Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 40 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Mezipředmětové vztahy mezi českým jazykem a výtvarnou výchovou
Hamáčková, Martina ; Pišlová, Simona (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Resumé Mezipředmětové vztahy jsou v současné době stále více zdůrazňovány a domnívám se, že vazby mezi předměty jsou v hodinách uplatňovány stále častěji, čemuž napomáhá Rámcový vzdělávací program, potažmo školní vzdělávací programy. Cílem předkládané práce je souhrn společných rysů českého jazyka a výtvarné výchovy a jejich uplatnění v praxi. Tyto dva znakové systémy se prolínaly a propojovaly již od starověku, z toho důvodu bylo mým cílem konkrétně ukázat, jak vazbu naplnit v hodinách těchto dvou předmětů v současnosti. Hledala jsem proto souvislosti mezi jednotlivými oblastmi učiva a jejich tématy. V teoretické části jsem vymezila pojem mezipředmětové vztahy, popsala jsem postavení předmětů v minulosti a v přítomnosti, věnovala jsem se popisu oblastí, kde se žáci mohou se syntézou setkat v běžném životě. V praktické části jsem hledala možnosti, jak předměty vhodně propojit ve prospěch dětí. Připravila jsem struktury vyučovacích hodin tak, aby byla výuka prospěšná pro oba předměty. Žáci pracovali s literaturou, komunikačními technologiemi, ve skupině, samostatně, s rodiči… Ve výtvarné výchově jsem hledala taková témata, která by podporovala výuku českého jazyka. Věnovala jsem se přípravě edukačního programu, který je využitelný v rámci návštěvy Národní galerie. Za pomoci knižní publikace Jazykové hry jsem...
Obrazy na obloze - téma pro aktivní výtvarné činnosti žáků ZŠ
Tenorová, Andrea ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Skarlantová, Jana (oponent)
Pozitivní přístup dítěte k výtvarné výchově je podmíněn hlavně postojem vyučujícího pedagoga. Silná motivace je předpokladem úspěšného zpracování zadaného problému. Zabývat se osobností jedince je nutností, která se vyplácí ohledně navázání komunikace Projektová výuka se jeví jako velmi vhodná a žádoucí i ve výtvarné výchově, poznatky jsou hlubší a rozsáhlejší. Do jaké míry se podaří tyto aspekty uplatnit v této práci? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Barva jako výrazový prostředek k vyjádření emocí
Šejtková, Marie ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Špičková, Kateřina (oponent)
Cílem mé bakalářské práce bylo seznámit žáky s fenoménem barvy a se všemi jeho aspekty včetně vzájemných vztahů a funkcí a zároveň je seznámit s jednotlivými výtvarnými styly, které z daných pojetí barvy vychází. Mým dlouhodobým cílem ale není naučit žáky přesné technice výtvarného umění, ale zprostředkovat jim zážitek umělecké tvorby a přiblížit jim tak umění jako něco, co může do budoucna obohatit jejich osobnost. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Fotografie jako možnost výtvarného vyjádření dětí
Poláková, Helena ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Šmíd, Jan (oponent)
V bakalářské práci s názvem Fotografie jako možnost výtvarného vyjádření dětí v zájmovém kroužku se zabývám tématy, které děti mohou zpracovávat prostřednictvím fotografie, a které je mohou těšit. Zároveň otevírám možnosti, jak zahrnout fotografii do výtvarné činnosti dětí ve volném čase, eventuálně jako součást výuky předmětu výtvarná výchova. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Šperk z netradičních materiálů
Maršíková, Jana ; Cikánová, Karla (oponent) ; Havlásek Tatarová, Lucie (vedoucí práce)
Tématem práce je šperk z netradičních materiálů. První část se věnuje proměnlivosti šperku a jeho funkce z hlediska času a prostoru. Obsahem druhé části je dění v oblasti českého autorského šperku v širších kulturních a politických souvislostech. Tret, cast prače je věnována jednotlivým netradičním materiálům ve šperku a autorům, kteří s daným materiálem pracují. Pedagog,cka cast se za y tématem šperku v hodinách výtvarné výchovy. Navrhované výtvarné náměty byly částečně realizovány na zakladn, škole Na Cho ov ci a jejich reflexe je v pedagogické části popsána. V závěru diplomové práce je popsán koncept vlastních výtvarných prací autorky (3x kolekce šperků z netradičních materiálů). Celá práce je doplněna velkým množstvím ilustrativních obrázku a fotodokumentace. Klíčová slova: šperk, materiál, netradiční materiál, užité umění, design, výtvarná výchova
Místo za městem (lokalita Nová Paka) Výtvarný projekt na I. stupni základní školy
Vitochová, Hana ; Sedlák, Michal (oponent) ; Cikánová, Karla (vedoucí práce)
Výtvarný projekt na I. stupni základní školy zpracovává a zdokumentovává zvolenou lokalitu po stránce věcné, literární a výtvarné. Vyhledává východiska typům výtvarných činnosti žáků spojeným s enviromentální výchovou. Projekt je doplněn výtvarnými pracovními listy a náměty na téma Místo za městem, určenými pro žáky I. stupně ZŠ.
Zahrada
Mikšíková, Jitka ; Dvořák, Jaroslav (oponent) ; Cikánová, Karla (vedoucí práce)
Definice různých typů zahrad. Historický vývoj zahradního umění. Zahrada jako inspirace pro výtvarnou výchovu. Na základě výtvarných námětů jsou vytvořeny pracovní listy, zařazené do teoretické části. Inspiračním zdrojem pro praktickou část je zahrada nejen jako celek, ale také její součásti. Členění výtvarných řad vychází z myšlenkové, dílčím způsobem i z námětové mapy. Výtvarné řady a náměty se vztahují i k environmentální výchově, k tvorbě životního prostředí a jeho ochraně.
Roční období a jejich výtvarný výraz
Müllerová, Ivana ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Šamšula, Pavel (oponent)
Moje práce pojednává o důvodech a důsledcích střídání ročních dob. Dále o tom, jak se vyvíjel způsob zobrazování ročních dob ve výtvarném umění, seznamuje s nejznámějšími výtvarnými díly ztvárňujícími toto téma, jejich autory a malířskými styly. Obsahuje praktické ukázky zpracování tohoto tématu dětmi mladšího školního věku, při využití tradičních i méně obvyklých metod. Ukazuje, jak je možné toto téma využít v souvislosti s Rámcovým vzdělávacím programem škol. 1.2 KLÍČOVÁ SLOVA Roční období. Slunovrat. Rovnodennost. Rámcový vzdělávací program. Environmentální výchova. Holandská krajinomalba. Renesance. Manýrismus. Barbizonská škola. Impresionismus. Expresionismus. Symbolismus. Secese. Kubismus. Surrealismus. Abstrakce. Interakce s uměleckým dílem. Experimentace s výtvarným prvky. Protisk. Koláž. Malba. Kresba. Objektová tvorba. Mozaika. Vitráž. Vosková rezerváž. Průsvit. Kašírování. Barevný kontrast. Světlostní kontrast. Teplotní kontrast.
Člověk v kontextu s prostředím
Kafková, Miroslava ; Dvořák, Jaroslav (vedoucí práce) ; Cikánová, Karla (oponent)
Práce se zabývá součinností člověka s určitým prostředí, tím je mu především město. Cílem práce bylo vytvořit soubor maleb, vymyslet metodickou řadu a následně ji v praxi ověřit. Teoretický text vychází z praktické části diplomové práce a osvětluje jak výběr tématu, tak inspirační zdroje a zapojuje téma do dobového kontextu.
Paměť místa "Já se tam vrátím"
Jušková, Kamila ; Cikánová, Karla (vedoucí práce) ; Synecký, Jakub (oponent)
Diplomová práce "Paměť místa" se soustřeďuje na hledání opěrných tématických bodů - atributů krajiny, jež by charakterizovaly vybraná místa v oblasti Českého Švýcarska, Labských pískovců a Lužických hor a pomohly k vizualizaci krajiny fotografií i k její následné výtvarné parafrázi. V DP je vybraná lokalita charakterizována dvojím typem geologické struktury - na jedné straně jsou to usazeniny pískovců a na straně druhé vyvřeliny krystalického čediče. Tyto dva typy struktur pak následně slouží k výtvarným posunům v praktické i pedagogické části DP. Tvarově i barevně rozmanitý pískovec (princip destrukce, exprese) a naopak pevně konstruovaný monochromní čedič (princip konstrukce) jsou uváděny v různých vztazích s dalšími důležitými atributy této krajiny, tedy s vodou, vegetací a vlivy člověka. Zároveň se do jejich proměn promítá prvek času, světla a pohybu. Fotografické prezentace umocňují pochopení různého výtvarného řádu, přibližují tvarovou i barevnou kompozici obrazu. Uvádějí vybrané snímky do hravých výtvarných konstelací proměnami na PC, mnohde se týkají i jejich obsahového metaforického přesahu. Tyto prezentace lze využít při interakcích s mimouměleckým estetičnem při výuce výtvarné výchovy, ale i při výuce didaktiky na katedře Vv.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 40 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
1 Cikánová, Kristýna
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.