Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 96 záznamů.  začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.02 vteřin. 
Ramenový nosič kontejnerů NKR130V
Derka, Lukáš ; Ospalík, Zdeněk (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá pevnostní analýzou základního rámu a nakládacích ramen ramenového nosiče kontejnerů. K výpočtu zatěžovacích stavů je použita dynamická simulace. Výsledky simulace jsou použity jako okrajové podmínky pro výpočet pevnostní analýzy metodou konečných prvků (MKP). Výsledky analýzy byly vyhodnoceny a na jejich základě byly provedeny úpravy konstrukce. Součástí práce je výkresová dokumentace navržených úprav.
Výpočtová analýza hybridního litino-kompozitového smykadla obráběcího centra TM 2000
Zbožínek, Martin ; Obdržálek, Vít (oponent) ; Vrbka, Jan (vedoucí práce)
Cílem předložené práce bylo provedení výpočtové analýzy hybridní (litino-kompozitové) konstrukce smykadla a srovnání výsledků se současnou celokovovou verzí. Byla provedena statická a modální analýza a analýza odezvy na vynucené harmonické buzení. Výpočet byl řešen pro tři různá vyložení smykadla. Byly určeny statické tuhosti, vlastní frekvence a dynamické poddajnosti smykadla. Získané výsledky byly ověřeny pomocí experimentu na zmenšeném modelu smykadla. Při řešení úlohy bylo využito moderního softwarového vybavení, jmenovitě systémů MSC Patran, MD Nastran, Matlab a ProENGINEER.
Analýza šíření vibrací spojeným strukturálně akustickým prostorem
Kostelník, Jan ; Pellant, Karel (oponent) ; Novotný, Pavel (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je analyzovat průběh vibrací u spalovacího motoru, od spalovacího prostoru přes pevné strukturální prostředí, až po okraj bloku motoru. Poté analyzovat vznik hluku jakožto změny akustického tlaku v plynném akustickém prostředí obklopujícím pevnou strukturu bloku motoru. Byla provedena analýza jednovélcového bloku mototru při různých frekvencích a poloze pístu. Simulace šíření vibrací a tlakových vln byla provedena v programu ANSYS.
Výtah pro přepravu osob 675 kg
Špunar, Martin ; Jedelský, Petr (oponent) ; Pokorný, Přemysl (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá návrhem nosného rámu klece výtahu pro přepravu osob s nosností 675 kg. Její hlavní náplní je následná pevnostní analýza pomocí Metody konečných prvků (MKP). Práce rovněž obsahuje výpočet hmotnosti protizávaží. Dále byl proveden výpočet ukotvení vodítek, která jsou určena pro tuto konstrukci a jejich pevnostní kontrola dle normy ČSN EN 81-1. Součástí práce je i výkres sestavy nosného rámu klece výtahu. Diplomová práce probíhala ve spolupráci s firmou LIFTMONT CZ s.r.o.
Rám přívěsu Pillar pro přepravu betonových sloupů
Urban, Jiří ; Kašpárek, Jaroslav (oponent) ; Kašpárek, Jaroslav (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je rozbor konstrukce zařízení pro převoz betonových sloupů Pillar. Hlavní zkoumanou částí je rámová konstrukce. K výpočtu zátěžových stavů je použit systém počítačové dynamiky těles, kde je provedena simulace jízdy zařízení v terénu. Vypočtené zátěžové stavy budou užity jako okrajové podmínky modelu pro pevnostní kontrolu. Metoda řešení je metoda konečných prvků. Získané výsledky budou vyhodnoceny a na jejich základě provedeny změny konstrukce rámu. Nedílnou součásti práce je výkresová dokumentace provedených změn konstrukce rámu.
Výpočtové modelování hluku v kabině letounu VUT 100 Cobra
Prnka, Jiří ; Houfek, Lubomír (oponent) ; Švancara, Pavel (vedoucí práce)
Tato diplomová práce se zabývá výpočtovým modelováním nízkofrekvenčního hluku uvnitř kabiny malého dopravního letadla VUT 100 Cobra. Pro tuto nízkofrekvenční oblast jsou pro modelování dynamického chování objektů použity deteministické metody: Metoda konečných prvků (MKP) a Metoda hraničních prvků (MHP). Pomocí MKP byly počítány vlastní tvary a frekvence struktury kabiny a akustického prostoru uvnitř kabiny. Dále byla také řešena odezva na harmonické buzení od motoru, reprezentované jednotkovými silami v místě působení. Napočítané rychlosti na povrchu kabiny byly následně podkladem pro výpočet hluku uvnitř kabiny prostřednictvím MHP. Poté byl pomocí výpočtu posouzen vliv některých konstrukčních úprav na snížení hlučnosti.
Verifikace deformace strojního dílu
Novák, Tomáš ; Dočkal, Aleš (oponent) ; Drápela, Miloslav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá srovnávací deformační analýzou součásti pomocí metody konečných prvků (MKP) a měření optickým systémem Pontos. Jako součást byl použit reflektor Volkswagenu Polo. Předmětem srovnání byly hodnoty výchylek optické clonky reflektoru při buzení náhodnými vibracemi popsanými výkonovou spektrální hustotou. V práci jsou popsány experimentální měření pro získání okrajových podmínek pomocí optických systémů. MKP byla aplikována prostřednictvím software ANSYS Workbench 12.
Optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobníku paliva systému common rail
Klepetko, David ; Svída, David (oponent) ; Ramík, Pavel (vedoucí práce)
Předmětem této diplomové práce je optimalizace kovaných vysokotlakých elementů zásobní-ku paliva systému Common Rail. Cílem je zhodnocení současného stavu a návrh konstrukce jednotlivých vysokotlakých elementů v CAD systému. U všech konstrukčních řešení je pro-vedena deformačně-napjatostní analýza v MKP systému Abaqus/CAE a v únavovém postpro-cesoru FEMFAT. Na základě těchto analýz je proveden návrh vlastních optimalizovaných konstrukčních řešení.
Výpočet a dimenzování konstrukce přechodového vedení
Havlíček, Tomáš ; Náhlík, Luboš (oponent) ; Paloušek, David (vedoucí práce)
Cílem této diplomové práce je vytvoření metodiky a systému, který zastřešuje návrhové výpočty a následnou konstrukci přechodového vedení tak, aby byly efektivně využity již vstoupené a použité hodnoty a bylo dosaženo optimálních parametrů. Uvedená metodika je aplikována na přechodové vedení, které je součástí vzduchového vedení mezi filtrem a plynovou turbínou. Přechodové vedení je charakteru velký montovaný díl z velkých svařenců. Celá práce je řešena v systému NX 5. Základem je řídící model (master model), který je zdrojem pro výpočtový a konstrukční model. Výsledkem je materiálově hmotnostní optimalizace, která slouží jako podklad pro konstrukci. Cílem práce není vytvoření dokonalého speciálního výpočtu, ale jde především o vytvoření metodiky, kterou zvládne běžný konstruktér, a která podpoří jeho konstrukční práci se základními znalostmi výpočtové problematiky.
Deformačně-napjatostní analýza ojnice spalovacího motoru pomocí MKP
Biječek, Tomáš ; Hutař, Pavel (oponent) ; Vaverka, Michal (vedoucí práce)
V této diplomové práci je provedena MKP analýza ojnice ze spalovacího motoru Briggs & Stratton zahradní sekačky. V rámci výpočtů v MKP systému ANSYS Workbench je řešena statická deformačně-napjatostní analýza, stabilitní analýza a také únava. Okrajové podmínky pro MKP výpočty vycházejí z analýzy kinematiky a dynamiky klikového mechanismu motoru Briggs & Stratton. Modely prostorové geometrie klikového mechanismu jsou vytvářeny v parametrickém modeláři SolidWorks. Na základě výsledků z MKP výpočtů jsou navrženy vlastní konstrukční řešení ojnice.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 96 záznamů.   začátekpředchozí77 - 86další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.