Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 799 záznamů.  začátekpředchozí747 - 756dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Rekvalifikace jako forma investice do lidského kapitálu
Lhoták, Zdeněk ; Brožová, Dagmar (vedoucí práce) ; Hlavík, Petr (oponent)
Teoretická část práce se soustředí na lidský kapitál a investice do něj. Porovnává náklady a výnosy plynoucí z investic do lidského kapitálu a zamýšlí se nad návratností těchto investic v průběhu lidského života. Práce se dále zabývá nástroji pro rozhodování o investování do lidského kapitálu a současným trendem celoživotního vzdělávání a rekvalifikacemi jako formou investice do lidského kapitálu. Aplikační a empirická část práce se soustředí na sledování pracovního trhu v okresu Benešov a ochotu pracovní síly dále se vzdělávat. Zmapuje rekvalifikaci a s tím související rysy. Závěry doplňuje vlastní dotazníkové šetření, shrnující názory klientů úřadu práce, jejich záměry, představy a zkušenosti v oblasti vzdělávání resp. rekvalifikace.
Problems of development of social infrustructure in Mongolia and South Korea
Zrníková, Pavla ; Adamcová, Lenka (vedoucí práce) ; Němcová, Ingeborg (oponent)
ZRNÍKOVÁ, Pavla: Problémy rozvoje sociální infrastruktury v Mongolsku a Jižní Korei. [Bakalářská práce], Vysoká škola ekonomická. Fakulta mezinárodních vztahů; Katedra světové ekonomiky. Vedoucí bakalářské práce: doc. PhDr. Lenka Adamcová, CSc. Praha : Fakulta mezinárodních vztahů, 52 s. Cílem bakalářské práce je srovnat problémy rozvoje sociální infrastruktury v Mongolsku a v Jižní Korei. Autorka se v práci zaměřuje na dvě nejdůležitejší oblasti sociální infrastruktury -- zdravotnictví a vzdělání. Většina rozdílů v rozvoji vzdělání a zdravotnictví těchto dvou zemí plyne z výrazne odlišné úrovně ekonomické vyspělosti, která je odpovědna jak za chudobu lidí v Mongolsku, tak i za psychické nemoci vytěžených Korejců. Bakalářská práce je rozdělena do třech kapitol. První část je věnována Mongolsku a jeho specifickým problémům vedoucích k nekvalitnímu systému školství a zdravotnických služeb. V druhé části autorka představuje problémy zdravotnictví a náročný vzdělávací systém v Jižní Korei. Třetí část srovnává příčiny nefunkčnosti sociální infrastruktury v obou zemích.
determinanty nezaměstnanosti ČR versus determinanty nezaměstnanosti v EU
Kupec, Ondřej ; Vostrovská, Zdenka (vedoucí práce) ; Kotýnková, Magdalena (oponent)
Tématem bakalářské práce jsou determinanty nezaměstnanosti ČR versus determinanty nezaměstnanosti v EU. Práce poukazuje na obecný problém nezaměstnanosti a to jak v rámci ČR, tak v rámci EU. Hlouběji se věnuje vývoji a příčinám nezaměstnanosti a neopomíná vliv na ekonomiku a společnost. Pozornost je však nejvíce věnována samotným determinantům nezaměstnanosti, které ji v menší či větší míře ovlivňují a vytváří z ní celoevropský problém. V práci byla provedena analýza vybraných determinantů nezaměstnanosti v ČR a v EU, kdy cílem práce je poukázat na fakta, poukázat na rozdíly a zjistit významnost vybraných determinant. V práci je uvedena i krátkodobá predikce nezaměstnanosti pod vlivem vybraných determinant.
Faktory úspěšnosti neziskových organizací
Sladká, Alena ; Vávrová, Hana (vedoucí práce) ; Boukal, Petr (oponent)
Cílem této práce je vytyčení oblastí, které jsou zásadní pro efektivní fungování neziskové organizace, resp. pro úspěšné naplňování poslání neziskové organizace. Zkoumanými oblastmi se staly faktory ovlivňující činnost občanského sdružení Poradna pro uprchlíky. V závěru práce docházím k názoru, že nejdůležitějším ze zkoumaných faktorů je faktor lidský a zejména potřeba profesionálních a vzdělaných pracovníků.
Lidský kapitál a vzdělávání v ČR
Houžvičková, Nela ; Chytil, Zdeněk (vedoucí práce) ; Brožová, Dagmar (oponent)
Tato bakalářská práce pojednává o problematice lidského kapitálu a vzdělávání. První část je zaměřena na teorii lidského kapitálu, která vychází především z práce ekonoma Garyho S. Beckera. V této části jsou popsány vlivy na utváření lidského kapitálu, podrobněji je rozepsáno téma investic do lidského kapitálu, jednotlivé typy investic, jejich výnosnost a rizikovost. Dále se tato část krátce zabývá spojitostí vzdělání s hospodářským růstem a s teorií signálů. Druhá část je zaměřena na vzdělávací systém v ČR, jeho komparaci s ostatními vzdělávacími systémy světa a v neposlední řadě na jeho financování.
Financing of universities in Slovakia
Hanuščáková, Valéria ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Vzdělání patří mezi důležité faktory, pilíř sociálního a hospodářskeho rozvoje krajiny, který svou podstatou ovlivňuje kvalitu života členů celé společnosti. Tato bakalářská práce je věnovaná základním charakteristikám vzdělání v první části, nejsou opomenuty ani různé ponětí vzdělání jako je lidský kapitál, externalita, smíšený statek či investice. Hlavní část představuje popis fungování vysokých škol na Slovensku a legislatívní rámec jejich financování. Nemalá část rozebírá podrobněji metodiku rozpisu dotací, způsoby výpočtu, konkrétní typy dotací a sociální situaci studentů. V závěru je vyhodnocena anketa, rozeslaná studentům vysokých škol a zhodnocena situace financování školství na Slovensku a následná komparace s Českou republikou.
Procesy vzdělávání a rozvoje ve firmě Delvita a.s.
Dudová, Štěpánka ; Němec, Otakar (vedoucí práce) ; Janščáková, Katarína (oponent)
Cílem bakalářské práce je analyzovat procesy vzdělávání a rozvoje ve firmě Delvita a.s. Obsahem teoretické části práce jsou teoretické poznatky a východiska pro analyzu systému vzdělávání, která se týká jak odborného, tak rozvojového vzdělávání. Praktická část zahrnuje představení společnosti z hlediska působení na českém trhu, představení vedení společnosti a cílů personální strategie i strategie vzdělávání. Následující kapitoly obsahují samotnou analýzu procesů vzdělávání se zaměřením na povinná školení, systematické vzdělávání a oblast rozvoje.
Mzdy v České republice v souvislosti s dosaženým vzděláním
Hudrlíková, Lenka ; Fischer, Jakub (vedoucí práce) ; Mazouch, Petr (oponent)
Cílem práce je analyzovat mzdy v České republice v souvislosti s nejvyšším dosaženým vzděláním. Práce zahrnuje různé analytické pohledy na mzdy a dosažené vzdělání podle různých charakteristik. Vzdělání považuji za možný faktor zvýšení mezd. Podstatný vliv na rozhodování jedince o tom, zda bude investovat do získání dalšího, vyššího stupně vzdělání, mohou mít mzdové rozdíly související s dosaženým vzděláním.
Financování vysokoškolského vzdělání v Bělorusku a ČR.
Pelaheika, Iryna ; Urbánek, Václav (vedoucí práce)
Účelem této práce je popis a zhodnocení financování vysokoškolského vzdělání v Bělorusku a v ČR. Obsahuje podrobnou charakteristiku přístupů k financování vysokého školství v těchto vybraných zemích. Poslední kapitola je věnována porovnání a zhodnocení popsaných způsobů, které vzdělávací instituce využívají k obstarávání finančních prostředků zajištující jejich činnost. Závěrečná část také obsahuje doporučení, která mají za cíl vést ke zlepšení situaci ve sféře financování vysokého školství obou studovaných států.
E-learning
Šulc, Ondřej ; Švecová, Lenka (vedoucí práce) ; Štofila, František (oponent)
Teoretická část práce se zabývá v první řadě vzděláváním v podniku obecně a poté se věnuje obecným rysům e-learningu. Dále jsou v této části obsaženy možné způsoby aplikace learnigu v podniku. Praktická část práce obsahuje informace o společnosti PRAKAB PRAŽSKÁ KABELOVNA, a.s. a dále různé možné způsoby řešení vzdělávání v této společnosti. Závěrečná část práce obsahuje doporučení pro výběr jedné z variant, a toto je porovnáno s názorem vedoucího personálního oddělení této společnosti.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 799 záznamů.   začátekpředchozí747 - 756dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.