Název:
Předpjatý pás přes hluboké údolí
Překlad názvu:
Stress ribbon bridge across the deep valley
Autoři:
Tomisová, Gabriela ; Brtáň, Stanislav (oponent) ; Nečas, Radim (vedoucí práce) Typ dokumentu: Diplomové práce
Rok:
2017
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoké učení technické v Brně. Fakulta stavební
Abstrakt: [cze][eng]
Cílem diplomové práce je návrh lávky přes hluboké údolí. Konstrukce lávky je tvořena předpjatým pásem s externími kabely a je dopnuta finálními kabely. Mostovka je vedena v parabolickém oblouku, visuté kabely jsou vedeny ve skloněných rovinách. Lávka byla vymodelována pro posouzení v podélném směru v programu Ansys 14.0 a pro posouzení příčného směru v programu Scia Engineer 15.1. Model byl řešen nelineárně, a to v několika fázích. V programu Scia Engineer byl také vymodelován pilíř pro posouzení lokálních účinků zatížení. Lávka byla posouzena z hlediska dynamických účinků na konstrukci. Návrh je proveden dle příslušných platných norem.
The topic of this thesis is a design of stress ribbon bridge across the deep valley. The construction of the footbridge contains stress ribbon bridge with external cables and final prestressing tendons. The bridge deck is in a parabolic arc and the suspension cables are in two bend down parabolic arcs. The construction is reproduced for evaluation of longitudinal direction in the Ansys 14.0 programme and for transversal direction in the Scia Engineer 15.1 programme. The model was solved in several phases, nonlinerally. The pier was reproduced in the Scia Engineer 15.1 programme for local effect of action. The construction was evaluated for dynamic action. The construction is assessed according to the actual EN standards.
Klíčová slova:
Ansys; harmonická analýza; lávka pro pěší; model; nelineární výpočet; postup výstavby; předpětí; Přepjatý pás; Scia Engineer; visutá lávka; vyztužený beton; Ansys; construction procedure; footbridge; harmonious analyse; model; nonlinear calculation; prestress; reinforced concrete; Scia Engineer; Stress ribbon bridge; suspension bridge
Instituce: Vysoké učení technické v Brně
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Plný text je dostupný v Digitální knihovně VUT. Původní záznam: http://hdl.handle.net/11012/64182