Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7,364 záznamů.  začátekpředchozí7355 - 7364  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.30 vteřin. 

Kultura 2.0. K problematice webu 2.0 a kulturním aspektům online komunikace
Brošta, Josef ; Cimbál, Václav (oponent) ; Czumalo, Vladimír (vedoucí práce)
Fenomén webu 2.0 je velmi komplexní jev, který v sobě zahrnuje mnoho rovin lidské činnosti . Z této perspektivy se obor kulturologie, který je založen na holistickém přístupu, jeví jako vhodná disciplína pro zachycení jeho transformující povahy. V této práci jsme popsali procesy, které technologii provázejí a jsou často vnímany nespojitě. Naším zakládním stanoviskem bylo zkoumání technologie v rozdílných kontextech a na pozadí konkrétních událostí. Důležitým procesem, ke kterému dnes v souvislosti s webem 2.0 dochází, je přenos reálných sociálních vazeb na internet. Vzájemná propojenost samotných uživatelů vytváří naprosto odlišnou síť, kterou již netvoří beztvará masa, ale komunity, jež jsme souhrnně označili jako technospolečenství. . Technospolečenství není výsledkem vývoje samotné technologie, ale spíše její postupné implementace ve společnosti. Definovali jsme 4 základní možnosti propojení online technologie s naší realitou, jako klíčovým se ukázal moment, který dokládá, že nová technologie a s ní spojená rétorika obnovují problémy daleko zásadnější - problémy moderní urbanizované společnosti. V souvislosti s internetem dochází k proměně organizační formy a nástupu nového typu organizace- sítě. Tato síť se od předchozích forem liší především svou extrémní flexibilitou, snadnou rozšiřitelností a absencí...

Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením
Kučerová, Miloslava ; Fialová, Ludmila (vedoucí práce) ; Čechovská, Irena (oponent)
Název:Ověření vzdělávacího programu pro instruktory plavání osob se zdravotním postižením Cílem mojí práce je ověření kvality didaktického postupu použitého ve školícím programu, který má účastníky v základním stupni připravit na roli instruktora plavání osob se ZP. Jedná se o specifickou oblast bohatě propletenou zajímavými, někdy zdánlivě neslučitelnými oblastmi jako je sport a zdravotní postižení, rehabilitace a příjemné prožitky, pomoc ne ve smyslu "charity", ale spíše jako doprovázení k hledání vlastních maximálních možností a hranic s konečným, nečekaným profitem na obou stranách. V tomto výzkumu chceme ověřit zda zvolený didaktický postup a obsah dokáže propojit zmíněné oblasti v jeden smysluplný celek. Zda školení vyhovuje účastníkům jako edukační program kde dochází k naučení předem určených vědomostí a dovedností. Zda naplnil jejich očekávání a zda jsou přednášené obsahy využitelné v praxi. Nabízí se také možnost dlouhodobějšího profitu nejen ze získaných vědomostní, ale jakési obohacení člověka uvnitř skrze principy, které jsou ve školícím programu instruktorovi sdělovány a které objevuje. Zajímalo mne zároveň, jak účastníci vnímají lektory, jak projev a přístup lektora k účastníkům a přednášenému tématu ovlivňuje vnímání a zapamatování přednášené látky. Pomocí vstupních dotazníků získám...

Mobbing v pomáhajících profesích
KRŠIAKOVÁ, Lucie
Bakalářská práce byla zaměřena na mobbing v pomáhajících profesích, což je šikana mezi zaměstnanci. Již několik let se o tomto tématu hovoří, ale zdá se, že problematika zůstává. Je obtížné určit, když už výměna názorů a konflikt přerůstá v mobbing. Každý jedinec reaguje na tuto situaci různě. Myslím si, že v dnešní době, která je psychicky náročná, je k mobbingu jen krůček. Pozornost byla zaměřena na profese zdravotních sester, lékařů a pracovníků center pro osoby se zdravotním postižením. Teoretická část byla určena na popis a rozpoznání mobbingu. Dále jsem popisovala vymezení pojmu mobbingu, agresivitu jako sociálně patologický jev, problematiku interpersonálních konfliktů, interpersonální vztahy a interakci s druhými. V praktické části byly zapsány odpovědi, týkající se mobbingu v pomáhajících profesích. Respondenti byli rozděleni do tří skupin a výsledky jsem mezi sebou porovnávala. Účastníci, které jsem oslovila, byli předem upozorněni na to, že dotazník je naprosto anonymní. Kvantitativní výzkum zahrnoval 23 otázkový dotazník. Ze 150 dotazníků se mi celkem vrátilo 90 dotazníků, tedy 60%. Dotazníkové šetření bylo realizováno v období od 27.2. 2012 do 18.3. 2012. Hlavním cílem mé bakalářské práce bylo zjistit, která z pomáhajících profesí je mobbingem ohrožena v Českých Budějovicích. Z dotazníkového šetření jsem zjistila, že zdravotní sestry mají nejvyšší výskyt mobbingu a to v 63 %. Předpokládané využití mé práce bude sloužit jako informační materiál, který může pomoci pro prevenci mobbingu v pomáhajících profesích.

Představy mužů o jejich účasti při porodu
BUKOVSKÁ, Daniela
Práce obsahuje teoretickou a výzkumnou část. Teoretická část je zaměřena na těhotenství, porod a aktivity, které v různých časových obdobích může partner těhotné ženy vykonávat. Dále ošetřovatelskou činnost porodní asistentky, která by při porodu měla myslet i na to, že na porodním sále není pouze rodička, ale i její muž. Výzkumné šetření bylo provedeno kvalitativním výzkumným šetřením formou strukturovaných rozhovorů u 12 respondentů, partnerů těhotných žen, kteří byli rozděleni do 3 skupin. Muži připravovaní na předporodním kurzu, muži, kteří získali informace například od přátel, knih, internetu a muži, kteří již u porodu v minulosti byli. Výzkum probíhal v měsíci červen a červenec 2012 v Českých Budějovicích. Prvním cílem bylo zjistit, zda muži, kteří navštívili předporodní kurz, mají jiné představy o účasti při porodu, než muži, kteří kurz nenavštívili. Zjištěno bylo, že obě skupiny očekávají ve své podstatě to samé, tedy ochotu, vstřícnost, empatii od zdravotnického personálu, aktivní zapojení a především pomoc ze strany porodních asistentek. Druhý cíl byl zaměřen na otce, kteří se již porodu účastnili. Chtěli jsme zjistit, zda muži, kteří se již porodu účastnili, mají jiné představy, nežli muži, kteří se porodu účastní poprvé. Z výzkumného šetření vyplynulo, že jejich představy se taktéž neliší od odpovědí budoucích otců, kteří u porodu zatím nebyli. I oni si představují, že budou aktivně zapojováni a vedeni porodní asistentkou, která jim vše vysvětlí přímo na porodním sále. V případě, že při prvním porodu nemohli být aktivně zapojeni, při porodu, který je čeká nyní, by se rádi zapojili. Vypracovaná bakalářská práce může sloužit jako informační a studijní materiál pro další ročníky oboru Porodní asistentka. Dále ji lze využít jako edukační materiál pro porodní asistentky v praxi, které se rozhodnou své vzdělání aplikovat ve vedení předporodních kurzů a pro porodní asistentky, které pracují na porodních sálech.

The Influence of Ownership Structures on Socio-Ecological Conflicts in the Peruvian Mining Sector
Nentwig, Stefan Jan Benedikt ; Karásek, Tomáš (vedoucí práce) ; Plechanovová, Běla (oponent)
I The analysis of ownership structures as aspect in the relationship of natural resources and intrastate conflicts is a relatively new field of study. This thesis contributes to this debate, by analyzing the case of Peru with its specific socio-environmental conflicts. Based on comprehensive literature, a logistic regression model will be applied in order to account for the specific effects of different patterns of ownership. With the distinction between local and national private actors, a new approach is offered. The results suggest that local ownership significantly decreases the likelihood of civil conflict, while foreign ownership increases it. However both statistical evidence and the conducted case study of the La Bambas mine suggest, that the relationship is more complex than originally expected.

Testing the impact of quarterly results and analysts' expectations on prices of selected equities
Šoltés, Viktor ; Radová, Jarmila (vedoucí práce) ; Musílek, Petr (oponent) ; Krabec, Miroslav (oponent)
Cílem disertační práce je nalezení souvislostí mezi růstem, případně poklesem ceny akcie v období vyhlašování kvartálních výsledků akciových společností a překvapením, buď pozitivním, nebo negativním v kvartálních výsledcích. Kvartální výsledky jsou srovnávány s odhady analytiků, kteří své odhady publikují na zpravodajských serverech agentury Thomson Reuters. Souvislost jsem se snažil potvrdit statistickými metodami, kde výnos akciového titulu byl definován jako procentní zisk v sledovaném období a je závislá proměnná. Nezávislých proměnných bylo ze začátku několik, postupně došlo k jejich redukci na tři vysvětlující proměnné. K testování byla použita lineární regrese, kde závislá proměnná je výnos akciového titulu ve sledovaném patnáctidenním období a vysvětlujícími proměnnými jsou výnos akciového indexu příslušného akciového trhu ve sledovaném období, "excess impact" - což je míra překvapení z výsledků při zveřejňování kvartálních výsledků v porovnání s odhady analytiků a posledním proměnnou je index VIX, index rizika nebo také někdy nazýván index strachu, který určitým způsobem odráží momentálně nálady na trhu. Pro testování volatility výsledků byl použit model GARCH.

Komparace vlivu vzdělání na ekonomický růst v sub-regionech Evropy
Vérosta, Denis ; Chytilová, Helena (vedoucí práce) ; Babin, Jan (oponent)
Bakalářská práce zkoumá vliv investic do lidského kapitálu v podobě školního vzdělání na ekonomický růst. Hlavním cílem je ověření hypotézy o očekávaném pozitivním vlivu dodatečného školního vzdělání na ekonomický růst mezi subregiony Evropy a dále, že tento vliv bude větší na území subregionů severní a západní Evropy. Za účelem zkoumání tohoto vlivu jsou představeny teorie lidského kapitálu a ekonomického růstu, včetně teoretického modelu vytvořeného autorem pro účely této práce. Pro ověření vlivu dodatečného školního vzdělání na ekonomický růst na datech je využit ekonometrický model vyjadřující reálné HDP na pracovníka v závislosti na zásobě fyzického kapitálu na pracovníka a průměrné délce školního vzdělání. Dataset využitý k výzkumu zahrnuje pozorování pro 34 evropských států mezi lety 1955 až 2010 v pětiletých intervalech. Pomocí metod OLS a TSLS je modelováno dohromady 10 regresí, 2 pro ucelený dataset dohromady a 2 pro každý subregion separátně, za účelem možné komparace. Výsledky regrese pro celý dataset potvrzují hypotézu o očekávaném pozitivním vlivu dodatečného školního vzdělání na společném území evropských subregionů, to je v souladu s teorií lidského kapitálu, teoretickým modelem ekonomického růstu i s předchozí empirickou literaturou (Bassanini a Scarpetta 2001, Soto 2009, Barro a Lee 2013). Výsledky separátních regresí dále naznačují, že variabilita tohoto vlivu je silně spjata s kvalitou školní výuky, která je vyšší ve vyspělejších státech severní a západní Evropy, u kterých byl pozitivní vliv dodatečného vzdělání na růst HDP na pracovníka prokázán i separátně. Zjištění této heterogenity je rovněž v souladu s výsledky předchozích studií (Soto 2009, Hanushek a Woessmann 2012), kde se kvalita školního vzdělání v souvislosti s ekonomickým růstem rovněž ukázala jako klíčová.

Analýza dopadu sankcí na obchod mezi Evropskou unií a Ruskem
Kolářová, Andrea ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Coniglio, Nicola (oponent)
Diplomová práce se snaží analyzovat dopady sankcí, které byly uvaleny na Rusko v roce 2014 Evropskou unií a dalšími státy s ohledem na změny, které nastaly v obchodních tocích mezi EU a Ruskem. Nejdříve je uveden teoretický význam sankcí, vysvětlující jejich účinky a nástroje, které různé sankční prostředky využívají. Dále práce vysvětluje pozadí rusko-ukrajinského konfliktu, který předcházel daným sankcím, společně se stručným zhodnocením ekonomických restrikcí, které byly implementovány jak ze strany EU, tak ze strany Ruské federace. Empirická část práce se nejprve zaměřuje na dopady sankcí na jednotlivé ekonomiky obou aktérů a následně pokračuje přehledem toho, jak vzájemný obchod vypadal před uvalením ekonomických sankcí. Poslední, nejdůležitější část práce obsahuje gravitační model, který odhaduje dopady sankcí pomocí dvou způsobů. Prvním z nich je regresní analýza s umělou proměnnou, která kontroluje právě dopad uvalených sankcí. Druhý způsob analýzy předpovídá to, jak obchodní toky mezi EU a Ruskem měly pokračovat, pokud by sankce uvaleny nebyly a následně tyto hodnoty porovnává s hodnotami reálnými. Výsledky těchto analýz potvrdily dané předpoklady o negativních efektech ekonomických sankcí na obchod mezi Evropskou unií a Ruskem.

Analýza determinant zdraví ve vztahu ke zdravotní politice
Hobzová, Veronika ; Ježková, Alena (vedoucí práce)
Záměrem této práce je analyzovat vliv determinant zdraví na jeho zástupnou proměnou střední délku života. Na datech získaných z Českého statistického úřadu a z Ústavu zdravotnických informací a statistiky ČR jsem provedla vícenásobnou regresní analýzu, jejímž výsledkem bylo určeno, které determinanty z vybraných proměnných v modelu jsou relevantní a které ne. Jako nejvýznamnější se ukázaly čtyři determinanty: počet obyvatel na jednu lékárnu, podíl městského obyvatelstva, náklady nemocnic na jednoho obyvatele, hrubá míra rozvodovosti.

Dostupnost zdravotní péče ve vztahu k nákladům na ZP v zemích OECD
Kubartová, Milena Bc. ; Střítecký, Rudolf (vedoucí práce) ; Lešetický, Ondřej (oponent)
Práce se zabývá zhodnocením dostupnosti zdravotní péče ve vztahu k nákladům na zdravotní péči v zemích OECD. Práce zahrnuje vymezení pojmu dostupnost zdravotní péče, její jednotlivé dimenze a faktory, které dostupnost zdravotní péče ovlivňují. Pro zhodnocení dostupnosti zdravotní péče jsou vybrána čtyři kritéria, která jsou následně porovnávána s celkovými, veřejnými a soukromými výdaji na zdravotní péči. Pro účely této analýzy je využito metody jednoduché regresní analýzy. Na závěr je uvedeno zhodnocení výsledků regresní analýzy a jejich interpretace.