Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí8 - 17další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Obrtlík, Petr ; Milet, Tomáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce je zaměřena na problematiku tvorby grafického intra s omezenou velikostí. Práce popisuje využívané metody pro tvorbu grafického intra. Zabývá se procedurálním generováním objektů a textur, jednoduchým generováním částic, vykreslováním vodní hladiny s reflexí a refrakcí, vytvářením stínů, osvětlení, nastavením kompilátoru a komprimací výsledného souboru. Výsledkem je kreslená krajinka simulující průběh dne. Vytvořené grafické intro má velikost menší než 64kB.
Rychlý průsečík paprsku se scénou
Stříž, Martin ; Zemčík, Pavel (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Zobrazení scény metodou sledování paprsku patří k používaným zobrazovacím metodám. Ačkoliv se nejedná o fotorealistickou zobrazovací metodu, poskytuje výstup s vysokou kvalitou obrazu. Její nevýhodou je značná výpočetní náročnost, proto se v praxi používají různé optimalizace. Práce se zabývá optimalizací dělením prostoru, konkrétně pomocí BSP a KD stromů a jejich vzájemným srovnáním.
Ray-tracing s knihovnou IPP
Kukla, Michal ; Havel, Jiří (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací ray-tracingu a path-tracingu s využitím knihovny IPP. Teoretická část diskutuje současné postupy při akceleraci zmínených algoritmů a možnost paralelizace. V další části práce je popsán návrh algoritmů ray-tracingu a path-tracingu a způsob paralelizace zmiňovaných algoritmů. Tato část taktéž diskutuje možnosti implementace adaptivního vzorkování a metody importance sampling v souvislosti s metodou Monte Carlo pro urychlení algoritmu path-tracingu. Další část se zabývá postupem implementace zmínených zobrazovacích algoritmů v kontextu knihovny IPP a také využitím knihovny Boost při tvorbě síťového rozhrání aplikace. Implementované postupy jsou v závěru práce podrobeny testům výkonnosti a kvality zobrazení pro stanovení úspešnosti zvolených postupů. Výstupem práce je serverová aplikace schopna současné obsluhy více klientů poskytující vizualizaci a klientská aplikace implementující ray-tracing a path-tracing.
Efektivní výpočet osvětlení
Kubovčík, Tomáš ; Pečiva, Jan (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá efektivním výpočtem osvětlení v grafických scénách s velkým počtem světel . Představeny budou základní techniky výpočtu osvětlení i pokročilé techniky , které jsou z nich odvozeny . Těžištěm práce je zejména technika tiled shading a její optimalizace popsané v teoretické i praktické části . Závěr práce se zaměřuje na experimenty prováděné na těchto technikách zachycující jejich přínos v efektivitě a rychlosti výpočtů osvětlení jakož i implementačním podrobnostem některých důležitých částí .
Fotorealistické zobrazování
Melcer, Pavel ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou realistického zobrazování 3D scén, kde jsou popsány postupy vedoucí k fotorealistickému obrazu. Nejprve jsou uvedeny způsoby definice předmětů, jak je scéna vykreslena na displej, typy světelných zdrojů a povrchové charakteristiky materiálů. V práci se dále nachází popis lokálního osvětlovacího modelu, optických jevů a metod používaných k realistickému zobrazení (raytraycing, pathtraycing, radiozita a photon mapping). Další část zmiňuje důvod výběru téma a popis implementace metody raytraycing a photon mapping.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Růžička, Jiří ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá problematikou tvorby grafického intra s omezenou velikostí. Popisuje jeho tvorbu a rozebírá metody a postupy, kterými se vyznačuje. Zabývá se procedurálním generováním, animací, vytvořením statických a dynamických textur a částicovými systémy.
Korekce barev na základě znalosti scény a osvětlení při 3D skenování
Dočkal, Michal ; Kopečný, Lukáš (oponent) ; Chromý, Adam (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá návrhem a ověřením funkčnosti úprav texturovacího modulu robotického systému RoScan. Systém RoScan je robotický skener pro skenování a následnou diagnostiku částí lidského těla. V první části této práce je popsáno, jak nyní funguje texturovací modul tohoto systému. Další části práce se pak zabývají teorií světla, barev a stínování v počítačové grafice. Následně jsou na základě popsaných principů navrženy úpravy texturovacího modulu systému RoScan na základě Phongova osvětlovacího modelu. Poslední část práce se zabývá implementací testovacího skriptu v Matlabu a ověřením funkčnosti navržených řešení.
Interaktivní OpenGL demo
Chukir, Patrik ; Kobrtek, Jozef (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Práce popisuje implementaci jednoduché 3D hry pomocí OpenGL. Věnuje se návrhu aplikace a konkrétní implementaci, která je výstupem této práce. V textu práce je popsán postupně způsob použití knihoven Assimp , Bullet a IrrKlang .  Assimp pro načítání souborů formátu . dae a . obj . Bullet pro zachytávání kolizí a fyziku scény. A IrrKlang jako nástroj pro 3D ozvučení. Dále se práce podrobně věnuje osvětlení, stínům a implementaci Skeleton animation . Část práce je taky věnovaná použité implementaci skyboxu a střídání dne a noci. V poslední kapitole jsou potom popsány výkonnostní testy výsledné implementace.
Grafické intro 64kB s použitím OpenGL
Marek, Jan ; Tóth, Michal (oponent) ; Milet, Tomáš (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá tvorbou grafického intra s omezenou velikostí. Zabývá se metodami využitými pro jeho tvorbu. Popisuje metody pro snížení velikosti spustitelného souboru. Mezi ty se řadí například využití procedurálního generování a využití exe packeru. Výsledkem je grafické intro zobrazující start rakety s velikostí nepřesahující 64 kB.
Fotorealistické zobrazování
Melcer, Pavel ; Lysek, Tomáš (oponent) ; Zemčík, Pavel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou realistického zobrazování 3D scén, kde jsou popsány postupy vedoucí k fotorealistickému obrazu. Nejprve jsou uvedeny způsoby definice předmětů, jak je scéna vykreslena na displej, typy světelných zdrojů a povrchové charakteristiky materiálů. V práci se dále nachází popis lokálního osvětlovacího modelu, optických jevů a metod používaných k realistickému zobrazení (raytraycing, pathtraycing, radiozita a photon mapping). Další část zmiňuje důvod výběru téma a popis implementace metody raytraycing a photon mapping.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí8 - 17další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.