Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 46 záznamů.  začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Lokalizace a identifikace typu poškození pneumatických pohonů
Richter, Vladislav ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazal, Pavel (vedoucí práce)
Pneumatické pohony jsou nedílnou součástí mnoha strojních zařízení, kde jsou kladeny vysoké požadavky na jejich spolehlivost. Bohužel někdy dochází k jejich selhání, a to buď vlivem nesprávné výroby nebo montáže ve výrobním závodě nebo postupnou degradací pohyblivých částí a těsnících prvků při provozu. Současné diagnostické metody neumožňují přibližnou lokalizaci ani identifikaci typu poškození a nedovolují tak obsluze učinit kvalifikované rozhodnutí. Tato práce se zabývá využitím akustické emise pro tyto účely. Na válcích typu PB od výrobce Poličské strojírny a.s., je představena metodika, která vede k přímé identifikaci nebo alespoň lokalizaci vybraných vad. Implementací této metodiky do výstupní kontroly výrobního závodu bude zvýšeno procento odhalených zmetkových kusů, čímž bude zabráněno haváriím těchto vadných kusů při provozu.
Metodika pro bezkontaktní diagnostiku automobilových tlumičů
Halama, Jakub ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá aplikací akustických metod za účelem hodnocení technického stavu tlumičů. Analýza akustických projevů při provozu tlumiče vede k definování nové bezkontaktní diagnostické metodiky, která je schopna identifikovat stav tlumičů. První část práce se věnuje hlukovým projevům tlumiče, které jsou zapříčiněny neplynulým tlumením. Dále jsou popsány metody pro lokalizaci zdrojů hluku dostupné na Ústavu konstruování – je vysvětlen princip jejich činnosti, výhody a omezení. Na základě těchto informací je vybrána vhodná metoda, která je dále využita v experimentální části. Následně je na několika typech tlumičů vyvoláno zavzdušnění a stav úplného odběru oleje společně s poškozením pláště tlumiče. Hlukové projevy jsou měřeny mikrofonním polem a zvukoměrem, z naměřených dat jsou vypočteny akustické mapy, frekvenční spektra a grafy synchronní filtrace. Z rozdílů mezi akustickými projevy jednotlivých stavů je pro daný tlumič definováno vhodné diagnostické kritérium. V závěrečné části jsou diskutovány získané výsledky, na jejichž základě je formulovaná obecná diagnostická metodika, aplikovatelná na jakýkoliv typ konstrukce tlumiče.
Studium magnetoreologického hřídelového těsnění
Pavlíček, Dušan ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Kubík, Michal (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá studiem magnetoreologického těsnění. Cílem práce je stanovení provozních parametrů rotačního magnetoreologického hřídelového těsnění. V práci je stanoven vliv magnetického pole a otáček na tlakovou únosnost a velikost ztrátového momentu těsnění. Provozní parametry byly měřeny na zkonstruovaném experimentálním zařízením. Provedeným výzkumem bylo zjištěno, že magnetoreologické těsnění se vyznačuje velkou tlakovou únosností. Jeho nevýhody jsou velký brzdný ztrátový moment a prosakování nosného oleje z magnetoreologické kapaliny. Tyto problémy byly vyřešeny novou konstrukcí magnetického obvodu, která byla identifikována jako magnetoreologické gradientní svěrné těsnění (MRGPS).
Experimentální komora pro testování speciálních materiálů technologií SLM
Malý, Martin ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou vlivu procesní teploty a tlaku na 3D tisk metodou Selective Laser Melting. Cílem práce je konstrukční návrh, výroba a testování vyhřívané experimentální komory pro tiskárnu SLM 280HL od společnosti SLM Solutions. Hlavním úkolem experimentální komory je zvýšení teploty předehřevu práškového lože z původních 200 °C minimálně na teplotu 400 °C. Zařízení bude sloužit pro výzkum vlivu vysoké procesní teploty na vlastnosti tisknutých materiálů. Práce se také zabývá návrhem nanášeče prášku do zvýšených teplot.
Mobilní tester závěsu automobilového kola
Novák, Petr ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá konstrukčním návrhem a následnou výrobou testeru pro bezdemontážní diagnostiku tlumičů automobilů. Jedná se o rezonanční adhezní tester s 3 mm zdvihem měřicí plošiny, na rozdíl od standardně vyráběných testerů se zdvihem 6 mm. Snížením zdvihu měřicí plošiny je odstraněno selhávání metodiky EUSAMA u problémových automobilů. Součástí práce je také ověření funkce takto vyrobeného testeru a srovnávací měření se standardně vyráběným testerem.
Analytické metody v motorsportu
Růžička, Bronislav ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Čejka, Václav (oponent) ; Karpíšek, Zdeněk (oponent) ; Mazůrek, Ivan (vedoucí práce)
Cílem disertační práce je navržení jednoduché analytické metody pro vyhodnocování jízdní dynamiky sportovních vozidel s návaznosti na možnost kvalifikovaného odhadu vlivů jednotlivých nastavovacích parametrů na celkovou změnu výkonnosti vozidla. V běžné praxi je obvyklé, že dochází k překrývání efektů způsobených změnami jednotlivých prvků nastavení vozidla pokud jsou tyto prováděny současně, což má za následek nesprávné či obtížně definovatelné stanovení postupů pro hodnocení a nasměrování dalších kroků při vývoji vozidla. Pro analýzu těchto vícedimenzionálních dat je pak zvolen přístup využívající lineárního regresního modelu (LRM). V práci je navržena základní filozofie metodiky s ohledem na specifika jízdní dynamiky vozidla, proveden experiment s definovanými vstupy včetně rozboru a způsobu interpretace získaných výstupů. Toto metodika bere rovněž v úvahu možnost obecného využití vícedimenzionální analýzy dat nejen v motosportu , ale také pro diagnostiku dynamického chování technických systémů, u nichž nalezení optimálního funkčního stavu závisí na víceparametrickém nastavení, jehož kombinace musí reflektovat rovněž častou změnu vnějších podmínek.
Konstrukce 3D tiskárny pro materiály s vyšší pevností
Žlebek, Michal ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou 3D tisku metodou FDM a možnostmi testování optimálních podmínek tisku pro různé materiály. Cílem této práce je konstrukční návrh a výroba experimentálního zařízení, které umožní tyto podmínky tisku zkoumat. Zařízení, zkonstruované v této práci, bylo pojmenováno UK3DP a umožňuje dvoubarevný tisk objektu o maximálních rozměrech čtvercové podstavy 150 mm a výšce 150 mm. Před tiskem je možno uživatelsky nastavit téměř všechny parametry ovlivňující průběh tisku, a to včetně teploty vzduchu ve vyhřívané komoře, která je součástí tiskárny. Pro ověření funkčnosti je testováno několik materiálů, mezi které patří například ABS, PC a PEI. Práce se také věnuje základnímu ověření vlivu vybraných parametrů na výsledek tisku. Provádí tahové zkoušky potvrzující vliv okolní teploty při tisku na výslednou kvalitu spojení vláken, zkoumá výslednou kvalitu povrchu pro jednotlivé výšky vrstvy a porovnává výsledné deformace tisknutých objektů s jinými tiskárnami. Výsledkem této práce je 3D tiskárna určená k testování různých podmínek tisku pro stávající i nové druhy materiálů s možností uživatelského nastavení řady parametrů.
Transtibiální protéza pro rekreační in-line bruslení
Sabo, Karol ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Koutný, Daniel (vedoucí práce)
Diplomová práca sa zaoberá konštrukčným návrhom a následnou fyzickou realizáciou transtibiálnej protézy pre rekreačné in-line korčuľovanie. Práca sa v prvej časti zaoberá súčasným stavom poznania a zhŕňa dostupné informácie o korčuľovaní. V ďalšej časti bola na základe získaných informácií a vlastnom meraní analyzovaná kinematika členkového kĺbu pomocou metódy Motion capture s využitím softwaru Kinovea. Nasledujúca časť práce sa zaoberá fyzickou realizáciou viacerých variant protézy a ich následným testovaním s pacientom. Posledná fáza práce pojednáva o poznatkoch získaných testovaním.
Rekonstrukce stanice pro testování převodovek
Rozsypálek, Tomáš ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Klapka, Milan (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je rekonstruovat stanici pro testování převodovek tak, aby bylo po její modernizaci umožněno provádět plně automatické zkoušky dlouhodobého charakteru dle předem definovaných testovacích parametrů. První část práce se věnuje rozboru řešení používaných jak komerčně, tak na vědecké úrovni. Řešení jsou pak zkoumána a následně hodnocena pro použitelnost na modernizované stanici. Druhá část je věnována výběru nakupovaných komponent, které umožní použití automatického řízení, konstrukčním návrhům jejich umístění do řídicího panelu, výběru vhodné varianty konstrukčního řešení, sestavení řídicího panelu a kalibraci jeho komponent. Tato část se také věnuje rozboru softwarového řešení, vytvořeného pro automatické řízení stanice. Výstupem práce je funkční vzorek řídicího hardwaru a software pro automatické i manuální řízení, včetně záznamu měřených veličin.
Experimentální analýza kinematických veličin na vačkovém mechanismu
Komenda, Lukáš ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Zimmerman, Martin (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem laboratorního cvičení týkajícího se analýzy kinematických veličin na experimentální stanici vačkového mechanismu. V rámci návrhu nové laboratorní úlohy byl vytvořen měřicí řetězec pro analýzu kinematických veličin s použitím senzorů a zpracování signálu v softwaru LabVIEW. Koncept laboratorního cvičení na experimentální stanici byl sestaven na základě poznatků ze současného stavu poznání, ve kterém jsou popsány základní druhy laboratorní výuky a využití vačkových mechanismů ve výuce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 46 záznamů.   začátekpředchozí27 - 36další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.