Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 44 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Kontrola situace za vozidlem
Jánošík, David ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou kontroly situace za vozidlem v denní době. V První části práce jsou shrnuty poznatky o řidičích, jejich reakční době a odezvě vozidla, konstrukčních prvků vozidel určených pro kontrolu dění za vozidlem a možnostech měření dob pohledů formou eye trackingu. Analytická část se zabývá rozborem dob pohledů do zpětných zrcátek v závislosti na zrcátku, situaci a následném jízdním manévru, při jízdě ve dne. Data byla čerpána z pořízených videozáznamů 12 řidičů v podmínkách běžného silničního provozu. Vyhodnocena byla doba sakád a fixací pohledů v závislosti na použitém zrcátku, při jednotlivých situacích a zároveň pro vybrané jízdní manévry. Závěr analytické části je věnován porovnání doby pohledů vybraných jízdních manévrů, při vystavení podnětům a následně porovnání rozdílů věkových kategorií testovaných řidičů.
Analýza doby pohledu řidičů na chodce
Michalčíková, Lucie ; Tylšar, Vladimír (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Teoretická část této práce se zabývala popisem smyslových procesů, lidského oka a zrakového vnímání. Dále byli popsáni účastníci silničního provozu a získávání dat metodou Eye tracking. Praktická část spočívala ve vyhodnocení videozáznamů jízdních zkoušek, v nichž byl popsán pohled řidiče. Byla vyhodnocena četnost a délka trvání pohledu na chodce a provedeno grafické zpracování v závislosti na tom, zda chodec skutečně přechází vozovku či simuluje chůzi na krajnici vozovky.
Vliv zatížení přípojných vozidel na jízdní vlastnosti soupravy
Pečová, Monika ; Bradáč, Albert (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce popisuje chování jízdních souprav a to především návěsového typu při prázdném a naloženém stavu. V této práci jsou kromě základních konstrukčních rozdílů jízdních souprav uvedeny mj. vlivy působení bočního větru, vlastnosti pneumatik a důležitost umístění těžiště soustavy a volba typu nápravy na směrovou dynamiku.
Drivers reaction time analysis in regular road traffic
Florek, Matej ; Bilík, Martin (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
This diploma thesis focuses on driver`s reaction time in real road traffic conditions. The reaction time topic foundations are covered in the introduction as well as the motivation and brief application possibilities of the obtained results. The literature review is focused on history of developing different approaches of evaluation and terminology. For complex understanding it provides basic information about perception forms which are important parts of reaction time. The experiment was designed based on past studies review in order to get real data describing reaction time of chosen stimuli. Obtained data were analysed, partially processed values were compared with predicted results based on other researches, than integrated into general values of reaction time.
Zjištění doby potřebné pro řidiče k vyhodnocení situace za vozidlem při odbočování a předjíždění
Belák, Michal ; Rábek,, Vlastimil (oponent) ; Kolíbal, Zdeněk (oponent) ; Semela, Marek (vedoucí práce)
Dizertační práce se zabývá zejména zjištěním doby, kterou potřebuje řidič k vyhodnocení situace za vozidlem při jízdních manévrech odbočování a předjíždění, a to na základě provedených měření v reálném silničním provozu. Jedná se o běžné a časté jízdní manévry, které řidič vykonává při řízení vozidla v silničním provozu a pro jejich bezpečné provedení potřebuje znát situaci kolem vozidla a zejména pak za ním, k čemuž slouží zařízení pro nepřímý výhled, nejčastěji zpětná zrcátka. Takto definovaná doba, vhodná např. pro potřeby soudně inženýrské aplikace pro analýzu silničních nehod, dosud nebyla podrobně zkoumána. Za účelem jejího stanovení, proto byla provedena rozsáhlá analýza současného stavu problematiky související s nepřímým výhledem z vozidla, byly formulovány vlivy na délku doby a s tím související charakteristiky člověka jako součástí soustavy řidič – vozidlo - okolí. V práci byly zkoumány vlastnosti lidského vnímání a pojednáno o problematice reakční doby. Byly analyzovány dosavadní výzkumy zabývající se dobou věnovanou pohledům do zrcátek a představeny možné metody jejího měření. Na základě toho pak byl navržen a realizován experiment, pomocí kterého byla tato doba autorem definována a získána potřebná data, jejichž analýzou bylo možné kvantifikovat dobu, kterou řidič potřebuje ke kontrole situace za vozidlem, při odbočování a předjíždění a dalších jízdních manévrech při kterých je potřeba změnit směr, resp. jízdní koridor vozidla. Závěry ukázaly, že doba potřebná pro vyhodnocení situace za vozidlem prostřednictvím zpětných zrcátek obvykle nepřesahuje dobu 1 sekundy.
Vliv koncepce vozidla na jízdní dynamiku vozidla
Hamada, Filip ; Belák, Michal (oponent) ; Bilík, Martin (vedoucí práce)
Tématem této diplomové práce je vliv koncepce vozidla na dynamiku jízdy, tedy jak se vozidlo chová ve vybraných typických situacích s ohledem na hnací nápravy. První část diplomové práce stručně popisuje historické pozadí vývoje vozidel a jednotlivých koncepcí s důrazem na předmětné koncepce použité v praktické části. Druhá část se zaměřuje na teoretické poznatky dynamiky jízdy vozidel v systematickém rozdělení podle osnovy praktické části. Popisuje tak všechny důležité součásti oboru dynamiky vozidel potřebné ke kompletnímu porozumění praktické části diplomové práce. Třetí část práce prakticky prověřuje dynamiku vozidel různých koncepcí v sérii testů a měření za účelem jejich vzájemného porovnání. Toto porovnání je výstupem diplomové práce a na jeho základě je možné rozhodnout, které koncepce je pro dané hledisko vhodnější.
A fuse heating measurement using IR camera
Belák, Michal ; Valenta, Jiří (oponent) ; Aubrecht, Vladimír (vedoucí práce)
Bachelor's thesis deals with various principles of contactless temperature measuring and comparison of these principles. Different kinds of detectors, which are used in pyrometers and thermovision systems are presented, together with description of various kinds of the contactless thermometers, their division according to many different criteria. Next it is intended on the description of thermovision exploitation in different areas of practice. An example of practical fuse heating measuring and its analysis is also presented.
Vliv vybraných faktorů na chování řidiče
Křemenová, Tereza ; Belák, Michal (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
Diplomová práce analyzuje vliv určitých typů křižovatek a zároveň denní doby na chování řidiče. V teoretické části je popsán úvod do problematiky faktorů ovlivňujících chování řidiče při řízení motorového vozidla. Dále práce vymezuje silniční křižovatky a výzkumy věnující se dané problematice. Praktická část diplomové práce se věnuje vyhodnocení celkového počtu primárních a sekundárních pohledů na určitých typech křižovatek, průměrnému počtu pohledů a jejich průměrné délky doby trvání ve dne či v noci. Zároveň se věnuje vyhodnocení prvního směru pohledu podle druhu komunikace (vedlejší komunikace/ hlavní komunikace) a následnému směru jízdy. Získaná data jsou zhodnocena v kapitole diskuse/ analýza výsledků. Z vyhodnocených dat v první části vyplynulo, že sekundární pohledy mají kratší průměrnou dobu trvání na rozdíl od průměrné doby trvání primárních pohledů. Ve druhé části byly výsledky ze dne a noci shodné pouze u okružních křižovatek, kdy řidiči provedli první směr pohledu vlevo.
Driver perception in different conditions
Seriš, Jozef ; Belák, Michal (oponent) ; Bucsuházy, Kateřina (vedoucí práce)
This diploma thesis is focused on the comparison of perception of traffic signs and advertising areas in two different conditions day and night with focus on visual distraction of the driver. The introductory part deals with the analysis of the current state of the elements acting on the driver with an emphasis on mental processes and the senses of drivers affecting traffic safety. The analytical part draws on the videos from driving tests, the whose goals was to monitor the optical reactions of drivers. The resulting data were evaluated with goal to determine the time consuming views of the drivers on individual elements and the compared in different conditions. The last chapter includes the interpretation of the results of the analysis with suggestion of their use to increase traffic safety.
Analýza reakčních dob na základě měření v reálném silničním provozu
Bilík, Tomáš ; Bucsuházy, Kateřina (oponent) ; Belák, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá reakční dobou řidičů v podmínkách reálného silničního provozu. V rámci analýzy současného stavu poznání je uveden rozbor problematiky reakčních dob, zejména se jedná o různé definování pojmu reakční doba, členění na jednotlivé fáze, vymezení vybraných metod měření a poznatků z prací jiných autorů. Na základě analýzy současného stavu byl autorem této práce navržen a realizován experiment za účelem zjištění reakčních dob řidičů při různých dopravních situacích v podmínkách běžného silničního provozu. Data získána v průběhu experimentu byla vyhodnocena na základě různých dopravních situací a různých časových odstupů.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 44 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
3 Belák, Maroš
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.