Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Výuka plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku
Vopálenská, Zuzana ; Pokorná, Jitka (vedoucí práce) ; Chrzanowská, Babeta (oponent)
VÝUKA PLAVECKÉHO ZPŮSOBU ZNAK DĚTÍ MLADŠÍHO ŠKOLNÍHO VĚKU Cíle: Hlavním cílem práce je sestavení vyučovacího postupu osvojování plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku a vytvoření digitálního videozáznamu postupových kroků resp. cvičení vhodných pro zvolenou věkovou kategorii. Demonstrátory videopořadu budou děti mladšího školního věku od 6 do 9 let. Metody: V této práci jsme v první a v druhé etapě zaměřili na shromažďování dat z literatury a jeho následné zpracování do metodické řady cvičení. Ve třetí etapě jsme využili zpracovaný scénář ke zpracování videozáznamu. Výsledky: Zjištěné poznatky této práce uvádějí možný postup výuky plaveckého způsobu znak u dětí mladšího školního věku. Klíčová slova: didaktika tělesné výchovy - plavání, znak, mladší školní věk
Význam plavecké výuky pro děti 1. stupně základních škol
Dvořáková, Kristina ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce) ; Hrabinec, Jiří (oponent)
Tato diplomová práce se venuje významu plavecké výuky pro deti na 1. stupni základních škol (ZŠ) a zameruje se nejen na význam výuky z hlediska zdravotního, kdy dochází k rozvoji dítete nebo odstranování ruzných disbalancí, ale i z hlediska socializacního a výchovného. Podrobneji se diplomová práce zameruje na žáky, kterí již mají základy plaveckých stylu a na ty, kterí je teprve získají v podobe plaveckého výcviku, a to pomocí dotazníkového šetrení. V neposlední rade je predmetem diplomové práce také prevence, která je založená na doporucení rodicum jak od ucitelu plaveckých škol tak i ucitelu ZŠ. Teoretické poznatky týkající se plavecké výuky, konstrukce dotazníku, metod vyhodnocení výsledku a doporucení prevence pro rodice jsou aplikovány na uskutecneném dotazníkovém šetrení a ve zpetné reflexi pro rodice.
Změny pravidel plavání v důsledku vývoje techniky
Hartmannová, Tereza ; Kašpar, Ladislav (oponent) ; Chrzanowská, Babeta (vedoucí práce)
Základem každého sportovního výkonu je odpovídající technická úroveň. Zcela rozhodující význam má technika v plavání. Výjimečnost plavecké techniky je dána prostředím, ve kterém se tato činnost odehrává. Historický vývoj plavecké techniky vždy musel respektovat zákonitosti vodního prostředí. Zajímavý a bouřlivý rozvoj plavání je spjat s počátky sportovního plavání v 19. století. V roce 1908 byla založena plavecká federace FINA1. Hlavním úkolem FINA bylo a je vytyčovat jednotná pravidla a směrnice jako základ soutěžení v mezinárodním měřítku. Bezesporu nejvýznamnější soutěží jsou olympijské hry. Plavání bylo zařazeno do programu prvních novodobých olympijských her již v roce 1896, což poukazuje z hlediska historie na společenský význam tohoto sportovního odvětví. Od té doby sportovní plavání zaznamenalo neuvěřitelný rozvoj. Na základě výzkumů v oblasti hydrodynamiky, biomechaniky a rozvoje v oblasti materiálního vybavení a zázemí, docházelo v průběhu let ke vzniku a změnám plaveckých způsobů, startů a obrátek. Nejvíce změn bylo vždy zaznamenáno při nej významnějších plaveckých soutěžích (OH, MS aj.). Za účelem lepšího výkonu často docházelo ke konfrontaci špičkových plavců a jejich trenérů s plaveckými regulemi. Každá více či méně podstatná změna v technickém provedení plaveckých způsobů startů a obrátek...
Softball na 1. stupni základní školy
Koppová, Sandra ; Chrzanowská, Babeta (oponent) ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce)
Diplomová práce Softball na 1. stupni základní školy je zaměřena na zmapování zařazování výuky softballu do hodin tělesné výchovy na 1. stupni základních škol. Její součástí jsou dotazníky pro děti a učitele zjišťující informovanost o tomto sportu a návrh metodického modelu výuky této hry, který byl ověřen v rámci experimentu se žáky pátých tříd. Práce také obsahuje teoretické poznatky o softballu, jeho základních pravidlech a sofitballových dovednostech a teoretický základ o pohybových schopnostech a tréninku.
Základní tělesná zdatnost studentů UK PedF Praha - porovnání s výzkumem z roku 2000
Kišš, Štěpán ; Chrzanowská, Babeta (oponent) ; Hájková, Jana (vedoucí práce)
Všichni odborníci na výživu, zdravý životní styl, lékaři a dokonce i pedagogové již několik let varují před měnícím se způsobem života, před špatnými životními návyky, před stále se zhoršujícím zdravotním stavem populace a zvyšujícím se procentem lidí stzv. "civilizačními chorobami". Dokonce některé civilizační problémy vyskytující se před 10 lety jsou dnes považovány za normu pro dnešní populaci. Jasným příkladem jsou zvyšující se hodnoty pro normu krevního tlaku. Výsledek takovýchto změn se projevuje nejen ve zdravotním stavu jedince či populace, ale také ve stále se snižující tělesné zdatnosti. Právě tělesná zdatnost bude v této diplomové práci testována, a to tělesná zdatnost studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze. Následně budou výsledky testování porovnávány s výsledky testování studentů Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze z roku 2000.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.