Název:
Využití didaktických pomůcek ve výuce odborných předmětů
Překlad názvu:
The use of didactic tools in the teaching of vocational subjects
Autoři:
Bělíček, Michal ; Tomšíková, Kateřina (vedoucí práce) ; Jana, Jana (oponent) Typ dokumentu: Bakalářské práce
Rok:
2016
Jazyk:
cze
Nakladatel: Česká zemědělská univerzita v Praze
Abstrakt: [cze][eng] Cílem bakalářské práce Využití didaktických pomůcek ve výuce odborných předmětů bylo na základě analýzy potřeb žáků navrhnout didaktické pomůcky a vhodné způsoby jejich aplikace pro výuku odborných předmětů. Teoretická část bakalářské práce je zaměřena na shromáždění potřebných poznatků vztahujících se ke zkoumané problematice, a to na základě studia dostupné odborné literatury a textů. V úvodu praktické části je popis místa, kde vlastní dotazníkové šetření probíhalo a po něm následuje podrobná analýza dosažených výsledků s komentářem. Bylo zjištěno, že využití didaktických pomůcek na vybrané střední škole je efektivní a vyučující jsou technicky zdatní a ovládají i různé druhy didaktické techniky. Na základě zjištěných informací bylo navrženo pořízení nového autotrenažéru, druhé interaktivní tabule, zvážení možnosti využití hlasovacího zařízení a prezentovány didaktické pomůcky vytvořené autorem.The aim of the thesis The use of didactic tools in the teaching of vocational subjects was to propose teaching aids and appropriate methods of their application in teaching vocational subjects on the basis of analyzing students' needs. The theoretical part is focused on gathering the necessary knowledge related to the issues in question, studying available professional literature and texts. At the beginning of the practical part the place where the questionnaire survey was carried out is described, followed by a detailed analysis of the results achieved complemented with a commentary. It has been discovered that the use of teaching aids at the school selected is effective and the teachers there are technically proficient and have a command of various kinds of educational technology. Based on the information gathered, it has been proposed to acquire a new driving simulator, another interactive whiteboard, to consider the possibility of using a voting system and teaching aids created by the author have been also presented.
Klíčová slova:
didaktická technika; didaktika; materiální a nemateriální prostředky výchovně vzdělávacího procesu; učební pomůcka