Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 39 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Ideologie normalizace, nebo normalizace ideologie ?
Hladík, Radim ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Tato magisterská diplomová práce si dala za úkol vyhledat v českých postkomunistických filmech o každodenním životě za normalizace ideologické techniky a obsahy, aby mohla zodpovědět výzkumnou otázku: Zobrazují, odrážejí tyto filmy skutečně ideologii samotné normalizace, nebo se v nich normalizuje nová, postkomunistická ideologie o normalizaci? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Cesta Jaroslava Papouška k filmové režii skrze mimofilmařské umělecké obory a spolupráci s Milošem Formanem a Ivanem Passerem
Rybanský, Adam Koloman ; SLÁMA, Bohdan (vedoucí práce) ; BERNARD, Jan (oponent)
Tato práce se zabývá životem Jaroslava Papouška do doby natočení Nejkrásnějšího věku. Mapuje jeho uměleckou činnost malíře, sochaře, karikaturisty a spisovatele, která se odráží v jeho filmové profesi. Po napsání Černého Petra a setkání s Milošem Formanem v sobě Papoušek objevuje scénaristický talent a cit pro dialogy, který nadále rozvíjí v autorském triu. Zkušenosti ze spolupráce s Milošem Formanem a Ivanem Passerem dovedou Papouška přirozeně k režijnímu debutu Nejkrásnější věk, na kterém popisuji vliv výtvarných uměleckých oborů, přesněji sochařství, a vliv předešlé spolupráce na Papouškovo scénaristické a režijní vnímání.
Poetika filmové tvorby Artavazda Pelešjana
Stetsenko, Ksenia ; Bernard, Jan (vedoucí práce) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Poetika filmové tvorby Artavazda Pelešjana Abstrakt Tato diplomová práce předkládá analýzu poetiky filmové tvorby Artavazda Pelešjana na základě teorie Davida Bordwella o poetice filmového díla. První část práce obsahuje úvodní kapitolu, představující režisérovu tvorbu a zahrnující rovněž vyhodnocení existující literatury k tématu a metodologický přístup. Hlavním metodologickým východiskem je analytická poetika filmu v pojetí Davida Bordwella, kterou rozpracoval v řadě studií. Druhá část práce se zaměřuje na analýzu samotnou a je tvořena třemi základními kapitolami, představujícími základní složky filmového díla: tematiku, stylistiku a celkovou formu díla. První kapitola se zaměřuje na základní tematické prvky jednotlivých Pelešjanových filmů a shrnuje klíčová témata celé jeho tvorby. Druhá kapitola představuje analýzu stylistické složky díla, tvořené primárně spojením obrazu a zvuku, vyjádřeného prostřednictvím montáže. Tato část práce se rovněž věnuje Pelešjanově teorii distanční montáže a představuje fungování distančních vazeb na konkrétních příkladech. Třetí, poslední kapitola, se vztahuje k celkovému uspořádání Pelešjanova díla; zde je jeho tvorba primárně pojednána na pozadí úvah o filmovém eseji. Práce tak představuje základní charakteristické rysy estetiky Pelešjanova díla z hlediska jeho formální,...
Flashback jako narativní prostředek pro vyjádření paměti. Československá nová vlna v zrcadle flashbacku
Čechová, Briana ; Hanáková, Petra (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent) ; Přádná, Stanislava (oponent)
Tato práce má dvě roviny a s nimi související dva cíle: teoreticky zakotvuje téma "Flashback" v domácím odborném prostředí, a vytváří tak zázemí pro jeho další zkoumání, v rovině analytické se soustředí na období československé nové vlny. Filosofické zázemí pro zkoumání flashbacku jakožto zásadního vyjadřovacího prostředku filmové narace, schopného zachytit fungování paměti, mi poskytla filosofie paměti Henri Bergsona. Než jsem přistoupila k primárnímu zdrojovému materiálu, formulovala jsem si pracovní definici pojmu flashback a vytvořila základní historický přehled o jeho existenci v rámci dějin kinematografie světové a v tomto přehledu akcentovala vývoj kinematografie české. Období domácí nové vlny mi nabídlo pro studium sledovaného tématu kreativní prostor i příhodné podmínky. Vymezila jsem její časové určení, předchůdce, představitele a inspirované souputníky, jejichž tvorbu jsem však zkoumala v kontextu veškeré domácí hrané produkce. Tak bylo zjištěno, že v letech 1963 - 1969, kdy bylo realizováno 218 dlouhometrážních hraných filmů, se v jedné třetině z nich objevuje flashback. Tyto filmy se pak staly předmětem mého výzkumu: analyzovala jsem už literární a technické scénáře, filmy samotné i jejich kritickou odezvu, to vše výhradně z hlediska využití a percepce flashbacku jako narativního...
Využití chytrých mobilních telefonů pro měření v technice prostředí
Bernard, Jan ; Hejčík, Jiří (oponent) ; Jedelský, Jan (vedoucí práce)
Práce se zabývá měřením fyzikálních veličin pomocí chytrých telefonů. Uvádí seznam senzorů, kterými telefony disponují a krátce popisuje jejich funkci při běžném používání a jejich využití při měření nejen fyzikálních veličin. Větší důraz je kladen na snímače mechanických veličin, u kterých jsou uvedeny i limity měření a také očekávané nepřesnosti naměřených hodnot. Dále studie pojednává o přídavných zařízeních, která umožňují překročit limity vestavěných snímačů a tím zpřesnit měření. Je zde také uvedeno několik rešerší o již provedených měření mechanických veličin s chytrými telefony. V poslední části práce je popsán experiment, během kterého šest mobilů se systémem Android a šest aplikací bylo testováno měřením signálu růžového šumu. Z výsledků vyplývají dvě hlavní skutečnosti. Měření telefonem bez předešlé kalibrace nelze považovat za spolehlivé měření, odchylky se mohou pohybovat i v řádu desítek decibelů. Avšak telefony po kalibraci v rozsahu hladin 45 – 85 dB, ve kterém je chyba měření lineární, je možné použít k měření hluku s odchylkou do 2 dB.
The Relationships between Bohemia and Gaul from 4th to 1st century. BC.
Pierrevelcin, Gilles ; Salač, Vladimír (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent) ; Guillaumet, Jean-Paul (oponent)
Tato práce si klade za cíl zkoumat vztahy mezi !echami a Galií mezi 4. a 1. stoletím p"ed Kristem, a to p"edev#ím p"ezkoumáním dosavadních publikací na toto téma. Vycházeli jsme tak z$d%jin bádání a z$monografií k$jednotliv&m typ'm artefakt'. Byl tak vytvo"en korpus 230 p"edm%t' nále(ejících 61 typ'm, které jsou pova(ovány za "indikátory kontakt'" mezi ob%ma oblastmi. Tyto indikátory umo()ují sledovat dynamiku kontakt' z$hlediska sou*asn% chronologického i prostorového. Vyvstává tak nápadn% role n%kter&ch nalezi#+ (Stradonice, Manching) a oblastí (,v&carsko, Por&ní a Pomoselí). Práce se skládá jednak z rozboru kvantitativních i kvalitativních údaj' a jednak ze studie o formách kontakt', o nich je mo(no uva(ovat (sm%na, migrace atd.). Tato druhá fáze anal&zy poukazuje na n%které metodologické slabiny a dokládá, (e archeologické prameny jsou k$zodpov%zení na#ich otázek sice nezbytné, nikoliv v#ak samy o sob% zcela dosta*ující.
Klasická filmová narace
Sladký, Michal ; Bernard, Jan (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Ústředním tématem této magisterské práce je klasická filmová narace, narativní mód hraných filmů, jenž dosáhl největšího rozvoje v hollywoodských filmových studiích. Hlavním cílem autora práce je snaha dokázat, že klasická filmová narace si zachovala své výsadní postavení i po roce 1960 a funguje i v digitální éře navzdory převratným technologickým změnám. Autor se pokouší doložit hypotézu, že v hollywoodské kinematografii přese všechny změny spojené s digitalizací a nástupem blockbusterů přetrvávají základní principy klasického vyprávění a stylu.
Venkov jako místo pro nové typy neziskových organizací a vytváření identit.
Klvaňová, Linda ; Skovajsa, Marek (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Magisterská práce s názvem "Venkov jako místo pro nové typy neziskových organizací a vytváření identit" se zabývá přistěhovalectvím na venkov spojeným se založením občanského sdružení věnujícího se ekologickým či rozvojovým aktivitám. Práce se snaží odpovědět na otázku, zda tato sdružení mohou přistěhovalcům napomáhat v integraci do venkovského prostoru, a poskytovat jim sociální a organizační identitu. Kromě toho také zkoumá roli, jakou tato sdružení mají při řešení současných problémů venkova. Práce shrnuje relevantní výsledky sociologie venkova, studií občanské společnosti a modernistických konceptů identity. Na výzkumnou otázku se snaží odpovědět pomocí tří případových studií analyzovaných pomocí zakotvené teorie. V závěru dochází ke konstatování, že zkoumaná občanská sdružení jsou dostatečným zdrojem identity pro své členy, k procesu integrace však napomáhají jen částečně. Mohou být jedním ze zdrojů řešení problémů současného venkova.
Ideologie normalizace, nebo normalizace ideologie? : narativní a ideologická analýza filmů o každodenním životě za "normalizace"
Hladík, Radim ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Bernard, Jan (oponent)
Tato magisterská diplomová práce si dala za úkol vyhledat v českých postkomunistických filmech o každodenním životě za normalizace ideologické techniky a obsahy, aby mohla zodpovědět výzkumnou otázku: Zobrazují, odrážejí tyto filmy skutečně ideologii samotné normalizace, nebo se v nich normalizuje nová, postkomunistická ideologie o normalizaci? Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Klíčový záběr u režisérů, pracujících s vnitrozáběrovou montáží a stylizací
Ruzyak, Pavel ; BERNARD, Jan (vedoucí práce) ; KLEPIKOV, Milan (oponent)
Práce si klade za cíl prozkoumat pojem dlouhého filmového záběru ve spojení se stylizací filmové scény. Na třech vybraných režisérech je ukázána hlouběji problematika a možnosti uměleckého vyjádření formou dlouhého záběru a stylizace. Stylizace se týká především filmové scény (mis-en-scène) a jednotlivých prvků (herectví, filmových rekvizit, filmového prostoru, zvukové složky,...). Stylizací a dlouhým záběrem se práce zabývá jak způsobem obecné analýzy, tak i zkoumáním použití v tvorbě konkrétních režisérů a v konkrétních filmech. Jako hlavní režiséry této práce jsem vybral Andreje Tarkovského. Carla Th. Dreyera a Béla Tarra a jejich tři filmy (ve stejném pořadí) - Oběť, Gertrud a Satanské tango. Vybraní režiséři a filmy jsou z mého pohledu nejlépe odpovídající příklady k pojmu stylizace a dlouhého záběru kvůli jasnému rukopisu a ucelenosti formy. Snažím se vycházet především z vlastní analýzy a reflexe nad pojmem dlouhého záběru při stylizaci na základě literatury, filmů a vlastní tvorby, využívám ovšem i přímo citáty tvůrců a pasáže z teoretických textů. Práce je svým druhem nejblíže analyticko-esejistické studii.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 39 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
8 BERNARD, Josef
1 Bernard, Jaroslav
3 Bernard, Jiří
8 Bernard, Josef
2 Bernard, Josef,
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.