Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 27 záznamů.  předchozí8 - 17další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Počítačem podporovaná výuka fyziky
JIROUT, Jiří
Bakalářská práce "Počítačem podporovaná výuka fyziky" popisuje využití počítače a moderní didaktické techniky ve vyučování. Teoretická část popisuje názornost ve vyučování a informační a komunikační technologie při výuce fyziky. Dále je zde popsána didaktická analýza vybraného tematického celku Měření délky a následně navrženy elektronické doplňky pro výuku vybraného učiva. Těžištěm praktické části je vytvoření materiálů pro domácí přípravu a zkoušení žáků. Následně je zjišťováno, jak žáci hodnotí využívání moderní didaktické techniky přímo ve vyučovacích hodinách a domácí přípravě.
Výuka angličtiny dramatickými metodami
Šíp, Martin ; MACHKOVÁ, Eva (vedoucí práce) ; PROVAZNÍK, Jaroslav (oponent)
Tato práce se věnuje možné metodě výuky angličtiny jako cizího jazyka na prvním stupni základní školy s využitím prvků dramatické výchovy. Shrnuje metodické směry cizojazyčné výuky, popisuje a srovnává hlavní metody dramatické výchovy a metody anglického jazyka. V práci se zabývám tématikou dramatické hry a didaktickou hry, metodám výuky, principům cizojazyčné výuky. V další části se práce věnuje aplikaci jednotlivých metod dramatické výchovy jako je vstup do role, etuda, pantomima a improvizace do výuky angličtiny, popisuje lekce anglického jazyka vedené těmito metodami, včetně záznamu o průběhu jednotlivých lekcí. Tato práce je příkladem užití konkrétních metod.
Preference klíčových prvků didaktického procesu neformálního vzdělávání dospělých účastníků z pohledu věkových kohort
Loukotková, Klára ; Dvořáková, Miroslava (vedoucí práce) ; Šerák, Michal (oponent)
3 Abstrakt Cílem bakalářské práce je identifikovat preference týkající se klíčových prvků didaktického procesu, konkrétně forem a metod vzdělávání, přístupu vzdělavatele, didaktických pomůcek, didaktické techniky a uspořádání výukových prostor u dospělých, kteří se v posledních dvanácti měsících účastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání, v závislosti na jejich věku, resp. příslušnosti k určité věkové kohortě. Na základě relevantní odborné didaktické literatury z oblasti andragogiky a pedagogiky je v prvních třech kapitolách charakterizován didaktický proces a jeho klíčové oblasti, tedy materiální a nemateriální didaktické prostředky, které se dále dělí na konkrétní prvky. Ve čtvrté kapitole jsou definovány jednotlivé věkové kohorty a jejich specifika, a to jak v obecné, tak v didaktické rovině. Poslední, pátá kapitola je věnována přípravě a realizaci kvantitativního dotazníkového šetření u těch příslušníků daných věkových kohort, kteří se za posledních dvanáct měsíců zúčastnili alespoň jedné vzdělávací aktivity neformálního vzdělávání dospělých. Na základě těchto zjištění jsou formulovány závěry o rozdílech v preferencích týkajících se klíčových prvků didaktického procesu u jednotlivých věkových kohort. Klíčová slova prvky didaktického procesu, didaktické formy, didaktické metody,...
Interaktivní stolek ve výuce českého jazyka na 1. stupni ZŠ
SCHWARZOVÁ, Lucie
Hlavním cílem diplomové práce je zprostředkování informací týkajících se interaktivních stolků ve výuce českého jazyka na prvním stupni základních škol a zpracování metodické opory pro výuku. Diplomová práce obsahuje část teoretickou, která zahrnuje první tři kapitoly, a část praktickou, která se skládá ze dvou kapitol. V teoretické části autorka nejprve seznamuje čtenáře s interaktivitou, technickým a historickým vývojem interaktivních stolků a jejich zaváděním do výuky. Druhá kapitola přináší poznatky o výuce pomocí interaktivního stolku, požadavky na učitele a prezentaci výhod a nevýhod výuky s využitím stolku, a to jak z pohledu učitelů, tak z pohledu žáků. Třetí kapitola představuje hlavní zdroje dat výukových materiálů. Praktická část práce je založena na tvorbě metodické opory pro učitele, která poskytuje podrobný návod pro práci s interaktivním stolkem SMART Table. Předmětem čtvrté kapitoly je práce s interaktivním stolkem SMART Table, nastavení stolku a práce s aktivitami. V páté kapitole je popsána práce s počítačovým programem SMART Table Toolkit, jeho instalace, nastavení, úprava aktivit a jejich využití ve výuce.
Využití didaktických pomůcek ve výuce odborných předmětů
Bělíček, Michal ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent)
Cílem bakalářské práce Využití didaktických pomůcek ve výuce odborných předmětů bylo na základě analýzy potřeb žáků navrhnout didaktické pomůcky a vhodné způsoby jejich aplikace pro výuku odborných předmětů. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na shromáždění potřebných poznatků vztahujících se ke zkoumané problematice, a to na základě studia dostupné odborné literatury a textů. V úvodu praktické části je popis místa, kde vlastní dotazníkové šetření probíhalo a po něm následuje podrobná analýza dosažených výsledků s komentářem. Bylo zjištěno, že využití didaktických pomůcek na vybrané střední škole je efektivní a vyučující jsou technicky zdatní a ovládají i různé druhy didaktické techniky. Na základě zjištěných informací bylo navrženo pořízení nového autotrenažéru, druhé interaktivní tabule, zvážení možnosti využití hlasovacího zařízení a prezentovány didaktické pomůcky vytvořené autorem.
Tvorba didaktických pomůcek včetně metodicko-didaktického začlenění do procesu vzdělávání
Pišoft, Jan ; Slavík, Milan (vedoucí práce) ; Bohumil, Bohumil (oponent)
V první části bakalářské práce se zaměřuji na analýzu odborné literatury a zkoumání, jak nejlépe mohu své žáky motivovat a tak vytvářet ideální podmínky pro učení se, abych byl poté schopen v další části vytvořit pro žáky učební texty, obsahující základy elektrotechniky, kterými si mají možnost zopakovat své teoretické znalosti, nezbytně nutné pro další práci. Cílem bakalářské práce je vytvoření učební pomůcky pro učební obor autoelektrikář, kterých je v našem oboru opravdu málo. Popisuji vznik výukového panelu, podrobný popis jednotlivých kroků při jeho konstrukci, na kterém si žáci budou nacvičovat zapojování elektrických obvodů a spotřebičů podle elektrických schémat dle učební osnovy. Ukázalo se, že s nástupem výukového panelu vzrostl u žáků zájem o nácvik praktických dovedností a mají mnohem větší motivaci k učení se a přijímání nových informací.
Význam učebních pomůcek pro vyučování ekonomických předmětů
Skořepová, Anna ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent)
Bakalářská práce je tematicky zaměřena na význam a využití učebních pomůcek ve vyučování na středních školách. Práce je rozdělena na dvě části, teoretickou a empirickou. Součástí teoretické části je rozdělení učebních pomůcek podle několika odborných publikací, popis vybraných moderních učebních pomůcek a jejich uplatnění ve výuce. V závěru teoretické části je pozornost věnována učebním pomůckám využívaným především v ekonomickém vzdělávání. Empirická část je věnována dotazníkovému šetření a jeho vyhodnocení. Hlavním cílem výzkumu je zjistit využití učebních pomůcek ve výuce. Další otázky jsou zaměřeny na zajímavost hodiny při využití učebních pomůcek, jak často učitelé využívají učební pomůcky, jestli si je vytvářejí sami a které učební pomůcky nemají učitelé k dispozici. V závěru je zjišťováno, zda učitelé využívají e-lerning.
Využití moderní didaktické techniky ve výuce ekonomických předmětů
Homolová, Kateřina ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent)
Práce je zaměřena na využívání moderní didaktické techniky v ekonomickém vzdělávání. Teoretická část obsahuje klasifikaci didaktických prostředků. A to nejen těch nejmodernějších, které se používají dnes, ale i jejich v současnosti už zastaralých předchůdců. Dále se tato část věnuje také dopadům, jaké by měly mít didaktické prostředky na výuku, k čemu vede zařazení těchto prostředků do vyučování, jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Cílem praktické části této práce je ověření skutečných vlivů využívání moderní didaktické techniky v konkrétní hodině účetnictví a to jak z pohledu učitele, tak i žáků. Účelem je zjištění jejich názorů a postojů vůči těmto pomůckám, jaké dopady podle nich přináší, jestli by je měli učitelé používat častěji nebo méně apod. K tomuto účelu bylo vytvořeno několik didaktických pomůcek, které byly následně vyzkoušeny v praxi a dotazník sloužící k získání zpětné vazby.
Návrh inovace didaktické pomůcky pro praktickou výuku oboru Elektrikář
Ločárková, Martina
Bakalářská práce je zaměřena na inovaci didaktické pomůcky na pracovišti odborného výcviku vhodné pro výuku učebního oboru elektrikář. Teoretická část vychází ze studia odborné literatury, za pomocí metod, kterými jsou tvorba výpisků, komparace odborných literárních zdrojů, analýza a syntéza. Cílem praktické části je vytvoření návrhu inovace didaktické pomůcky používané v odborném výcviku pro obor elektrikář. Jedná se o cvičné panely simulující domovní instalace, kde se žáci učí praktickým dovednostem. Navrhované cvičné panely budou v praktické části blíže popsány, bude provedeno jejich srovnání s panely, které jsou v současnosti používány. Uvedeny budou také rozdíly mezi oběma didaktickými pomůckami s důrazem na pozitiva nově navrhovaných panelů. V závěru práce bude shrnuta podstata využívání nových didaktických pomůcek ve výukovém procesu a přínos mého návrhu pro učební praxi.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 27 záznamů.   předchozí8 - 17další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.