Název:
Využití moderní didaktické techniky ve výuce ekonomických předmětů
Překlad názvu:
The use of modern educational technology in teaching of economic subjects
Autoři:
Homolová, Kateřina ; Krpálková Krelová, Katarína (vedoucí práce) ; Večerník, Jakub (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2013
Jazyk:
cze
Nakladatel: Vysoká škola ekonomická v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Práce je zaměřena na využívání moderní didaktické techniky v ekonomickém vzdělávání. Teoretická část obsahuje klasifikaci didaktických prostředků. A to nejen těch nejmodernějších, které se používají dnes, ale i jejich v současnosti už zastaralých předchůdců. Dále se tato část věnuje také dopadům, jaké by měly mít didaktické prostředky na výuku, k čemu vede zařazení těchto prostředků do vyučování, jaké jsou jejich výhody a nevýhody. Cílem praktické části této práce je ověření skutečných vlivů využívání moderní didaktické techniky v konkrétní hodině účetnictví a to jak z pohledu učitele, tak i žáků. Účelem je zjištění jejich názorů a postojů vůči těmto pomůckám, jaké dopady podle nich přináší, jestli by je měli učitelé používat častěji nebo méně apod. K tomuto účelu bylo vytvořeno několik didaktických pomůcek, které byly následně vyzkoušeny v praxi a dotazník sloužící k získání zpětné vazby.My bachelor thesis is focused on applying the modern didactic technology in economical education. The theoretical part is used to classify didactical resources. Not only latest modern instruments currently used but as well their obsolete predecessors. After that I would like to point out the cosequences of inclusion didactical instruments in the teaching and their advantages and disadvantages. The objective of the practical part is to prove the real influence of using modern didactical instruments in particular accounting lessons from the perspective of teachers and students also. The purpose is to find out learner's opiniens, stataments and attitudes toward these instruments, what impact it can bring, if it should be used more often or other interesting impacts. For this purpose I created several teaching materials which I used in practice. To obtain the valuable feedback I prepared the student's questionnaire.
Klíčová slova:
audiovizuální technika; auditivní technika; datový projektor; didaktická hra; didaktická technika; moderní didaktické prostředky; počítač; vizuální technika; audiovisual equipment; auditory equipment; computer; data projector; didactic game; modern teaching resources; teaching techniques; visual equipment
Instituce: Vysoká škola ekonomická v Praze
(web)
Informace o dostupnosti dokumentu:
Dostupné v digitálním repozitáři VŠE. Původní záznam: http://www.vse.cz/vskp/eid/42001