Název:
Pokročilé renderovací techniky v OpenGL 2.0
Překlad názvu:
Advanced Rendering Techniques in OpenGL 2.0
Autoři:
Salajka, Vojtěch ; Havel, Jiří (oponent) ; Švub, Miroslav (vedoucí práce) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2009
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta informačních technologií
Abstrakt: [cze][eng]
Tato práce se zabývá interaktivní počítačovou grafikou na programovatelném hardware. Na příkladech ukazuje možnosti využití shaderů pro tvorbu grafických efektů. Vysvětluje použití knihovny OpenGL a jazyka GLSL pro jejich implementaci. V rámci práce byl pro účely příkladů vyvinut nový formát prostorových modelů.
This thesis deals with the interactive computer graphics on programmable hardware. The usage of shaders for creation of graphic effects is demonstrated by examples. It is explained how to use OpenGL library and GLSL language for their implementation. A new 3D model format was developed for the purposes of the examples.
Klíčová slova:
Blender; formát 3D modelů; GLSL; OpenGL; Počítačová grafika; programovatelná pipeline; shadery; tutoriál; 3D model format; Blender; Computer graphics; GLSL; OpenGL; programmable pipeline; shaders; tutorial
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/54467