Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 89 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Proměny genderových archetypů ve filmu Hořký měsíc
Astapencov, Neli ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Tato diplomová práce je genderovou filmovou analýzou, která zkoumá proměny archetypů ve filmu Hořký měsíc v režii Romana Polanského. Metodologická a teoretická část práce analyzuje otázku působení změn archetypů na genderové role filmových postav. Za pomoci dnes již klasických feministických textů, feministické filmové kritiky, některých děl z analytické psychologie, dramaterapie a filmové vědy, které jsou primárním zdrojem pro analýzu, v této diplomové práci identifikuji a analyzuji především archetypy ženských filmových postav. Rozbor ke každé filmové postavě je věnován nejvíce výrazným archetypům s ohledem na jejich proměny. Kromě archetypů se práce okrajově zabývá problematikou stereotypně zobrazovaného ženského ideálu, ženskou sexualitou, přenosem archetypálních vzorů na diváctvo a femininitou a maskulinitou v kontextu genderových rolí. Klíčová slova: archetyp, Roman Polanski, Laura Mulvey, Annis Pratt, sinematická archetypální souvislost, feministická filmová kritika, filmová narativní analýza, archetypální maskulinita, archetypální femininita.
Produkce sitcomů v České republice v porovnání se zahraničím
Martínková, Tereza ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Cílem bakalářské práce "Produkce sitkomů v České republice v porovnání se zahraničím" je vymezit charakteristické prvky sitkomu. Nastínit jeho historii ve třech zemích, ve Spojených státech amerických, ve Velké Británii a v České republice. Popsat produkci v naší zemi, s následným porovnáním oproti zahraničí. A také odpovědět na otázku: "Z jakého důvodu neprodukujeme stejně kvalitní a populární sitkomy jako například právě ve Spojených státech amerických a ve Velké Británii?" Výsledkem práce je shrnutí rozdílů mezi českou a zahraniční produkcí. Z kterých zároveň vyplývá odpověď na položenou otázku. Rozdíly spočívají především v zaměření herců, realizačních týmů a škol v jednotlivých zemích. V České republice je pozornost orientována především na divadelní hraní, případně filmové, a práci okolo něj. Další odlišnosti spočívají ve financích a zkušenostech, kterými disponujeme v poměrně malé míře. Přesto je patrné, že české sitkomy mají v budoucnu potenciál. I díky některým nepříliš povedeným sitkomům, které jsme doposud mohli na televizních obrazovkách spatřit.
Seriál Ulice jako první česká denní soap opera
Boch, Vítězslav ; Kruml, Milan (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Předmětem bakalářské práce "Seriál Ulice jako první česká denní soap opera" je analýza denního seriálu TV Nova Ulice. V první části práce vymezuje žánr soap opery, historii, vývoj žánru a jeho definici. Vymezuje charakteristické rysy tohoto žánru. Poté se věnuje přímo seriálu Ulice. Popisuje vznik seriálu, produkci, prostředí a postavy, které se v seriálu vyskytují. Prostor věnuje i sociálním tématům, kterými se Ulice během vysílání zabývala. V průběhu práce je Ulice porovnávána s britskými seriály Coronation Street a EastEnders.
Sledování seriálů s lékařskou tématikou u profesionálních zdravotníků
Fišerová, Lucie ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Účelem mé práce je analyzovat sledování seriálů s lékařskou tématikou u profesionálních zdravotníků. Tato práce je složena z osmy kapitol, kdy se každá z nich zabývá různými aspekty seriálů s lékařskou tématikou a publika. Úvodní kapitola popisuje vliv médií na společnost. Druhá kapitola se soustředí na vztah mezi médii a publikem. Kapitola se skládá z pěti částí. První část se zaměřuje na definici publika. Druhá část pojednává o náhodném a záměrně seskupeném publiku. Třetí část se zabývá komunikační aktivitou publika. Čtvrtá část se zaobírá vztahem mezi médii a publikem. Pátá část popisuje čtyři stádia vývoje publik. Třetí kapitola je rozdělena do čtyř částí a charakterizuje analytické přístupy k publiku a analýzy publika. První část se zaměřuje na behaviorální přístup. Druhá část se soustředí na strukturální přístup. Třetí část pojednává o kulturálním přístupu. Čtvrtá část se zaměřuje na analýzy publik. Čtvrtá kapitola se soustředí na téma o fanouškovství. Tato kapitola je členěna do šesti částí. V té první pojednávám o fanoušcích všeobecně. Druhá část definuje termín "fanoušek" a třetí část definuje "fanouškovství". V dalších podkapitolách hovořím o dělení fanouškovství, o fanoušcích, následovnících, ctitelích a nadšencích. Pátá kapitola se zaměřuje na seriály s lékařskou tématikou. Kapitola je...
Analýza komunikace kampaní proti kouření
Balatková, Táňa ; Köppl, Daniel (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Obsahem diplomové práce na téma "Analýza komunikace protikuřáckých kampaní" je jednak představení problematiky sociálních kampaní, jejich marketingového významu a také důležitých prvků a aspektů, které jsou pro ně typické, ale také seznámení s tabákovou politikou v České republice a s prostředím, ve kterém se pohybujeme. Další podstatnou součástí práce jsou konkrétní kampaně a protikuřácké projekty, které již byly buď v České republice, nebo v jiných státech realizovány, a také analýza jejich komunikace a zdůraznění hlavních prvků a forem, které jsou v kampaních využívány. Následně je představen vlastní výzkum, který byl proveden prostřednictvím dotazníkového šetření a kterého se účastnilo celkem 256 respondentů. Jeho hlavním cílem bylo zjistit postoje a názory české veřejnosti na protikuřáckou politiku, vlastní zkušenosti respondentů s konkrétními kampaněmi a vnímání politiky i celkové konzumace tabákových výrobků v ČR. Z výzkumu vyplynuly zajímavé závěry, celkově lze shrnout, že respondenti nepovažují protikuřáckou politiku v ČR za příliš intenzivní, účinkům protikuřáckých kampaní také nedůvěřují a ocenili by drsnější a naturalističtější reklamy a záběry a také přísnější pravidla pro užívání tabáku a cigaret.
Konstruování sociální identity u čtenářek exkluzivních ženských časopisů
Horová, Alena ; Hejlová, Denisa (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Tato diplomová práce si klade za cíl zmapovat, jaký význam má pro čtenářky exkluzivních ženských časopisů kategorie luxusu, jaký vztah mají k inzerovaným výrobkům a zda a jak je pocit nadstandardu, který tyto časopisy vzbuzují, spojován s příslušností k určité sociální vrstvě. Práce se dále zaměřuje na otázku, zda čtenářky chápou tělesnou atraktivitu jako kapitál nebo znak vlastnictví určitého společenského statusu. Teoretická část práce zasazuje téma do širšího kontextu a do kontextu mediálních studií, zabývá se sociálním konstruktivismem, vývojem představ o účincích médií, koncepcí užití a uspokojení a socializační funkci médií. Dále přibližuje exkluzivní ženské časopisy, zabývá se životním stylem, módou a jejím významem pro konstruování identity a luxusem. V praktické části je popsána metodologie výzkumu a samotný výzkum, který probíhal prostřednictvím hloubkových rozhovorů na vzorku tvořeném deseti respondentkami. Součástí rozhovoru byla i analýza recepce vybraných mediálních textů. V dalších kapitolách jsou uvedeny výsledky výzkumu.
Občanská žurnalistika a komunitní média: teoretické předpoklady a praktické uplatnění občanů ve veřejném mediálním prostoru
Ročková, Daniela ; Vochocová, Lenka (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Předmětem této diplomové práce je přiblížit obecný diskurs projevů a význam uplatnění občanů v mediálním prostoru z pohledu žurnalistické praxe. Podrobně zkoumá trendy občanské žurnalistiky a komunitních médií, které podporují aktivní participaci občanů v praxi a přispívají k různorodosti mediálních obsahů. Vize narušení konvencí tradiční žurnalistiky a prosazování agendy ve veřejném zájmu občanů se stalo hlavní myšlenkou alternativních proudů žurnalistiky. První dvě kapitoly se zabývají počátky tendencí zohledňování veřejného zájmu publika v historii mediálního diskursu, charakteristikou alternativní žurnalistiky a její současné typologie a úlohou občanů v podpoře konceptu demokratizace mediálního prostoru. Zároveň specifikují charakter proměny profesionální žurnalistiky v online prostředí a jejího vztahu vůči žurnalistickým projevům vytvářeným uživateli. Další čtyři kapitoly se věnují vybraným projevům občanské aktivity ve veřejném mediálním prostoru a jejím konceptům - žurnalistice v zájmu veřejnosti, občanské žurnalistice a komunitním médiím. Přibližují charakteristiku těchto fenoménů, jejich přínos, konkrétní podobu a projevy v praxi u nás i v zahraničí, stejně jako jejich kritizované aspekty. Výsledky kvalitativní analýzy předkládají možnosti prosazení těchto forem médií u nás, vymezují...
Mediální obraz ženské krásy v časopise ELLE
Doležalová, Nikola ; Wolák, Radim (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce se zabývá zobrazováním ženské krásy v časopise ELLE. V teoretické části se věnuje postupně pojmu krásy, vývoji ideálu krásy a vlivu médií na člověka. Předkládá dosavadní přístupy a výzkumy, které se zabývaly krásou v médiích, konkrétně se zaměřuje na zobrazování ženské krásy v médiích; důvody, proč ženy přijímají ideál krásy prezentovaný médií; realističností krásy v médiích a možným vlivem médií na sebehodnocení žen. Práce rovněž předkládá stručný vývoj časopisů pro ženy a jejich současnou situace na českém trhu. V závěru pak diplomová práce kriticky zkoumá kampaně, které se zaměřují na nereálné ideály krásy v médiích. Práce používá smíšenou výzkumnou metodu, obsahovou analýzou zkoumá, jaké fotografie žen (mimo inzerci i včetně inzerce) se v časopise objevují nejčastěji a jaká je tematická agenda článků. Sémiotická analýza zkoumá podrobně titulní strany a poselství, které se na nich objevuje. Cílem analýzy je zjistit, jak je žena na fotografiích nejčastěji zobrazována a jaké množství článků se zabývá tematikou vzhledu.
Konstrukce identity dospívajících dívek v internetových médiích a časopisech
Nováková, Petra ; Klabíková Rábová, Tereza (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Diplomová práce "Konstrukce identity dospívajících dívek v internetových médiích a časopisech" se zabývá mediálními texty, které jsou určené dospívajícím dívkám; konkrétně se zaměřuje na tři výrazné mediální typy v této oblasti. Ty představují časopis Bravo Girl!, blog dominikamyslivcova.cz a webové stránky jenproholky.cz. Cílem práce je popsat a analyzovat tyto texty co nejpodrobněji v oblastech, které jsou po ně charakteristické a mohou představovat výrazný prvek v procesu utváření okolní reality jejich příjemců. Stejně tak se zabývá otázkou, jakým způsobem se tato média mohou podílet na tvorbě identity těchto příjemců - jejich společenských hodnot, názorů, myšlení a vyznávaného životního stylu. Práce se tedy soustředí nejen na proces produkce těchto specifických mediálních textů a jejich vlastnosti, ale také na charakter interakce médií se svým publikem. Rovněž se snaží popsat, jakým způsobem publikum tyto texty přijímá a reaguje na ně. K naplnění tohoto cíle práce využívá především pragmalingvistickou analýzu jazykových prvků a komunikačních strategií, které tato média využívají. Ta je doplněna analýzou sémiotickou sloužící k popsání významových struktur, mýtů a ideologií, které jsou v těchto textech rovněž přítomny. Výsledkem práce je pak soubor identifikovaných prvků v těchto textech...
Obyčejní lidé v prostoru mediálně konstruované skutečnosti (na příkladu reality show Prostřeno!)
Kaňáková, Andrea ; Reifová, Irena (vedoucí práce) ; Baslarová, Iva (oponent)
Cílem práce je snaha porozumět chování ovlivněnému sociální distinkcí obsaženou v prostředích a konverzacích účastníků reálné televizní produkce. Současná mediální scéna je zaplavena reálnou televizní produkcí, která v dosud nezvyklém množství využívá pro své potřeby samotné skupiny konzumentů mediálních obsahů. Východiskem pro práci byl koncept demotického obratu obyčejných lidí, tedy těch skupin konzumentů mediálních obsahů, které neužívají status experta nebo celebrity a nejsou posuzováni jako mediálně zajímaví nebo angažovaní v médiích. V rámci pořadu pak tyto skupiny vstupují do prostoru mediálně konstruované skutečnosti. Za použití analytického konceptu zkoumání životního stylu a třídních odlišností jsem kvalitativně analyzovala obsah vybraného vzorku soutěžní reality show Prostřeno! Vycházela jsem z principu zakotvené teorie a na základě přístupů vycházejících z prací Pierra Bourdieu. Teoretická část je zaměřena na koncepty třídy a habitu. Pro všechny třídy je společný nějaký životní styl, kterým člověk sebe sám prezentuje před okolním světem. Cílem empirické části byla snaha o odpověď na výzkumnou otázku: Na základě jakých indikací jednotliví asesoři definují životní styl a pozici ostatních účastníků v sociálním prostoru a jejich odlišný vkus v jídle, bydlení a zábavě?

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 89 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.