Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 244 záznamů.  předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Stanovení vybraných kovů v jedlých houbách na Příbramsku
DVOŘÁKOVÁ, Hana
Cílem této práce bylo stanovit koncentrace rubidia, cesia, lithia, stroncia, a doplňkových prvků mědi, železa, manganu a zinku ve vzorcích jedlých hub a porovnat naměřené koncentrace se studiemi uvedenými v literární rešerši. Literární rešerše obsahuje kromě výsledků studií stručné informace o houbách, jednotlivých prvcích, o použité metodě a sledované lokalitě. Pro účely praktické části bylo v srpnu a září roku 2019 nasbíráno 19 vzorků devíti druhů jedlých hub z blízkého okolí kovohutí v obci Podlesí u Příbrami. Vzorky byly nejprve zpracovány mikrovlnným rozkladem a poté analyzovány metodou AAS (atomová absorpční spektrometrie). Celá praktická část bakalářské práce byla prováděna v laboratoři Katedry aplikované chemie Zemědělské fakulty Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výsledky analýzy byly zaznamenány do tabulek, statisticky a graficky zpracovány a zhodnoceny v diskusi. Z analýzy jsme zjistili, že druh houby nejvíce kumulující kovy je muchomůrka růžovka. Mezi analyzovanými vzorky jsme u ní prokázali nejvyšší koncentraci stroncia (22,5 mg/kg), lithia (0,6 mg/kg), železa (223,0 mg/kg) a manganu (69,7 mg/kg). Naopak nejméně kumulujícím druhem byl suchohřib hnědý, u kterého byly stanoveny nejnižší koncentrace mědi (10,1 mg/kg), železa (29,5 mg/kg) a manganu (5,2 mg/kg). Málo kumulující druh byl také hřib smrkový, u kterého bylo prokázáno nejméně stroncia (2,2 mg/kg) a lithia (0,3 mg/kg). Za zmínku stojí klouzek sličný, u kterého jsme stanovili nejvíce rubidia (364 mg/kg) a cesia (11,7 mg/kg), ale naopak nejméně zinku (68,7 mg/kg). Stejně tak bedla vysoká absorbuje ve velké míře měď (255 mg/kg), ale naopak obsahovala nejméně cesia (0,5 mg/kg) a rubidia (11,8 mg/kg).
Komunikace s předškolními dětmi v pedagogice M. Montessori (Děti s českým a jiným mateřským jazykem)
Dvořáková Suchánková, Hana ; Saicová Římalová, Lucie (vedoucí práce) ; Šormová, Kateřina (oponent)
Cílem této diplomové práce je charakterizovat komunikaci učitelek s dětmi batolecího a předškolního věku z mono- i z bilingvních rodin, v zařízeních typu Montessori nebo v zařízeních touto pedagogikou inspirovaných. Diplomová práce je tvořena dvěma částmi - první, teoretickou část, představují kapitoly o komunikaci dětí a s dětmi, jejích formách a specificích, o jazyku a jeho osvojování, o bilingvismu, o zakladatelce pedagogiky Montessori a jejích metodách a o komunikaci s dětmi v tomto výchovném směru. Druhá, praktická část, prezentuje analýzu pragmatické složky komunikace učitelek s dětmi, skrze audio nahrávky či písemné záznamy komunikace ze zúčastněného pozorování. Zaměřuje se na charakteristiku a specifické rysy komunikace učitelek s dětmi v Montessori zařízeních předškolního typu. Věnuje se také popisu komunikačního prostředí, který doplňuje komunikaci učitelek s dětmi, stejně tak jako polostrukturované rozhovory s učitelkami a fotografie, jež uvádíme v příloze.
Jógová cvičení a jejich působení na pocity učitelek mateřských škol ve vztahu k psychické pracovní zátěži.
Macková, Eliška ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Kainová, Lucie (oponent)
Cílem této práce je zjistit, zda se změní pocity učitelek mateřských škol z pracovní psychické zátěže v důsledku jógových cvičení. V současné době jsou učitelky mateřských škol při výkonu své profese vystavovány mnohému, jež je pro jejich psychiku zatěžující. Potřeba duševní hygieny z tohoto důvodu u učitelek mateřských škol stoupá a je na místě věnovat tomuto tématu pozornost. Prostředkem duševní hygieny je v této práci jógové cvičení, jehož součástí je také relaxace. K vypracování výzkumu této diplomové práce bylo využito tří výzkumných metod. Nejprve bylo využito Meisterova standardizovaného dotazníku, jehož pomocí byla zjištěna pracovní psychická zátěž učitelek mateřských škol. Následně bylo využito metody polostrukturovaného rozhovoru s pěti učitelkami mateřských škol, jež se následně účastnily kvazi experimentu. Hlavní metodou je čtyřtýdenní kvazi experiment s pěti učitelkami mateřských škol. Učitelky mateřských škol se po dobu čtyř týdnů věnovaly dle videolekcí jógovému cvičení a relaxaci. Výstupní data opět zajišťoval Meisterův standardizovaný dotazník a polostrukturovaný rozhovor se všemi pěti respondentkami. Tyto dvě metody zaznamenávaly stav před a stav po experimentu. Dotazníkové šetření odhalilo, že většina učitelek mateřských škol pociťuje 3. a nejvyšší stupeň psychické zátěže při...
Intenzita pohybových aktivit u 2-4 letých dětí
Košťálová, Martina ; Dvořáková, Hana (vedoucí práce) ; Janošková, Hana (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá intenzitou pohybové aktivity u dvouletých a tříletých dětí v programu mateřské školy. Cílem bylo zjistit a porovnat intenzitu pohybové aktivity při klidové činnosti, řízené aktivitě uvnitř a venku a při spontánní činnosti. V teoretické části je práce zaměřena na vývojová specifika dětí v tomto věku, která jsou potřeba při činnostech zohlednit. Současně se zabývá pohybem, zdatností a s ní spojenou intenzitou pohybových činností. Výzkumná část obsahuje výsledné grafy křivek z měření klidové činnosti, řízené aktivitě uvnitř a venku a spontánní činnosti u zúčastněných dětí. Zároveň obsahuje grafy s porovnáním průměrných křivek všech měření. Měření proběhlo za pomoci senzorů Polar pro team 2 a zúčastnilo se ho 12 dětí. Výsledky ukazují, že intenzitu pohybové aktivity ovlivňuje výběr aktivity, prostor a způsob řízení aktivit. Z výsledných hodnot měření lze také říct, že nejvyšší intenzitu po delší časový úsek zaznamenaly křivky při spontánní aktivitě.
Tělesná výchova v závislosti na typu MŠ
Sismilichová, Adéla ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Cílem diplomové práce bylo zjistit, zda jsou rozdíly v tělesné výchově mateřských škol ve městě a na vesnici. Teoretická část se věnuje Rámcovému vzdělávacímu programu pro předškolní vzdělávání, vývojové charakteristice dětí předškolního věku, pohybovým činnostem v mateřské škole, vývojem dětí ve vztahu k pohybovým činnostem, pohybovým dovednostem a schopnostem. Výzkumné šetření bylo provedeno formou dotazníku. Byly zjišťovány odchylky v prostorech pro cvičení, v tělovýchovných pomůckách, v náplni a časové dotaci tělesné výchovy, pohybových dovednostech dětí při nástupu do mateřské školy a získaných pohybových dovednostech při odchodu na základní školu. Výsledky dotazníkového šetření byly následně zpracovány do grafů a vykazují minimální rozdíly v tělesné výchově mateřských škol ve městě a na vesnici. Na základě odpovědí byl sestaven rozhovor, který byl realizován se dvěma pedagogy mateřských škol. KLÍČOVÁ SLOVA Tělesná výchova, mateřská škola, předškolní věk, pohybové činnosti, dítě, učitelé, město, vesnice.
Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku
Novotná, Kateřina ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název práce: Úroveň motorických kompetencí a genderové rozdíly u dětí v předškolním věku Cíl: Cílem bakalářské práce bylo zjistit úroveň motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí předškolního věku pomocí testové baterie MOBAK-KG a porovnat jejich výsledky v závislosti na pohlaví. Dílčím cílem bylo zjistit postoje učitelů k genderové problematice ve vztahu k pohybovým aktivitám. Zjišťovali jsme, zda pohlaví dětí ovlivňuje pedagogy při výběru a nabídce pohybových aktivit. Výzkumné metody: Pro zjištění úrovně motorických kompetencí u vybrané skupiny dětí byla využita standardizovaná testová baterie MOBAK-KG. Celkem bylo testováno 24 dětí z toho 12 dívek a 12 chlapců. Pro zjištění dílčího cíle byla využita metoda dotazníku, kterého se zúčastnilo celkem 13 respondentů. Obě části výzkumu byly realizovány ve vybrané mateřské škole. Výsledky: Výsledky testové baterie MOBAK-KG ukázaly, že v testech ověřující manipulační dovednost vykazuje skupina chlapců nepatrně lepší výsledky než skupina dívek. V testech zaměřených na lokomoční dovednosti se mezi skupinou dívek a chlapců rozdíly nevyskytovaly. Celkově lze říct, že zjištěné rozdíly mezi skupinou dívek a skupinou chlapců jsou minimální, statisticky i věcně nevýznamné. Tato zjištění jsou v souladu s odpověďmi pedagogů na dotazníkové šetření zaměřeného na...
Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy
Nejedlová, Michaela ; Vojtíková, Lenka (vedoucí práce) ; Dvořáková, Hana (oponent)
Název: Srovnání úrovně motorických kompetencí v souvislosti se školními vzdělávacími programy Cíl: Hlavním cílem práce je zjistit, jaký je rozdíl mezi úrovní motorických kompetencí u dětí ze dvou mateřských škol, jedné veřejné MŠ a druhé soukromé MŠ se sportovním zaměřením, a to na základě testové baterie MOBAK-KG. Dílčím cílem je potom zjistit, jaké jsou rozdíly jejich ŠVP v oblasti pohybových aktivit. Metody: Součástí výzkumu je analýza dokumentů ŠVP obou MŠ, veřejné i soukromé se sportovním zaměřením. Ve výzkumu bakalářské práce je zároveň použita i kvantitativní metoda, konkrétně testování pomocí testové baterie MOBAK-KG, která obsahuje 8 pohybových testů (4 s míčem, 4 s vlastním tělem). Pomocí baterie otestujeme děti v obou MŠ a posuzujeme rozdíly v úrovni motorických kompetencí. Následně výsledky zpracujeme a vyhodnotíme tak pomocí základní deskripce a vypočítáním aritmetických průměrů. Výsledek: Podle analýzy ŠVP obou MŠ jsem došla k závěru, že ŠVP soukromé MŠ se sportovním zaměřením je více zaměřený na sport a zdravý životní styl, ale ani ŠVP veřejné MŠ na důležitost pohybových činností nezapomíná. Hypotéza H1 se potvrdila, jelikož se našly rozdíly mezi ŠVP obou MŠ v oblasti pohybových aktivit. Děti ze soukromé MŠ se sportovním zaměřením dosáhly lepších výsledků v kompetenci pohybu s...
Návrh marketingového mixu ve vybraném podniku
Růžičková, Žaneta ; Dvořáková, Hana Grünwald (oponent) ; Milichovský, František (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem marketingového mixu pro vybraný podnik. Diplomová práce je rozdělena na 3 části. První část je teoretická, kde jsou popsána teoretická východiska. V této části je popsán podnik obecně, jeho formy a funkce a marketingový mix podniku. Dále jsou navrženy výzkumné metody marketingového mixu. Na základě části teoretické a navržených výzkumných metod byly provedeny analýzy a kvalitativní výzkum podniku a jeho marketingového mixu. V třetí části diplomové práce jsou jednotlivé návrhy na zlepšení marketingového mixu podniku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 244 záznamů.   předchozí11 - 20dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.