programu průběhu programu. Snaha o pozitivní motivaci s kombinací optimálního cvičebního programu, který zajistí kladné přijetí pohybových chvilek. Projekt zaměřit také na získávání zpětné vazby. KLÍČOVÁ SLOVA tělovýchovné chvilky, pohyb, praktická škola, žáci se specifickými potřebami jinakost
|
|
Změny držení těla, flexibility, síly stisku ruky a rovnováhy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami po absolvování 5denního příměstského tábora
Jůzková, Klára ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Změny držení těla, flexibility, síly stisku ruky a rovnováhy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami po absolvování 5denního příměstského tábora Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit vývoj vybraných pohybových schopností a držení těla u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, které se účastnily inkluzivního týdenního sportovního příměstského tábora. Metody: Jedná se o smíšený výzkum s převahou kvalitativních metod. Využívá opakované měření (pretest-posttest). Hodnocení dětí je pojato jak skupinově (průměr a SD), tak jako kazuistiky jednotlivých dětí. Celkem bylo hodnoceno 10 dětí (3 chlapci, 7 dívek) ve věku od 7 do 14 let s různým typem speciálních vzdělávacích potřeb (SVP). K hodnocení pohybových schopností a držení těla byly využity: Mathiasův test, Thomayerova zkouška, měření síly stisku ruky digitálním dynamometrem (handgrip), zkouška rotace ramene a stoj na jedné noze. Výsledky: Z výsledků měření vyplývá, že v každém z vybraných testů došlo ke zlepšení motorických kompetencí alespoň u jednoho dítěte. Dále došlo u všech měřených dětí ke zlepšení alespoň v jednom z měřených parametrů. Z názorů rodičů vyplývá, že všechny děti, které se účastnily tábora, byly po táboře v lepší fyzické kondici než před táborem. Výsledky je však třeba brát s rezervou kvůli velké variabilitě hodnot a...
|