Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8,321 záznamů.  začátekpředchozí8312 - 8321  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.27 vteřin. 

Předpjatý pás přes hluboké údolí
Tomisová, Gabriela ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh lávky přes hluboké údolí. Konstrukce lávky je tvořena předpjatým pásem s externími kabely a je dopnuta finálními kabely. Mostovka je vedena v parabolickém oblouku, visuté kabely jsou vedeny ve skloněných rovinách. Lávka byla vymodelována pro posouzení v podélném směru v programu Ansys 14.0 a pro posouzení příčného směru v programu Scia Engineer 15.1. Model byl řešen nelineárně, a to v několika fázích. V programu Scia Engineer byl také vymodelován pilíř pro posouzení lokálních účinků zatížení. Lávka byla posouzena z hlediska dynamických účinků na konstrukci. Návrh je proveden dle příslušných platných norem.

Agregace a doporučování událostí a míst z Facebooku
Dubeň, Matej ; Plchot, Oldřich (oponent) ; Szőke, Igor (vedoucí práce)
Cílem této práce je přiblížit návrh a implementaci Android aplikace "Let's Go Out", která dokáže uživateli doporučit události a místa ze sociální sítě Facebook. Doporučení je vykonáváno za pomoci hybridního doporučujícího systému, který spojuje princip kolaborativního filtrování a obsahového doporučení, sleduje uživatelovi interakce s aplikací a na základě zaznamenaných dat přizpůsobuje proces doporučení. Práce taky pojednává o testování aplikace pomocí porovnávání s doporučujícími systémy konkurenčních aplikací a dosažených výsledcích.

Motivační principy pro mobilní aplikaci pro ovládání inteligentní domácnosti
Lamacz, Jan ; Korček, Pavol (oponent) ; Žádník, Martin (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá způsoby motivování uživatelů k používání aplikace pro řízení inteligentní domácnosti. Popisuje obecné principy zapojení herních prvků do reálných systémů a řeší i konkrétní návrh motivačního programu. Praktická část této práce se věnuje implementaci navrženého systému odměn a jeho zobrazení v mobilní aplikaci. Výsledná aplikace obsahuje systém motivování uživatelů na základě získávání bodů a achievementů a pokrývá většinu funkcionality inteligentní domácnosti.

Aplikace statistických metod při výpočtu celoživotní hodnoty zákazníka
Samuseva, Katsiaryna ; Vraná, Lenka (vedoucí práce) ; Sobíšek, Lukáš (oponent)
Bakalářská práce se věnuje statistickým metodám pro řízení vztahů se zákazníky a různým přístupům k odhadu celoživotní hodnoty zákazníka pro společnost v dlouhodobém horizontu. Jde o empirický typ práce, kde teoretické předpoklady otestujeme v praxi na reálných datech. V průběhu práce zkoumáme a měříme klientské chování s cílem získat kvantitativní výstupy pro přizpůsobení marketingové strategie, efektivní alokaci zdrojů a výběr cílových zákazníků. Na základě chování v minulosti a současnosti budeme modelovat očekávaný budoucí stav nákupního chování a s tím spojené vymezení nejziskovější cílové skupiny pro kvalitnější aplikaci marketingových nástrojů. Mezi hlavní cíle práce patří popis různých přístupů k modelování CLV, aplikace modelu Pareto/NBD na reálná data společnosti Práce pro Vás a zhodnocení využitelnosti výsledků predikování CLV v praxi. V průběhu práce budou řešeny i následující úkoly: uvést základní výhody a nevýhody jednotlivých způsobů modelování CLV, vyhodnotit kvalitu modelu Pareto/NBD a stanovit další náměty při zkoumání této problematiky. Existují různé přístupy k odhadu CLV, které jsou popsané v teoretické části. Praktická část práce je zaměřena především na aplikaci pravděpodobnostního modelu Pareto/NBD. Pomoci modelu Pareto/NBD manažeři získávají informace o budoucí aktivitě zákazníka, tj. očekáváný počet transakcí na základě jeho skutečného chování a pravděpodobnost, že zákazník bude stálé aktivní ve sledovaném horizontu. V současné realitě přetíženého trhu téměř ve všech odvětvích podnikání musí společnosti spoléhat na kvantitativní podstatu marketingu a vybírat si cílové zákazníky, na které zaměří své marketingové úsilí. Přesně této potřebě odpovídá model Pareto/NBD, pomoci kterého odhadneme celoživotní hodnotu zákazníka pro strategické rozhodování a řízení vztahů se zákazníky. Závěrem se nám podaří vyřešit dané problémy a splníme tím všechny stanovené cíle.

Gradient Boosting Machine and Artificial Neural Networks in R and H2O
Sabo, Juraj ; Bašta, Milan (vedoucí práce) ; Plašil, Miroslav (oponent)
Neuronové sítě jsou jedním z nejvíce fascinujících algoritmů strojového učení. Mají za sebou však velmi bouřlivý vývoj. Neuronové sítě byly dlouho považovány za algoritmus, který je velmi nespolehlivý a výpočetně náročný. Dnes již víme, že moderní neuronové sítě mohou být úspěšně aplikovány v mnoha úlohách, i když jejich hlavní nevýhoda, tedy značná výpočetní náročnost, stále přetrvává. Statistické modely založené na technice boosting, jsou považovány za jednu z nejpřevratnějších myšlenek na poli algoritmů strojového učení. Tyto modely jsou založeny kombinaci několika slabých modelů, které pak dohromady tvoří jeden silný model. Tato práce se zabývá srovnáním těchto dvou modelů na třech reálných případových studiích. První případová studie se zabývá modelováním pravděpodobnosti loupeže v ulicích města Chicago, druhá případová studie je klasickým příkladem modelování pravděpodobnosti, že zákazník telekomunikační společnosti vypoví smlouvu a poslední případová studie je aplikací počítačového vidění. Cílem této práce je také představení open-source platformy pro strojové učení H2O. H2O obsahuje mimo jiné rozhraní pro R a dokáže běžet samostatně, nebo na Hadoop clusteru. Práce také obsahuje úvod do open-source softwarové knihovny pro zpracování velkých dat Apache Hadoop. Konkrétně do open-source distribuce Hortonworks Data Platform.

Implementace metrik help desk v malé IT firmě
Braverman, Jan ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
V této práci byla navržena sada metrik vhodných pro měření help desku a ta byla podrobena mutlidimenzionální analýze. Základním konceptem pro celé řešení je metodika ITIL, proto je v práci obsažena i analýza odpovídajících procesů ITIL. Pro vyzkoušení některých metrik, byly tyto nasazeny v help desk aplikaci. Navržená sada metrik byla zúžena na ty, které jsou uplatnitelné v malé firmě. Závěr práce vyhodnocuje provoz vybraných metrik nad reálnými daty a zkoumá možné způsoby interpretace získaných výsledků.

Calculations of nanocrystalline diamond-covered waveguides based on amorphous silicon
Jirásek, Vít ; Prajzler, Václav ; Remeš, Zdeněk
Nanocrystalline diamond (NCD) coatings on planar waveguides (WG) in the IR region allow to design optical sensors sensitive to absorbers like proteins or other biomolecules. In this contribution, we present a 2D model of a multi-layer WG developed under FEM (finite element method) simulation software Comsol Multiphysics. The model is based on the modified wave equation solved in the frequency domain and includes optical absorption. It was found that for the single-mode WG working in the narrow region of 1550-2000 nm the silicon thickness must be 150-320 nm. It was found that in order to keep a reasonable signal attenuation, the NCD film must be prepared with the optical absorption coefficient lower than 10 cm-1, being a rather challenging task. Dependencies of the signal attenuation on the NCD film thickness, absorbing layer height, its absorption coefficient and exciting wavelengths are presented.\n

Zhodnocení strategie podniku Vodafone Czech Republic a. s.
Benda, Tomáš ; Středová, Ivana (vedoucí práce) ; Kovář, František (oponent)
Předmětem práce je deskripce společnosti Vodafone Czech Republic a. s. a činností, jimiž se zabývá, a provedení strategické analýzy podniku za použití osvědčených analytických modelů se syntézou v rámci SWOT analýzy odhalující strategicky nejvýznamnější faktory působící uvnitř i vně společnosti. Završením práce jsou pak návrhy strategických typů vhodných pro aplikaci na základě doporučení vyplývajících z teoretických přístupů i manažerské praxe.

Implementace webové aplikace ?Metriky IS/ICT?
Bujnoch, František ; Novotný, Ota (vedoucí práce) ; Vostrý, Petr (oponent) ; Nováček, Jan (oponent)
Práce se zabývá oblastí metrik IS/ICT. Analyzuje problematiku popisu metrik IS/ICT. Stanovuje systém jejich klasifikace pro použití v databázové aplikaci. Na základe výsledku analýzy pak práce formuluje zadání pro databázovou aplikaci. Přínosem práce je kromě formulace laického úvodu do problematiky hlavně navržení numerického mechanismu hledání vhodných metrik pro nasazení ve specifikovaném podniku. Práce je členěná do tří hlavních částí. První část je tvořena úvodem do problematiky. Obsahuje definice a dělení metrik a popis modelu řízení informatiky SPSPR. Na tyto informace navazuje jejich rozbor za účelem vytvoření obecného textového popisu metriky a obecné klasifikace podniku i metriky. V druhé části je na základe závěru z části první formulováno zadání pro aplikaci. Toto je pak rozšíreno o další požadavky na funkčnost aplikace. Třetí část obsahuje uživatelský návod k databázové aplikaci a popis algoritmu pro výpočet doporučené vhodnosti metriky pro zadaný profil podniku.

Vzory pro návrh uživatelského rozhraní
Vávra, Jan ; Kašparová, Alena (vedoucí práce) ; Osvaldová, Jana (oponent)
Touto prací se chci zaměřit na oblast vzorů pro návrh uživatelského rozhraní. To je soubor vzorů, jenž se snaží pomoci návrhářům desktopových aplikací (respektive internetových stránek) správně sestavit a implementovat uživatelské rozhraní. Cílem bylo vyhledat a přeložit nejzákladnější (a nejvyužívanější) vzory a seskupit je do určitých celků podle oblastí, na které se zaměřují. Vzorům pro návrh uživatelského rozhraní se věnuje zatím jen několik málo subjektů, je tedy poměrně složité najít ucelený soubor, jenž by zahrnoval uspokojivé kvantum těchto vzorů. Každý ze subjektů se navíc věnuje trochu jiným oblastem a přistupuje k popisu řešení problému mírně jiným způsobem. Zájemce o toto téma je tedy schopen najít uspokojivé množství informací, prozatím ale jen za cenu dlouhého vyhledávání a získání výsledků ve větším množství různých forem zápisu. Proto jsem vybral jednu formu zápisu a vzory, které byly zapsány jinak, jsem do této formy převedl. Výsledkem by měl být přehledný a jasně srozumitelný soubor vybraných vzorů ? jenž sice určitě není úplný a vyčerpávající, přesto pokrývá dosti velkou oblast základních existujících vzorů. Každý vzor je v mém podání prezentován ve čtyřech částech, těmi jsou: základním shrnutí vzoru, vhodné podmínky pro jeho implementaci (problém), návrh řešení daného problému a příklady správného (někdy i špatného) použití vzoru. V českém prostředí (speciálně na internetu) je velice obtížné sehnat jakékoliv zdroje či zmínky o vzorech pro návrh uživatelského rozhraní. Tuzemské subjekty se tomuto mladému tématu dostatečně nevěnují, proto jsem shledal prospěšným přeložit základní množství vzorů do českého jazyka a prezentovat je v prostředí internetu pomocí webové stránky, jenž je k této práci připojena jako příloha. Práce samotná sestává z úvodu do problematiky, kde se zaměřuji na vznik vzorů, jejich vývoj, formy a hlavní současné představitele této oblasti. V dalších částech jsou popsány skupiny, do nichž jsem vzory pro návrh seřadil ? pro každou skupinu následuje popis vybraných kompletních vzorů - všechny vzory jsem do bakalářské práce nemohl zařadit - z důvodů jejich velkého množství, ostatní jsou proto přítomny pouze na webové stránce, která je součástí přílohy. Ta je připojena na konci dokumentu spolu s terminologickým slovníkem.