Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Srovnání pohledu na vnitřní kontrolu pedagogických pracovníků ZUŠ ze strany vedení a učitelského sboru
Vitvarová, Veronika ; Trunda, Jiří (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
Předmětem této bakalářské práce je zjištění, zda a do jaké míry se liší představa o probíhající a ideální kontrole pedagogických pracovníků základních uměleckých škol mezi kontrolujícími a kontrolovanými zaměstnanci, a zda je tento pohled ovlivněn takovými faktory, jako je pohlaví respondentů, jejich věk a způsob jakým vnímají klima svého pracoviště. Dále se zabývá otázkou, zda je nedostatek kontroly pro zaměstnance podobně demotivující jako kontrola přílišná. Práce je rozdělena do dvou částí. První část se zabývá teoretickými pojmy jako řízení, vedení (a rozdíly mezi nimi), kontrola, kultura organizace a klima školy. Druhá, výzkumná část, analyzuje pomocí dotazníkového šetření názor výše jmenovaných na kontrolu na jejich pracovišti.
J. S. Bach a využití jeho skladeb na ZUŠ
Marečková, Alena ; Gregor, Vít (vedoucí práce) ; Palkovská, Jana (oponent)
Práce "J. S. Bach a využití jeho skladeb na ZUŠ" je zaměřena na klavírní interpretaci hudby Johanna Sebastiana Bacha. Pro správné porozumění hudební mluvy tohoto skladatele je nutné osvojit si základní poznatky a principy hudební teorie barokní epochy a seznámit se s prostředím, ve kterém se tento výjimečný skladatel profesně rozvíjel a tvořil. Tohoto hudebníka představuje jako zakladatele moderního prstokladu, jehož hudební jazyk přinesl změnu v hudebním myšlení a stal se hudební inspirací a vzorem pro skladatele následujících století. Poukazuje na důležitost vhodně zvolených notových materiálů ve výuce hry na klavír a upřednostňuje hudební provedení v co možná nejautentičtější podobě. Hlavním záměrem této práce je aktualizovat poznatky z metodiky a nalézt ucelený návod správného překladu hudebního jazyka tohoto génia, který by napomohl hudebním pedagogům představit žákům krásu a nadčasovost děl Bachovy hudby a motivoval je k dalším hudebním objevům a k touze se hudebně vzdělávat.
Aktivizující metody v hudební výchově na ZUŠ
KUBÍKOVÁ, Petra
Diplomová práce se zabývá tématem aktivizujících metod v hudební výchově na základní umělecké škole. Teoretická část práce se věnuje popisu a problematice aktivizujících metod a dále se zaměřuje na metody vhodné pro výuku hudebních oborů na základní umělecké škole v hodinách kolektivní a individuální výuky. Praktická část se pak zabývá účelností využití aktivizujících metod s důrazem na podporu tvořivosti a koordinace při hodinách hudební výchovy. V diplomové práci byla využívána metoda dotazníku v různých variantách a metoda pozorování. Cílem celé práce bylo popsat aktivizující výukové metody a následně se zaměřit na takové, které jsou vhodné při výuce hudebních oborů na základní umělecké škole v hodinách hromadné a individuální výuky. Cílem praktické části bylo zjistit, zda jsou výukové metody využívány při výuce na základní umělecké škole a jak je hodnotí a přijímají samotní učitelé a žáci ve výuce.
Klavírní dílo Václava Jana Tomáška a jeho využití ve výuce hry na klavír na ZUŠ
Jindřichová, Petra ; Palkovská, Jana (vedoucí práce) ; Gregor, Vít (oponent)
Diplomová práce Klavírní dílo Václava Jana Tomáška a jeho využití ve výuce hry na klavír na ZUŠ je rozdělena do čtyři kapitol. První kapitola uvádí život a dílo skladatele a charakteristiku tehdejší doby. Druhá kapitola se zabývá praktickým využitím vybraného klavírního díla pro žáky základní umělecké školy a dále uvádí Tomáškovy písně, které mohou být využity v rámci předmětu komorní hra na základní umělecké škole. Třetí kapitola pojednává o hudebním projektu jako jedné z možností moderního pojetí výuky. Ve čtvrté kapitole jsou uvedeny jednotlivé kroky uskutečněného hudebního průzkumu včetně jeho vyhodnocení. Tato práce má poskytnout čtenáři hlubší poznání o čekém hudebním skladateli V. J. K. Tomáškovi a jeho klavírním díle.
Organizační struktura v základní umělecké škole
Sinkulová, Iveta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Voda, Jan (oponent)
NÁZEV: ORGANIZAČNÍ STRUKTURA V ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLE AUTOR: Iveta Sinkulová ABSTRAKT: Bakalářská práce Organizační struktura základní umělecké školy si klade za cíl zjistit, jaké organizační struktury se v ZUŠ uplatňují, do jaké míry jsou v OS zabudovány funkce zástupce ředitele školy a vedoucích oddělení a jaké úkoly jsou na ně delegovány v oblasti řízení pedagogického procesu. V návaznosti na popisný výzkum analyzuje funkce zástupce ředitele školy a vedoucích oddělení, navrhuje oblasti vhodné k delegaci a tomu odpovídající pracovní náplně. Na základě průzkumu organizačních schémat jednotlivých uměleckých škol dává návod k zamyšlení, jak s organizační strukturou pracovat a jak při eventuální změně struktury postupovat. Výsledky výzkumu a závěry práce slouží jako podkladový materiál ředitelům ZUŠ, kteří se zamýšlejí nad řízením pedagogického procesu a optimalizací organizace práce.
Organizační struktura v základní umělecké škole
Sinkulová, Iveta ; Trojan, Václav (vedoucí práce) ; Svoboda, Petr (oponent)
NÁZEV: ORGANIZAČNÍ STRUKTURA V ZÁKLADNÍ UMĚLECKÉ ŠKOLE AUTOR: Iveta Sinkulová ABSTRAKT: Bakalářská práce Organizační struktura základní umělecké školy si klade za cíl zefektivnění řízení pedagogického procesu ZUŠ, na základě dobře sestavené organizační struktury školy. Dává návod, jakým způsobem s organizační strukturou pracovat tak, aby do řízení a kontroly pedagogického procesu byli v co největší míře zapojeni všichni zodpovědní pracovníci školy - ředitel, zástupce a vedoucí oddělení a proces byl sledován z mnoha úhlů pohledu. Na základě průzkumu organizačních schémat jednotlivých uměleckých škol dává návod k zamyšlení, jak organizační strukturou pracovat, a jak při eventuální změně struktury postupovat. Výsledky výzkumu a závěry práce by měli sloužit jako podkladový materiál ředitelům ZUŠ, kteří se nad řízením pedagogického procesu zamýšlejí. Výsledkem by měl být ucelenější pohled na předmět, organizační struktura školy by měla být skutečně živým dokumentem, nikoli pouze formální záležitostí.
Diskursivní prostor mezi galerií a školou
Jursová, Tereza ; Fulková, Marie (vedoucí práce) ; Raudenský, Martin (oponent)
Tato práce zkoumá funkci výtvarného vzdělávání na úrovni vybraných evropských a českých státních dokumentů, na úrovni pražských galerií a muzeí na Praze 1, které nabízí edukační programy pro školní skupiny, na úrovni jednotlivých edukačních pracovníků galerií, muzeí a výtvarného oboru na ZUŠ v Praze 1. Obsah práce vychází z dat sbíraných a analyzovaných metodou zakotvené teorie kvalitativního výzkumu. Výzkumná data prochází napříč celým textem, ukazují vazby mezi sebou a souvislosti s teoretickými texty. Text je rozdělen na dvě části. První část se zaměřuje na teoretická a výzkumná zjištění, jsou zde obsažena východiska celé práce, výpovědi o umění a vzdělávání z pohledu různých diskursů, vznik galerijní a muzejní pedagogiky, současné trendy galerijní a muzejní edukace, pozice galerijních a muzejních pedagogů, kompetence pedagogů, metodologie, výsledky a zhodnocení výzkumné sondy. Druhá část se zabývá didaktickým zpracováním výstavy "Po sametu". Je zde popsána příprava, realizace a reflexe galerijní edukační praxe. Klíčová slova: diskurs, galerie, umělecké muzeum, umělecká škola, metody kvalitativního výzkumu
Základní umělecká škola
Klimšová, Barbora ; Sláma, Ludvík (oponent) ; Mohelníková, Jitka (vedoucí práce)
Téma diplomové práce je novostavba Základní umělecké školy. Objekt se nachází v intravilánu města Hronova. Objekt je členěn na dvě křídla. V jedné části objektu v 1 NP se nachází převážně jednotlivé učebny pro hru na individuální hudební nástroj. Ve druhé části objektu se nachází koncertní sál, který je určený pro zkušebnu orchestrální hry. Ve 2 NP se nachází převážně jednotlivé učebny. Ve 3 NP je navržen taneční a baletní sál a jednotlivé učebny. V podkroví je učebna pro výtvarnou výchovu. Objekt je částečně podsklepený. Budova je zasazena na rovinném pozemku. Objekt je zděný ze systému LIAPOR, stropní konstrukce jsou provedeny z panelů SPIROLL, v suterénu z ŽB desky. Konstrukce střechy je řešena jako dvouplášťová, nosná konstrukce krovu vaznicová a hambálková, střechy provedeny jako sedlové se sklonem 35 °.
Instituce pro trávení volného času mládeže
Černá, Markéta ; Polišenský, Miroslav (vedoucí práce) ; Lörinczová, Enikö (oponent)
Bakalářská práce pojednává o problematice volného času dětí a mládeže. Je rozdělena na dvě části: teoretickou a analytickou. Teoretická část vysvětluje základní pojmy, které souvisejí s tématem. Zabývá se volným časem a jeho funkcemi, výchovou, nežádoucím působením a pedagogikou volného času. Zmiňuje účastníky, volnočasové aktivity a instituce. Následně způsoby financování, možnosti dotací a legislativní normy. Informace byly získány studiem odborné literatury. Analytická část je zaměřena na konkrétní instituci. Cílem práce je ověřit hypotézu, zda organizace plní své poslání. Analýza je zaměřena na základní uměleckou školu v Řevnicích, která je analyzována z pohledu charakteristiky, personálu, vybavení, řádu a pravidel školy a financování. Je zde uveden výčet aktivit, které instituce nabízí. Informace byly čerpány z výročních zpráv, webových stránek a z rozhovorů s personálem. V závěru práce jsou shrnuty a zhodnoceny výsledky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   začátekpředchozí83 - 92dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.