Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 199 záznamů.  začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Světový trh bioproduktů a postavení ČR na tomto trhu
Novotný, Ondřej ; Gullová, Soňa (vedoucí práce) ; Klosová, Anna (oponent)
Práce analyzuje stav světového trhu bioproduktů a postavení České republiky na něm. Rozebírá základní informace o tomto trhu a historické kořeny, které umožnily obchodu s bioprodukty vzniknout. Detailně je zmapována produkce a spotřeba bioproduktů, obzvláště biopotravin, ve vybraných zemích ze všech oblastí. Část věnovaná České republice ukazuje vývoj a strukturu výroby i spotřeby bioproduktů u nás. Český trh je následně porovnán s trhem světovým a jsou uvedeny vlivy, které na produkci i spotřebu bioproduktů působí. Údaje zjištěné jak ze světového, tak i z tuzemského trhu podporují hypotézu, že trh s bioprodukty neustále roste. Druhá hypotéza, která se týkala poptávky po bioproduktech na českém trhu, potvrzená nebyla. Vzhledem k vysokým cenám bioproduktů a nedůvěře obyvatel v jejich kvalitu, poptávka po bioproduktech v předchozích letech spíše klesala.
Analýza determinant návštěvnosti domácích zápasů FK Mladá Boleslav
Maroušek, Jan ; Hronza, Martin (vedoucí práce) ; Mirvald, Michal (oponent)
Tato práce zkoumá, jaké vlivy působí na poptávku po návštěvnosti domácích zápasů FK Mladá Boleslav pomocí ekonometrické analýzy. Používá dataset, který má 207 pozorování od sezóny 2000/2001 do sezóny 2012/2013. Je dokázáno, že po postupu do vyšší soutěže návštěvnost výrazně vzroste. Na návštěvnost je patrný vliv srážek. Nepodařilo se dokázat vliv evropských pohárů.
Co ovlivňuje snižující se spotřebu piva? Analýza determinant poptávky
Podešva, Jiří ; Koubek, Ivo (vedoucí práce) ; van Koten, Silvester (oponent)
Spotřeba piva na osobu je v České republice dlouhodobě jedna z nejvyšších na světě. V posledních letech však začala klesat. Tato práce se zabývá determinanty poptávky po pivu a možnými příčinami poklesu spotřeby piva. Na modelech časových řad je analyzován celý trh. Dále bylo provedeno rozdělení tohoto trhu na on-trade a off-trade. Tímto rozdělením se dřívější výzkumy nezabývaly. Bylo prokázáno, že víno je substitutem on-tradového piva, ale komplementem piva off-tradového. On-tradové pivo je běžným statkem, kdy s růstem ceny o 1 Kč klesne spotřeba o 5 %. Lihoviny jsou komplementem on-tradového piva. U off-tradového piva se dále neprokázal vliv ceny na jeho spotřebu. Při analýze panelových dat off-tradu bylo dále zjištěno, že pivo je hrubým substitutem vína a dobré počasí zvyšuje jeho spotřebu. Predikce na rok 2014 předpokládá, že člověk v průměru vypije 57,5 litrů piva na on-tradu.
Tržiště soukromých výběrových řízení
Bečica, Marek ; Vojíř, Stanislav (vedoucí práce) ; Mynarz, Jindřich (oponent)
Lidé se v průběhu života setkávají se situací, kdy potřebují získat dodavatele pro určité služby, ale získat spolehlivého dodavatele za dobrou cenu je problém. Tato práce se věnuje prostředí pro tvorbu soukromých výběrových řízení na služby, které se snaží vyřešit problém se získáním vhodného dodavatele. První část seznámí čtenáře se situací a úvodem do problému jak řešit zprostředkování poptávek po službách mezi lidmi a firmami. Dále je v této části představen cíl této práce, což je navržení a realizování řešení, které by minimalizovalo problémy existujících řešení a umožnilo podporovat konkurenční prostředí na trhu služeb. Ve druhé části práce je provedena analýza současných možností pro zprostředkovávání poptávek po službách a pro každou z nich jsou zjištěny výhody a nevýhody, které tato varianta nabízí. Tyto varianty jsou poté porovnány s navrženým řešením této práce a jsou zjištěny možná rizika, která by pro něj mohla představovat. Cílem třetí části je na základě zjištěných poznatků z předchozích částí navrhnout, jak by teoreticky mělo vypadat řešení této práce. Dále se tato kapitola zabývá tím, jaké s sebou ponese navržené řešení právní omezení a zda na řešení půjde vydělat nebo bude ztrátové. Nakonec se v této kapitole podíváme na to, jaké jsou možnosti propagace nového projektu, aby získal potřebné uživatele, bez kterých nemá jeho provoz smysl. Čtvrtá kapitola už se týká realizace webové aplikace. Nejprve se vymezí požadavky na to, jaké vlastnosti musí aplikace splňovat. Poté probíhá výběr technologií, na kterých bude nejlepší aplikaci vyvíjet a vytvoří se prototyp aplikace. Dále se připraví model databáze a aplikace a začne vývoj. Nakonec se podíváme na to, jak aplikaci zprovoznit na vlastním webovém serveru.
Poptávka studentů vysokých škol po cestovním ruchu
Rotková, Petra ; Petrů, Zdenka (vedoucí práce) ; Indrová, Jarmila (oponent)
Práce se věnuje analýze poptávky jednoho z významných segmentů na trhu cestovního ruchu, studentů vysokých škol. Jejím hlavním cílem je zjištění preferencí, požadavků a hlavních motivů této cílové skupiny v oblasti cestovního ruchu. Na základě odpovědí získaných z dotazníkového šetření budou shrnuty trendy v poptávce dnešních vysokoškolských studentů, které je možné využít jako doporučení pro poskytovatele služeb cestovního ruchu pro zvolení vhodné marketingové strategie ve vztahu k tomuto segmentu
Vlivy působící na spotřebu zemního plynu v České republice
Pavelková, Dominika ; Rod, Aleš (vedoucí práce) ; Kadeřábková, Božena (oponent)
Práce se zaměřuje na vlivy působící na spotřebu zemního plynu v České republice. Pomocí regresní analýzy zjišťuje významnost jednotlivých vlivů. K tomu používá měsíční data za období 2008 -- 2014. V modelu je jako závislá proměnná zastoupena spotřeba zemního plynu a jako vysvětlující proměnné počasí, cena plynu, cena elektřiny, cena uhlí a důchod. Cílem práce je ověřit, že vliv ceny plynu na spotřebu je minimální a že rozhodujícím faktorem pro spotřebu je počasí. Výsledkem analýzy je, že významným robustním faktorem spotřeby zemního plynu je pouze počasí a to ve všech zkoumaných modelech.
Proč klesá spotřeba instantních potravin? Analýza determinant poptávky
Pazdera, Martin ; Koubek, Ivo (vedoucí práce) ; Špecián, Petr (oponent)
Trh instantních potravin zažívá výrazný pokles. V práci zkoumám determinanty poptávky po instantních potravinách. Oligopolní struktura trhu s instantními potravinami mě motivuje ke zkoumání poptávky po instantních potravinách jednoho výrobce. V empirické části práce používám roční a kvartální skenovaná data za prodej instantních potravin na maloobchodním trhu České republiky. Z ročních dat identifikuji trend zdravého stravování jako možnou příčinu poklesu trhu. Z analýzy kvartálních dat usuzuji, že s důchodovou elasticitou -0,6295 jsou instantní potraviny podřadný statek. Oba tyto faktory mohou ovlivňovat stagnující nebo klesající tržby výrobců instantních potravin. Analýza poptávky po produktu jednoho výrobce dokládá silný vztah mezi poptávaným množstvím instantních potravin jednoho výrobce a cenami jeho vlastní i konkurenční produkce. To indikuje, že zvyšování ceny vlastní produkce není optimální strategie ke stabilizaci tržeb výrobce na trhu instantních potravin.
Analýza práce s fanoušky SK DYNAMO České Budějovice
Hrubý, Petr ; Kotáb, Jiří (vedoucí práce) ; Kuchár, Róbert (oponent)
Cílem diplomové práce je najít a zanalyzovat faktory, které ovlivňují návštěvnost domácích fotbalových zápasů SK Dynamo České Budějovice. Důraz je kladen právě na práci s fanoušky. Teoretická část se vztahuje k řešenému tématu, kdy se zabývá determinanty poptávky po sportu, teorií sportovního produktu i samotného fanouška. V praktické části je blíže představen klub SK Dynamo České Budějovice, zpracován rozbor jednotlivých faktorů ovlivňující poptávku po zápasech klubu a určení jejich významnosti. Následuje kapitola o práci s fanouškem, kde jsou nejprve charakterizovány prvky sportovního produktu a následně marketingové prvky klubu. Kapitoly praktické části jsou podpořeny výsledky dotazníkového šetření, které bylo provedeno mezi fanoušky SK Dynamo České Budějovice. Diskuse a závěr shrnují analyzované výsledky, hodnotí práci s fanoušky a v neposlední řadě jsou zde popsány možné kroky pro zlepšení návštěvnosti a práce s fanoušky klubu.
Spotřebitelský trh kávy v ČR
Sapáková, Hana ; Drozen, František (vedoucí práce) ; Šípek, Ladislav (oponent)
Tématem této bakalářské práce je spotřebitelský trh kávy v České republice. Konkrétně se tato práce zaměřuje na český trh s kávou z pohledu nabídky a poptávky. Pojem nabídka zde zastupují kavárenské řetězce, kavárny a kamenné obchody nabízející balenou kávu. Trh s kávou v České republice je charakteristický vysoce konkurenčním prostředím. Na druhé straně je definována poptávka dvou diferencovaných specifik místa konzumace kávy, a to s převahou konzumace doma či s převahou konzumace kávy mimo domov. Cílem práce je zanalyzovat a zhodnotit aktuální stav a charakteristické znaky nabídky a poptávky na trhu s kávou v České republice. Konstrukce stavu aktuálních preferencí českých spotřebitelů je sestavena na základně provedeného dotazníkového šetření.
Zodpovědný cestovní ruch na Lipensku
RAJNOVÁ, Kateřina
Tato bakalářská práce je orientována na zodpovědný cestovní ruch na Lipensku. Hlavním cílem práce je zhodnocení současného stavu šetrných typů cestovního ruchu v dané oblasti. Na základě studia literatury a internetových stránek je nejprve provedena analýza nabídky. Analýzou poptávky prostřednictvím dotazníkového šetření je následně zjišťován zájem o vybrané aktivity šetrného cestovního ruchu. Na základě výsledků analýzy nabídky a poptávky jsou vytvořeny návrhy optimalizace využití oblasti v cestovním ruchu.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 199 záznamů.   začátekpředchozí135 - 144dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.