Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 282 záznamů.  začátekpředchozí273 - 282  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dramatickovýchovné činnosti ve školní družině
Hájková, Dagmar ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Provazník, Jaroslav (vedoucí práce)
Předmětem mé bakalářské práce je rozvoj sociálních kompetencí a osobnostní rozvoj dítěte ve školní družině s využitím prvků dramatickovýchovných činností.
Dramaticko- výchovné činnosti ve školní družině
Ušatá, Lenka ; Mazáčová, Nataša (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Cílem bakalářské práce je na základě teoretických poznatků navrhnout projekt lekcí tvořivé dramatiky ve školní družině. Projekt chce posílit osobnostní a sociální rozvoj dítěte. Součástí je ověřit jednotlivé části projektu v praxi.
Spolupráce vychovatele s třídním učitelem při realizaci adaptačního kurzu na střední škole
Tkáčová, Jana ; Zvírotský, Michal (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Bakalářská práce je zaměřena na spolupráci vychovatele a učitele při realizaci adaptačního kurzu na střední škole. Zabývá se pojmem adaptačního kurzu a jeho teoretickými východisky. Chce objasnit smysl participace učitelů a vychovatelů na jeho tvorbě i realizaci.
Etická výchova a školní družina
Zvelebilová, Rosana ; Pávková, Jiřina (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Práce na téma "Etická výchova a školní družina" je pro mne velmi přínosnou zkušeností i po tak dlouholeté praxi vychovatelky. Díky této práci jsem měla možnost nastudovat a prověřit vědecky získané informace, které se týkají hlavně vývoje morální úrovně, prosociálního chování a vlivu všech aspektů, které působí na osobnost dítěte. Potvrdilo se mi, že je důležité znát právě morální vývoj v daném věku (mladší školní věk), dále rodinné zázemí, vliv školy a spolužáků. Ve svém působení v oblasti etické výchovy jsem objevila nečekaný zájem ze strany dětí, především v řešení problémů, které se týkají jich samotných a také problémů ve skupině i s jednotlivými dětmi (např. Patrik). Děti mají radostnou snahu splňovat očekávané normy chování, dodržování určených pravidel. Často se stává, že tyto pravidla porušují a zde se opět potvrzuje správnost odborného hlediska. Osobnost vychovatele je zde neodmyslitelná. V průběhu mého projektu jsem měla vážné obavy, že v některých situacích nezvládnu moji roli, když jsem měla děti dovést k určenému cíli. Moje obavy byly zbytečné. Neuvěřitelná solidarita, podpora a opora z řad dětí mě přesvědčila, že právě prohlubování, opakování a působení v oblasti etické výchovy přináší velký pokrok v rozvoji jejich osobnosti. Působení na skupinu dětí v této oblasti považuji za velmi zdařilé,...
Zážitkový kurz jako prostředek zlepšení vztahů mezi třídami
Nováková, Dana ; Syřiště, Ivo (oponent) ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce)
Zážitková pedagogika a zážitkové kurzy jsou v Česku poměrně novým fenoménem. Někdo si pod těmito pojmy představí pouze termíny jako adrenalin, vzrušení, riziko, fyzické vypětí. Zážitkem ovšem může být i chvilka ticha či letmé zastavení na rozkvetlé louce. A právě tato vyváženost a harmonie je jedním ze základních pilířů každého úspěšného kurzu. Zážitek zde není cílem, cílem je zkušenost, která z prožitků a reflektujících zážitků vzniká. To je podstatné pro pedagogické využití metod zážitkové pedagogiky. Zážitek představuje takovou formu získávání poznatků, která zanechá v paměti dlouhodobé stopy. Proto je velmi potřebné se touto problematikou zabývat a věnovat jí i nadále zvýšenou pozornost. O to se úspěšně snaží i Základní škola Želiv, Základní škola Nová Cerekev, Základní škola Nový Rychnov, Základní škola Humpolec Hradská, Základní škola Pacov a Základní škola Lukavec - školy, jejichž zástupci mi ochotně poskytli jeden z jejich loňských projektů, ať už to byl zážitkový kurz, seznamovací kurz či jiná akce, zaměřená na aplikaci zážitkové pedagogiky. Jejich rozborem, srovnáním a následným dotazníkovým šetřením mezi pedagogy jsem dospěla k závěru, že nezáleží na tom, jak se akce nazývá, jaké má zaměření, jak je časově či organizačně náročná, ale v prvé řadě na tom, zda splní daný účel - zlepšit vztahy mezi...
Možnosti a meze uplatnění pedagogických inovací v současné škole
Richtrová, Anna ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Mazáčová, Nataša (vedoucí práce)
Tématem mé diplomové práce jsou "Možnosti a meze uplatnění pedagogických inovací v současné škole". Tato práce se skládá ze dvou částí. První je teoretické povahy a druhá část je zaměřena prakticky. V teoretické části se zabývám vymezením pojmů, historickým vývojem a přehledem těch pedagogických inovací, které jsou v současné době nejvíce diskutovány a zaváděny do výuky, se zvláštním přihlédnutím k jejich přínosu pro žáka z hlediska klíčových kompetencí, možnosti uplatnění v běžných školách a omezením, která od nich mohou učitele odrazovat. V praktické části se věnuji výzkumu na základních školách. Tento výzkum byl prováděn pomocí dotazníkového šetření a na základě pozorování výuky na vybraných školách ze středočeského kraje. Cílem bylo zmapovat reálné využívání pedagogických inovací ve školní praxi, názory učitelů na jejich zavádění do běžné výuky a hledat případné determinanty jejich postojů.
Vedení dětí ke kvalitnímu využívání volného času
Pelnářová, Veronika ; Hanková, Zdeňka (oponent) ; Pávková, Jiřina (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou vedení dětí ke kvalitnímu využívání volného času. Teoretická část vymezuje pojmy, jež jsou spjaty s tématem diplomové práce. Rozebírá jednotlivé subjekty, které přijdou do kontaktu s dítětem v průběhu dětství a ovlivňují jeho volný čas. Největší pozornost ovšem věnuje vlivu učitele 1. stupně. Empirická část zjišťuje, do jaké míry využívají školy a zejména jejich učitelé na 1. stupni možnosti vedení dětí ke kvalitnímu využívání volného času. Dále sleduje oblast participace dětí na aktivitách, jež souvisejí s volným časem.
Využití dramatické výchovy při výuce na ZŠ
Kuželová, Monika ; Hanková, Zdeňka (vedoucí práce) ; Nováková, Daniela (oponent)
Diplomová práce podává vhled do historie, teorie i současné praxe dramatické výchovy. Její první část je zaměřena na základní metodické principy, hodnoty, cíle a postupy tvořivé dramatiky. Rozebírá oblast osobnostně - sociálního rozvoje i oblast dramatických her a umění a uvádí obsáhlý seznam metod, technik a strategií vedení, které mají učitelé při výuce dramatické výchovy dispozici. Konkrétní aplikací metod a technik v praxi se zabývá druhá část diplomové práce. Seznamuje se způsobem výuky dramatické výchovy na druhém stupni čtyř pražských základních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 282 záznamů.   začátekpředchozí273 - 282  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.