Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 124 záznamů.  začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Brněnské nábřeží - rehabilitace brněnských řek a jejich blízkého okolí
Manclová, Miroslava ; Řehák, Filip (oponent) ; Pavlovský, Tomáš (vedoucí práce)
Tématem diplomové práce je revitalizace brněnských řek, konkrétně Svitavy. Hlavní myšlenkou je pochopení řeky jako významného městotvorného prvku, jako místa, jehož potenciál by mělo každé město maximálně využít. Lidé rádi tráví svůj volný čas u vody a takový prostor by jejich potřebu měl uspokojit. Řeka plynule protéká městem a i člověk by měl mít možnost se kolem ní volně pohybovat. V ideálním případě by měla být zelenou stezkou napříč městskou zástavbou. Řešené území se nachází v městské čtvrti Brno-Zábrdovice, která nemá ideální pověst. Na její podobě se mimo jiné podepisují průmyslové areály, které jsou často ve zchátralém stavu. Mým úkolem bylo správně rozklíčovat jeden z těchto areálů, který leží v blízkosti Zábrdovického kláštera. Řešené území je v současnosti nepřehledná a nesourodá struktura, která obraz místa moc nepodporuje. Řeka je v tomto místě zcela potlačena a i pohyb kolem ní je velmi omezen. Svým návrhem jsem se snažila vytvořit místo, které by nabízelo množství aktivit po celý den. Funkce, které se na území nachází jsem upravila a svým návrhem podpořila, aby společně tvořily fungující celek. V takovém území se budou potkávat lidé, kteří zde pracují či bydlí, kteří zde využívají služby či přijeli sportovat anebo zde jen tráví svůj volný čas v příjemném prostředí řeky Svitavy.
Sportovní centrum Za Lužánkami Brno
Kociánová, Lenka ; Vostrejž, Dušan (oponent) ; Odvárka, Antonín (vedoucí práce)
Zadání diplomové práce předcházel specializovaný ateliér „Sportovní centrum Za Lužánkami Brno“. Tento ateliér byl zaměřen na vypracování urbanisticko-architektonického komplexu stávajících, renovovaných a nových objektů s různými funkcemi pro sport, rekreaci a volný čas v kombinaci profesionálního a rekreačního sportu s důrazem na bezkolizní trasy pěších a cyklistů, jasnou a přehlednou dopravní obslužnost celého centra a terénní konfiguraci areálu. Diplomová práce na tento projekt navazuje v části vymezené hotelem Bobycentrum z jižní strany a bazénem Za Lužánkami ze strany severní. Jedná se o prostory a plochy určené k rekreačnímu sportu. Idea návrhu vychází z potřeby napojení areálu na stávající síť stezek pro pěší a cyklisty a síť MHD, minimalizace využívání individuální automobilové dopravy do sportovního centra a propojení stávajících i nových objektů pro rekreační sportovce. Sport relax centrum je navrženo s ohledem ke stávajícím objektům a částečně vychází z jejich půdorysných dimenzí. Zároveň tvoří bariéru od hlučné a frekventované ulice Sportovní, zklidňuje tak plochy pro venkovní aktivity. Vytváří klín vsazený mezi stávající objekty obepnutý pěší komunikací v úrovni 2.NP, která navazuje na lávky přes ulici Sportovní a stávající terén v severovýchodní části areálu. Pěší komunikaci ukončuje propojovací krček mezi bazénem Za Lužánkami a wellness centrem. Sportovní vyžití vyhledává ve městech čím dál více lidí a kvalitních prostorů je stále nedostatek. Programově se jedná o prostory a provozy určené široké veřejnosti pro pravidelný trénink i aktivní odpočinek, pro rodiče s dětmi i skupiny přátel, pro milovníky individuálních i týmových sportů. Areál spojuje aktivity denní i večerní či noční, venkovní i vnitřní, individuální i kolektivní. Nabízí zázemí pro venkovní sporty s šatnami a půjčovnou sportovních potřeb a možnost si zajít po tréninku posedět s přáteli do restaurace, zahrát si bowling, zrelaxovat ve wellness či si jít zatančit do místní tančírny.
Využívání městských a příměstských parků a cyklostezek mateřskými školami v Praze
Damková, Nikola ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
Diplomová práce se zabývá využíváním městských a příměstských parků a cyklostezek mateřskými školami, které leží v jejich blízkosti. Teoretická část diplomové práce shrnuje základní terminologii, vysvětluje pojem les, lesopark, park, cyklostezka. Dále se snaží vymezit pojmy s tématem související (pohyb, motorika, sport). Samostatné kapitoly se také věnují lesní pedagogice, její historii a nově vznikajícímu trendu lesních mateřských škol. Praktická část diplomové práce seznamuje s metodami výzkumu. Těmi jsou dotazníkové šetření, rozhovor a pozorování. Součástí výzkumu je i týdenní projekt pro děti z mateřských škol, vytvořený speciálně k tomuto tématu. Dále se diplomová práce snaží odpovědět na stanovené hypotézy. Zkoumá spektrum činností dětí během pobytu venku, motivovanost dětí k aktivitám, využívání cyklostezek mateřskými školami. Zabývá se otázkou, které venkovní lokality děti k dopoledním aktivitám v mateřské škole preferují. V závěru diplomová práce seznamuje s přehledem významných pražských parků. Klíčová slova: park, les, cyklostezka, pohybové aktivity, příroda, mateřská škola
Zmapování vhodných pražských parků a cyklostezek pro volnočasové aktivity se zaměřením na výuku in-line bruslení pro žáky 1. stupně
Suchý, Jan ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
V úvodu teoretické části je popsána legislativní stránka sportovního odvětví in-line bruslení a pohybu na cyklostezkách. V druhé kapitole je popsán systém celoměstských cyklostezek. V dalších kapitolách jsou parky a cyklostezky popsány včetně koncepce jejich rozvoje do roku 2020. Dále jsou v práci stanovena kritéria pro hodnocení daných lokalit v kapitole číslo pět. Část teoretická je věnována obecným zásadám užívání cyklostezek a parků v kapitole číslo šest a dopravnímu značení a vybavení bruslařů v kapitole číslo sedm. Další kapitoly jsou zaměřeny na sportovní a bezpečnostní výbavu. V závěru teoretické části kapitole deset a jedenáct se věnuji specifikům výuky in-line bruslení dětí ve věku 1. stupeň ZŠ. Praktická část práce se věnuje zmapování a hodnocení deseti vybraných cyklostezek a parků z levého břehu Vltavy a nejbližšího okolí v kapitolách dvanáct a třináct. Kapitola čtrnáctá je věnována in-line bruslení a jeho dělení. Závěr praktické části práce se zabývá strukturou vyučovací lekce in-line bruslení, metodickými postupy při výuce a základními jízdními dovednostmi. Přílohu tvoří grafické porovnání výsledků dotazníkového šetření. Klíčová slova In-line bruslení, výuka bruslení, zmapování vhodných lokalit v Praze, metodika jízdy na in-line, cyklostezka, park.
Zmapování vhodných pražských parků a cyklostezek pro volnočasové aktivity se zaměřením na výuku in-line bruslení pro žáky 1. stupně
Suchý, Jan ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Pokorný, Ladislav (oponent)
V úvodu teoretické části je popsána legislativní stránka sportovního odvětví in-line bruslení a pohybu na cyklostezkách. V druhé kapitole je popsán systém celoměstských cyklostezek. V dalších kapitolách jsou parky a cyklostezky popsány včetně koncepce jejich rozvoje do roku 2020. Dále jsou v práci stanovena kritéria pro hodnocení daných lokalit v kapitole číslo pět. Část teoretická je věnována obecným zásadám užívání cyklostezek a parků v kapitole číslo šest a dopravnímu značení a vybavení bruslařů v kapitole číslo sedm. Další kapitoly jsou zaměřeny na sportovní a bezpečnostní výbavu. V závěru teoretické části kapitole deset a jedenáct se věnuji specifikům výuky in-line bruslení dětí ve věku 1. stupeň ZŠ. Praktická část práce se věnuje zmapování a hodnocení deseti vybraných cyklostezek a parků z levého břehu Vltavy a nejbližšího okolí v kapitolách dvanáct a třináct. Kapitola čtrnáctá je věnována in-line bruslení a jeho dělení. Závěr praktické části práce se zabývá strukturou vyučovací lekce in-line bruslení, metodickými postupy při výuce a základními jízdními dovednostmi. Přílohu tvoří grafické porovnání výsledků dotazníkového šetření. Klíčová slova In-line bruslení, výuka bruslení, zmapování vhodných lokalit v Praze, metodika jízdy na in-line, cyklostezka, park.
Poznáváme svou vlast
Kůsová, Veronika ; Hanzová, Marie (vedoucí práce) ; Pávková, Jiřina (oponent)
v českém jazyce Práce se zabývá činnostmi, které úzce souvisejí s oblastí kulturní propedeutiky, ale také obecné pedagogiky, tělesné výchovy a dalších příbuzných oborů. Autorka vychází z letité osobní zkušenosti. Cílem práce je přiblížit široké pedagogické, ale i laické veřejnosti jeden ze způsobů, jak nenásilnou a zajímavou formou představit dětem kulturní a vlastivědné dědictví naší země, učit je vážit si vlastního národa a vytvořit si vlastní kulturně společenskou identitu.
Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko
Válek, Martin ; Šafránek, Jiří (vedoucí práce) ; Holubová, Marcela (oponent)
Název Projekt cyklistické naučné stezky v Chráněné krajinné oblasti Kokořínsko Cíl práce Cílem této práce je vytvoření projektu naučné cyklostezky v CHKO Kokořínsko, vytvoření informační brožury pro distribuci v informačních centrech v daném regionu, nebo na internetu. Metody Diskuse s pracovníky CHKO Kokořínsko, KČT a sběr informací o stávajících cyklotrasách, cyklostezkách, silnicích a cestách, přírodním a kulturním bohatství. Třídění a ověřování těchto dat. Využití získaných poznatků do podoby naučné cyklostezky. Shrnutí těchto poznatků do informační brožury. Ověření výsledků veřejnou anketou. Výsledky Výsledkem této práce je projekt dvou naučných cyklostezek a jejich kombinací v CHKO Kokořínsko, jehož konečnou podobou je informační brožura. Brožura obsahuje naučné informace vztahující se k místům na trase doplněné fotografiemi a mapou pro orientaci na cyklostezce. Klíčová slova Kokořínsko, cykloturistika naučná stezka, cyklotrasa, cyklostezka, chráněná krajinná oblast (CHKO). Martin Válek 9. listopadu 2010
Eknomické posouzení projektu realizovaného obcí
Vybíhalová, Michaela ; Bartošová, Hana (oponent) ; Hromádka, Vít (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá problematikou posouzení ekonomické efektivnosti veřejného projektu, který je realizovaný obcí. Tato práce je rozdělena na část teoretickou a část praktickou. V teoretické části je popsána analýza nákladů a přínosů a další metodika pro ekonomické posouzení projektu. V praktické části je zpracována případová studie na konkrétním veřejném projektu.
Monitoring cykloturistiky na vybraném úseku Labské stezky
Kamarýtová, Tereza ; Jarolímková, Liběna (vedoucí práce) ; Mourek, Daniel (oponent)
Diplomová práce se zabývá monitoringem cykloturistiky na úseku Labské stezky mezi Prahou a Roudnicí nad Labem. Cílem práce je zmapování současné situace na tomto vybraném úseku stezky a zjištění jejího ekonomického přínosu. Teoretická část je zaměřena na vysvětlení základních pojmů, představení subjektů na podporu cykloturistiky, dále jsou zde uvedeny možnosti financování cyklistické dopravy. Závěrečné dvě kapitoly teoretické části jsou věnovány monitoringu cyklistické dopravy a produktu Labská stezka. Praktická část prostřednictvím dotazníkového šetření analyzuje vybraný úsek Labské stezky.
Přínos cestovního ruchu pro rozvoj regionu - případová studie Labské cyklostezky
Kopřivová, Eva ; Majerová, Věra (vedoucí práce) ; Petra, Petra (oponent)
Diplomová práce zkoumá přínos nové cyklostezky Hradec Králové,Josefov, Kuks v oblasti cestovního ruchu ve vztahu k okolním subjektům. Aby došlo k naplnění cíle empirické části práce, bylo v teoretické části zapotřebí prostudovat relevantní předpisy a odbornou literaturu, která vychází z teoretického základu poznání, vztahů a vzájemných souvislostí v oblasti cestovního ruchu. Dále se autorka zabývala studiem relevantních předpisů a odborné literatury v oblasti regionální politiky a cyklistické dopravy. Přechod mezi teoretickou a empirickou částí tvoří zpracovaná sekundární analýza údajů o subjektech v okolí cyklostezky. Prostřednictvím sekundárních údajů autorka mohla zařadit zkoumané subjekty do skupiny municipalit, podnikatelských subjektů a atraktivit. Se zástupci jednotlivých zkoumaných subjektů byly pro naplnění cíle diplomové práce provedeny polostandardizované rozhovory, z jejichž obsahu byla navržena opatření, která by vedla k lepšímu využití potenciálu řešené cyklostezky.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 124 záznamů.   začátekpředchozí74 - 83dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.