Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 122 záznamů.  začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Lyndon B. Johnson jako politická osobnost
Rudyšar, Rudolf ; Calda, Miloš (vedoucí práce) ; Fojtek, Vít (oponent)
Svět po druhé světové usiloval o dosažení spravedlivějšího společenského systému. V této souvislosti Spojené státy americké v 60. letech řešily vážné vnitřní problémy, které někdy hraničily až hrozbou občanské války. Kromě otázek vnitřní bezpečnosti, se ale začala projevovat i jejich snaha ovlivňovat dění v jiných zemích světa. Konkrétně šlo o podíl USA na vietnamském konfliktu, který je i dnes jedním z nejožehavějších témat dějin USA. Historická pozice prezidenta Lyndona Johnsona ve vnitřních, ale i v mezinárodních událostech, jeho politický i lidský profil a vývoj názorů na zásadní politická témata přináší celou řadu otázek, které se nabízejí každému, kdo se podrobněji zabývá dějinami USA 20. století. Soudobé i retrospektivní dokumenty přinášejí celou řadu pohledů, vždy zcela logicky ovlivněných atmosférou doby, ve které byly sepsány. Cílem této práce bylo získat co nejširší spektrum názorů, které někdy rozporuplně, někdy i negativně hodnotí působení prezidenta Lyndona Johnsona a snaha objektivně vyhodnotit jeho skutečný politický přínos pro Spojené státy a svět.
Multikulturní aspekty v práci učitele
Sedláčková, Magdaléna ; Tvrzová, Ivana (vedoucí práce) ; Burešová, Karolína (oponent)
a klíčová slova Anotace v českém jazyce Tato bakalářská práce se zabývá multikulturními aspekty v práci učitele. Dále v přehledu uvádí některé historické souvislosti, které se vztahují k oblasti vzdělávání menšin v České republice před rokem 1989 a popisuje současnou situaci v oblasti multikulturní výchovy u nás. Zkoumá jak má být vybaven učitel k řešení situací souvisejících s multikulturní výchovou a jaké vyučovací metody učitel využívá k aktivizaci žáků. V praktické části předkládá ukázky možné realizace několika vyučovacích hodin, ve kterých učitelé pracují v oblasti průřezového tématu multikulturní výchovy. Rovněž obsahuje v přehledu několik kazuistik z praxe. Práce by měla přispět k větší diskusi o tématu. Klíčová slova v českém jazyce Multikulturní výchova, multikulturalizmus, etnicita, rasismus, asimilace, menšiny, rasy, xenofobie, kultura, globalizace, segregace, osobnost, osobnost učitele, kompetence, interkulturní kompetence, diverzita, transkuluturní přístup, kulturně - standardní přístup, identita, interkulturní psychologie, interkulturní senzitivita, integrace, aktivizující metody ve vyučování, učení.
Masculine and feminine view of the Colonial War. (António Lobo Antunes and Lídia Jorge)
Márföldi, Nicole ; Dufková, Vlasta (vedoucí práce) ; Grauová, Šárka (oponent)
Táto bakalárska práca skúma mužský a ženský pohľad na koloniálnu vojnu v diele dvoch velikánov portugalskej literatúry - Antónia Lobo Antunesa a Lídie Jorgeovej. Konkrétne sa zameriava na Judášovu dieru (1979, Os cus de Judas) a Šuškajúce pobrežie (1988, A costa dos murmúrios). Snaží sa zodpovedať na otázku, či sa líši mužský a ženský pohľad na koloniálnu vojnu. Delí sa na šesť kapitol, ktoré sa skladajú z ďalších podkapitol. Po úvode, v ktorom načrtávame analyzovanú problematiku, sa zameriavame na stručnú charakteristiku historického kontextu. Do centra pozornosti postupne kladieme Nový štát, vzťah k Afrike, ktorý bol prepojený s národným sebaobrazom Portugalcov, na vojnu, ktorú Portugalci viedli, aby si zámorie udržali, na Klinčekovú revolúciu a stručne charakterizujeme tiež situáciu v portugalskej literatúre po 25. apríli. Nasledujúce kapitoly sú venované predstaveniu autorov analyzovaných diel a ich tvorbe so zameraním na Judášovu dieru a Šuškajúce pobrežie. Jadro práce začína poukázaním na to, že muži a ženy zastávali v koloniálnej vojne rozličnú pozíciu a mali iné úlohy. Ženy mali poskytovať mužom oporu a vytvárať domov v čase, keď manželia neboli na misii. Naproti tomu, muži priamo bojovali vo vojenských operáciách a bezprostredne sa stretávali s hrôzami vojny. Sledujeme tiež, ako sa...
Diskriminace v multikulturní společnosti jako pedagogický problém
Střelková, Simona ; Kasíková, Hana (vedoucí práce) ; Tvrzová, Ivana (oponent)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problém s diskriminací ve školství a celkově v ČR. V teoretické části jsou vysvětleny hlavní pojmy diskriminace, rasismus a xenofobie. Dále obsahuje základní právní předpisy s diskriminační tématikou. Následně se věnuje popisu multikulturní společnosti, na níž navazuje multikulturní výchova, která napomáhá dětem lépe pochopit a tolerovat menšiny v ČR. Praktická část je zpracována na základě dotazníku určeného pro tři typy škol (venkovská, městská, velkoměstská) a zjišťuje orientaci žáků vybraných škol v cizinecké problematice a také mapuje jejich názory, postoje a zkušenosti s minoritami. Klíčová slova: diskriminace, rasismus, rasové násilí, národnostní menšina, xenofobie, multikulturní výchova, multikulturní společnost, lidská práva
Problem of Social Discrimination in Present-Day Peru
Durand Cuba, Miguel Angel ; Křížová, Markéta (vedoucí práce) ; Opatrný, Josef (oponent)
Hlavním cílem této práce byla analýza sociální diskriminace v Peru z historického socialního pohledu. Práce je rozdělena na dvě hlavní části: teoretickou a praktickou. V teoretické části jsme se zabývali analyzou různých pojmů, které byly formulovány předními mezinárodními organizacemi.. V praktické části jsme analyzovali diskriminaci v médiích jako je televize a vedle toho jsme se rovněž věnovali sociální diskriminaci jak je obyvatelí Limy vnimaná dnes. KLIČOVÁ SLOVA: diskriminace, rasismus,etnika, nadvlada, Peruánský společnost, mestic.
Sociální problém diskriminace Afroameričanů a jeho odraz ve filmu
Genttnerová, Kristýna ; Balon, Jan (vedoucí práce) ; Kopecká, Anna (oponent)
Tématem této bakalářské práce je popis sociálního problému diskriminace Afroameričanů v USA se zaměřením se na odraz projevů rasové diskriminace ve filmu. Práce se při představování sociálního problému zabývá pojmy jako rasa či etnocentrismus. Dále se věnuje stereotypům, diskriminaci a předsudkům, zde se zaměřuje také na jejich různé typy a podoby, způsoby vzniku a reprodukce. Poukazuje na dopady rasismu na Afroameričany a americkou společnost, mimo jiné z pohledu sekundární deviace, stigmatizace a sebenaplňujícího se proroctví. Popisuje základní události z historie rasismu v USA a také oblasti výskytu institucionální diskriminace, kterými jsou bydlení, vzdělávací systém, pracovní trh, právní systém a také politická a mediální reprezentace. Ve druhé části se práce zaměřuje na konkrétní oblast diskriminace v médiích - na film. Popisuje historický vývoj a proměny zobrazení Afroameričanů a afroamerických témat ve filmu od jeho vzniku po začátek devadesátých let 20. století. V této souvislosti uvádí i tři konkrétní filmy, které jsou svým způsobem zobrazení Afroameričanů typické vždy pro určité období dějin. Proměny zobrazení dává do kontextu se společenskými změnami, které probíhaly ve sféře politické, sociální, kulturní, technologické a hlavně ekonomické. Práce tedy na jednu stranu pohlíží na film...
Faktory ovlivňující míru pravicového extrémismu v ČR po roce 1989
Vaníček, Pavel ; Charvát, Jan (vedoucí práce) ; Novák, Miroslav (oponent)
Bakalářská práce "Faktory ovlivňující míru pravicového extrémismu v ČR po roce 1989" pojednává odbornou, ale zároveň čtivou, formou jak o pravicovém extrémismu obecně, o jeho historickém vývoji a jednotlivých ideologiích, tak konkrétně o situaci krajní pravice u nás po listopadu 1989, tak i o jeho příčinách a s tím souvisejících řešení, jak pravicový extrémismus dle zjištění autora v co největší míře eliminovat. Je zajímavé a poučné se dozvídat o tom, jak se západní společnost v době modernizace, tedy zejména v devatenáctém století, proměňovala a jaké dopady tato epocha měla na lidské myšlení a sebeuvědomování. V jaké myšlenkové proudy tato emancipace vyústila a jaký vliv to všechno mělo na světové dějiny. Počínaje nacionalismem, ze kterého vyústily fašismus a následně nacismus, a neofašismem a neonacismem prozatím konče. Všechny tyto jevy měly přirozeně po Sametové revoluci značný vliv i na konstituování naší novodobé extrémní pravice. Zmíněné jevy ovšem nepřicházejí jen tak samy od sebe. Vždy jsou více či méně něčím podmíněny. A právě i těmito podněcujícími, respektive zmírňujícími, faktory se práce zabývá. Stejně jako návrhy na pozitivní řešení problematiky krajní pravice, které jsou rozebírány v kapitole poslední. Práce jistě dobře poslouží nejen případným odborným a praktickým účelům, ale i všem, kdo...
Primární prevence rasismu a xenofobie s využitím multikulturní výchovy na základní škole
Kejmarová, Marie ; Mottlová, Jana (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
ANOTACE: Diplomová práce zkoumá multikulturní výchovu a její uplatnění při realizaci primární prevence rasismu a xenofobie na základní škole. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Cílem teoretické části je vymezení základních teoretických východisek primární prevence, multikulturní výchovy, forem a metod, prostřednictvím kterých můžeme primární prevenci a multikulturní výchovu realizovat na základní škole. V praktické části je předkládán návrh projektu multikulturní výchovy, který má vést žáky k postojům odmítajícím xenofobii a rasismus.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 122 záznamů.   začátekpředchozí93 - 102dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.