Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 401 záznamů.  začátekpředchozí392 - 401  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Využití konceptu bazální stimulace u člověka s těžkým postižením
Vránová, Tamara ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Šumníková, Pavlína (oponent)
V diplomové práci se zabývám konceptem Bazální stimulace® a jeho využitím u člověka s postižením. Teoretická část popisuje stručný úvod do problematiky Bazální stimulace® a historii vzniku a vývoje, zmiňuje pojetí člověka s postižením, zejména člověka s těžkým postižením a teoretické základy konceptu. Následuje charakteristika jednotlivých okruhů stimulace - stimulace somatická, vibrační, vestibulární, optická, auditivní, orální, olfaktorická a taktilně-haptická. Praktická část je zaměřena na praktické využití konceptu Bazální stimulace® u člověka s postižením. Tato část obsahuje vyhodnocení dotazníku o využití konceptu u žáků s těžkým postižením a kazuistiky s prvky konceptu.
Role rodiny v procesu autonomizace adolescenta s tělesným postižením
Uzdařová, Lucie ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Chrzová, Dušana (oponent)
Tato práce je zaměřena na sledování psychosociálních problémů při procesu osamostatňování adolescentů s tělesným postižením a to se zaměřením na proměnu vztahů k rodičům po nástupu adolescenta na týdenní pobyt na domov mládeže. Cílem je prokázat, že toto odtržení od rodiny usnadňuje proces autonomizace adolescenta a podporuje jeho zapojení a identifikaci s vrstevnickou skupinou. Práce vychází z vymezení základních pojmů jako autonomie, adolescence, rodina, s důrazem na popsání specifik adolescentů s tělesným postižením. Informuje také o základní ochranné legislativě, statistických údajích a službách v Jedličkově ústavu. Teoretický základ je podložen výsledky kvalitativního výzkumu - analýzou rozhovorů s adolescenty a s jejich rodiči, které ukazují, jak obě skupiny prožívají období emancipace, jak popisují jeho průběh, jeho důsledky na rodinné i vrstevnické vztahy, jak ovlivňuje jejich životní cíle a představy o budoucnosti.
Výchova a vzdělávání člověka s těžkým tělesným postižením v adolescenci
Švácha, Petr ; Titzl, Boris (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Ve své diplomové práci "Výchova a vzdělávání člověka s těžkým tělesným postižením v adolescenci" se chci zabývat zjišťováním a porovnáváním životních cílů, hodnot, orientace a perspektivy lidí s progresivní svalovou dystrofií v adolescenci. Předpokládám u těchto dospívajících nedostatky prožívání smyslu ve vlastním životě a tedy nízkou celkovou míru spokojenosti se životem. K realizaci diplomové práce použiji kvalitativní výzkum, konkrétně metodu strukturovaného rozhovoru (interview), metodu SEIQoL pro zjišťování kvality života a LOGO-TEST Elizabeth S. Lucasové. Výstupem bude výzkumná zpráva. Věřím, že výstupy mé práce poslouží v praxi nejenom mně, ale že bude k užitku i budoucím absolventům speciální pedagogiky. Tito na ni budou moci navázat svým výzkumem a tím pomohou rozšířit zdroje informací pro pedagogy v praxi. Téma jsem si vybral proto, že již dvanáctým rokem pracuji jako vychovatel v Jedličkově ústavu a Základní škole a Střední škole (www.jus.cz) právě s dospívajícími lidmi s tělesným postižením. Na začátku jsem působil jako kmenový vychovatel, po třech letech jsem nastoupil výkon náhradní vojenské služby, přičemž jsem službu absolvoval na zdravotním úseku v roli sanitáře. Po "civilní službě" jsem se opět vrátil na úsek výchovy, kde jsem se po čase stal z kmenového vychovatele vedoucím výchovného...
Zaměstnávání osob s mentálním postižením a podporované zaměstnávání jako nástroj aktivní politiky zaměstnanosti
Klingohr, Jakub ; Hájková, Vanda (oponent) ; Šiška, Jan (vedoucí práce)
Cílem mé práce je představit čtenářům program podporovaného zaměstnávání. Tato služba má za úkol pomoci lidem s postižením uplatnit se na otevřeném trhu práce. Text je rozdělen do několika částí, z nichž především první dvě jsou více teoreticky zaměřené, zbývající se už úžeji vztahují k praxi podporovaného zaměstnávání. V první kapitole vymezuji pojem mentální retardace a uvádím způsoby její klasifikace. Tato část by měla odpovědět na otázku, který ze způsobů klasifikace je vhodný pro aplikaci v oblasti zaměstnávání osob s mentální retardací. Další část je věnována postavení člověka s postižením ve společnosti a myšlence jeho zapojení do společnosti na pracovním poli. Ve třetí kapitole jsem zaměřil pozornost na problematiku zaměstnanosti lidí s postižením. V ní jsou uvedené i významné změny v legislativě, která má podpořit jednice znevýhodněné na trhu práce. Následuje popis programu podporovaného zaměstnávání sjeho cíli a principy, doplněný případovými studiemi. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Specifický vývoj řeči u dětí s autismem a rozvoj komunikačních schopností u dětí s diagnózou autismus
Trávníková, Věra ; Hájková, Vanda (oponent)
Cílem rigorózní práce byla analýza logopedické intervence u dětí s autismem v kraji Vysočina. Práce přináší celkový pohled na tuto péči v daném kraji, na její možnosti, podmínky i nedostatky. Celá práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část a členěna do pěti kapitol. V první kapitole se věnuji vymezení pojmu autismu, definici, terminologii, etiologii, výskytu a diagnostice. Ve druhé kapitole shrnuji aktuální poznatky týkající se problematiky komunikace u dětí s autismem. Tyto informace byly získány analýzou odborné literatury a využitím praktických zkušeností. Jsou zde analyzovány problémy, základní formy komunikace a její rozvoj. Ve třetí kapitole uvádím systém logopedické péče u dětí s touto diagnózou v kraji Vysočina. Tato část je dále členěna dle jednotlivých resortů, které tuto péči poskytují. Zaměřila jsem se na speciálně pedagogická centra a na údaje o klientech s poruchou autistického spektra. Ve čtvrté kapitole předkládám výzkum, jeho cíle, stanovené hypotézy, použitou metodologii, místo šetření a charakteristiku výzkumného vzorku.Vlastním šetřením se zabývám v páté kapitole, kde analýzuji anamnestické údaje. V další části shrnuji činnost speciálně pedagogických center, včetně zkušeností rodičů. Dále hodnotím logopedickou intervenci v kraji Vysočina. Zaznamenávám údaje získané od rodičů,...
Tranzitní programy k podpoře samostatného života jedinců s tělesným postižením
Žišková, Jana ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Ohlídková, Blanka (oponent)
Cílem mé diplomové práce bude podat přehled tranzitních programů v České republice a zmapovat jejich přínos pro kvalitu života jedinců s tělesným postižením. Hlavní náplní práce bude zjistit, jak tranzitní programy usnadňují lidem s postižením zapojení do běžného života, jak jim pomáhají uskutečnit jejich plány a organizovat jejich volný čas, zkrátka jaké služby svým klientům nabízejí. Nedílnou součástí práce bude rovněž popis situace jedinců s tělesným postižením v České republice (jejich potřeb, současné legislativy) a vypracování případových studií, na kterých budou ilustrovány získané poznatky.
Komplexní edukační program Rodinného centra pro děti s různými typy postižení
Matoušková, Kateřina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Hádková, Kateřina (oponent)
Diplomová práce se zabývá vznikem nového typu zařízení, tzv. Rodinného centra. Jeho cílem je přispět k integraci postižených do společnosti. Rodinné centrum bude otevřené zařízení, kde se mohou setkávat rodiny s dětmi intaktními i handicapovanými, zejména v předškolním věku. Myšlenka integrace bude naplňována prostřednictvím kavárny s dětskou hernou, která bude přizpůsobena potřebám dětí s postižením. Pro děti s různými typy postižení zde bude zajištěna odborná speciálně pedagogická péče. Práce dále rozpracovává jednotlivé části programu, který bude Rodinné centrum svým klientům nabízet.
Dítě se sluchovým postižením hospitalizované v nemocnici
Králová, Kateřina ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce) ; Hájková, Vanda (oponent)
Cílem této diplomové práce je popsání reality péče o nemocné děti se sluchovým postižením, jež jsou hospitalizovány v zařízeních nemocničního typu v České republice. Zvláštní pozornost bych ráda věnovala komunikaci mezi jednotlivými zainteresovanými složkami, která hraje v adaptaci dítěte na nastalou situaci a v samotném procesu léčby významnou roli. V teoretické části bych vedle odborné literatury ráda pracovala s příručkami a internetovými stránkami určenými pro zdravotnické pracovníky, rodiče i laickou veřejnost, které často obsahují velké množství praktických a ověřených zkušeností. Součástí praktické části by měla být publikace určená dětem nastupujícím do nemocnice, se zvláštním zřetelem na děti sluchově postižené. V ní by se děti i jejich rodiče měly přiměřeným způsobem seznámit s nejběžnějšími vyšetřeními, jež by je mohly v nemocnici potkat. Dále by publikace měla obsahovat hry, úkoly, hlavolamy a jiné výtvarné činnosti, které dětským pacientům pomohou překlenout například čas při čekání na vyšetření či zákrok. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Stimulace tělesně a kombinovaně postiženého jedince
Marešová, Miroslava ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Strnadová, Iva (oponent)
Cílem této práce je představit možné terapeutické koncepty, které by neměly chybět v péči o tělesně a kombinovaně postižené jedince, a to nejen v péči speciálně pedagogické. Součástí textu je i vyhodnocení dotazníkového průzkumu vytvořeného pro rodiče dětí s tělesným a kombinovaným postižením, jehož cílem bylo zjištění úrovně povědomí o již zmiňovaných terapeutických konceptech.
Stimulace dítěte s dětskou mozkovou obrnou Možnosti využití synergické reflexní terapie
Benáková, Martina ; Hájková, Vanda (vedoucí práce) ; Tupá, Miroslava (oponent)
Stimulace dítěte s dětskou mozkovou obrnou : Možnosti využití synergické reflexní terapie Cílem této diplomové práce je seznámit čtenáře s možnostmi využití synergické reflexní terapie v rámci multidisciplinární péče o dítě s dětskou mozkovou obrnou. V teoretické části jsou stručně shrnuty základní poznatky z neuroanatomie a neurofyziologie pohybu, které dávají teoretický podklad pro pochopení procesu učení a jeho případnou podporu. Zbývající kapitoly se věnují dítěti s dětskou mozkovou obrnou, jeho specifickým potřebám a možnostem jeho stimulace prostřednictvím běžně dostupných terapeutických metod a synergické reflexní terapie. Druhá část obsahuje praktické využití synergické reflexní terapie v oblasti

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 401 záznamů.   začátekpředchozí392 - 401  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.