Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 82 záznamů.  začátekpředchozí72 - 81další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Reliéfy
Horčicová, Monika ; Sedlák, Jan (oponent) ; Gabriel, Michal (vedoucí práce)
Tato magisterská praktická závěrečná práce je tvořena třemi reliéfními objekty seskládanými ze stehenních kostí. První objekt je pevná geodetická struktura aplikovaná na těleso ve tvaru koule. Následující dva jsou deformovány změkčením materiálu ze kterého jsou odlity. Druhý reliéfní objekt pracuje také s geometrií (má čtvercovou podstavu) a systematickým skládáním kostí podle určitého řádu. Třetí reliéf má podobu obdélníku zavěšeného na stěnu. Do tohoto reliéfu může divák přímo zasahovat - jednotlivé femury obsahují vždy po dvou magnetech a proto lze s nimi neomezeně pohybovat po kovové desce.
Matematické modelování mechanických systémů vozidel
Zháňal, Lubor ; Svída, David (oponent) ; Porteš, Petr (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem a realizací výpočetního systému, který by umožňoval interaktivní simulace kinematiky a dynamiky mechanických systémů vozidel či obecných mechanismů za pomoci moderní výpočetní techniky. Rozebrán je základní princip činnosti, optimalizace numerických parametrů simulace, stejně jako samotná implementace do podoby funkční aplikace a její stěžejní části. Popsány jsou také možnosti využití prostředků virtuální reality ve spojitosti s vizualizací simulačního procesu. Závěrečné srovnávací testy potvrzují funkčnost a vysokou výkonnost vytvořeného systému.
Média a jejich dopad na proces učení se u webové aplikace
Drtinová, Kateřina ; Vondra, Zdeněk (vedoucí práce) ; Sigmund, Tomáš (oponent)
Tato práce se zaměřuje na využití multimédií k učení se. Za tímto účelem jsou syntetizovány informace o fungování paměti, médií, poznatky o přenosu a zpracování multimediálních podnětů a teorie interakce a gamifikace. V praktické části je analyzována dvojice výukových webových aplikací na základě srovnání s obecnou úrovní internetových kurzů a stanovených kritérií. Pro toto hodnocení práce určuje čtyři hlavní oblasti, vycházející ze studia kognitivních procesů, pedagogiky, teorií komunikace a principů gamifikace. Cílem je formulovat doporučení pro probíhající vývoj eLearningového projektu.
ROLE A VÝZNAM FOTOGRAFIE V MULTIMEDIÁLNÍM SVĚTĚ
Zídka, Lukáš ; Horný, Stanislav (vedoucí práce) ; Černý, Zbyněk (oponent)
Lidský svět se neustále vyvíjí. Dnešní moderní společnost je v rámci technologického pokroku a globalizace dynamičtější než kdy dříve a to samé platí i pro současné pojetí světa fotografie. Tato oblast lidské činnosti za dobu své existence doznala celé řady změn a to jak technického, tak i duševního a významového charakteru. Jakou úlohu však fotografie hraje v dnešní moderní společnosti? Liší se oproti minulosti, a pokud ano, v čem? Co fotografii přinesly nové technologie a jakou měrou ji ovlivnily? A především, do jaké míry lze fotografii propojit a využít s dalšími složkami multimédií za účelem vytvoření ucelené multimediální zkušenosti? Analýza těchto otázek a jejich zodpovězení tvoří základ této bakalářské práce společně s interpretací výsledků a zkušeností praktických částí (fotografie) skupinového projektu Multimedia Display a Programu aplikovaného výzkumu a vývoje národní a kulturní identity (NAKI) vytvořeného ministerstvem ČR. Cílem této práce je poskytnout efektivní teoretickou základnu pro uchopení významu fotografie s cílem podat předpoklady pro maximální využití jejího potenciálu při tvorbě multimediálního projektu.
Interaktivní obsah elektronických knih
Gorbatiuc, Julia ; Šedivá, Zuzana (vedoucí práce) ; Pour, Jan (oponent)
Diplomová práce Interaktivní obsah elektronických knih poskytuje ucelený pohled na přípravu a tvorbu interaktivního obsahu elektronických publikací z technického, legisla-tivního, obsahového a ekonomického hlediska. Popisuje typy interaktivního obsahu, dostupné formáty, koncová čtecí zařízení a software. Také přináší srovnání dění na trhu ve Spojených státech a v Česku v oblasti interaktivních publikací. Tento pohled je prohlouben výsledky realizovaného dotazníkového šetření o povědomí českých čtenářů o interaktivních e-knihách. V praktické části práce je navržen procesní rámec pro implementaci a distribuci interak-tivních publikací v českém prostředí.
Interaktivita ICT prostředků
KORTAN, Michal
Předmětem zkoumání této bakalářské práce je koncept interaktivity, jež se postupem času stal nadužívaným a to nejen z hlediska informačních systémů. Tato práce se tedy mimo jiné věnuje problematice nejasného vymezení termínu interaktivita a pokouší se přispět k jeho pregnantnější definici. V rámci práce je analyticky zkoumána interaktivita napříč různými obory a na základě této analýzy je stanoven objektivní model tzv. klasifikační rámec, určující míru interaktivity stanovených komplexních systémů.
Interaktivní úlohy pro informatickou soutěž
KADLEC, Jan
Tato bakalářská práce se zabývá přípravou, tvorbou a vyhodnocením jednotlivých interaktivních úloh pro soutěžní webovou aplikací iBobr Bobřík informatiky. Dále se snaží objasnit a přiblížit technické a organizační problémy spjaté s nasazením těchto úloh a jejich uplatnění v soutěži.
Hypermediální a interaktivní žurnalistika
SKLENIČKOVÁ, Kateřina
Nástup digitálních technologií v druhé polovině 90. let minulého století výrazným způsobem ovlivnil povahu produkce, distribuce a konzumace žurnalistických obsahů: tištěná a audiovizuální média byla nucena přesunout své obsahy do online prostředí internetu; žurnalistická praxe získala výrazně multimediální charakter; došlo k rozvoji tzv. občanské/participatorní žurnalistiky; "tradiční" převážně jednosměrná komunikace se v mnoha ohledech proměnila na komunikaci typu všichni-všichni; objevila se řada hypermediálních a výrazně interaktivních projektů pohybujících se na hranici mezi žurnalistikou, dokumentarismem a aktivismem. Cílem bakalářské práce bude postihnout tyto klíčové trendy a popsat základní charakteristiky "nové" multimediální a hypermediální žurnalistiky. Úvodní část práce shrne základní rysy akademické reflexe těchto trendů, v druhé části se pak zaměří na představení některých vybraných on-line projektů, které tyto trendy reprezentují.
Využití 3D technologií v muzejnictví
Paločko, Vladimír ; Kubaš, Mario (vedoucí práce) ; Vítek, Pavel (oponent)
Práce objasňuje termín muzeum na základě definic a deklaruje jeho hlavní úkoly. Dále pak rozebírá dostupné 3D technologie a aplikace virtuální reality a možnosti jejich využití současnými muzei. Analyzuje způsoby jejich aplikace a navrhuje jejich další možné implementace tak, aby přispívaly k plnění definovaných úkolů. V závěru pak stručně analyzuje možná pozitiva i negativa těchto aplikací a nastiňuje možnosti jejich financování.
E-learning - nove interaktivni metody vyuky s akcentem na multimédia
Budinský, Michal ; Krsek, Libor (vedoucí práce) ; Horný, Stanislav (oponent)
E-learning -- nové interaktivní metody výuky s akcentem na multimédia V této práci je hlavním cílem autora představit nové pojmy, obecné přístupy k současné výuce a poukázat na nové metody a techniky v konkrétní vzdělávací oblasti nazývané e-learning. Vysvětlením hlavních pojmů v problematice distančního vzdělávání s využitím e-learningu se zabývá teoretická část, ve které dochází k roztřídění a upřesnění hlavních často zaměňovaných pojmů. Krátký náhled do historie umožňuje lépe charakterizovat průlomové technologie minulého století, které započaly novou éru vědních oborů ve vzdělávání. Nedílnou součástí e-leaningu jsou multimédia, jejichž prostřednictvím je umožněno výukové materiály navrhovat, tvořit a také využít přímo ve výuce. Široké spektrum druhů multimedií, interaktivní možnosti komunikace a jejich význam využití v oblasti vzdělávání dává e-learningu směr všestranně orientovaného modelu vzdělávání, který je za současných podmínek velmi rychlého růstu technologií čím dál víc důležitý. Praktická část obsahu práce charakterizuje program, s jehož pomocí lze vytvořit kompletní výukový materiál s možností zpětné vazby ve formě testování a ověřování studentových znalostí. Dále je v tomto programu popsán postup tvorby video tutoriálu, který může sloužit jako médium pro samostatné studium nebo jako doplněk živé prezentace ve výuce. Závěr upozorňuje na výhody i nedostatky e-learningu a přináší zamyšlení autora nad problematikou týkající se tvorby tutoriálu a přínosem této bakalářské práce.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 82 záznamů.   začátekpředchozí72 - 81další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.