Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rozdíly v zapamatování a pochopení antické pověsti přečtené versus uchopené metodami a technikami dramatické výchovy.
Ježková, Kristýna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem, jež porovnává efektivitu a rozdíl dvou protikladných metod užívaných ve školním prostředí. "Metody a techniky dramatické výchovy v kontrastu klasické metody frontální výuky." Cílem této práce je zjistit, zda jednotlivé metody mají vliv, a jak moc rozdílný, pro lepší či horší pochopení a zapamatování dané látky. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve klade výzkumné otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumná metoda je zvolena analýza testů vytvořených na základě odučených lekcí. Východiskem pro praktickou část je kniha "Staré řecké báje a pověsti" od Eduarda Petišky, v níž jsem se zaměřila na jednu konkrétní báji "Trója". Konec praktické části patří zreflektování průběhu lekcí a "poznání", kterého bylo dosaženo díky výzkumu. V závěru bude provedeno shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek.
Logopedická prevence a hudební činnosti pro děti s odkladem školní docházky
Ježková, Kristýna ; Kmentová, Milena (vedoucí práce) ; Kubátová, Gabriela (oponent)
Bakalářská práce se zabývá propojením logopedické prevence a hudebních činností v předškolním vzdělávání. Cílem práce je zjistit, zda prostředky hudební výchovy můžeme zlepšit jazyk a řeč dětí s odkladem školní docházky. Teoretická část popisuje problematiku odkladů školní docházky. Věnuje se narušené komunikační schopnosti a jejím kategoriím, odlišnému mateřskému jazyku a bilingvnímu rodinnému prostředí, neboť předmětem výzkumu jsou děti z těchto zmíněných skupin. Pojednává též o vývoji řeči v jazykových rovinách, zabývá se logopedickou prevencí v mateřské škole a jejím propojením s hudebními činnostmi. Praktická část je věnována akčnímu výzkumu, který obsahuje vstupní diagnostiku dětí s odkladem školní docházky, popisuje průběh výzkumu a hodnotí vliv hudebních činností v logopedické prevenci na jazyk a řeč dětí s odkladem školní docházky. Součástí praktické části je také dotazníkové šetření, které přináší data o průběhu logopedické prevence v mateřských školách. KLÍČOVÁ SLOVA odklad školní docházky, logopedická prevence, hudební činnosti, řeč, komunikace
Rozdíly v zapamatování a pochopení antické pověsti přečtené versus uchopené metodami a technikami dramatické výchovy.
Ježková, Kristýna ; Svobodová, Radmila (vedoucí práce) ; Hanyš Holemá, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá výzkumem, jež porovnává efektivitu a rozdíl dvou protikladných metod užívaných ve školním prostředí. "Metody a techniky dramatické výchovy v kontrastu klasické metody frontální výuky." Cílem této práce je zjistit, zda jednotlivé metody mají vliv, a jak moc rozdílný, pro lepší či horší pochopení a zapamatování dané látky. Diplomová práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se snaží nastínit zadanou problematiku z odborného hlediska, pracuje především s odbornou literaturou. A vytváří tak základ pro praktickou část. Praktická část si nejprve klade výzkumné otázky a volí výzkumné metody. Jako výzkumná metoda je zvolena analýza testů vytvořených na základě odučených lekcí. Východiskem pro praktickou část je kniha "Staré řecké báje a pověsti" od Eduarda Petišky, v níž jsem se zaměřila na jednu konkrétní báji "Trója". Konec praktické části patří zreflektování průběhu lekcí a "poznání", kterého bylo dosaženo díky výzkumu. V závěru bude provedeno shrnutí a vyhodnocení výzkumných otázek.
Příjem vlákniny ve vyspělých zemích a možnosti jeho zvyšování v populaci
Ježková, Kristýna ; Pejšová, Hana (vedoucí práce) ; Křížová, Jarmila (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá příjmem vlákniny a možnostmi jeho zvyšování. Hlavním cílem práce je zhodnotit skutečný příjem vlákniny v populaci a zjistit, zda lidé vlastně vědí, co to vláknina je a kolik by jí měli denně přijmout. Teoretická část je zaměřena na vlákninu jako takovou. Je zde popsána její charakteristika, rozdělení, vlastnosti a zdroje. Také je zde prezentován vliv vlákniny na zdravotní stav člověka a důsledky při nedostatečném či naopak nadměrném příjmu vlákniny. Praktická část je zaměřena na reálný příjem vlákniny v populaci. Je provedena formou dotazníkového šetření, v rámci kterého zjišťuji jaké vědomosti dotazovaní o vláknině mají, ale především jak často přijímají potraviny obsahující vlákninu. Dotazníky jsem rozdávala z velké části zákazníkům jedné nejmenované lékárny a zdravé výživy v Praze a ostatním kolemjdoucím. Celkem se mi podařilo vysbírat 84 dotazníků. Ze zhodnocení výsledků vyplývá, že značná většina dotázaných má představu o tom, co je to vláknina a které potraviny ji obsahují nejvíce, ale už nevědí, jaký je doporučený denní příjem. Přesto polovina dotázaných si myslí, že přijímají vlákniny dostatek. Příjem vlákniny u mužů a žen nebyl až tak rozdílný. Největší odlišnost byla u konzumace ořechů a semínek. Ženy je konzumovaly mnohem častěji než muži. Další odlišností...
Srovnání příjmu potravy obézních a neobézních diabetiků, posouzení vlivu nutriční intervence na kompenzaci diabetu a změny tělesné hmotnosti
Ježková, Kristýna ; Vařeka, Tomáš (vedoucí práce) ; Daďová, Klára (oponent)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou diabetes mellitus, obezity, významem diabetické diety a srovnáním příjmu potravy obézních a neobézních diabetiků. Cíle práce: Zhodnocení vlivu nutriční intervence na kompenzaci diabetu a změny tělesné hmotnosti. Metodika: Praktická část se zaměřuje na zkoumání deskriptivně asociačních vztahů mezi stravovacími návyky a hmotností diabetiků sledovaných v diabetologické ambulanci. Bylo osloveno celkem 24 osob, sledování bylo dokončeno u 19 z nich. Jednalo se o pacienty s diabetes mellitus 2. typu, u kterých během sledování nebyla měněna farmakoterapie. Probandům byly nejprve analyzovány jídelníčky a doporučeny dietní změny. Pro zhodnocení efektu intervence byly použity následující metody sběru dat: sledování změn ve stravovacích návycích, měření hmotnosti, obvodu pasu a krevního tlaku a biochemické parametry kompenzace diabetu (hladina glykémie, glykovaný hemoglobin). Výsledky: Ze zhodnocení výsledků před a po intervenci vyplývá, že neobézní pacienti měli nižší energetický příjem a kvalitnější stravu než obézní. Projevil se rovněž efekt nutriční intervence a dodržování rámcového jídelníčku, neboť u 11 respondentů došlo ke snížení hmotnosti a obvodu pasu. Úbytek na váze byl v průměru 1,29 kg a obvod pasu menší o 2,72 cm. Také u většiny respondentů došlo ke...
Problematika plánování radioterapie nádorů lokalizovaných v oblasti nosu
JEŽKOVÁ, Kristýna
Radioterapie je konzervativní léčebná metoda, která se uplatňuje při terapii nádorových onemocnění. Jejím cílem je homogenní prozáření nádorové tkáně a současné šetření okolních zdravých orgánů. Distribuce dávky v homogenním materiálu, při kolmém dopadu centrálního paprsku, nepředstavuje fyzikální problém. V klinické praxi, při ozařování jednotlivých nemocných, se však denně setkáváme s problematikou týkající se ozáření nehomogenních objemů a nerovných povrchů. Práce se zabývá ozářením nádorů lokalizovaných v oblasti nosu, které je spojeno s problematikou ozařování nerovných povrchů. Řešením je použití jednoduchého kompenzačního bolusu. Jeho aplikací lze dosáhnout homogenního prozáření cílového objemu dle doporučení ICRU Report 50.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.