Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 139 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Měření délkové a objemové tuhosti ocelových vlnovců
Valík, Michal ; Roupec, Jakub (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá experimentálním měřením délkové a objemové tuhosti vlnovce. První část je věnována rozboru využití vlnovce se spojenou problematikou. Dále se zmíněná kapitola věnuje dosavadnímu poznání znalostí tuhostních charakteristik kovových měchů. Ve druhé části jsou popsány zvolené metody a postupy měření. Poslední část práce se zabývá vyhodnocením a rozborem naměřených dat k získání výsledných hodnot délkové a objemové tuhosti měřeného vlnovce.
Konstrukce zařízení pro automatické plnění kotle dřevem s navržením automatizace a regulace přikládání
Polák, Aleš ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Dvořáček, Jiří (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem automatického přikládacího dopravníku na polena do spalovacího kotle za chodu. Práce popisuje v první části současné způsoby spalování kusového dřeva, proces hoření a možnosti detekování kouře. Druhá část je zaměřena na konstrukční návrh zařízení a popis realizace funkčního vzorku.
Stavitelný portál pro hydraulický pulzátor Inova
Buchta, Tomáš ; Robenek, Dětřich (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá inovací současného testovacího zařízení nacházejícího se v laboratoři Ústavu konstruování. Inovace se týká konstrukčního návrhu portálové konstrukce, do které bude umístěn hydraulický pulsátor od firmy INOVA Praha s.r.o. Nová portálová konstrukce bude navržena s ohledem na zadané parametry a požadavky, a zároveň s ohledem na prováděné testy (testy tlumičů, testy vibroizolačních vlastností MR ventilů aj.). V rámci diplomové práce je provedena podrobná analýza současné portálové konstrukce a podrobná analýza výrobců obdobných zařízení, se zaměřením na portálové konstrukce a způsoby polohování příčníku. Dále je součástí práce podrobný popis návrhu nového konstrukčního řešení, včetně výpočtových simulací, přiložené výkresové dokumentace a experimentálně ověřeného funkčního vzorku (příčník).
Identifikace únavového poškození Al slitiny zpracované technologií SLM s využitím metody akustické emise
Zemanová, Lucie ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá studiem únavových vlastností hliníkové slitiny EN AW-2618A zpracované technologií selective laser melting (SLM). Byly sestrojeny částečné S-N křivky referenční slitiny a SLM materiálu v závislosti na podmínkách výroby. Referenční slitina měla stejné chemické složení jako SLM materiál, ale byla vyrobená klasickou technologií (protlačováním). Při zkouškách únavy byla monitorována rezonanční frekvence zatěžování a akustická emise (AE). Byly provedeny fraktografické rozbory lomových ploch jednotlivých typů materiálů. Analýzou získaných signálů a poznatků z fraktografie byly identifikovány rozdíly v porušování zmíněných typů materiálů. Bylo zjištěno, že SLM materiál má podstatně horší únavové vlastnosti ve srovnání se slitinou vyrobenou klasicky. Vlastnosti jsou závislé na nastavení procesních parametrů SLM a přesném dodržení postupu výroby. Nejvýznamnější rozdíly v porušování byly zaznamenány v délkách stádií nukleace a stabilního šíření. Čím má materiál větší relativní hustotu, tím je stádium nukleace vzhledem k celkové životnosti delší. U referenčního materiálu je hlavním zdrojem AE plastická deformace na čele šířící se trhliny. V případě SLM byla zaznamenána silnější akustická aktivita, protože se ve větší míře uplatňuje křehký lom spojů mezi necelistvostmi.
Hodnocení nápravy automobilu metodikou EUSAMA
Novák, Petr ; Gajdoš, Petr (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na problematiku týkající se bezdemontážní diagnostiky metodikou EUSAMA. Tato metodika hodnotí stav technického stavu tlumičů odpružení. Vzhledem k testování celého zavěšení kola, jsou výsledky zkresleny vlivem ostatních komponent vozidla. Nová lehká městská vozidla a vozidla s runflat pneumatikami způsobují selhání této metodiky. Cílem této práce je stanovit doplňkové kritérium k metodice EUSAMA, které bude možné aplikovat na stávajících zkušebních zařízeních. Problematika je řešena pomocí virtuálního modelování. Do virtuálního modelu je identifikována zadní náprava automobilu FIAT 500.
Malý hydraulický lis na biobrikety
Kadlec, Martin ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Prokeš, František (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je konstrukční návrh malého hydraulického lisu na biobrikety s předem danými parametry. V teoretické části je přehled současného stavu v podobě zpracování biomasy, výroby briket a popis briketovacích lisů. Praktická část se zabývá variantami řešení a podrobným konstrukčním řešením vybrané varianty. Modely a výkresy jsou zpracovány v programu SolidWorks 2011.
Příprava výukové úlohy na experimentálním zařízení pro měření účinnosti ozubených převodů
Runštuk, Jiří ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce je zaměřena na realizaci edukační úlohy na experimentální stanici pro měření účinnosti ozubených převodů. Navrhovaná laboratorní úloha „Experimentální měření účinnosti ozubených převodů“ má za úkol studenty seznámit se základními principy ozubených převodů a především poukázat na problematiku účinnosti ozubených převodů. V předložené diplomové práci je také navržena možnost rozšíření edukačního použití experimentální stanice. Rozšíření se zabývá vibrační diagnostikou zubových frekvencí převodovek.
Terénní čtyřkolový motocykl pro seniory
Mihálik, Boris ; Mazůrek, Ivan (oponent) ; Brandejs, Jan (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá návrhom konštrukcie a realizáciou výroby funkčnej vzorky terénneho štvorkolesového vozidla pre seniorov. Prvá časť práce pozostáva z rešerše súčasných komerčných vozidiel pre seniorov, ako aj malých štvorkolesových terénnych vozidiel a ich jednotlivých konštrukčných prvkov. V rešeršnej časti práce boli taktiež rozobratá legislatíva umožňujúca pohyb navrhovaného vozidla po pozemných komunikáciách a ergonómia seniorov. Ďalšia časť práce sa zaoberala návrhom možných variant riešenia zásadných konštrukčných prvkov vozidla a ich zhodnoteniu. V poslednej hlavej časti práce boli detailne rozpracované jednotlivé zvolené konštrukčné prvky vozidla. Funkčná vzorka bola vyrobená a otestovaná. V závere boli zhodnotené výsledky testovania funkčnej vzorky a navrhnuté možné konštrukčné úpravy vozidla.
Rekonstrukce simulátoru vozovky.
Stodolák, Michal ; Roupec, Jakub (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá rekonstrukcí bubnového silničního simulátoru, který se nachází v laboratořích Ústavu konstruování. První část je věnována základnímu dělení silničních simulátorů. Druhá část obsahuje popis a rozbor stávajícího zařízení. Ve třetí části je návrh několika variant bubnového silničního simulátoru. V další části je řešen rozbor vybrané varianty a její konstrukce. Poslední část práce se věnuje odlehčování zatíženého kola v období, kdy neprobíhá zkouška.
Magnetoreologický tlumič pro formuli Student
Dlápal, Václav ; Strecker, Zbyněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem, výrobou a testováním funkčního vzorku magnetoreologického tlumiče pro vozidlo kategorie Formule Student. Cílem bylo navrhnout a otestovat tlumič s obdobnými tlumicími vlastnostmi, jako má konvenční tlumič na zvoleném vozidle. Návrhové tlumicí charakteristiky tlumiče byly stanoveny pomocí čtvrtinového modelu vozidla a vyhodnoceny srovnáním dosažených minimální přítlačný sil pneumatiky. Porovnávány byly charakteristiky konvenčního a navrhovaného tlumiče. Dále je uvedena pevnostní kontrola navržených dílů, hydraulická a statická magnetická analýza. V práci je také popsána výroba specifického dílu magnetoreologického tlumiče – pístu. Vyrobený funkční vzorek byl otestován a naměřené tlumicí charakteristiky byly podrobně analyzovány.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 139 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.