|
Dosedy válcových šroubových tlačných pružin
Nekoksa, Pavel ; Grulich, Tomáš (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou šroubových tlačných válcových pružin tvářených za tepla. První část práce je zaměřena na základní popis problematiky a určení potenciálu aktuálního trhu. Teoretická část popisuje vliv kontaktní linie na chování pružiny a porovná ho s normativními předpisy. V další části jsou navrženy postupy pro určení vhodného tvaru šroubovice. Poslední část je věnována praktickému měření, při kterém byla sledována změna tvaru šroubovice při výrobním procesu. Výsledkem je navrhnutí nápravných opatření vedoucí k optimalizaci výroby a dále k ověření MKP modelu
|
|
Stanovení závislostí pro vyhodnocování výsledků měření tuhosti pryžového kloubu
Beseda, Vojtěch ; Kubík, Roman (oponent) ; Kalivoda, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá stanovením závislostí pro vyhodnocování výsledků měření tuhosti pryžového kloubu. Vlastnostem, použitím a chováním pryže je věnována první část práce. Navazuje část, kde je uveden popis problému a rozbor technologie výroby dané součásti. Práce pokračuje přípravou a prováděním jednotlivých testů stanovených na základě informací plynoucích z první části a z požadavků firmy. Na závěr jsou z naměřených dat vyhodnoceny potřebné závislosti a doporučení pro správná měření. Diplomovou práci uzavírá technologicko-ekonomické zhodnocení, ve kterém jsou uvedeny jednotlivé náklady pro přípravu, realizaci a rozbor testů.
|
|
Měření charakteristik zkrutných tyčí a stabilizátorů
Bláha, David ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá měřením charakteristik stabilizačních tyčí. Úkolem této práce je navrhnout měřicí zařízení pro měření zkrutné tuhosti stabilizátorů osobních automobilů, navrhnout měřicí řetězec pro zjištění veličin následně použitých k výpočtu tuhosti a výpočet celkové chyby měření. Měřicí zařízení je určené pro potřeby ÚADI FSI VUT.
|
| |
|
Rám závodního automobilu kategorie E2
Šikuta, Lukáš ; Beran, Martin (oponent) ; Svída, David (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem nosného rámu sportovního vozu kategorie E2 z hliníkového sendviče, návrhem trubkového bezpečnostního rámu a zároveň koncepčním řešením zavěšení motoru. V textu jsou obsaženy MKP analýzy torzní tuhosti rámu a pevnostních vlastností bezpečnostního rámu.
|
|
Multibody model vozidla - hodnocení jízdního komfortu
Friedl, Michal ; Vančura, Jan (oponent) ; Blaťák, Ondřej (vedoucí práce)
Táto diplomová práca sa zaoberá problematikou jazdného komfortu. Využíva simulačný MBS software, konkrétne program MSC Adams, najmä jeho modul Car. Sú v nej vytvorené simulácie prejazdu automobilu po úseku cesty s nerovnosťami tak, aby reprezentovali podmienky vyskytujúce sa v premávke na bežných cestných komunikáciách. Skúmané je predovšetkým celkové zrýchlenie pôsobiace na vodiča a spolujazdca v závislosti na konkrétnom nastavení prvkov priamo súvisiacich s jazdným komfortom.
|
|
Návrh řízení vozidla Formule Student
Pospíšil, Jaromír ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Práce popisuje jednotlivé části řízení, jejich nejběžněji používané typy a hodnotí jejich výhody a nevýhody. Tyto poznatky přenáší do návrhu mechanismu řízení Formule student. Dále je zde uveden postup určení zatížení řízení, které je zohledněno při návrhu řízení. Výsledná podoba mechanismu řízení je posléze podrobena analýze tuhosti.
|
|
Návrh stabilizátoru automobilu
Krasula, Jan ; Blaťák, Ondřej (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na návrh stabilizátorů pro vůz formule student. Začátek práce je věnován seznámení s funkcí stabilizátoru a vysvětlení jeho vlivu na vozidlo včetně rozboru různých konstrukcí. Druhá část osvětluje soutěž formule student. Východiskem pro návrh je analýza stabilizátoru formule Ford. V části zabývající se návrhem stabilizátorů je navrženo několik konstrukčních variant, provedena analýza napjatosti součástí a pro finální řešení jsou vytvořeny multibody modely mechanismů stabilizátorů pro další analýzy jízdních vlastností vozidla.
|
| |
| |