Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí11 - 20další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Fenomenologie humoru v partnerských vztazích
Vodová, Veronika ; Heider, David (vedoucí práce) ; Kučera, Miloš (oponent)
Cílem diplomové práce je představit téma humoru v kontextu partnerských vztahů pohledem obou partnerů zvlášť, zmapovat jeho podoby, projevy a funkce, které ve vztahu plní, a zjistit, zda se produkce a percepce humoru mezi partnery mění v čase. Teoretická část se věnuje nejprve fenoménu humoru z hlediska jeho konceptuálního vymezení, funkce, cílů, stylů, zaměření a účastníků komunikačního procesu. Následně se zabývá tématem partnerských vztahů, představuje teoretické modely jejich vzniku a fází, uvádí faktory ovlivňující vztahovou soudržnost a zamýšlí se nad párovými konflikty a komunikačními strategiemi, které je provází. Empirická část práce představuje kvalitativní výzkum zaměřený na fenomenologii humoru v šesti heterosexuálních partnerských vztazích. Data byla sebrána pomocí polostrukturovaného rozhovoru s dvanácti informanty a následná analýza byla vypracována na základě principů metody zakotvené teorie. Výsledky výzkumu ukazují, že humor mezi partnery stojí na dvou rovinách - dynamické a statické, které určují jeho potenciál, náboj a záměr. Dynamická rovina se týká konkrétní komunikační funkce humoru a strategií jeho použití, proměnlivých dle situačního kontextu (např....
Averzivní pocity terapeutů vůči klientům a způsoby zacházení s nimi
Kozlová, Simona ; Heider, David (vedoucí práce) ; Pavlas Martanová, Veronika (oponent)
NÁZEV: Averzivní pocity terapeutů vůči klientům a způsoby zacházení s nimi AUTOR: Bc. Simona Kozlová KATEDRA: Katedra psychologie VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. David Heider, PhD. ABSTRAKT: Cílem diplomové práce je získat přehled zažívaných averzivních pocitů terapeutů vůči klientům. Zjistit příčinné charakteristiky vzniku averzvních pocitů a způsoby jejich zpracování. Úkolem je prozkoumat zda existují souvislosti mezi zjištěnými jevy. Metodou sběru dat jsou polostrukturované rozhovory se skupinou psychoterapeutů. Při analýze odpovědí jsem využila kvalitativní metodologii, konkrétně jsem vycházela ze zakotvené teorie Strausse, Corbinové. Práce je rozdělena na část teoretickou a část empirickou. V teoretické části jsou popsány aspekty ovlivňující terapeutický proces, dále podoby averzivních pocitů a jejich možné důsledky na terapeutický vztah. V empirické části jsou prezentována a interpretována data získaná z rozhovorů, která jsou následně analyzována. K hlavním výsledkům práce patří: mezi zažívané averzivní pocity terapeutů patří bezmoc, frustrace, naštvání a vztek, vyčerpání, znechucení, ohrožení a strach, zneužití a selhání. Averzivní pocity se objevují v závislosti na situačních a osobnostních charakteristikách terapeutů i klientů. Významný faktor, který se podílí na vzniku, vnímání i zpracování averzivních...
Rozšíření Langmanovy psychologické teorie zabývající se střelci v prostředí škol
Kasalová, Petra ; Heider, David (vedoucí práce) ; Frombergerová, Anna (oponent)
Tato bakalářská práce se věnuje tématu střelby v prostředí škol. Vychází z psychologicky orientovaných výzkumných studií zaměřených na osobnost střelce, především z teorie Petera Langmana. V první části, kromě jiných teorii školní střelby, detailně rozebírá Langmanovu kategorizační síť školních střelců. Další část je zaměřena na vlastní analýzu dalších pěti střelců po roce 2011, konkrétně Johna Zawahriho, Jessiho Osborna, Nikolase Cruze, Bryana Olivera a Roberta Gladdena. Tyto případy jsou navíc rozděleny na střelecké útoky, při kterých došlo k zabití a na střelecké útoky, při kterých nebyl nikdo zabit. Výzkumné otázky se týkají aplikovatelnosti případů po roce 2011 na Langmanovu kategorizaci a rozdílů mezi smrtícími útoky a útoky, při kterých nikdo nezemřel. Z práce vyplývající závěry potvrzují aplikovatelnost Langmanovy teorie na pět případů po roce 2011 a zároveň nabízí možnosti drobného rozšíření zmíněné teorie. KLÍČOVÁ SLOVA školní střelba, Peter Langman, školní střelec, masová vražda
Attribution of the causes for the personal success of individuals working in a corporate enviroment
Hehejíková, Alica ; Heider, David (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
1 ABSTRAKT Diplomová práca sa zaoberá vlastným porozumením kariérneho úspechu jedincov úspešných v biznise. Jej cieľom je popísať kauzálne atribúcie jedincov na faktory úspechu a zasadiť ich do zjednodušeného rámca naratívnej identity úspechu pre vyhodnotenie trendov kauzálnych atribúcií na úrovni jednotlivcov. V teoretickej časti práca popisuje problematiku kariéry a úspechu, pričom poskytuje pohľad na rôzne definície a prístupy. Ďalej pojednáva o kauzálnych atribúciách a atribučných tendenciách vo vnímaní človeka. Za tým vysvetľuje koncept naratívnej identity a jej vývoja. V praktickej časti je popísaný kvalitatívny výskum, ktorého súčasťou sú dáta v podobe štyroch neštruktúrovaných rozhovorov s kariérne úspešnými jedincami. Analýza dát sa inšpirovala vybranými princípmi zakotvenej teórie a naratívnej analýzy. Rozbor dát ukázal jedinečné prepojenie medzi kauzálnymi atribúciami jedincov a vývojom naratívnej identity ich úspechu. Najvýznamnejším faktorom úspechu bola pracovitosť ako obetovanie času na iné aktivity a fascinácia témou. Ďalej do popredia vystupovali vlastnosti získané počas života a vplyv sociálneho sveta jedinca. Ukázalo sa, že kariérne úspešní jedinci majú tendencie zväčša k dispozičným atribúciám, ale rola šťastia/náhody taktiež patrila k nezanedbateľným faktorom úspechu. Na popise a...
Utváření profesní identity kouče. Narativní perspektiva.
Kubátová, Jitka ; Heider, David (vedoucí práce) ; Viktorová, Ida (oponent)
Diplomová práce s názvem "Utváření profesní identity kouče. Narativní přístup." si klade za cíl prozkoumat a popsat proces konstrukce profesní identity u profesionálních koučů. První oddíl teoretické části je věnován tématu identity. Identita je vymezena z psychologického a filosofického hlediska, a jsou představeny vybrané psychologické teorie vývoje identity. Dále je popsána profesní identita jako specifická forma identity jedince, která se vztahuje k jeho profesní oblasti, a jsou uvedeny některé výzkumy týkající se profesní identity. Na závěr této části práce je nastíněno téma krize profesní identity a koncept self - efficacy, který s oblastí profesní identity souvisí. Druhý oddíl teoretické části popisuje současnou podobu koučinku v České republice, jeho profesní rámec a vymezení koučinku od příbuzných disciplín. Dále jsou uvedeny klíčové kompetence profesionálního kouče, stručná historie vzniku koučovací metody, souvislost koučování a psychologie a etika v koučování. Empirická část představuje vlastní výzkum, který byl motivován snahou porozumět tomu, jakým způsobem je utvářena profesní identita kouče. Jeho základ spočívá v kvalitativním zpracovávání dat z rozhovorů s účastníky studie, kterými jsou dospělí muži a ženy, kteří se věnují profesionálnímu koučování kontinuálně déle než 2 roky. V...
Vztah dítěte s Aspergerovým syndromem a jeho rodiny ke škole
Měšťáková, Tereza ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Heider, David (oponent)
Název: Vztah dítěte s Aspergerovým syndromem a jeho rodiny ke škole Autor: Tereza Měšťáková Katedra: Psychologie Vedoucí práce: PhDr. Veronika Pavlas Martanová, Ph.D. ABSTRAKT Tato diplomová práce se zabývá vztahem dítěte s Aspergerovým syndromem a jeho rodiny ke škole. Práce si klade za cíl zmapovat povahu těchto vztahů a faktorů, které mohou mít na tento vztah vliv u konkrétních dětí s AS a jejich rodičů. Teoretická část práce je rozdělena na dva hlavní oddíly. První kapitola je zaměřena na Aspergerův syndrom a jeho specifika, která se projevují ve školním prostředí, na vztahy dětí s tímto syndromem ke spolužákům a vyučujícím. Druhá část se věnuje vztahu rodiny a školy. Pozornost je věnována i dilematům tohoto vztahu a možnostem jeho rozvoje. V empirické části práce je přestaven vlastní výzkum kvalitativního charakteru, který byl realizován metodou polostrukturovaných rozhovorů s pěti žáky druhého stupně běžných základních škol a jejich rodiči. Získaná data byla následně analyzována a interpretována. V závěru textu jsou prezentovány výsledky tohoto výzkumu. KLÍČOVÁ SLOVA Aspergerův syndrom, žák, škola, vztah rodiny a školy
Evaluace práce s dětskou terapeutickou skupinou
Syrovátková, Nikola ; Pavlas Martanová, Veronika (vedoucí práce) ; Heider, David (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá evaluací práce s dětskými terapeutickými skupinami. Ukazuje hodnocení programu dětských terapeutických skupin z pohledu rodičů a jejich dětí. Zároveň představuje také to, na čem se v hodnocení shodují a v čem naopak rozchází. Teoretická část se zaměřuje na vymezení skupinové psychoterapie, dále na dítě mladšího školního věku. Důležitou částí je skupinová psychoterapie s dětmi a zapojení rodiče v procesu terapie. Rozebírá také zasazení dítěte mladšího školního věku do jeho vývojového období a na to navazující specifika. V empirické části je představen kvalitativní výzkum. Data byla sesbírána pomocí polostrukturovaných rozhovorů se sedmi rodiči a dotazníků se sedmi dětmi. Data byla analyzována vytvářením tematických trsů. Vyhodnocování bylo inspirováno metodou zakotvené teorie. Výsledky ukazují, že v hodnocení programu dětských terapeutických skupin se rodiče i děti převážně shodují. Významné pro obě skupiny se zdá navázání blízkých vztahů s ostatními členy. Jako důležitý faktor celého procesu se ukázal způsob komunikace o skupině mezi rodičem a dítětem. KLÍČOVÁ SLOVA: skupinová psychoterapie, dětská psychoterapie, rodičovský skupina

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí11 - 20další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.