Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 148 záznamů.  začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Vývoj infekce HIV / AIDS v ČR a optimalizace metod prevence na ZŠ
Blažková, Zuzana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce pojednává o vývoji infekce HIV / AIDS v ČR a optimalizaci metod prevence na ZŠ. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá údaji z odborné literatury a zdrojů v oblasti vzniku infekce HIV, způsoby přenosu viru HIV, vývojem onemocnění AIDS, vyšetřovacími metodami, možnostmi léčby a prevencí. Praktická část je založena na výzkumném šetření, které bylo realizované formou rozhovorů s experty zabývajícími se primární prevencí v oblasti sexuálně přenosných infekcí konkrétně HIV / AIDS. Cílem práce je zjistit, zda existuje dostatečné množství primárně preventivních programů, jakým způsobem jsou prezentovány žákům. Výsledek výzkumného šetření naznačuje, že edukace na ZŠ není taková, jaká by mohla být. V závěru práce jsou vyvozena doporučení pro optimalizaci edukace v praxi. KLÍČOVÁSLOVA Projekt podpory zdraví, prevence, přenos HIV, infekce HIV, onemocnění AIDS, WHO, sexuální výchova
Realizace výchovy ke zdraví na vybrané základní škole
Caudr, Martin ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá realizací vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví na vybrané základní škole. Cílem práce je zjistit postoje žáků druhého stupně vybrané školy ke vzdělávacímu oboru Výchova ke zdraví a zjistit, jak se výuka výchovy ke zdraví promítla do života žáků druhého stupně vybrané školy, a nakolik ovlivnila jejich názory a postoje ke zdravému životnímu stylu. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, jako je zdraví, zdravý životní styl, zdravotní gramotnost. Podrobněji popisuje v rámci RVP vzdělávací oblast Člověk a zdraví. Praktická část zjišťuje postoje žáků vybrané školy ke vzdělávacímu oboru Výchova ke zdraví a jejich názory a postoje ke zdravému životnímu stylu. V této části budou zpracovány dva dotazníky, které jsou určeny dětem z vybrané základní školy. Zaměřené jsou především na postoje k vyučovanému předmětu Výchova ke zdraví a na postoje ke zdravému životnímu stylu. Na základě výsledků výzkumného šetření, analýzy školního vzdělávacího programu v oblasti Člověk a zdraví a teoretických poznatků bude v práci uvedeno doporučení pro pedagogickou praxi na vybrané základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Výchova ke zdraví, zdravotní gramotnost, zdravý životní styl, pohybové aktivity, škola
Realizace očekávaných výstupů výchovy ke zdraví ve výuce chemie na základní škole
Hlaváčková, Zuzana ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Holada, Karel (oponent)
Diplomová práce se zabývá možnostmi realizace oboru Výchova ke zdraví ve výuce vzdělávacího oboru Chemie na základní škole. Konkrétně pojednává o způsobech začleňování vybrané problematiky z oboru Výchova ke zdraví (problematika výživy - základní živiny - tuky, cukry a bílkoviny) do vzdělávacího obsahu vzdělávacího oboru Chemie v devátém ročníku v tematickém okruhu organických látek. Stěžejním dokumentem, ze kterého tato práce vychází, je Rámcový vzdělávací program pro základní vzdělávání 2013. Prvním cílem této práce je hledat možnosti a důvody začlenění oboru Výchova ke zdraví do výuky jiných vzdělávacích oborů. Druhým cílem je najít klíčovou obsahovou provázanost oboru Výchova ke zdraví a vzdělávacího oboru Chemie. Třetím cílem je objasnit, jak lze vzdělávací obor Výchova ke zdraví uskutečnit v oboru Chemie, který je vyučován jako samostatný předmět. Současně čtvrtým a nejdůležitějším cílem a výstupem této diplomové práce, je navrhnout modelové vyučovací hodiny, ve kterých bude propojena výuka oboru Chemie s oborem Výchova ke zdraví a které mohou sloužit jako inspirace pro učitele vyučovacího předmětu chemie. Klíčová slova výchova ke zdraví, chemie, RVP ZV, integrace, modelové vyučovací hodiny
Podpora zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1
Urbanová, Hana ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Linková, Marie (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem podpory zdraví v kurikulu Vyšší odborné zdravotnické školy a Střední zdravotnické školy v Praze 1. Cílem kvalitativního výzkumu je zjistit, jak tato škola uchopila možnosti podpory zdraví ve svých školních vzdělávacích programech a dalších pedagogických dokumentech, jaký mají učitelé životní styl a jaké jsou jejich konkrétní zkušenosti s realizací podpory zdraví v jejich vyučovaných předmětech. Výzkum byl proveden pomocí tří technik sběru dat: metodou polostrukturovaných rozhovorů s vybranými učiteli, pozorováním během výuky některých předmětů i mimo vyučování a analýzou relevantních pedagogických dokumentů. Práce je rozdělena na dvě části, a to na část teoretickou a část praktickou. Teoretická část pojednává o historii i současnosti vybrané školy, pedagogických dokumentech i o vybraných pedagogických pracovnících. Informuje také o konkrétních projektech školy na podporu zdraví. Praktická část obsahuje výsledná šetření kvalitativního výzkumu, která ukázala, že ve vybraných kurikulárních dokumentech je téma podpory zdraví obsaženo v mnoha různých oblastech. Její následná realizace závisí nejen na finančních a kapacitních možnostech školy, ale hlavně na konkrétních učitelích, na jejich zodpovědném přístupu k této problematice nejen ve svých vyučovacích předmětech,...
Využití "pyramidy" výživy v didaktických projektech výchovy ke zdraví
Martinková, Nicole ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou "pyramidy" výživy, která je aktuálně velmi využívaná ve výuce na základních školách. Cílem práce je zhodnotit možnosti didaktického využití modelu "pyramidy" výživy ve výuce výchovy ke zdraví na základních školách a popřípadě navrhnout aktualizovanou formu "pyramidy" výživy, kterou by mohly všechny školy využívat jednotně či vytvořit výukový projekt, který by byl zaměřen na pyramidu výživy. Teoretická část je psána formou literární rešerše. Věnuje se analýze odborných knih a jejich informací o výživových doporučeních formou "pyramidy" výživy a analýze učebnic, Rámcového vzdělávacího programu a výukových programů pro žáky základních škol vzhledem k využívání "pyramidy" výživy. Empirická část využívá metody kvantitativní i kvalitativní. Zaměřuje se na analýzu Školních vzdělávacích programů vybraných škol a v další část se věnuje zkoumání toho, jak učitelé základních škol využívají "pyramidu" výživy ve výuce a jaké mají žáci znalosti týkající se potravinové pyramidy. A dále se empirická část věnuje shrnutí výsledků práce, závěrům a doporučením. Výstupem práce je na základě výsledků výzkumného šetření navrhnout koncepci výukového projektu tak, aby z něj žáci snáze pochopili, jak pracovat s potravinovou pyramidou. KLÍČOVÁ SLOVA: pyramida výživy - výchova ke...
Implementace výuky výchovy ke zdraví do školního kurikula a realizace tématu výživa v praxi druhého stupně základních škol
Hildebrandová, Pavla ; Marádová, Eva (vedoucí práce) ; Kovaříková, Miroslava (oponent)
Diplomová práce s názvem Implementace výuky výchovy ke zdraví do školního kurikula a realizace tématu výživa v praxi druhého stupně základních škol nabízí v první kapitole přehled vývoje oboru Výchova ke zdraví, jeho realizaci v praxi, zdůvodnění jeho potřebnosti v současné společnosti a postoj České republiky k tomuto oboru v mezinárodním kontextu. Sumarizuje statistické údaje o současném zdravotním stavu české populace, ale i legislativu v této oblasti. Předkládá výsledky z výzkumného šetření v roce 2015 mezi řediteli základních škol ve Středočeském kraji. Ty pak porovnává s výsledky výzkumu České školní inspekce z roku 2006, které mapovalo zavádění nového oboru Výchova ke zdraví do praxe škol. Zjištěná data umožnila zhodnotit vývoj oboru Výchova ke zdraví a jeho implementaci do školních kurikul mezi léty 2006 a v 2015. Předkládá informace o změnách v postojích ředitelů škol k tomuto oboru. Podrobněji se zabývá jedním z dílčích témat výchovy ke zdraví - výživou. Výzkumným šetřením byla zjištěna nedostatečná implementace některých vybraných témat výživy do výuky druhého stupně základních škol.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 148 záznamů.   začátekpředchozí86 - 95dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.