Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 116 záznamů.  začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Školní řád mateřské školy pohledem školy a zákonného zástupce dítěte
Průšová, Iveta ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Trojan, Václav (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou školního řádu a jeho významem a dopadem na rodiče a školu. Jedním s cílů je využitelnost školního řádu ze strany školy a na druhé straně zákonného zástupce dítěte. Současně přináší pohled v jakých situacích a do jaké míry využívá školní řád zákonný zástupce dítěte a v jakých situacích využívá školní řád škola. Teoretická část se zabývá legislativou školního řádu. Výzkumná část je založena na zjištěních, která byla realizována ve skupině ředitelek mateřských škol a zákonných zástupců dětí a na analýze vybraného vzorku konkrétních školních řádů. Zjištěné závěry přináší pohled na jeden z nejdůležitějších dokumentů ředitele/ředitelky školy.
Právní analýza procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy
Vávrová Čermáková, Dagmar ; Kitzberger, Jindřich (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Legislativní úprava přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy se jeví v současnosti jako neurčitá. Důkladnou analýzou právních norem, které se vztahují k péči o děti do tří let věku však lze dospět ke konkrétním závěrům, které specifikují podmínky, za kterých může být dítě mladší tří let věku přijato ke vzdělávání v mateřské škole. Dlouhodobě vedené průzkumy týkající se této problematiky byly již legislativně zpracovány, avšak vzhledem k politické situaci (zkrácení volebního období Poslanecké sněmovny Parlamentu České Republiky )1 nebyla předloha projednána. Práce se zabývá i některými stanovisky veřejného ochránce práv, která se týkají zejména tzv. Kritérií pro přijímání dětí. Kritéria slouží pro stanovení pořadí žadatelů v procesu přijímacího řízení k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy. Současný stav procesu přijímání dětí mladších tří let k předškolnímu vzdělávání do mateřské školy je proto pro ředitele školy velmi náročný jak po stránce odborné, tak samozřejmě i administrativní, avšak řešitelný. Je však nezbytné, aby osoby které jsou účastny výše uvedeného procesu, se dokázaly orientovat v obecně závazných předpisech a také v předpisech souvisejících s péčí o děti do tří let věku v kolektivním zařízení tzn. aby tyto předpisy dokázaly řádně aplikovat v...
Životní dráha ředitele školy
Vatalová, Jaroslava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: Životní dráha ředitele školy AUTOR: Jaroslava Vatalová KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Václav Trojan, Ph.D. ABSTRAKT: Tato diplomová práce se zabývá problematikou životní dráhy ředitele školy. Vychází ze zákonných předpokladů k výkonu činnosti ředitele, jeho manažerské role nutné pro řízení školy, které musí zvládat. Popisuje počáteční období ředitelské profese, řeší následné fáze ve výkonu činnosti a poukazuje na vliv, který má délka doby v řídící činnosti na utváření jeho postojů a zvyšování kvality řízení školy. Popsána jsou fakta, která přináší stále se měnící podmínky ve školské legislativě pro výkon činnosti ředitele, které výrazně ovlivňují jeho přístup k dané profesi a životní perspektivě.
Ředitel školy v období první republiky (1918 - 1938)
Hoštička, Jan ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Bakalářská práce Ředitel školy v období první republiky (1918 - 1938) popisuje, jaká práva, povinnosti a kompetence měl ředitel školy v minulosti, kterým konkrétním činnostem se musel v průběhu školního roku věnovat a jaká byla jeho role v tehdejším systému školství. Práce byla sepsána na základě podrobného studia dobových materiálů a jejich kritického zhodnocení. Samotný obsah práce přináší informace nejen o samotném řediteli školy, ale také o prvorepublikovém systému vzdělávání na úrovni dnešních základních škol. Závěr práce shrnuje, která z rolí v případě prvorepublikového ředitele nakonec převládala. S ohledem na administrativní povinnosti, které mu byly určeny, se jednalo zejména o roli úřednickou. Bakalářská práce též potvrzuje, že v historii je možné najít poučení a inspiraci.
Ředitel základní školy s právní subjektivitou, ekonomika školy a řízení pedagogického procesu
Zachová, Marie ; Marková, Jana (vedoucí práce) ; Kitzberger, Jindřich (oponent)
Práce ředitele základní školy s právní subjektivitou je velmi náročná pro svou rozmanitost. Ředitel v organizaci vystupuje jako řídící pracovník a učitel. Musí disponovat znalostmi v oblasti ekonomie, práva, personalistiky, výchovy a vzdělávání. Abychom lépe porozuměli práci ředitele školy, tato práce podává výklad základních pojmů spojených s řízením ekonomiky a pedagogického procesu základní školy s právní subjektivitou. Dále podchycuje administrativní povinnosti ředitele při řízení školy. Samotný výzkum je zaměřen na problém administrativní zátěže ředitele školy a na sestavení optimální organizační struktury školy z pohledu její velikosti a aktivit.
Konkurzní řízení na pozici ředitele školy ve Středočeském kraji
Řezníková, Miroslava ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trojanová, Irena (oponent)
Závěrečná bakalářská práce Konkurzní řízení na pozici ředitele školy ve Středočeském kraji je zaměřena na zkoumání situace v tomto kraji vzhledem k realizovaným konkurzům na obsazení míst ředitelů škol. Práce zkoumá a komparuje názory různých cílových skupin a hledá názorové posuny ovlivněné novelou školského zákona. Práce je určena pro ředitele škol, zřizovatele škol a veřejnost, které se problematika konkurzních řízení ve školství dotýká. Předmětem práce je souhrn informací týkající se stávajícího legislativního rámce, nových zákonných změn a jejich dopadu na konkurzní řízení na pozici ředitele školy. Práce obsahuje kvantitativní údaje i kvalitativní údaje o konkurzních řízeních ve Středočeském kraji po 1. 1. 2012. V případové studii jsou zachyceny názory různých stran, kterých se konkurzní řízení přímo týká. Cílem práce je přispět k rozšíření poznání v této oblasti. Práce pohlíží na různé aspekty výběrových řízení, nastiňuje oblasti, kde je možnost, jak postup při výběru vedoucího pracovníka do budoucna zkvalitnit. Závěry jsou využitelné pro případná srovnání obdobných šetření a jako spektrum zjištěných názorů pro případné změny v realizaci konkurzů do budoucna.
Problematika hodnocení ředitelů škol
Špringlová, Martina ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Trunda, Jiří (oponent)
Závěrečná bakalářská práce se zabývá problematikou hodnocení ředitelů škol zřizovaných obcemi v Ústeckém a Zlínském kraji. Cílem bakalářské práce je zjištění, zda zřizovatelé škol využívají svou zákonnou možnost pravidelně provádět hodnocení ředitelů na základě existujících kritérií, a zda se oblasti hodnocení v porovnávaných krajích významně neliší. Výběr kritérií k hodnocení je subjektivní záležitostí zřizovatelů, avšak má-li být hodnocení prováděno k užitku obou stran, měli by zřizovatelé disponovat patřičnými dovednostmi k monitorování kvality. Dalším cílem závěrečné bakalářské práce je analýza vzdělání hodnotitelů. Vedlejším cílem je ověření existence kritérií, které zřizovatelé používají při konkursním řízení k výběru vhodného kandidáta na vedoucího pracovníka ve školství. V tomto případě se jedná se o kritéria nad rámec zákonných požadavků. Úvodní kapitoly teoretické části bakalářské práce se zabývají obecnými předpisy, které se vztahují ke jmenování a hodnocení ředitelů škol. Dále práce vymezuje dva druhy hodnocení ve školství, spolu s uvedením kdo je hodnotitelem nebo zadavatelem hodnocení. Hodnocení výsledků vzdělávání je jedním z hlavních způsobů stanovení kvality výstupů vzdělávacího systému. To je důvod velké pozornosti, které je jí věnováno jak v mezinárodním rámci, tak v jednotlivých...
Komunikace v mateřské škole
Zumrová, Jiřina ; Trojanová, Irena (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Předmětem mé závěrečné bakalářské práce je popis komunikačních dovedností a jejich aplikace v mateřské škole. V teoretické části je vymezen pojem komunikace, jsou zde popsány komunikační kompetence ředitelek, zásady úspěšné komunikace, druhy komunikace, komunikační bariéry, manipulace v komunikaci a zpětná vazba, která je nedílnou součástí komunikace mezi ředitelkou a jejími podřízenými. Cílem práce je vytvořit přehled o tom jak probíhá komunikace ředitelek mateřských škol s pedagogickými pracovníky a nepedagogickými zaměstnanci. Neodmyslitelnou složkou je výzkum, který je její součástí, dotazníky a následné interview s náhodně vybranými řediteli mateřských škol, pro ucelení náhledu na tuto problematiku.
Zprávy České školní inspekce jako zdroj informací o porušování právních předpisů
Vinterová, Jana ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Bakalářská práce obsahuje poznatky získané v rámci studia školského managementu. Zabývá se problematikou nedodržení právních předpisů ze strany ředitelek mateřských škol. Cílem práce je zmapovat a popsat oblasti nejčastějších pochybení (porušení právních předpisů) ředitelek mateřských škol v návaznosti na platné právní předpisy a Kritéria hodnocení podmínek, průběhu a výsledků vzdělávání zveřejněná Českou školní inspekcí a schválená Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy. Dále pak zpracovat přehled zjištěných pochybení a navrhnout řešení k jejich předcházení. Obsahem praktické části je analýza inspekčních zpráv České školní inspekce, vybrání jednotlivých oblastí, ve kterých ředitelky mateřských škol chybují, jejich sumarizace a porovnání četnosti pochybení. Cílem je navrhnout řešení k předcházení pochybením při řízení mateřských škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 116 záznamů.   začátekpředchozí96 - 105dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.