Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 28 záznamů.  předchozí9 - 18další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Toxic responses in human lung epithelial cells (BEAS-2B) exposed to particulate matter exhaust emissions from gasoline and biogasoline
Závodná, Táňa ; Líbalová, Helena ; Vrbová, Kristýna ; Sikorová, Jitka ; Vojtíšek-Lom, M. ; Beránek, V. ; Pechout, M. ; Kléma, J. ; Cigánek, M. ; Machala, M. ; Neča, J. ; Rössner ml., Pavel ; Topinka, Jan
Motor vehicle emissions substantially contribute to air pollution worldwide and cause serious health problems. While the deleterious effects of diesel exhaust particulate matter (PM) have been widely studied, much less attention is paid to toxicity of PM emitted by gasoline engines although they also produce considerable amount of PM. The primary objective of this research was to assess toxic potencies of exhaust PM released by conventional gasoline engine fueled with neat gasoline (EU) or gasoline-ethanol blend (15% ethanol, v/v, E15). Despite a similar particle mass (mu g PM/kg fuel) produced by both fuels, PM emitted by E15 contained higher amount of harmful polycyclic aromatic hydrocarbons (PAH) as suggested by chemical analysis. To examine the toxicity of organic PM constituents, human lung BEAS-2B cells were exposed for 4h and 24h to a subtoxic dose of E0 and E15 PM organic extracts. We used genome scale transcriptomic analysis to characterize the toxic response and to identify modulated biological process and pathways. Whereas 4h exposure to both PM extracts resulted in modulation of similar genes and pathways related to lipid and steroid metabolism, activation of PPAR alpha, oxidative stress and immune response, 24h exposure was more specific for each extract, although both induced expression of PAH-metabolic enzymes, modulated metabolism of lipids or activated PPAR alpha, E15 additionally deregulated variety of other pathways. Overall, the PM mass produced by both fuels was similar, however, higher PAH content in E15 PM organic extract may have contributed to more extensive toxic response particularly after 24h exposure in BEAS-2B cells.
Alternativní paliva pro zážehové motory
Balažovič, Lukáš ; Ušiak, Michal (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou alternativních paliv pro zážehové motory. Nejprve je uveden stručný úvod do problematiky zážehových motorů, dále jsou popsána jednotlivá alternativní paliva. V práci jsou shrnuty nejdůležitější poznatky a je provedeno porovnání alternativ s konvenčním benzínem. Závěrem je každé palivo zhodnoceno z hlediska výhod, nevýhod a postavení na trhu.
Emisní systémy osobních automobilů se zážehovým motorem
Hána, Michal ; Fridrichová, Kateřina (oponent) ; Böhm, Michael (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou snižování emisí u osobních automobilů se zážehovým motorem. V úvodu jsou popsány jednotlivé emisní složky, jejich vznik a dopad na životní prostředí a lidský organismus. Hlavní část práce se věnuje možnostem snižování emisí. Je popsána funkce a konstrukční řešení jednotlivých komponent emisního systému. Dále jsou uvedeny konkrétní řešení pro několik vybraných zástupců z různých kategorií vozidel. Tato řešení jsou zhodnocena a je navržena vlastní konfigurace s ohledem na zvolené parametry. V závěru jsou shrnuty výsledky práce.
Diagnostická jednotka pro motorku
Smola, Tomáš ; Šteffan, Pavel (oponent) ; Levek, Vladimír (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a konstrukcí diagnostického nástroje pro starší typy zážehových motorů. Práce obsahuje základní informace pro pochopení problematiky funkce a seřízení CV karburátoru, rešerši komerčně dostupných přístrojů a popis metodiky používané v praxi. Dále bude práci zpracován návrh a konstrukce zařízení, které bude umět diagnostikovat bohatost směsi v různých jízdních režimech a bude poskytovat další údaje potřebné pro správné seřízení karburátorů. Přípravek bude navržen na míru pro čtyřválcový motor Honda PC25e.
Ocenění společnosti ČEPRO a.s.
Trefil, Tomáš ; Brabenec, Tomáš (vedoucí práce) ; Leja, Marek (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá oceněním společnosti ČEPRO, a.s., která zajišťuje především přepravu, skladování a prodej ropných produktů. Ocenění společnosti bylo provedeno výnosovou metodou DCF equity a jako podpůrná metoda byla použita metoda odvětvových multiplikátorů. Součástí této práce je rovněž finanční analýza, strategická analýza, analýza generátorů hodnoty a finanční plán.
Porovnání benzínů pomocí plynové chromatografie
Švambergová, Šárka ; Kučková, Štěpánka (vedoucí práce) ; Čapek Adamec, Martin (oponent)
SOUHRN Benzíny jsou těkavé látky složené z mnoha uhlovodíkových složek a přidávaných látek zvaných aditiva. Pro analýzu benzínů se nejčastěji používá metoda plynové chromatografie, která je vhodná pro oddělení a identifikaci jednotlivých uhlovodíků obsažených v benzínech, a tím i pro jejich porovnávání. Úkolem této bakalářské práce bylo porovnat různé druhy benzínů na základě separace jednotlivých uhlovodíků plynovou chromatografií s plamenově ionizačním detektorem (GC-FID). V první řadě se jednalo o seznámení s metodou plynové chromatografie a se složením a vlastnostmi benzínů. V druhé řadě se jednalo o experimentální stanovení podmínek (teplotního programu) pro správné oddělení uhlovodíků a porovnání vzorků benzínů na základě získaných dat.
Přímý vstřik benzínu
Donutil, Jan ; Janoušek, Michal (oponent) ; Dundálek, Radim (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá využitím přímého vstřikování u zážehových motorů. Vysvětluje princip činnosti a výhody oproti starším způsobům tvorby směsi. Uvádí jednotlivé komponenty a aktuální přehled nabízených pohonných jednotek. V závěru se zabývá budoucím vývojem těchto motorů.
Historický vývoj pístových spalovacích motorů
Kučera, Petr ; Vopařil, Jan (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce má za úkol charakterizovat základní etapy vývoje pístových spalovacích motorů pro aplikaci v dopravních prostředcích. První část práce obsahuje seznámení s problematikou těchto motorů, jejich základní členění a popis a prvopočátky jejich vývoje. Druhá část práce je zaměřena na současné trendy ve vývoji a směr, kterým by se mohly spalovací motory v budoucnu ubírat.
Powertrains of BMW cars
Guláš, Tomáš ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Bachelor's thesis deals with the powertrains of the Munich carmaker BMW. It evaluates their historical development, focuses on the interesting innovative solutions in this domain, describes the current status and the success of BMW in the world market, points to a wide perspective and vision for the future car.
Paliva pro spalovací motory
Vrbický, Jiří ; Jedelský, Jan (oponent) ; Štětina, Josef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá základními vlastnostmi paliv pro spalovací motory. Především jejich vlivem na termickou účinnost. Dále je zde uvedeno rozdělení paliv a jejich porovnání z hlediska ekologického, ekonomického a technologického. Zabývá se palivy konvenčními (benzín, motorová nafta) a palivy alternativními (zemní plyn, propan-butan, vodík, bionafta, bioplyn, metanol, etanol).

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 28 záznamů.   předchozí9 - 18další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.