Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 95 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vlakem do Dvora - Přestupní terminál ve Dvoře Králové nad Labem
Burešová, Karolína ; Lekeš, Architekt MSc Vojtěch (oponent) ; Foretník, Jan (vedoucí práce)
Zadáním práce je vypracovat architektonicko urbanistický návrh nového přestupního terminálu ve Dvoře Králové. Terminál má sdružovat současné autobusové linky a novou vlakovou trať využívající současnou vlečku. V návrhu jsem se zabývala primárně napojením Terminálu na město s přihlédnutím na rozvojovou oblast města. Tvar budovy vychází z urbanistického řešení. Budova pokračuje v ose kolejí a stáčí se v uliční čáru. Tím vzniká rozptylová plocha směrem k parteru vánočních ozdob. Dopravní řešení umožňuje volný pohyb chodců při přestupu po nástupišti bez křížení s dopravními prostředky, to usnadňuje pohyb tělesně i zrakově postiženým. Zastávky jsou situované v bezprostřední blízkosti a vzniká tak přímý přestup autobus-vlak-MHD. Cílem projektu je navrhnout uzel veškerého pohybu - pěších, cyklistů, vlaků a autobusů. Návrh navazuje na veškeré významné směry a uvažuje vytvoření okruhu městem od terminálu, přes centrum města a Zoo.
Stavba - prostor - město Dostavba městského bloku
Burešová, Karolína ; Kurtis, Gabriel (oponent) ; Palaščák, Michal (vedoucí práce)
Pro svoji diplomovou práci jsem si na základě regulačního plánu zvolila parcelu městského nároží, které je úvodem do ulice Francouzská. V současné době je tato parcela využívána pouze jako parkoviště, leží přitom na zajímavém frekventovaném místě v ústí pěti cest. Na základě nového regulačního plánu se parcela nachází na dominujícím místě městské piazzetty s pobytovou funkcí plnou lidí a komerčních parterů. Mým cílem je vytvoření významného městského nároží, které bude lokální dominantou blízkého okolí. Náplň domu je komerční, administrativní, a rezidenční. Návrh bude umožňovat kolísání poměru mezi těmito funkcemi, z důvodu proměnlivosti poptávky na trhu. Sochou schodiště chci vytvořit komunikační prostor, pro pobyt obyvatelů domu, kde vznikne PROMENÁDA a zároveň bude sloužit jako zajímavá kulisa parteru.
Špica/ Brno, Nové sady 49°11'20.3"N 16°36'29.4"E
Tomašáková, Alexandra ; Burešová, Karolína (oponent) ; Palaščák, Michal (vedoucí práce)
Cieľom práce bolo skultúrniť časť územia, ktorá slúži prevažne na skladovanie a adekvátne neodpovedá svojmu okoliu, ktoré ponúka mnoho príležitostí. V blízkosti sa okrem iného nachádza katedrála sv. Petra a Pavla, na ktorú sú z územia výhľady. Návrh uzatvára neucelený mestský blok a vytvára dominantu na „špici“ pozemku spolu s verejným priestorom pred radnicou. Koncept budovy odpovedá potrebám modernej radnice, ktorá v sebe spája viacero funkcií. Objekt využíva potenciál územia, dotvára a skultúrňuje svoje okolie spolu s predpokladanou výsadbou zelene v okolí priľahlej Malej Ameriky.
Volný čas a jeho vliv na rizikové chování dospívajících
Babcová, Tereza ; Burešová, Karolína (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
(česky): Tématem diplomové práce je volný čas a jeho vliv na rizikové chování u dospívajících. Cílem práce bylo charakterizovat vztah mezi způsobem trávení volného času a rizikovým chováním u dospívajících. První část práce je věnována teoretickým východiskům pro výzkum. Jsou zde vymezeny pojmy volný čas a jeho specifika u dospívajících, zvláštní pozornost je věnována i zájmové činnosti. Následně je charakterizováno období dospívání. Závěr teoretické části se věnuje rizikovému chování, jeho jednotlivým formám a faktorům, které ho ovlivňují. Druhá část práce je věnována výzkumnému šetření, které proběhlo na Semilsku. Na základě analýzy odborné literatury a realizovaných výzkumů se podařilo sestavit výzkumný nástroj - dotazník. Pomocí analýzy získaných dat pak bylo možné naplnit cíl práce a charakterizovat tak vztah mezi způsobem trávení volného času a projevy rizikového chování u dospívajících. Byl prokázán vliv pravidelné účasti na zájmové činnosti jako jednoho s protektivních faktorů rizikového chování. Dále byl statisticky potvrzen vztah mezi místem a způsobem trávení volného času a rizikovým chování. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Vernacular architectural elements. Mitigating climate conditions in the category Cfa
Burešová, Karolína
Vernacular architecture is a source of inspiration and guidance for the design of housing in a particular region, as well as for protecting and improving the environment, it shows the use of the proper material and can save energy costs, as these buildings cope with the climate through the passive design strategy. The case study discovers the unmechanised architectural form of the elements, which react to the climate conditions on the built environment of the vernacular architecture. The cases are selected according to the Köppen climate classification calculated for the Czech Republic for the period 2071-2100, which is in the category Cfa, along with European cases in the same category Italy, Croatia, Serbia, Bulgaria, Spain, and Krasnodar-Russia. These representatives are observed by Google Street View, and the forms of the architecture are compared. The potential of the research is to use the results in combination with architectural elements of the vernacular(1), contemporary(2) and ecological(3) housing architecture to design a new balanced housing model.
Psychohygiena učitele základní školy v kontextu náročné situace způsobené pandemií Covid-19
Soukop, Jakub ; Sedláčková, Daniela (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Předložená bakalářská práce nesoucí název Psychohygiena učitele základní školy v kontextu náročné situace způsobené pandemií Covid 19 sestává ze dvou hlavních částí. Teoretická část bakalářské práce se opírá o východiska z oblasti psychologie zdraví a věd příbuzných, přičemž tématy jako životní a pracovní zátěž, stres v povolání učitele, syndrom vyhoření, deprese. Zabývá se také zvládání duševní nepohody. Tato témata jsou již teoretické části reflektována v kontextu změn zapříčiněných pandemií Covid 19. Empirická část bakalářské práce má charakter jednoduchého výzkumu vedeného kvalitativní metodou sběru dat. Hlavní výzkumná otázka "Jaké dopady mají změny způsobené pandemií Covid na duševní zdraví učitelů základních škol?" je řešena za pomoci dotazníkového šetření a vedení interview s výzkumným vzorkem učitelů základní školy.
Syndrom vyhoření u vychovatelů školních družin
Prosecká, Simona ; Valášková Vincejová, Eva (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Bakalářská práce "Syndrom vyhoření u vychovatelů školních družin" se věnuje problematice syndromu vyhoření mezi vychovateli školních družin. Teoretická část je zaměřena na objasnění pojmu syndrom vyhoření a na faktory, které výskyt syndromu nejčastěji ovlivňují. Zejména pak na sociální klima. Praktická část si klade za cíl zjistit, jaký je výskyt syndromu vyhoření mezi vychovateli školní družiny. Šetření bylo provedeno kvantitativním výzkumem za pomoci strukturovaných dotazníků na syndrom vyhoření a sociální klima školy mezi vychovateli školních družin v České republice. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
,,Vztah motoriky a narušené komunikační schopnosti u dětí předškolního věku a specifika v jejich vzdělávání"
Krahulíková, Lenka ; Komárková, Tereza (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
Práce sestává ze dvou částí, části teoretické a praktické. Teoretická část sleduje celkový vývoj motorických dovedností dětí od narození až po dovršení předškolního věku, se všemi jeho možnými odchylkami, stejně tak jako vývoj komunikačních schopností dětí od narození až po jeho ukončení, spolu s nahlédnutím na běžné poruchy v rámci narušených komunikačních schopností, ale i ty na ty vážnější. Zároveň vysvětluje a popisuje specifika ve vzdělávání takových dětí. Praktická část bude zkoumat to, jaký vztah mají narušená komunikační schopnost a celková motorická zdatnost dětí předškolního věku a jak dalece se ovlivňují. Je provedena formou výzkumu, jehož součástí je pozorování, porovnávání a následné hodnocení předem zadaných úkolů u dvou skupin dětí různého předškolního věku, kdy jedna skupina sestává z dětí s narušenou komunikační schopností, a druhá skupina jsou děti z běžné třídy mateřské školy bez jakýchkoliv zjevných problémů ve zkoumané oblasti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 95 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.