Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 106 záznamů.  začátekpředchozí63 - 72dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci
Macháček, Roman ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
V předkládané diplomové práci se budeme věnovat pojetí vlivu masových médií a internetu na lidskou společnost, a to vzhledem k vývoji médií od první poloviny dvacátého století až po současnou dobu. Cílem práce je prostřednictvím tohoto zkoumání představit možnosti, kterými média disponují pro ovlivnění veřejného mínění, šíření ideologií, konstruování zkreslené reality a prosazování konkrétních zájmů skrze efektivní mediální a marketingovou komunikaci. Práce se proto zabývá také pojmem interpelace tak, jak jej chápal Louis Althusser, tedy ve smyslu interpelativního působení, skrze které do vědomí subjektů pronikají informace produkované ideologií. Tyto aspekty vlivu mediální a marketingové komunikace práce znázorňuje v kampani z oblasti politického marketingu, konkrétně v prezidentské kampani Karla Schwarzenberga z roku 2013. Pro tyto účely práce mapuje vývoj kritických teorií médií a teorií struktur komunikace v pojetí myslitelů Frankfurtské školy, Williama Johna Thomase Mitchella, Viléma Flussera a George P. Landowa. Výběr pojmů a myšlenek z uvedených zdrojů je odvozen od snahy provést analýzu politické komunikace tak, jak je uplatňována v rámci politických kampaní. Analýza není rozsáhlá, jelikož jejím cílem je vypracování pojmového aparátu vhodného k hlubšímu zkoumání politických kampaní, pro...
Semiologická analýza loga spoločnosti Starbucks
Gundová, Karolína ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práca sa zameriava na semiologickú analýzu loga značky. Logo je vizuálnou identitou spoločnosti. Vizuálna identita je súčasťou firemnej identity. Logo je spojením grafického umenia a marketingových stratégii. Práca sa opiera o teórie semiotiky a zároveň popisuje základné prvky marketingu a ich uchopenie semiotikou marketingu. V rámci praktickej časti je analyzované logo pomocou denotácie a konotácie. Skúmanou značkou je americká sieť kaviarní Starbucks, ktorá je jednou z najúspešnejších kaviarenských spoločností na svete. Logo tejto značky prešlo dlhým vývojom a je mimoriadne úspešné.
Krize veřejného prostoru a pokusy o jeho revitalizaci
Andělová, Tereza ; Marcelli, Miroslav (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Práce s názvem Krize veřejného prostoru a pokusy o jeho revitalizaci se pokouší analyzovat veřejný prostor z pohledu urbánní antropologie a sociologie a přiblížit roli sémiotiky v této problematice. Tematizuje krizi veřejného prostoru, snaží se odhalit její příčiny a nastínit možná řešení. Vymezuje se proti modernistickým konceptům města, které odhlížely od lidského aspektu, a naopak se soustředí na každodenní život člověka v městském prostředí. Poukazuje na nutnost prolínání nejrůznějších oborů, které se zabývají problematikou veřejného prostoru, a přístupu k městu jako celku. Všímá si oboustranného vztahu prostoru a člověka; utváření identity jedince a charakteru společnosti na základě prostředí, které ho obklopuje a zároveň možnost každého spolupodílet se na změnách nejen svého okolí, ale i vzorců myšlení a vnímání. Práce se nejprve věnuje problematice definice veřejného prostoru, představuje zásadní teoretická díla zabývající se jeho vznikem a krizí, následně detailně popisuje charakteristiku města a rozebírá požadavky kladené na kvalitní prostory, všímá si také ohrožujících tendencí. V rámci snahy o revitalizaci poukazuje na zásadní směry občanského či uměleckého aktivismu, i současné snahy institucí po zkvalitnění městského prostředí.
Sémiotika a ideologie v politickém marketingu: Analýza vybraných volebních kampaní
Macháček, Roman ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
V diplomové práci se budu věnovat verbálním a vizuálním projevům vybraných volebních kampaní. Především kampaní Baracka Obamy a Andreje Babiše, zvolených na základě výrazných podobností, ale i konkurenčních kampaní Karla Schwarzenberga a Miloše Zemana při prezidentské volbě. Představím techniky a strategie politického marketingu v různých typech médií. Zároveň popíšu i fungování a účinky politické sebeprezentace. Dále se budu v práci věnovat ideologické funkci politické kampaně. Jako metodu použiju kritickou diskurzivní analýzu jednotlivých kampaní. Budu vycházet z různých definic pojmu ideologie, především Althusserovy, a také z Barthesova pojmu amplifikace. Dalším nástrojem budou ikonologické interpretace výše uvedených kampaní. Budu čerpat i z komunikologie Viléma Flussera, ale i z děl Pierra Bourdieua a Susan Sontag. V mé práci se také budu věnovat pojetí mediální reality, která ovlivňuje náš každodenní život. V této části budu vycházet z Niklase Luhmanna a také z Jeana Baudrillarda a jeho teorie simulaker.
Digitalizace a její vliv na tištěná média. Případová studie na vybraných českých tiskovinách.
Bílková, Barbora ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Poštulka, Filip (oponent)
Práce se zabývá vlivem digitalizace a elektronických médií na média tištěná. Zobrazuje průběh vývoje přechodu k digitalizaci, její neustálý nárůst a proměny čerpání informací veřejností, zejména podle teorií Marshalla McLuhana, Jay Davida Boltera, Richarda Grusina, Alessandra Ludovica a dalších autorů zabývajících se médii a jejich digitalizací. Práce ukazuje stručný vývoj médií ve společnosti, přičemž největší část je věnována digitalizaci a remediaci médií. Ústřední částí práce je posouzení vlivu digitalizace a nástupu elektronických médií na média tištěná. Pomocí dostupných informací je ukázáno, jakým způsobem se tištěná média s digitalizací vyrovnávají. V praktické části má práce zjistit, jakým způsobem si tituly na českém trhu stojí, nakolik jsou ovlivňovány neustále rostoucí digitalizací médií a jak se s tímto aspektem snaží vyrovnávat. To vše je ukázáno na třech případech, deníku Mladá Fronta DNES, deníku Lidové noviny a deníku Hospodářské noviny, které v České republice patří mezi nejvýznamnější média, která mají svou tištěnou verzi, se kterou začínaly, s digitalizací však byly přinuceny přejít také k verzím elektronickým. Klíčová slova: digitalizace, elektronická média, masová média, tištěná média, elektronické verze, internet, remediace
Film jako médium kulturní paměti: Proměny reflexe poválečného odsunu Němců v české filmové tvorbě
Řehořová, Irena ; Šubrt, Jiří (vedoucí práce) ; Jirák, Jan (oponent) ; Klimeš, Ivan (oponent)
V důsledku rozvoje vizuálních médií, a s tím související tendence společenských věd, popisované jako "obrat k obrazu", začlenila řada disciplín do okruhu svého bádání také studium fenoménů, které zůstávaly dlouhou dobu mimo hlavní pozornost. Reakcí na tento trend je také rozvoj nové sociologické subdisciplíny, která je označována jako sociologie obrazu či vizuální sociologie. K této oblasti se svým zaměřením obrací i tato práce: v centru jejího zájmu stojí filmy, které v současné době představují jedno z vlivných médií kulturní paměti. Cílem projektu je popsat specifika vzpomínání, která vyplývají z povahy tohoto média a dále prozkoumat možnosti využití filmu jako zdroje sociologického poznání. V první části práce je film nahlížen jako kulturní/sociální fenomén, za jehož vznikem nestojí pouze individuální tvůrci, ale také řada institucí a dalších subjektů (dohromady utvářejících kinematografické pole), které vymezují možnosti tvorby a v důsledku ovlivňují způsob filmového zpracování konkrétních témat. Ve druhé části jsou představeny koncepce, které různými způsoby mapují podobu vztahu mezi filmovou reprezentací a skutečností - popisují postupy, pomocí kterých je skutečnost přepisována do filmové reality, zobrazující (historické) události. Další části práce jsou zaměřeny na sociální faktory, které v...
Temnota jako metafora ve filmu noir
Chromčáková, Petra ; Hájek, Václav (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Temnota jako metafora ve filmu noir zkoumá motiv temnoty ve filmu noir. Temnota není jen formálním, ale také metaforickým vehikulem sdělení, které funguje pouze jako významový rámec a je proto při jeho "čtení" nutné vynaložit interpretační úsilí. Teoreticky se práce opírá o tzv. živou metaforu Paula Ricoeura, jež proměňuje dosavadní významy a vyvolává interpretační aktivity, a také o konceptualizaci otevřenosti textu směrem k příjemci, která je zastoupena teoriemi míst nedourčenosti Romana Ingardena, prázdných míst Wolfganga Isera a otevřeného díla Umberta Eca. Hypotézou je předpoklad, že se film noir dá chápat způsobem, že divákům přináší změnu vjemu, respektive novou vizuální zkušenost, jež do té doby ve filmu nebyla a která směřuje k vnímání "třetího smyslu". Práce poskytuje analýzy filmů noir a poukazuje na jejich specifické narativní a stylistické prvky. Zkoumání vztahuje také k dějinám temnoty v obrazové kultuře, přičemž se ptá, zda lze tradiční stereotypy oddělit od nepredestinované smyslové zkušenosti.
Vybrané aspekty tělesnosti v reklamních televizních spotech
Kurucová, Natálie ; Charvát, Martin (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce Aspekty tělesnosti ve vybraných reklamních televizních spotech vychází z hypotézy, podle které reklamní televizní spoty představují specifickou modalitu diskurzivních mechanizmů sexuální reprezentace. Práce aplikuje díla M. Foucaulta a P. Bourdieua na sémiotickou analýzu vybraných spotů. Předpokladem je, že reklamní spoty využívají tělo a motivy sexuality jako jeden z nástrojů mocenského působení na cílové skupiny. Práce se zaměřuje hlavně na představení diskurzivních modelů využívaných v reklamní praxi. Cílem teoretické části je představit zásadní filosofické i sociologické myšlenky a teorie týkající se vnímání tělesnosti, sexuality, mocenských vztahů a otázky subjektivizace. Práce také ukazuje, jak byla úloha těla vnímána v různých historických obdobích a jak se postupně utvářely možnosti využívat tělo a tělesnost v rámci mocenského působení. Cílem praktické části je na příkladu konkrétních reklamních spotů analyzovat a interpretovat poznatky z teoretické části. Záměrem je pomocí sémiotické analýzy odhalit diskurzivní praktiky využívané v reklamních spotech na základě používaných výpovědí, dále analyzovat mocenské působení skrze prezentovanou tělesnost a sexualitu. Práce představuje příklady mocenského působení reklamy a její specifické diskurzivní praktiky, rovněž vymezení...
Konstrukce reality v mediální a politické komunikaci
Macháček, Roman ; Kladný, Tomáš (vedoucí práce) ; Řehořová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou komunikace v masových médií z hlediska konstruování mediální reality a z hlediska vztahu mezi médii, politikou a veřejností. Práce je věnována konstruktivistickému přístupu v mediální a politické komunikaci a vztahu mezi mediálním pokrytím a politickou praxí. Vybrané aspekty tohoto vztahu, včetně nástrojů politické komunikace, jsou znázorněny na příkladech z první přímé prezidentské volby v České republice. Práce se zabývá vlivem médií na sociální realitu jejich konzumentů a věnuje se působení ideologie v pojetí linie myslitelů Frankfurtské školy směrem k Jürgenu Habermasovi a Noamu Chomskému. V rámci působení ideologie v masové komunikaci práce sleduje i technologický vývoj médií až po současnou éru digitalizace, která výrazně ovlivnila sociální i mediální vztahy. Klíčová slova média, komunikace, politika, konstruktivismus, komunikační model, ideologie
Vliv internetových sociálních sítí na vnímání kategorií veřejného a soukromého: sdílení informací v rámci profilů na Facebooku
Zemánková, Tereza ; Řehořová, Irena (vedoucí práce) ; Marcelli, Miroslav (oponent)
Ústředním tématem této diplomové práce jsou internetové sociální sítě, jež představují stále významnější komunikační prostředek současnosti. Práce se zaměřuje především na to, v jaké podobě se na internetových sociálních sítích - konkrétně na Facebooku - objevují kategorie veřejného a soukromého. Teoretická část přináší pohled tradičních autorů Hannah Arendtové a Jürgena Habermase, jež je založen na antagonistické povaze dichotomie veřejný/soukromý. Tyto přístupy doplňuje moderní koncept americké antropoložky Susan Gal, který k nim představuje jistou alternativu. V empirické části je prezentován samotný kvalitativní výzkum, jehož výsledky poskytují informace o tom, jak samotní uživatelé Facebooku vnímají a konstruují soukromé a veřejné oblasti na této internetové sociální síti. Kudy vede hranice a zda je možné hledat v takovém dynamickém prostředí podobnosti nebo naopak rozdílnosti s tradičními pojetími. Klíčová slova Internetové sociální sítě, Facebook, nová média, soukromí, veřejný, veřejnost.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 106 záznamů.   začátekpředchozí63 - 72dalšíkonec  přejít na záznam:
Viz též: podobná jména autorů
2 ŘEHOŘOVÁ, Irena
4 Řehořová, Ivana
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.