Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 118 záznamů.  začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv 3měsíčního cvičebního programu na posturální stabilitu u jedinců po bariatrické operaci
Mašková, Kateřina ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Vilikus, Zdeněk (oponent)
Souhrn Název práce: Vliv tříměsíčního cvičebního programu na posturální stabilitu u jedinců po bariatrické operaci Cíle práce: Cílem této diplomové práce bylo zjistit, zda má tříměsíční pravidelné cvičení zahrnující posilovací a aerobní cvičení vliv na statickou posturální stabilitu u obézních jedinců, kteří podstoupili bariatrickou operaci. Metoda: Speciální část byla sepsána na základě dat získaných z přístrojového posturografického měření pacientů trpících obezitou, kteří podstoupili bariatrickou operaci. Byla měřena statická posturální stabilita pomocí tlakové desky MobileMat od firmy Tekscan. Účastníci byli měření před operací a následně přibližně 4 měsíce po operaci. Do studie bylo celkem zahrnuto 30 osob ve věku 31 až 65 let s BMI hodnotami mezi 35-55 kg/m2 (obezita 2. a 3. stupně) splňujících podmínky účasti, kteří podstoupili vstupní a výstupní vyšetření včetně stabilometrie. Byli rozděleni na skupinu účastnící se tříměsíčního cvičebního programu (n=10; věk 51 ± 7,3 let; BMI 41,7 ± 6,4 kg/m2 ) a skupinu podstupující pouze bariatrickou operaci (n=20; věk 48 ± 9,4 let; BMI 43,6 ± 6,5 kg/m2 ). Pohybový program zahrnoval cvičení třikrát týdně: jednou týdně hodinové posilovací a hodinové aerobní skupinové cvičení a minimálně jednou týdně samostatnou domácí intervenci. Výsledky: U obou skupin došlo na...
Vztah kvality života a psychické odolnosti a vytrvalosti u hráčů parahokeje a vozíčkářského rugby
Jiskrová, Markéta ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
v českém jazyce Cíl: Cílem mé práce je zjistit, zda na základě vybraných pozitivních psychologických konstruktů (resilience, hardiness, grit) můžeme predikovat obecnou i sportovně specifickou kvalitu života u sportovců s tělesným postižením. Metody: Studie se zúčastnilo 40 hráčů para hokeje a vozíčkářského rugby (z toho pouze dvě ženy). Pro získání potřebných dat jsme použili dotazník sestavený profesorem Martinem na Wayne State University. Ten obsahuje 6 dílčích částí - obecné informace, životní spokojenost, grit, resilience, sportovní angažovanost a hardiness. K překladu dotazníku byla použita metoda "překladu a zpětného překladu". K analýze získaných dat jsme použili statistický program IBM SPSS 22.00. Výsledky: Životní spokojenost můžeme nejlépe predikovat na základě hardines (R = 0,686), ale i resilience (R = 0,496) a grit (R = 0,340). Predikovat sportovní angažovanost můžeme pouze na základě resilience (R = 0,374). Doporučujeme hledat další možné pozitivní konstrukty, které by mohly lépe predikovat sportovní angažovanost. Klíčová slova: kvalita života, sportovní angažovanost, životní spokojenost, psychická odolnost, psychická vytrvalost, grit, resilience, hardiness, para hokeje, vozíčkářské rugby
Klasifikace v paralympijském sportu se zaměřením na stolní tenis hráčů s tělesným postižením
Půlpán, David ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent)
Název: Klasifikace v paralympijském sportu se zaměřením na stolní tenis hráčů s tělesným postižením Cíle: Cílem této práce je vytvořit pomocí rešerše ucelený text, který se zabývá problematikou klasifikace v paralympijském sportu se zaměřením na stolní tenis hráčů s tělesným postižením Metody: Práce využívá kvalitativní výzkumné metody. Je založena na analýze a syntéze dostupných zdrojů z odborné literatury, podkladů klíčových organizací a konzultací s odborníky. Výsledky: Byl vytvořen ucelený text k tématu klasifikace v paralympijském stolním tenisu hráčů s tělesným postižením. Práce může pomoci národním klasifikátorům stolního tenisu hráčů s tělesným postižením při klasifikování hráčů. V budoucnu je třeba realizovat výzkum v této oblasti tak, aby byla klasifikace skutečně založená na vědeckých důkazech. Klíčová slova: zdravotní postižení, hodnocení, paralympijské hry, klasifikátor, sportovní třídy, způsobilost
Posturální odchylky a jejich kompenzace u nevidomých cyklistů
Nedvěd, Jonáš ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Knappová, Věra (oponent)
Název: Posturální odchylky a jejich kompenzace u nevidomých cyklistů Cíl práce: Cílem této diplomové práce je vytvoření kompenzačního pohybového programu pro zrakově indisponovanou klientku. Kompenzační pohybový program se zabývá pozitivním ovlivněním vadného držení těla a zmírněním bolestivosti vybraných svalových partií, a to zejména v okolí krční, hrudní a bederní páteře Metoda: Metodou výzkumu je kvalitativní zkoumání formou pretestu a posttestu. Práce je pojata jako kazuistika 31leté klientky se získaným postižením. V rámci kompenzačního pohybového programu bylo zvoleno cvičení ve fitness, kde bylo aplikováno uvolňovací, protahovací a posilovací cvičení. Dále byla praktikována hipoterapie pro zlepšení stability jednotlivých částí těla a zlepšení celkového držení těla. Pro ověření efektu programu byly použity testovací metody pro vadné držení těla dle Jaroše a Lomíčka, Matthiase a testu dle Jandy. Pro hipoterapii byl zvolen motorický test HHT. Výsledky: Kompenzační pohybový program pozitivně ovlivnil posturu klientky už po 3 měsících cvičení. Nedílnou součástí hipoterapie bylo i ovlivnění duševního stavu klientky, které může dodat motivaci do dalších cvičení. Klíčová slova: kompenzační cvičení, hipoterapie, vadné držení těla, nevidomý, zrakově hendikepovaný, postura
Motorické kompetence dětí předškolního věku
Fleková, Petra ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Nováková, Pavlína (oponent)
Název: Motorické kompetence dětí předškolního věku Cíl: Cílem této práce bylo zjistit rozdílnost motorických kompetencí dětí předškolního věku mezi dětmi navštěvujících pravidelnou pohybovou aktivitu vedenou zkušenými lektory a dětmi v mateřských školách (MŠ), které tyto pohybové programy nenavštěvují, nebo se jich účastní zřídka. Metody: Výzkumu se účastnilo 67 dětí ve věku 4-6 let. Jednalo se o 9 dětí z městské MŠ, 30 dětí z vesnické MŠ a 28 dětí ze sportovní agentury (kroužku). Děti byly hodnoceny jednorázově pomocí těchto testů: beep test, běh 4 x 5 m, skok do dálky, hod míčkem pravou a levou rukou, sit and reach test. Výsledek: Výsledky potvrzují předpoklad, že děti, které se zúčastňují pohybových aktivit i ve volném čase, mají lepší výsledky než děti, které tělesnou výchovu splňují pouze v MŠ. V městské mateřské škole zvládly děti na nejlepší úrovni pouze hod pravou a levou rukou. Statisticky významné rozdíly mezi skupinami se vyskytovaly v testech běh 4 x 5 m, skok daleký místa a beep test, nejčastěji ve prospěch sportovní agentury. Významný rozdíl byl v disciplínách běh 4 x 5 m, skok daleký z místa a beep test mezi vesnickou MŠ a sportovní agenturou. V běhu 4 x 5 m se významně lišila městská MŠ a sportovní agentura, v disciplíně skok daleký z místa se významně lišily hodnoty vesnické MŠ a...
Změny držení těla, flexibility, síly stisku ruky a rovnováhy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami po absolvování 5denního příměstského tábora
Jůzková, Klára ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Vařeková, Jitka (oponent)
Název: Změny držení těla, flexibility, síly stisku ruky a rovnováhy u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami po absolvování 5denního příměstského tábora Cíl: Hlavním cílem bylo zjistit vývoj vybraných pohybových schopností a držení těla u dětí se speciálními vzdělávacími potřebami, které se účastnily inkluzivního týdenního sportovního příměstského tábora. Metody: Jedná se o smíšený výzkum s převahou kvalitativních metod. Využívá opakované měření (pretest-posttest). Hodnocení dětí je pojato jak skupinově (průměr a SD), tak jako kazuistiky jednotlivých dětí. Celkem bylo hodnoceno 10 dětí (3 chlapci, 7 dívek) ve věku od 7 do 14 let s různým typem speciálních vzdělávacích potřeb (SVP). K hodnocení pohybových schopností a držení těla byly využity: Mathiasův test, Thomayerova zkouška, měření síly stisku ruky digitálním dynamometrem (handgrip), zkouška rotace ramene a stoj na jedné noze. Výsledky: Z výsledků měření vyplývá, že v každém z vybraných testů došlo ke zlepšení motorických kompetencí alespoň u jednoho dítěte. Dále došlo u všech měřených dětí ke zlepšení alespoň v jednom z měřených parametrů. Z názorů rodičů vyplývá, že všechny děti, které se účastnily tábora, byly po táboře v lepší fyzické kondici než před táborem. Výsledky je však třeba brát s rezervou kvůli velké variabilitě hodnot a...
Teambuildingové akce pro třídy dětí v inkluzi
Štufková, Markéta ; Pavlová, Ilona (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
(ČJ) Název práce: Teambuildingové akce pro třídy dětí v inkluzi. Cíl práce: Hlavním cílem této diplomové práce bylo vytvoření metodiky pro využití jednodenní akce s názvem "teambuilding" pro třídy, ve kterých je začleněn žák se zdravotním postižením, se záměrem podpořit pozitivní utváření vztahů v rámci třídního kolektivu a ovlivnění postojů spolužáků k začlenění jedince se zdravotním postižením do výuky tělesné výchovy. V dílčím cíli jsme zkoumali, zda lze měnit postoje žáků k žákovi v inkluzi do školní tělesné výchovy pomocí kooperačních her a teambuildingových aktivit. Metody: V rámci teoreticko-empirické práce byla navržena a testována metodika jednodenního programu s prvky sportu a zážitkové pedagogiky (dále teambuildingu) cíleně zaměřená na zlepšení přijetí žáků se zdravotním postižením, sociálních vztahů ve skupině a obecně změnu postojů k inkluzi v tělesné výchově. Program byl testován na výzkumném souboru žáků 6. Ročníku ZŠ (n=19, průměrný věk 12 let) se třemi začleněnými žáky se specifickými vzdělávacími potřebami. Efekt byl sledován pomocí dotazníků CAIPE-CZ a Adjective-Checklist, vytvořených pro hodnocení změny postojů k integraci žáka do hodin tělesné výchovy. Výsledky: V práci navržená metodika teambuildingu pro podporu pozitivního utváření postojů v inkluzivních třídách zahrnuje...
Kvalita života hráčů sitting volejbalu
Kůtová, Kristýna ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Pavlová, Ilona (oponent)
Název: Kvalita života hráčů volejbalu sedících Cíle: Hlavním cílem této diplomové práce je ucelení problematiky o volejbalu sedících a dále analýza kvality života hráčů volejbalu sedících. Metody: Pro měření kvality života hráčů volejbalu sedících byl použit standardizovaný dotazník Světové zdravotnické organizace v krátké verzi WHOQOL-BREF "Kvalita života". Výzkumu se účastnilo 12 hráčů (8 mužů, 4 ženy) s věkovým průměrem 40,6 roku. Výsledky: Z výzkumu vyplynulo, že kvalita života hráčů volejbalu sedících je na vyšší úrovni než u běžné populace, jelikož ve třech ze čtyřech oblastí (prožívání, sociální vztahy a prostředí) dosáhli lepšího průměrného skóre než běžná populace. Pouze v oblasti fyzického zdraví je na tom lépe běžná populace, což vzhledem k tělesnému postižení respondentů nelze považovat za překvapivé. Klíčová slova: paralympijský sport, volejbal, resocializace, amputace, WHOQOL-BREF
Klasifikace v paralympijském sportu se zaměřením na stolní tenis hráčů s tělesným postižením
Půlpán, David ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Čichoň, Rostislav (oponent)
Název: Klasifikace v paralympijském sportu se zaměřením na stolní tenis hráčů s tělesným postižením Cíle: Cílem této práce je vytvořit pomocí rešerše ucelený text, který se zabývá problematikou klasifikace v paralympijském sportu se zaměřením na stolní tenis hráčů s tělesným postižením Metody: Práce využívá kvalitativní výzkumné metody. Je založena na analýze a syntéze dostupných zdrojů z odborné literatury, podkladů klíčových organizací a konzultací s odborníky. Výsledky: Byl vytvořen ucelený text k tématu klasifikace v paralympijském stolním tenisu hráčů s tělesným postižením. Práce může pomoci národním klasifikátorům stolního tenisu hráčů s tělesným postižením při klasifikování hráčů. V budoucnu je třeba realizovat výzkum v této oblasti tak, aby byla klasifikace skutečně založená na vědeckých důkazech. Klíčová slova: zdravotní postižení, hodnocení, paralympijské hry, klasifikátor, sportovní třídy, způsobilost
Inkluze dítěte s kochleárním implantátem
Marková, Johana ; Daďová, Klára (vedoucí práce) ; Hošková, Blanka (oponent)
Název: Inkluze dítěte s kochleárním implantátem Cíle: Cílem práce bylo posoudit úspěšnost inkluze žáků se sluchovým postižením, kteří jsou uživatelé kochleárního implantátu (KI) do běžného vzdělávacího proudu na prvním stupni základní školy, a to z pohledu jejich rodičů. Metody: Výzkum byl realizován anonymní anketou vlastní konstrukce, která se skládala z 39 otázek. Anketu, vyvěšenou na webových stránkách, vyplnilo 17 rodičů sluchově postižených dětí, vzdělávajících se na 1. stupni ZŠ. Výsledky: Všichni z dotazovaných rodičů jsou přesvědčeni, že jejich dítě je v běžné škole spokojené nebo spíše spokojené, zároveň většina z nich (82 %) se při zápisu dítěte do školy nesetkala s obtížemi. Žáci jsou obvykle dobře integrováni i v tělesné výchově. Rozhodování rodičů ohledně výběru školy pro dítě s KI je ovlivněno více faktory, např. školní docházkou sourozence nebo místní dostupností školy. Obavy většiny rodičů po nástupu jejich dítěte do běžné školy obvykle končí. Závěr: Výsledky ankety naznačují, že inkluze dítěte s kochleárním implantátem byla z pohledu respondentů úspěšná. Začleňování neslyšícího dítěte s kochleárním implantátem do běžného proudu vzdělávání není v současné době problém. Úspěšnost inkluze je však dána mnoha faktory, včetně osobnosti dítěte. Je-li žák s implantátem dobře a s...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 118 záznamů.   začátekpředchozí54 - 63dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.