Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 100 záznamů.  začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Klient-server aplikace založená na technologii JAVA RMI
Salášek, Jan ; Mašek, Jan (oponent) ; Karásek, Jan (vedoucí práce)
Bakalářská práce shrnuje možnosti pro vytváření distribuovaných systémů využitelných v platformě Java. Zabývá se zrychlením výpočtu pomocí paralelizace a distribuovaného zpracování dat.
Využití paralelizovaných výpočtů v prostředí MATLAB ve zpracování obrazu
Prišť, Lukáš ; Rajmic, Pavel (oponent) ; Špiřík, Jan (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá využitím paralelizovatelných výpočtů pro zpracování obrazu v MATLABu pomocí dostupných paralelních knihoven a funkcí. Teoretická část roze- bírá odlišnosti paralelního programování oproti běžnému sekvenčnímu přístupu, různé druhy paralelizace a nutnosti změny komunikace v paralelních systémech. Následně jsou tyto poznatky použity pro tvorbu paralelních funkcí, jejichž výkon je poté srovnáván s ekvivalentními sekvenčními funkcemi.
Simulace šíření tepla s časově proměnným zdrojem s využitím GPU
Hála, Pavel ; Záň, Drahoslav (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá simulací šíření tepla v živých tkáních, které je dodáváno časově proměnným externím tepelným zdrojem. Simulace byla implementována pomocí metody konečných diferencí čtvrtého řádu v prostoru a prvního v čase. V rámci práce byla nejprve implementována vícevláknová verze využívající procesoru CPU. Následně bylo implementováno několik verzí pro grafickou kartu GPU s důrazem na maximální adaptaci algoritmu na danou architekturu a co nejlepší využít výpočetního potenciálu grafické karty. Experimentálním měřením se ukázalo, že nejrychlejší je naivní algoritmus využívající pouze globální paměť grafické karty. Dále byla zkoumána efektivita Gauss-Seidelovy obarvovací metody, jejíž cílem je redukce paměťové náročnosti. Na CPU se tato metoda ukázala použitelná, neboť její nejrychlejší verze byla pouze o 13% pomalejší, ale při použití této metody je možné snížit paměťovou náročnost až na polovinu. Implementace této metody na GPU byla 2x pomalejší a její přínos proto není tak velký. Na CPU bylo dosaženo maximálního výkonu 32GFLOPS zatímco na GPU 135GFLOPS. To odpovídá 10% (CPU) a 9% (GPU) maximálního teoretického výkonu obou architektur.
Paralelizace v jazyce Rust
Šlampa, Ondřej ; Bařina, David (oponent) ; Kobrtek, Jozef (vedoucí práce)
Tato práce se zabývá paralelizací v jazyce Rust. Cílem této práce je zhodnotit výkon a použitelnost jazyka Rust pro tvorbu paralelních aplikací ve srovnání s již používanou alternativou - OpenMP. Toto porovnání bylo provedeno na výpočtu n-rozměrné konvoluce. V závěru se nachází zhodnocení výsledků a návrhy pro jejich další využití.
Sledování pohyblivého objektu ve videu na CUDA
Schery, Miroslav ; Polok, Lukáš (oponent) ; Herout, Adam (vedoucí práce)
Táto bakalářská práce se zabývá implementací algoritmu částicového filtru do technologie CUDA za účelem akcelerace jeho výpočtu. Věnuje se popisu metod sledování objektů ve videu a speciálně se zaměřuje na částicový filtr. Popisuje také architekturu CUDA. Vysvětleny jsou postupy implementace a optimalizace použité při vytváření aplikace. Práce je zakončena prováděním rychlostních testů a ověřením schopnosti algoritmu sledovat objekt na různých videích.
Difuzní evoluční algoritmus
Žundálek, Zbyněk ; Puš, Viktor (oponent) ; Jaroš, Jiří (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá paralelizací difuzních evolučních algoritmů pomocí knihovny OpenMP. Náplní teoretické části práce je stručný úvod do problematiky evolučních a genetických algoritmů následovaný popisem paralelní verze těchto algoritmů na systémech se sdílenou pamětí. Teoretická část je zakončena rozborem klíčových vlastností knihovny OpenMP. Praktická část podrobně popisuje dvě možné varianty implementace difuzního evolučního algoritmu - synchronní a asynchronní. V experimentální části je na problému N dam provedeno srovnání těchto dvou variant s důrazem na maximální dosažené zrychlení. Kvalita nalezeného řešení je dále zkoumána s ohledem na použitý typ okolí, topologie a operátoru nahrazení.
Portace a optimalizace algoritmu na detekci žil prstu na prostředí DSP Blackfin
Trhoň, Adam ; Drahanský, Martin (oponent) ; Marvan, Aleš (vedoucí práce)
Práce se zabývá optimalizacemi obrazového filtru pro extrakci mapy žil prstu ze snímku v NIR spektru a jeho portováním na vývojovou desku s procesorem DSP Blackfin. Při optimalizacích jsou řešeny především mediánové filtry (výsledkem je implementace mediánového filtru s použitím histogramů) a snižování paměťové náročnosti (výsledkem je kvaziparalelní pipeline filtrů). V rámci projektu byla vytvořena i jednoduchá vrstva pro abstrakci hardwaru.
Překladač pro víceprocesorové systémy
Barteček, Jakub ; Přikryl, Zdeněk (oponent) ; Masařík, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá podporou paralelního vykonávání programů na platformě EdkDSP. Nejdůležitější části práce tvoří analýza cílové platformy a návrh překladače. Návrh je zaměřen na překlad OpenMP pragmat do vícevláknového kódu a transformování specifických typů cyklů. Překladač byl implementován pomocí frameworku ROSE compiler a následně otestován.
Paralelizace procesu překladu a sestavování programových modulů
Koláček, Vojtěch ; Vašíček, Zdeněk (oponent) ; Slaný, Karel (vedoucí práce)
Tato bakalářská práce se zabývá problematikou paralelizace procesu překladu a sestavování programových modulů. Jsou zde probrány nástroje pro automatizaci překladu a sestavování programových modulů se zaměřením na možnosti paralelizace překladu. Cílem práce bylo implementovat tři systémy paralelizující překlad na více počítačích. Tyto systémy byly implementovány v programovacím jazyce C++ s využitím Windows API a spolupracují s překladači Microsoft C/C++ Compiler a Intel C++ Compiler.
Ray-tracing s knihovnou IPP
Kukla, Michal ; Havel, Jiří (oponent) ; Hradiš, Michal (vedoucí práce)
Práce se zabývá návrhem a implementací ray-tracingu a path-tracingu s využitím knihovny IPP. Teoretická část diskutuje současné postupy při akceleraci zmínených algoritmů a možnost paralelizace. V další části práce je popsán návrh algoritmů ray-tracingu a path-tracingu a způsob paralelizace zmiňovaných algoritmů. Tato část taktéž diskutuje možnosti implementace adaptivního vzorkování a metody importance sampling v souvislosti s metodou Monte Carlo pro urychlení algoritmu path-tracingu. Další část se zabývá postupem implementace zmínených zobrazovacích algoritmů v kontextu knihovny IPP a také využitím knihovny Boost při tvorbě síťového rozhrání aplikace. Implementované postupy jsou v závěru práce podrobeny testům výkonnosti a kvality zobrazení pro stanovení úspešnosti zvolených postupů. Výstupem práce je serverová aplikace schopna současné obsluhy více klientů poskytující vizualizaci a klientská aplikace implementující ray-tracing a path-tracing.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 100 záznamů.   začátekpředchozí71 - 80dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.