Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 94 záznamů.  začátekpředchozí80 - 89další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Významné osobnosti ZUŠ Jihlava
Zemanová, Marie ; Bělohlávková, Petra (vedoucí práce) ; Stříteská, Leona (oponent)
Autorský abstrakt Tématem bakalářské práce je přehled významných osobností spjatých se Základní uměleckou školou Jihlava. Práce je zaměřena jak na bývalé či současné pedagogy, tak na absolventy, kteří vynikli v umělecké nebo umělecko-pedagogické činnosti v rámci regionu. Největší pozornost bude věnována osobnostem, jejichž význam přesáhl region. Stěžejními osobnostmi, jimž bude věnován v práci největší prostor, jsou: Bohumil Bouda, Bohumír Štědroň, Zdeněk Jílek, Antonín Nosek, Milan Bialas, Vlastimil Bialas, Petr Šandera, Petr Fiala, Antonín Rous, Pavel Jirák, Dana Fučíková, Václav Hoskovec, František Fiala, Hana Škarková, Kateřina Hebelková a Roman Patočka.
Psychologické aspekty prožívání flow u žáků Základní umělecké školy
Komárek, Tomáš ; Šírová, Eva (vedoucí práce) ; Gillernová, Ilona (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou prožívání flow a intrinsické motivace u žáků základní umělecké školy (ZUŠ). Cílem výzkumu bylo zjistit, do jaké míry jsou žáci ZUŠ k hudbě vnitřně motivováni, do jaké míry prožívají při hře na hudební nástroj flow a s kterými psychologickými aspekty tento typ prožívání souvisí. Výzkumný soubor tvořili žáci hudebního oboru ZUŠ Trutnov ve věku 11-18 let (N = 108). Data byla získána pomocí tří dotazníků (Dotazník flow, Dotazník učitel a Dotazník motivace). První dva dotazníky byly vytvořeny pro účely této diplomové práce, Dotazník motivace byl přeložen z anglické verze dotazníku SIMS (The Situational Motivation Scale). Výzkum prokázal, že žáci ZUŠ se domnívají, že zažívají flow relativně velmi často. U většiny sledovaných proměnných se potvrdila statisticky významná souvislost s flow, výsledky ale ukazují, že se jedná o méně těsné vztahy. Výjimkou byl vztah mezi flow a intrinsickou motivací, kde byla prokázána výraznější souvislost. Neprokázalo se, že by prožitek flow žáků ZUŠ souvisel s hrou v hudebních souborech, s rozsahem domácího cvičení, délkou hry na nástroj nebo pohlavím respondentů.
Využití prostředků informačních technologií v hodinách hudební výchovy
Vosyková, Petra ; Holý, Radek (vedoucí práce) ; Nedělka, Michal (oponent)
Diplomová práce nazvaná Využití prostředků informačních technologií v hodinách hudební výchovy si klade za cíl porovnat různé přístupy k výuce hudební výchovy na střední škole, konkrétně porovnat formu tradiční výuky s výukou vedenou za využití interaktivní tabule, z hlediska jejich vlivu na zapamatování probraného učiva. K ověření předpokládané hypotézy, že využití interaktivní tabule v hodině hudební výchovy má pozitivní vliv na úroveň získaných znalostí studentů, byly vytvořeny podklady pro vyučovací hodiny. Ty zahrnují jednak výukový materiál (přiložen na CDROM), jednak ověřovací testy, na základě kterých bylo možné následně porovnat dosažené výsledky jednotlivých kontrolních skupin studentů. Analýza zjištěných výsledků potvrdila předpokládanou hypotézu; rozdíl, který se mezi kontrolními skupinami objevil, však nebyl natolik velký, aby mohl jednoznačně prokázat, že dosažení lepších výsledků bylo způsobeno právě používáním interaktivní tabule ve výuce. Její pozitivní přínos se však projevil, konkrétně větší mírou zapojení studentů v hodinách a jejich aktivnějším přístupem k probírané látce, což následně pozitivně ovlivnilo i úroveň jejich získaný znalostí.
Folklor ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základních škol
Vejborová, Petra ; Veverková, Jana (vedoucí práce) ; Pecháček, Stanislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou využití českého folklorního odkazu ve výuce hudební výchovy na druhém stupni základních škol. Přináší teoretické informace týkající se českého folkloru. Analyzuje současnou nabídku učebnic hudební výchovy určených pro druhý stupeň základní školy z hlediska obsahu folklorní tematiky a prezentuje výsledky výzkumu orientovaného na výuku folkloru na druhém stupni základních škol. Na základě těchto výsledků je v závěru práce navržen projekt, který přináší možnosti, jak efektivně zapojit výuku českého folkloru do hodin hudební výchovy i jiných předmětů vyučovaných v rámci druhého stupně základních škol.
Využití prvků dramatické výchovy pro osvojení písně v mateřské škole
Skipalová, Aneta ; Ferklová, Alžběta (vedoucí práce) ; Holemá, Irena (oponent)
Bakalářská práce je zaměřena na efektivní osvojení hudební a obsahové stránky písně předškolními dětmi. Práce si klade za cíl dokázat, že za pomoci vybraných metod dramatické výchovy, ve spojení s hlasovou a hudební výchovou, lze docílit nejen snadnějšího osvojení písně, ale především přirozeného porozumění jejího významu. V úvodních kapitolách se věnuje stručné charakteristice dítěte předškolního věku, osobnostním a profesionálním předpokladům pedagoga ve vztahu k vedení dramatické a hudební výchovy u dětí předškolního věku. Je zaměřena na hudební schopnosti dětí, dále na význam hlasové výchovy a v neposlední řadě také na metody dramatické výchovy využité v praktické části této bakalářské práce. Poslední kapitola je věnována metodice struktury dramatické lekce zaměřené na osvojení písně v mateřské škole. Praktická část obsahuje příklady využití dramatické výchovy pro osvojení písně ověřené v praxi. Dále je formou dotazníku porovnávána úspěšnost realizovaných lekcí, a to mezi osvojením písně formou dramatické výchovy a nácvikem písně běžným způsobem bez využití dramatické výchovy. V přílohách jsou uvedeny tabulky využité v teoretické části a přiloženy noty a texty písní z dramatických lekcí. Klíčová slova Předškolní výchova, předškolní věk, dramatická výchova, metody a techniky dramatické výchovy,...
Počátky hudebního školství v Týně nad Vltavou
SUDOVÁ, Martina
Práce se zabývá počátky a historickým vývojem hudebního školství v Týně nad Vltavou. Shrnuje a analyzuje veškeré dostupné regionální prameny. První část práce je věnována obecnému vývoji hudební pedagogiky na území českého státu, druhá část je věnována historii hudebního školství v Týně nad Vltavou. Třetí část shrnuje historii samostatné hudební školy v Týně nad Vltavou. Zvláštní pozornost je věnována problematice nejstarších rukopisných hudebních památek. Dva samostatné oddíly jsou věnovány literátskému bratrstvu a pěveckému spolku Puchmír. Práce je prvním zpracováním této regionální tématiky.
Program rozvoje interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku
SEDLÁKOVÁ, Štěpánka
Hlavním cílem této práce bylo popsat metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí u dětí předškolního věku. Teoretické část je zaměřena na objasnění pojmů učení, teorie učení a styly učení. Následně je pozornost věnována pojmům, které souvisí s úrovní poznávání, sociálním vnímáním a osobností dítěte předškolního věku. Součástí je i charakterizace pojmů s přívlastkem interkulturní, jako jsou psychologie, komunikace, konflikt, výcvik a kompetence. Základ praktické části tvoří metody použitelné při rozvoji interkulturních kompetencí dětí předškolního věku, jejichž hlavní inspirací se stala indiánská kultura. Tato část práce dále obsahuje i nabídku konkrétních činností, které jsou použitelné v mateřských školách. V metodologické části je objasněn pojem kvalitativního výzkumu, metody pozorování a v její závěrečné části je uvedena kazuistika aktivity rozvíjející interkulturní kompetence předškolního dítěte. Práce je následně doplněna fotografiemi, které byly pořízeny v průběhu seznamování dětí s odlišnou ? indiánskou kulturou a jsou volně dostupné k nahlédnutí a stažení na internetu.
Prosociální výchova vycházející z R. R. Olivara a její propojení v oblasti spolupráce s rodinou předškoláka v návaznosti na hudební výchovu
VANĚČKOVÁ, Veronika
Práce srovnává některé projekty vycházející z prosociální výchovy Roberta Roche Olivara a hledá vhodný model pro zavedení takto pojaté etické výchovy do stupně předškolního vzdělávání ve spolupráci s rodinou dítěte za předpokladu mezipředmětového propojení s hudební výchovou.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 94 záznamů.   začátekpředchozí80 - 89další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.