Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 274 záznamů.  začátekpředchozí137 - 146dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Inkluzivní vzdělávání dětí se specifickými poruchami učení z pohledu učitelů 1. stupně základní školy
Novotná, Veronika ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou inkluzivního vzdělávání u dětí se specifickými poruchami učení z pohledu učitelů prvního stupně na vybrané základní škole. Cílem předkládané diplomové práce je zjistit názory pedagogů prvního stupně na inkluzi dětí se specifickými poruchami učení a na základě zjištěných informací z výzkumné části navrhnout doporučení pro pedagogickou praxi. Diplomová práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části se zaměřuji na vymezení inkluzivního vzdělávání a jeho legislativního rámce, specifické poruchy učení a jejich rozdělení, stupně podpůrných opatření, role učitele a asistenta pedagoga v hlavním proudu vzdělávání a v neposlední řadě zmiňuji také hry využitelné pro nápravu specifických poruch učení u mladších a starších dětí a způsoby, jak si lépe poradit ve škole. Praktická část je založena na kvalitativním výzkumu v pedagogice, realizovaném pomocí polostrukturovaných rozhovorů s pedagogy prvního stupně, kteří mají ve třídě žáka se specifickými poruchami učení. Cílem praktické části je zjistit názor pedagogů prvního stupně základní školy na inkluzivní vzdělávání u dětí se specifickými poruchami učení a uvést doporučení, která by měla kladně ovlivnit proces výuky žáků se specifickými poruchami učení. Mezi další zvolené metody výzkumu je...
Vzdělávání žáků na Praktické škole dvouleté
Bejšovcová, Jitka ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce Vzdělávání žáků na Praktické škole dvouleté je zaměřená na pozorování výkonů žáků při vyučování ve dvou stěžejních předmětech, Příprava pokrmů a Zdravotní výchova, ze kterých žáci skládají závěrečné teoretické a praktické zkoušky. Složením zkoušky získávají žáci osvědčení o ukončení studia a získání kvalifikace pro pomocné práce při přípravě pokrmů. Cílem práce jsou výukové aktivity s kognitivními, afektivními a psychomotorickými cíli odpovídajícími schopnostem a možnostem rozvoje osobnosti obou sledovaných žáků v uvedených oborech. Ve studii sleduji a zaznamenávám přípravu a průběh vyučovacích hodin, výkony dvou žáků, kteří jsou hlavními účastníky studie. Práce má za úkol poukázat na možnost vzniku problémů a jejich řešení při výuce žáků s diagnózou autismus (PAS), střední mentální retardace (SMR), postižení vývoje řeči, Aspergerovým syndromem a lehkou mentální retardací (LMR). Dlouhodobé sledování obou žáků v edukačním procesu nabízí možná řešení, v předcházení neúspěchu či komplikacím, při získávání požadovaných klíčových kompetencí, vedoucích ke zdárnému složení závěrečné zkoušky, možnosti zařazení do pracovního procesu, k co nejkvalitnějšímu běžnému životu či k pokračování studia na odborném učilišti. V teoretické části jsou zaznamenány a popsány diagnózy a anamnézy obou žáků,...
Portfolio profesního rozvoje Víta Voltra
Voltr, Vít ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Bakalářská práce se zabývá profesním rozvojem studenta Víta Voltra během jeho studia bakalářského programu Vychovatelství na Pedagogické fakultě Univerzity Karlovy. Součástí práce jsou i pro autora klíčová témata pedagogiky volného času. Mezi ně patří motivace účastníků volnočasových aktivit nebo postavení pedagogů volného času ve společnosti. Součástí je i rozbor odborné knihy, ze které autor při svém studiu i ve své praxi čerpá. V závěrečné části práce také autor hodnotí kariérní a osobní přínos studia Vychovatelství.
Žákyně s Downovým syndromem ve výuce pracovních činností v běžné základní škole
Kabylová, Libuše ; Linková, Marie (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
NÁZEV: Žákyně s Downovým syndromem ve výuce pracovních činností v běžné ZŠ AUTOR: Bc. Libuše Kabylová KATEDRA (ÚSTAV) Katedra pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Marie Linková, PhD. ABSTRAKT: Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část vysvětluje pojmy Downův syndrom, mentální retardace, jejich souvislost, dále pojmy integrace a inkluze. Jsou zde podány také informace o příčinách vzniku Downova syndromu, o typických fyzických rysech těchto jedinců, možných doprovodných zdravotních komplikacích, dotýká se také chování dětí s tímto postižením, jejich vývoji a možnostech výchovy či vzdělávání. Druhá kapitola této části charakterizuje s pomocí rámcového vzdělávacího programu pro základní vzdělávání výuku předmětu pracovní činnosti na 2. stupni. Praktická část podává informace o základní škole, na které bylo společné vzdělávání uskutečněno, dále poskytuje informaci o konkrétních vzdělávacích programech na této škole s přihlédnutím k vyučovacímu předmětu pracovní činnosti. Poté následuje vlastní šetření a rozbor vyučovacích hodin. Metodologicky je práce řešena pozorováním a rozhovory. Práce je ukončena závěrečným shrnutím a zhodnocením. Všechny fotografie jsou použity se souhlasem zákonného zástupce žákyně. KLÍČOVÁ SLOVA: vzdělávání, škola, Downův syndrom, pracovní činnosti, inkluzivní výuka
Výchova ke zdraví v kurikulu základní školy speciální
Běloubková, Ivana ; Kovaříková, Miroslava (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Diplomová práce s názvem "Výchova ke zdraví v kurikulu základní školy speciální" se zabývá problematikou předmětu Výchova ke zdraví ve speciálních školách. Práce je rozdělena na teoretickou, výzkumnou a praktickou část. Teoretická část se zabývá kurikulem Výchovy ke zdraví, Školním vzdělávacím plánem a RVP ZV (RVP ZŠS) vzhledem k předmětu Výchova ke zdraví (VkZ), specifiky žáků a didaktikou VkZ. Cílem praktické části je navrhnout a v praxi ověřit výukový blok z VkZ pro vybranou speciální školu, který by mohl být inspirací i pro další školy. Výzkumná část zjišťuje celkové pojetí výuky VkZ a její vliv na žáky ZŠ speciální. Z výsledků dotazníkového šetření v rámci výzkumné části vyplývá, že VkZ je nedílnou součástí výuky v ZŠS, je důležitá pro rozvoj dětské osobnosti, osvojení si základních návyků a získání stěžejních informací pro další rozvoj a život dítěte. Zjistili jsme, že učitelé považují předmět VkZ za velmi důležitý pro rozvoj osobnosti dítěte, za předmět, který pomáhá rozvíjet dětskou osobnost a zároveň se o své osobnosti mohou žáci něco dozvědět. Cílem praktické části práce bylo zjistit realizaci předmětu Výchova ke zdraví na vybrané základní škole speciální Ostrovní ve Štětí. Cíl práce byl splněn. Praktický přínos celého výukového bloku spatřuji hlavně v možnosti jeho aplikace přímo ve...
Životní styl lidí s tělesnými modifikacemi
Šimůnková, Lucie ; Blažková, Veronika (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
NÁZEV: Životní styl lidé s tělesnými modifikacemi AUTOR: Lucie Šimůnková KATEDRA (ÚSTAV) Katedra Pedagogiky VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Veronika Blažková, Ph.D. ABSTRAKT: V této práci se věnuji tématu životního stylu lidí s tělesnými modifikacemi jako jsou tetování, piercing, roztažení uší a další. V teoretické části vysvětlím veškeré pojmy, stručně popíši historii modifikací, část bude věnována i pohnutkám k pořízení nějaké modifikace a také jejich významům. Praktická část bude věnována osobním zkušenostem, životním postojům a názorům jedinců s modifikacemi. Ke zjištění těchto informací bude použita metoda rozhovoru. Cílem práce je zjistit, jak společnost lidi s tělesnými modifikacemi vnímá, jestli tetování či piercingy ovlivňují osobní či profesní život lidí, kteří je mají a pokud ano, tak jak. Dále je cílem zjistit, co respondenty motivovalo k rozhodnutí s modifikacemi začít, jak se na toto rozhodnutí dívají dnes a také jak na onu první modifikaci reagovala rodina a nejbližší okolí. KLÍČOVÁ SLOVA: modifikace, tetování, piercing, skarifikace, těžší modifikace, subkultura, životní styl, minorita
Komparace rámcového vzdělávacího programu a státní maturity s pedagogicko-filosofickými směry a jejich představiteli
Varga, Vít ; Syřiště, Ivo (vedoucí práce) ; Blažková, Veronika (oponent)
Cílem bakalářské práce je porovnat české školství na příkladu rámcového vzdělávacího programu a státní maturity s pedagogicko-filosofickými směry a myšlenkami pedagogických odborníků. Nejprve charakterizuji vybrané pedagogické směry a jejich představitele, poté popíši rámcový vzdělávací program z hlediska vývoje, důvodů vzniku, inspirace v okolních státech a jeho revize. Stejně tak se zaměřím i na státní maturitu z vývojového hlediska, důvodů vzniku a statistik maturitních výsledků. V praktické části se budu zabývat nejprve porovnáváním rámcového vzdělávací programu a pedagogicko-filosofických směrů nebo odborníků z historie i současnosti. Jako příklad si zvolím Rámcový vzdělávací program pro základní školy (RVP ZV), u něhož se zaměřím na klíčové kompetence, které následně budu porovnávat s různými odborníky a koncepty ze současnosti i z minulosti. Také zjistím, která z kompetencí převládala i v minulém období a případně kdo ji případně prosazoval. Dále se zaměřím na státní maturitu, u které si vyberu dva současné trendy - centralizaci vzdělávacích systémů a povinnou maturitu z matematiky. Oba trendy budu porovnávat s myšlenkami odborníků a budu se snažit uvádět argumenty pro a proti, jestli jsou trendy spíše užitečné, či nikoli. Podívám se na odborníky, kteří prosazovali podobné nebo rozdílné...

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 274 záznamů.   začátekpředchozí137 - 146dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
14 BLAŽKOVÁ, Veronika
4 Blažková, Vendula
3 Blažková, Vlasta
2 Blažková, Věra
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.