Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 114 záznamů.  začátekpředchozí85 - 94dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Srovnání přípravy skautských a pionýrských vedoucích k výchově dětí a práce s nimi
Homolka, Robert ; Mojžíšová, Jarmila (vedoucí práce) ; Prokop, Jiří (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je srovnání dvou organizací pracujících s dětmi a mládeží a hlavně jejich systému vzdělávání vedoucích. Zabývá se největšími organizacemi svého typu v České Republice a sice organizací "Junák - svaz skautů a skautek ČR" a sdružením Pionýr. Obě tyto organizace mají u nás dlouhou tradici v mimoškolním vzdělávání dětí a mládeže.
Proměny obrazu "správéno" skauta v časopise Junák
Reslerová, Kateřina ; Švec, Štefan (vedoucí práce) ; Suk, Pavel (oponent)
Hlavním tématem diplomové práce je dětský časopis Junák, určený zejména členům stejnojmenné skautské organizace. Práce nastiňuje základní myšlenky celého skautského hnutí a jeho přínos pro společnost. Dále popisuje dějiny českého skautingu od počátků až do současnosti. V další části se věnuje samotnému časopisu Junák, jeho historii a významu pro členy skautské organizace. Stručně se dotýká také formálních změn, které nastaly v průběhu vydávání časopisu. Druhá, praktická část se zabývá výzkumem vývoje charakteristik ideálního skauta v různých časových obdobích tak, jak ho na svých stránkách prezentoval právě časopis Junák. Prostřednictvím kvantitativní obsahové analýzy zkoumá, jak se od doby první republiky až do současnosti měnily vlastnosti, schopnosti, hodnoty a náplň činnosti správného skauta. Tato část se také snaží zjistit, zda byl tento skaut ovlivněn politickými a společenskými okolnostmi své doby. Výzkum se skládá z osmi jednotlivých obrazů "správného" skauta vytvořených na základě analýzy osmi vybraných ročníků časopisu. Závěr práce tvoří shrnutí všech těchto obrazů souhrnně popisujících vývoj atributů skauta v průběhu téměř sta let s důrazem na jejich vzájemné odlišnosti.
Genderové aspekty českého skautingu. Proč holky chodí do skauta?
Žárská, Magdaléna ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje informace získané během kvalitativního výzkumu, který se konal v Praze v roce 2009. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s dětmi ze skautských oddílů analyzuje genderové aspekty českého skautingu. Ve své diplomové práci představuji krátkou historii skautského hnutí ve světě i v České republice se zaměřením na formování dívčího skautského hnutí. Mým předpokladem je, že český skauting nabízí unikátní prostředí pro genderově senzitivní vzdělávání. Domnívám se, že nekoedukované skautské oddíly jsou v tomto procesu klíčovým prvkem, protože dětem nabízejí možnost vyzkoušet si různé věci a aktivity bez genderově motivovaných společenských předsudků. Tento předpoklad se snažím ověřit skrze analýzu zkušeností mých informátorů a informátorek. Klíčové pojmy: Skauting, gender, zkušenost, identita
Hudba v Junáku - svazu skautů a skautek ČR
Vítková, Miloslava ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Kodejška, Miloš (oponent)
Diplomová práce na téma Hudba v Junáku - svazu skautů a skautek ČR poukazuje na význam hudby a hudebnosti v činnosti a působení skautského hnutí v České republice. Dokládá tuto činnost na konkrétních případech a mapuje současnou situaci. Svým zaměřením odkazuje na možnosti hudebně pedagogického zaměření činností a aktivit zařazovaných ve skautském hnutí. V první kapitole se zabýváme otázkou skautského hnutí ve světě i u nás všeobecně. Kapitola obsahuje téma založení světového hnutí lordem Robertem Baden - Powellem i jeho adaptaci na české podmínky Antonínem Benjamínem Svojsíkem. Popisujeme zde i systém organizace současného Junáka - svazu skautů a skautek ČR. Následně se zabýváme otázkou hudby v Junáku, přibližujeme zde významné skautské skladby, jako je Junácká hymna, skautská večerka, signál i hymna světové organizace dospělých skautů a skautek (ISGF). Dále představujeme některé původní skautské písně, které se v hnutí udržely i přes jeho opakované zákazy a které jsou svým způsobem pro skautské hnutí u nás aktuální dodnes. Zabýváme se také významem hudby v mimoškolním prostředí. V následující kapitole seznamujeme se třemi významnými osobnostmi působícími jak v hudebním světě, tak v junáckém hnutí. Jsou jimi Jarmil Burghauser - hudební skladatel a muzikolog, Jiří Pilka - muzikolog a popularizátor...
Analýza komunikačních aktivit Junáka v roce 2011 na příkladu charitativních akcí celostátního charakteru
Höschlová, Aneta ; Halada, Jan (vedoucí práce) ; Ježek, Jiří (oponent)
Bakalářská práce s názvem Analýza komunikačních aktivit Junáka v roce 2011 na příkladu charitativních akcí celostátního rozsahu pojednává o největší výchovné organizaci v České republice. Cílem práce je představit hnutí Junák - svaz skautů a skautek ČR z hlediska jeho poslání, historie a současného stavu. Součástí práce je analýza komunikačních aktivit této neziskové organizace se zaměřením na analýzu mediálních výstupů a nástrojů komunikace, které tento neziskový subjekt nejvíce využíval. Ve druhé části se práce věnuje charitativním akcím neziskových organizací a detailně popisuje čtyři celostátní charitativní projekty skautského hnutí - Betlémské světlo, sbírky Postavme školu v Africe, KAPKA a Velikonoční skautské kuřátko. Následně srovnává jejich smysl s posláním Junáka a komunikační strategií. Poslední část se věnuje primárnímu výzkumu, který autorka provedla na cílové skupině respondentů ve věku 15-26 let. Výzkumné šetření zjišťovalo, zda má pořádání charitativních akcí vliv na image neziskových organizací, zda se liší vnímání charity lidmi, kteří prošli skautskou výchovou a těch, kteří nikdy skauty nebyli, zda jsou současné skautské charitativní projekty smysluplné a funkční, a zda mají mladí lidé o charitativních akcích Junáka povědomí. Práce uvádí doporučení pro skautskou organizaci ohledně...
Krize maskulinity mezi chimérou a stereotypem. Gender a česká společnost na přelomu 19. a 20. století
Mareš, Jan ; Randák, Jan (vedoucí práce) ; Kučera, Rudolf (oponent)
1 Abstrakt Práce si klade otázku, je-li možno zachytit v českých politických hnutích a veřejnostech na přelomu 19. a 20. století krizi maskulinity. Nejprve je analyzován vývoj genderových řádů mezi lety 1870 a 1910. V nich se uplatňovala imaginace oddělených sfér vytvářející asymetrický genderový řád, přesto v nich lze vysledovat dílčí posuny. Ideály maskulinity a feminity ovlivňoval zejména nacionalismus, v jehož důsledku se maskulinita do začátku 20. století emocionalizovala. Feminitě zase umožňovala integrace do národního těla pozitivně zhodnocovat stereotypy, s nimiž byla spojována. K proměně došlo po roce 1900, kdy do diskursu vstoupila figura degenerace, která vedla k útokům na stávající podobu maskulinity, která byla označována jako falešná. Do tohoto vývoje je v druhém kroku zasazena případová studie pojednávající o vzniku českého skautingu. Právě jeho etablování v Británii i Americe je dnes interpretováno jako jedna z reakcí na krizi maskulinity, proto představuje dobré východisko pro sledování krize i v jiném kulturním kontextu. Krize maskulinity se v českém případě projevovala nepřímo, na abstraktní úrovni, jako kritika tehdejšího stavu kultury. V něm někteří zakladatelé skautingu spatřovali možnost, jak ustanovit novou kulturu skrze kolonizaci přírody (femininního atributu). Pro pociťování krize...
Kompetence a jejich rozvoj v novém skautském výchovném programu
Kuberová, Kateřina ; Pelikán, Jiří (vedoucí práce) ; Valenta, Josef (oponent)
Diplomová práce se věnuje rozvoji klíčových kompetencí prostřednictvím skautské výchovy. Zaměřuje se na proměnu výchovného programu v dětské organizaci Junák - svaz skautů a skautek ČR na počátku 21. století. Práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. V první části se věnuje popisu historie, poslání a principů skautingu. Zabývá se i vývojem skautingu v Československu (resp. České republice) po roce 1990 a věnuje se též Junáku z pohledu veřejnosti, kdy čerpá z výzkumů, které byly provedeny v roce 2003. Diplomová práce porovnává historické i současné výchovné nástroje, které slouží k všestrannému osobnímu rozvoji. Popisuje prvotní impulsy, které vedly ke změně programu a systém kompetencí, který je pro Nový program zásadní. Praktická část nabízí návody a náměty na efektivní rozvoj kompetencí, věnuje se přípravě dospělých a charakterizuje základní výchovné nástroje, které skautský program pro rozvoj osobnosti využívá. Práce je doplněna přílohami, které obsahují ukázky starých i současných materiálů a tabulky shrnující rozpracování kompetencí.
Genderové aspekty českého skautingu. Proč chodí holky do skauta?
Žárská, Magdaléna ; Knotková - Čapková, Blanka (vedoucí práce) ; Hasmanová Marhánková, Jaroslava (oponent)
Předkládaná diplomová práce představuje informace získané během kvalitativního výzkumu, který se konal v Praze v roce 2009. Prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů s dětmi ze skautských oddílů analyzuje genderové aspekty českého skautingu. Ve své diplomové práci představuji krátkou historii skautského hnutí ve světě i v České republice se zaměřením na formování dívčího skautského hnutí. Mým předpokladem je, že český skauting nabízí unikátní prostředí pro genderově senzitivní vzdělávání. Domnívám se, že nekoedukované skautské oddíly jsou v tomto procesu klíčovým prvkem, protože dětem nabízejí možnost vyzkoušet si různé věci a aktivity bez genderově motivovaných společenských předsudků. Tento předpoklad se snažím ověřit skrze analýzu zkušeností mých respondentů a respondentek.
Problémové děti ve skautském středisku. Návrh kurzu doplňující vzdělávací systém Junáka - svazu skautů a skautek
Kubíčková, Michaela ; Matoušek, Oldřich (vedoucí práce) ; Pazlarová, Hana (oponent)
Ve své diplomové práci jsem se zaměřila na příčiny problémového chování dětí, se kterými se setkávají skautští vedoucí v Libereckém kraji a jejich dovednost problémy řešit. Na teoretickou část navazuje kombinace kvantitativního a kvalitativního výzkumu. V teoretické části jsem popsala organizaci Junák - svaz skautů a skautek, její vzdělávací systém, dále jsem se zaměřila na příčiny problémového chování dětí, kompetence vedoucího, ohrožení dítěte v případě, že kompetence chybí a metodiku práce s dětmi v Junáku. V empirické části bylo mým cílem porozumět tomu, s jakými problémy se skautští vedoucí setkávají, zda je dokáží řešit a jak by si představovali vzdělávací seminář, který by jim při práci s problémovými dětmi pomohl. Metodou dotazníku s uzavřenými i otevřenými otázkami jsem získala data od 68 vedoucích v Libereckém kraji. Poté jsem metodou polostrukturovaného rozhovoru získala informace od deseti vedoucích střediska Řetěz Česká Lípa. V rozhovorech jsem sledovala: problémy, se kterými se vedoucí setkali, jak je řešili, zda bylo toto řešení úspěšné a konkrétní představy o podobě kurzu. Výstupem tohoto výzkumu je návrh obsahu a příslušných náležitostí (harmonogram, délka, forma, metody, cíle apod.) kurzu pro vedoucí pracující s problémovými dětmi. Klíčová slova skauting, metodika práce s dětmi v...
Ve stínu Lilie. Skauting v Karlových Varech v době normalizace
Pavlásek, Michal ; Mücke, Pavel (vedoucí práce) ; Houda, Přemysl (oponent)
Práce je zaměřena na novodobé karlovarské regionální dějiny. Snaží se stručně přiblížit život ve skautském oddíle mezi lety 1968 - 1989. Na základě rozhovorů uskutečněných s narátory, popisuje činnosti, kterým se tehdejší Junácký oddíl věnoval. Mapuje cestu jednotlivce od prvního kontaktu se skautingem, přes jeho přijetí, až po samotný život v oddíle. Tato práce se též snaží obsáhnout změny, které probíhaly v rámci jednotlivých oddílů v průběhu přechodu z oficiální činnosti do ilegality. Ilustruje jeden z možných způsobů, jakým se oficiálně zakázané organizace přizpůsobovaly životu v normalizační době.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 114 záznamů.   začátekpředchozí85 - 94dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.