Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 18 záznamů.  předchozí11 - 18  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Převod notového zápisu do digitální formy
Vaško, Radim ; Davídek, Daniel (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce specifikuje digitální metody optického rozpoznávání notového záznamu s podrobnou analýzou metod založených na odstranění notových linek a vytvoření testovacího programu, který automaticky převede obrázky zapsané v notovém zápisu na digitální formát. Tato práce shrnuje poznatky jak z rešeršní, tak z praktické části. V rešeršní části jsou popsány stěžejní kapitoly jako architektura OMR zahrnující processing, klasifikace symbolů, postprocessing a další. Praktická část diplomové práce prezentuje výsledky vývoje a testování navržené aplikace.
Detekce objektů
Strašek, Petr ; Davídek, Daniel (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší problematiku detekce kontrastních objektů, hodnocení jejich symetrie a mezních stavů. Za tímto účelem byla vytvořena databáze snímků, na kterých byly algoritmy testovány. Práce dále popisuje konkrétní implementaci těchto algoritmů a jejich výsledky.
Odometrický modul pro mobilní robot
Davídek, Daniel ; Burian, František (oponent) ; Jílek, Tomáš (vedoucí práce)
Hlavním cílem této práce byl návrh a zprovoznění odometrického modulu pro mobilní robot envMap. Modul zpracovává signály z enkodérů a následně vypočítává polohu a natočení robotu spolu s pravděpodobností jeho výskytu. Vypočtená data jsou spolu s časovou značkou získanou z GPS odesílána do nad-systému pomocí sériového rozhraní. K realizaci byla zvolena vývojová deska STM32F407G. Časovače desky jsou nastavitelné do funkce enkodéru, což minimalizuje možnost ztráty informace. Byly navrženy dvě desky plošných spojů: redukce k GPS pro přivedení potřebného signálu 1PPS a nasazovací deska pro STM32F4. V této práci jsou uvedeny rovnice pro výpočty odometrických informací i pravděpodobnosti výskytu. Pro výpočet pohybu robotu je zvolena rovnice uvažující pouze pohyb po rovinné ploše. Dále je popsána struktura programu pro STM32 a jeho funkčnost. Ve výsledcích je uvedeno kompletní schéma zapojení spolu s popisem obslužného programu a jednotlivých komunikačních zpráv. Závěrem práce jsou popsána a vyhodnocena měření zjišťující parametry robotu a finální odometrické měření porovnané s GPS lokalizací jako referencí.
Automatizované testování robotickým manipulátorem
Pernikář, Aleš ; Davídek, Daniel (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá automatizováním testovacích procedur software pomocí automaticky řízeného robotického manipulátoru. Práce stanovuje požadavky na počáteční podmínky testů, jejich průběh a způsob vyhodnocení výsledků. Dále popisuje testované prostředí YSoft SafeQ a multifunkční tiskárny, na kterých se daný software využívá. V práci jsou navrhnuty algoritmy pro řízení manipulátoru a získávání výsledků ze snímacích zařízení. Dále jsou popsány vlastní navrhnuté knihovny pro vytvoření rozhraní mezi testovacím prostředí a testovacím nástrojem. Při realizování testů je využito prostředí Robot Framework, v němž jsou navrhnuty testovací plány, které jsou následně realizovány na vzdáleném zařízení pomocí testovacího rozhraní Atlassian Bamboo.
Detekce objektů
Strašek, Petr ; Davídek, Daniel (oponent) ; Richter, Miloslav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce řeší problematiku detekce kontrastních objektů, hodnocení jejich symetrie a mezních stavů. Za tímto účelem byla vytvořena databáze snímků, na kterých byly algoritmy testovány. Práce dále popisuje konkrétní implementaci těchto algoritmů a jejich výsledky.
Zpracování obrazu v systému Android - odečet hodnoty plynoměru
Wertheim, Michal ; Davídek, Daniel (oponent) ; Honec, Peter (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem zpracování obrazu v systému Android. Volbou vývojového prostředí a jeho implementací. Pracovní postup řešení problematiky zahrnuje vytvoření aplikace a grafického uživatelského rozhraní. Text zahrnuje popis funkcionali-ty aplikace, komunikace s fotoaparátem, uložení a načítání dat. Dále popisuje použité algoritmy a metody zpracování obrazu pro detekci hodnot plynoměru.
Trasování významných bodů ve videosekvenci nestacionární kamery
Studený, Pavel ; Davídek, Daniel (oponent) ; Horák, Karel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou trasování bodů získaných z videosekvence kamery, která je držena rukou. Práce je zaměřena na případ pohybující se kamery a statického pozadí a jevů, které jsou s tímto případem spojeny a mohou nastat. Je zde zkoumán pohyb kamery, který je dán jeho směrem a rychlostí. Cílem této práce je zvolení a následná implementace tří principiálně odlišných metod, vhodných k trasování významných bodů pro případ pohybující se kamery a jejich následné srovnání podle daných kritérií. Na základě toho srovnání bude za předem definovaných podmínek zvolen algoritmus, který si nejlépe dokázal poradit s trasováním těchto bodů.
Systém pro pokročilou vizuální teleprezenci
Davídek, Daniel ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Žalud, Luděk (vedoucí práce)
V úvodu práce jsou uvedeny základní principy vizualní teleprezence spolu s rozborem důležitých aspektů při návrhu tohoto zařízení. Dále je uveden krátký přehled některých aplikací teleprezenčních systémů. Následně jsou popsány základní parametry a funkce lidského zraku včetně parametrů pohybů hlavy. Praktická část práce se zabývá vytvořením teleprezenčního zařízení umožňující vnímání obrazu na dálku za použití kamery s velkým FOV umístěné na posledním článku servoramene se 3 stupni volnosti jejíž obraz je promítán do trojrozměrné scény na relativní pozici vyčtenou z aktuálního natočení jednotlivých servomotorů. Scéna je vnímána skrze headset Oculus Rift (DK1, DK2), kdy aktuální směr pohledu hlavy vyčtený z inerciálních senzorů Riftu je žádanou hodnotou pro natočení jednotlivých motorů. Pro ovládání a nastavení motorů byl vytvořen program v jazyce \csharp (WPF) zpracovávající byte-ovou komunikaci skrze RS485-USB rozhraní jež spouští a umožňuje nastavovat parametry teleprezence. Scéna je vykreslována skrze wrappery knihoven DirectX a LibOVR a to sice SharpDX a SharpOVR.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 18 záznamů.   předchozí11 - 18  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.