Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 111 záznamů.  začátekpředchozí91 - 100dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Modelovací plugin pro Blender
Černák, Michal ; Chudý, Peter (oponent) ; Žák, Pavel (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá automatizovaným generováním modelů stromů v prostředí open-source 3D modelovacího a animačního nástroje Blender. Program byl vytvořen v rozhraní pro programování aplikací Blenderu v jazyce Python. Práce rozebírá nejběžnější techniky generování rostlin a stromů a postup, který byl použit v programu.
Pokročilé renderovací techniky v OpenGL 2.0
Salajka, Vojtěch ; Havel, Jiří (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá interaktivní počítačovou grafikou na programovatelném hardware. Na příkladech ukazuje možnosti využití shaderů pro tvorbu grafických efektů. Vysvětluje použití knihovny OpenGL a jazyka GLSL pro jejich implementaci. V rámci práce byl pro účely příkladů vyvinut nový formát prostorových modelů.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Burkot, Martin ; Polok, Lukáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Práce se zabývá problematikou tvorby minimálního grafického intra svou velikostí nepřesahujícího 64kB. Základem intra je procedurálně generovaný terén, který je doplněn o procedurální vegetaci a texturu představující mraky. Dále je zde textura terénu a importované trojrozměrné modely. V pozadí intra hraje hudba.
Tutoriál Blenderu
Tomšík, Filip ; Žák, Pavel (oponent) ; Kubíček, Radek (vedoucí práce)
Tato práce se věnuje stále populárnějšímu volně šiřitelnému software Blender. Ten nachází stále větší uplatnění v různých odvětvích. Práce je zaměřena na obecný popis základních modelovacích technik pracujících s mesh objekty i křivkami využívaných při tvorbě modelů a počítačové grafiky. Její součástí je také popis animačních schopností programu, nastínění jednotlivých metod a detailnější popis příslušných modulů. Stěžejním cílem práce je seznámit čtenáře formou tutoriálu se základními i pokročilejšími modelovacími technikami a jejich použitím v programu Blender.
Realistické zobrazení mraků a kouře
Kopidol, Jan ; Žák, Pavel (oponent) ; Jošth, Radovan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá metodami pro vykreslování objemových dat jako jsou mraky nebo kouř v počítačové grafice. V úvodu jsou shrnuty techniky a triky používané v počítačové grafice pro zobrazení těchto těles ve scéně, především ty, které využívají objemovou reprezentaci, jejich výhody a nevýhody. Následující část je hlouběji věnována vybrané technice pro zobrazování objemových dat - vykreslování mraků a kouře s ohledem na chování světla uvnitř jejich objemu (nazývané participating media), jejímu principu a vztahům ze kterých vychází. Je uveden krátký přehled aplikací, sloužících pro realistické zobrazování scény, které by byly vhodné pro implementaci vybraného algoritmu. Blender, do kterého je algoritmus implementován je popsána podrobněji, včetně jeho vnitřní struktury, obzvláště renderovacího engine. Poslední část práce je věnována návrhu algoritmu, jeho integrace do aplikace a postupu při jeho implementaci.
Vývoj 3D aplikací v prostředí Blender
Opletal, Martin ; Láník, Aleš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Práce se zabývá srovnáním a hodnocením dostupných nástrojů pro tvorbu 3D aplikací. Ve zvoleném nástroji (Blender) je vytvořena počítačová hra, která demonstruje jeho možnosti. Postup tvorby je zaznamenán v případové studii pro možné účely vlastní tvorby komplexní hry.
Postupná deformace 3D modelu
Zouhar, Marek ; Polok, Lukáš (oponent) ; Španěl, Michal (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá tvorbou nástroje pro postupnou změnu tvaru trojrozměrného polygonálního modelu. Použité metody se inspirují zejména technikou Manual Landmarks a~využívají parametrizace objektu na kouli. Výsledkem práce je zásuvný modul do volně šiřitelného modelovacího programu Blender, který automaticky vytvoří animaci změny tvaru ze dvou vstupních modelů.
Vizuální podpora teoretického výkladu v předmětu MPKT
Passinger, Jiří ; Koutný, Martin (oponent) ; Jeřábek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce pojednává o tvorbě animací a použití vybraných utilit v operačních systémech GNU/Linux a Windows. Práce popisuje výběr programů pro tvorbu animací, je naznačen postup tvorby animací a ukázána jejich výsledná podoba. Dále jsou navrženy možnosti použití animací, jejich rozšíření a stručně popsána teorie k ději, o němž animace pojednávají. Další část práce se věnuje utilitám pro IPv6, DNS a ARP. Jsou ukázány konkrétní příklady použití těchto utilit, formát zápisu a ukázky odpovědí.
Matematické metody modelování morfologie jehličnanů
Janoutová, Růžena ; Štarha, Pavel (oponent) ; Martišek, Dalibor (vedoucí práce)
Cílem práce byla tvorba jehličnatého stromu nedestruktivní metodou umožňující popis struktury dospělého smrkového porostu. Z poskytnutých dat byl po jejich zpracování vytvořen model L-systému, kterým se vytvářely větve stromu. V algoritmu Python skriptu byly následně vygenerovány parametry nutné k vytvoření modelu stromu v grafickém softwaru Blender. Model jehličnatého stromu se podařilo úspěšně vygenerovat. Jeho paměťová náročnost je velká, ale pro účely vytvoření modelu to není zásadní problém.
Vývoj aplikace pro modelování fyzikálních jevů
Polách, Milan ; Šimek, Milan (oponent) ; Holcman, Vladimír (vedoucí práce)
Cílem této bakalářské práce bylo vytvořit výukový systém pro efektivnější výuku fyzikálních jevů a nahrazení starších používaných systémů. Celek se skládá z několika částí, kde na začátku jsou teoretické informace zobrazeny na internetových stránkách, dále je možné spustit simulaci fyzikálních jevů a na závěr je možné si na animaci prohlédnout, jak daný jev vypadá v reálném prostředí při reálných situacích. Animace pro simulace jevů v reálném prostředí jsou tvořeny programem Blender a pomocí programovacího jazyka Python.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 111 záznamů.   začátekpředchozí91 - 100dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.