Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 99 záznamů.  začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Specifika logopedické péče u dětí s kochleárním implantátem
Leichtová, Barbora ; Ptáčková, Klára (vedoucí práce) ; Durdilová, Lucie (oponent)
Bakalářská práce "Specifika logopedické péče u dětí s kochleárním implantátem" se zabývá problematikou sluchového postižení u dětí a možností jeho kompenzace kochleárním implantátem. Klade si za cíl přinést základní informace o problematice kochleární implantace a následné logopedické péči, uvádí základní metody a zásady pro práci s dětmi, podložené praktickými cvičeními. První část práce, obsahující spíše teoretické informace, shrnuje poznatky týkající se sluchového postižení, kochleárního implantátu, období před implantací a celého rehabilitačního procesu v době po implantaci, včetně následné logopedické péče. Druhá, výzkumná část práce, je zaměřena na výsledky logopedické péče a rozvoj řeči u dětí s kochleárním implantátem a obsahuje případové studie tří dětí zpracované pomocí metod kvalitativního výzkumu, konkrétně metod pozorování a rozhovoru.
Historický vývoj logopedie
KŮRKOVÁ, Magdalena
Bakalářská práce si klade za cíl poskytnout přehled o historickém vývoji logopedie v českých zemích. V práci je popsána klasifikace a rozdělení logopedie, dochází také k porovnání organizace logopedické péče v minulých letech se současnou logopedickou péčí. Dále se práce zaměřuje na porovnání jednotlivých logopedických pracovníků. Zmíněn je rovněž zakladatel československé logopedie Prof. MUDr. et PhDr. Miloš Sovák, DrSc., jeho přínos této vědní disciplíně a publikační činnost. Posledním bodem práce je propojení logopedie s českým jazykem.
K obecným otázkám poruch řeči se zaměřením na afázie
COUFALOVÁ, Lenka
Tématem bakalářské práce jsou obecné otázky vad řeči se zaměřením na afázie. Práce je rozdělena na dvě části teoretickou a praktickou. Teoretická část přináší obecné pojednání o logopedii, neurolingvistice a dále charakterizuje jednotlivá narušení komunikační schopnosti. Dále se zabývá vymezením pojmu afázie, její klasifikací, diagnostikou a terapií. Praktická část obsahuje dvě kazuistiky afatických pacientů a jejich rozbor.
Možnosti logopedické péče pro předškolní děti v Českých Budějovicích
PROKOPOVÁ, Barbora
Teoretická část mé práce se zabývá základními pojmy z oblasti logopedické péče, kterými jsou logopedická prevence, logopedická diagnostika a logopedická terapie. Dále popisuje systém logopedické péče v České republice, včetně kompetencí a kvalifikačních poţadavků pracovníků, kteří logopedickou péči poskytují. Obsahem praktické části je výzkumné šetření, které vyuţívá metodu analýzy dokumentů a rozhovorů. Cílem je zjistit, jaké jsou moţnosti logopedické péče pro předškolní děti v mateřských školách a dalších dostupných institucích v Českých Budějovicích. Součástí je například i zjištění rozsahu poskytované logopedické péče.
Systém pro odstranění vad řeči u dětí
Pokorný, Vojtěch ; Sekora, Jiří (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
Řeč je jednou ze základních forem lidské komunikace a narušení této komunikační schopnosti může negativně ovlivnit život člověka. Tato diplomová práce obsahuje zpracování logopedické teorie, která slouží jako podklad pro navazující návrh a tvorbu aplikace využitelné v oblasti logopedie. Diplomová práce je členěna do celkem pěti kapitol. První se věnuje historii logopedie s důrazem na tuzemskou logopedii, procesu logopedické intervence v celé jeho šíři a rozlišení jednotlivých druhů narušené komunikační schopnosti. Druhá kapitola se pak zaměřuje na konkrétní narušení komunikační schopnosti - dyslalii. K využití při terapii dyslalie je určena aplikace, jejíž návrh je zpracován ve třetí kapitole. Čtvrtá kapitola obsahuje zevrubný popis navržené a vytvořené aplikace, včetně vysvětlení procesů probíhajících v aplikaci při jejím používání. Poslední kapitola této diplomové práce pak obsahuje shrnutí výsledků testování aplikace společně s návrhy na vylepšení aplikace.
Inovativní nástroj pro odstranění špatné výslovnosti hlásky „R“
Rexová, Natálie ; Sekora, Jiří (oponent) ; Harabiš, Vratislav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce je zaměřena na studium logopedie a na navržení logopedické pomůcky pro rozkmitání jazyka jako pří hlásce r. Pro lepší pochopení problematiky je teoretická část věnována popisu vývoje řeči a narušeným komunikačním schopnostem. Dále jsou uvedeny logopedické metody, pomocí kterých se mohou problémy s artikulací napravovat. Praktická část se zabývá návrhem, sestrojením a otestováním přístroje, který napomůže správně vyvodit problémovou hlásku r. Prototyp je založený na využití elektromotoru ovládaným platformou Arduino a na převodu jeho rotačního pohybu na pohyb přímočarý pomocí mechanické konstrukce simulující klikový mechanismus.
Vady mluvního a pěveckého hlasu
Gerasimova, Olga ; Tichá, Alena (vedoucí práce) ; Volavá, Iva (oponent)
Tato práce se věnuje problematice vad mluvního a pěveckého hlasu. Při jejich studiu byly využity české a ruské zdroje. V teoretické části je proto dán přehled klasifikací hlasových poruch z pohledu různých českých a ruských hlasových pedagogů, foniatrů, lékařů či logopedů. V praktické části jsou uvedeny zásady hygieny hlasu a popis konkrétních cvičení pro prevenci a nápravu hlasových poruch. Na závěr pak předkládáme několik notových příkladů hlasových cvičení k výchově a nápravě hlasu.
Primární logopedická prevence v mateřské škole z pohledu rodičů
ŽATKOVÁ, Eva
Cílem bakalářské práce je zjistit informovanost rodičů o primární logopedické prevenci v mateřské škole. Teoretická část seznamuje s pojmem logopedie, logopedická péče a logopedická prevence. Dále přibližuje způsob získání odborné kvalifikace pro logopedického asistenta ve školství a rozebírá složky primární logopedické prevence. Praktická část seznamuje s výsledky dotazníkového šetření a posuzuje informovanost a názory rodičů v oblasti logopedické preventivní činnosti v mateřské škole. Následně jsou navrženy aktivity pro rodinnou logopedickou prevenci.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 99 záznamů.   začátekpředchozí78 - 87dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.