Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 26 záznamů.  předchozí7 - 16další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Dopravní výchova žáků 4. a 5. tříd základních škol na okrese Pelhřimov
LINHART, Ondřej
Anotace Tato bakalářská práce sleduje důležité aspekty týkající se dopravní výchovy žáků základních škol. Zaměřuje se zejména na věkovou kategorii žáků 4. a 5. tříd. Práce obsahuje část teoretickou zabývající se specifiky dopravní výchovy. Vlastní kapitola je věnována cílům, které by měly být v rámci výchovně vzdělávacího působení na děti naplňovány. Dále navazují kapitoly, v nichž jsou rozebírány zásadní fenomény podílející se na utváření klíčových kompetencí mladých účastníků silničního provozu. Jsou jimi rodina, škola a dětská dopravní hřiště. Působení těchto institucí má společný cíl, a to vybavit žáky jak teoretickými znalostmi, tak praktickými dovednosti a naučit je jednat v souladu s nimi v rámci zachování zdraví a života dětí i dospělých. Následuje kapitola zaměřující se na rizika chování v dopravě, jejichž následky dokládá naprosto alarmující statistika dopravních nehod dětí. Další kapitoly nesou názvy Chodec a Cyklista, poukazují na správný výklad těchto pojmů a jim odpovídajícímu jednání v reálném provozu. Poslední kapitolu v této části bakalářské práce tvoří BESIP. Snahou bylo upozornit na nezastupitelnou úlohu v mnoha oblastech jeho působení. Přiblížena je jeho historie a současnost, dále funkce krajských koordinátorů a také řada akcí, které se týkají bezpečnosti silničního provozu v krajích ČR. Praktickou část reprezentují dvě samostatné kapitoly. V první se jedná o výzkum zahrnující výčet zúčastněných základních škol, stanovené náležitosti a hlavní sledované faktory. Druhou část představuje metodologie dotazníkového šetření, jeho následná podrobná analýza a konečně shrnutí výsledků, které ponese jistou vypovídající hodnotu zrealizovaného šetření. Jedná se o komparaci sebraného písemného materiálu se zaměřením na kladné odpovědi. Cílem výzkumného šetření bylo rozkrýt úroveň teoretických znalostí všech dotazovaných, porovnat vědomosti chlapců a dívek, a dále srovnat informovanost žáků 4. a 5. tříd základních škol. Práci uzavírá shrnutí dosažených poznatků. V přílohách jsou umístěny tabulky, grafická znázornění a plné znění žáky vyplňovaného dotazníku.
Bezpečnost silničního provozu
Šaman, Radek
Bakalářská práce pojednává o problematice spojené s bezpečností silničního provozu na pozemních komunikacích. Práce je rozčleněna na 4 hlavní části. První část je zaměřena na vzdělávání v oblasti dopravy a instituce s tím související. Druhá část se věnuje rozboru dopravní nehodovosti. Třetí část se zabývá dopravně-bezpečnostními kampaněmi v České republice. Závěr poukazuje na základy a zásady pro bezpečnou jízdu na silnicích.
Dopravní výchova v rámci hodin tělesné výchovy
Koutná, Michaela ; Kuhnová, Věra (vedoucí práce) ; Svobodová, Irena (oponent)
Diplomová práce se zabývá problematikou dopravní výchovy v rámci hodin tělesné výchovy. Diplomová práce se skládá z teoretické a praktické části. Teoretická část se věnuje objasnění pojmu dopravní výchova, seznamuje čtenáře s jejím významem a cíli. Dále se zabývá obsahem dopravní výchovy ve vzdělávacím systému ČR, zmiňuje se o výchovných projektech, dopravních hřištích a v neposlední řadě o tělesné výchově a jejím vlivu na účastníky silničního provozu. Cílem praktické části je pomocí dotazníků zjistit, jak se školy věnují dopravní výchově, jestli zapojují prvky dopravní výchovy do hodin tělesné výchovy. Je zde vypracován i projekt výuky dopravní výchovy pro žáky 4. tříd na dopravním hřišti.
Analýza výuky dopravní výchovy v 5. ročnících na vybraných pražských základních školách
Píša, Tomáš ; Límová, Lucie (vedoucí práce) ; Mišovec, Anton (oponent)
Název: Analýza výuky dopravní výchovy v 5. ročnících na vybraných pražských základních školách Cíle:Hlavním cílem diplomové práce bylo zmapovat a porovnat znalosti dopravní výchovy u žáků 5. ročníků základní školy, kteří využívali výuku na dopravním hřišti v porovnání s žáky, kteří výuky na dopravním hřišti nevyužívali. Metody: Výzkumným souborem bylo celkem 111 žáků 5. ročníků ze čtyř pražských základních škol. Data byla získána dotazníkovou metodou, a k jejich vyhodnocení bylo použito aplikace MS Excel. Výsledky: Výsledky práce poukázaly v testování statistických hypotéz na shodnost úspěšnosti odpovědí obou testovaných souborů žáků, kteří podstoupili výuku na dopravním hřišti a žáků, kteří výukou neprošli. Z absolutních hodnot výsledků dotazníkového šetření (jejich jednotlivých části) je patrná mírně zvýšená úspěšnost žáků, využívající dopravní hřiště. Klíčová slova: Bezpečnost silničního provozu, dopravní výchova, škola, vzdělávání, děti v provozu, 5. Třída Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
Realizace dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ
Kadavá, Markéta ; Smolíková, Klára (vedoucí práce) ; Spilková, Vladimíra (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá realizací dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ a jejími různými možnostmi, jak tento obsahový celek vyučovat. Teoretická část pojednává stručně o dopravní výchově jako součásti vzdělávání na prvním stupni základní školy. Je zde vymezen pojem, význam a cíle této vzdělávací oblasti společně s krátkým vhledem do dopravní výchovy v kontextu doby a ve srovnání se zahraničím. Naleznete zde přehled realizace a obsahu učiva v jednotlivých ročnících prvního stupně společně s různými pomůckami, které můžete při realizaci využít. V empirické části je vypracován stručný funkční model vyučovací hodiny věnované výhradně dopravní výchově pro každý ročník v souladu s RVP, který je odzkoušen. Důležitým aspektem vyučovacího modelu je materiální a časová nenáročnost. Vyučovací model je komentován několika pedagogy z různě velkých měst, typů škol a s různou délkou praxe a doplněn o možné provázání s dalšími předměty a průřezovými tématy. Klíčová slova: dopravní výchova, dopravní bezpečnost, dopravní rizika, pomůcka, rámcový vzdělávací program, model, 1. stupeň ZŠ
Možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole
Husáková, Kateřina ; Kropáčková, Jana (vedoucí práce) ; Límová, Lucie (oponent)
Práce sleduje možnosti využití dopravní výchovy v mateřské škole. Zjišťuje, zda je v předškolním vzdělávání věnovaná dostatečná pozornost dopravní výchově. Teoretická část je věnovaná základním pojmům: výchova, předškolní výchova, dopravní výchova, vše s ohledem na problematiku dětí v předškolním věku. Popisuje organizace podílející se na dopravní výchově pro děti předškolního věku. Dále rozebírá dostupné metodické zdroje vztahující se k této problematice vzhledem k RVP PV. V další části je analyzován program dopravní výchovy, který je sestavený v bakalářské práci. (Husáková 2012) Pomocí analýzy školních vzdělávacích programů jednotlivých mateřských škol města Děčín jsem zjistila, že dopravní výchově není věnována dostatečná pozornost. Tři mateřské školy nemají dopravní výchovu ve svém školním vzdělávacím programu začleněnou vůbec, jedenáct z nich pouze v rámci školních vzdělávacích programů, jen sedm mateřských škol jí věnuje pozornost v samostatné příloze. V průzkumu metod a programů, který jsem uskutečňovala pomocí rozhovorů a dotazníků, jsem zjistila, že nejvíce využívanými metodami při výuce dopravní výchovy v jednotlivých mateřských školách jsou názorně-demonstrační (pozorování při pobytu venku, popis obrázku …) a dovednostně-praktický (manipulace, jízda na odrážedlech). Průzkum byl směřován...
Průzkum stavu dopravní výchovy na prvním stupni ZŠ
MATUCHOVÁ, Eva
Záměrem této diplomové práce je popsat problém účasti dětí v dopravě, prozkoumat stav dopravní výchovy na základních školách a na vzorku dětí ukázat jejich znalosti. Úvodní část ukazuje, že statistiky nehodovosti se každoročně zlepšují, je ale stále prostor pro jejich zlepšení. Ukazuje se to také na mých průzkumech na základních školách, kdy některé školy se na prvním stupni ZŠ nevěnují dopravní výchově vůbec nebo jen velmi omezeně. V práci dále popisuji stav dopravní výchovy na 1. stupni ZŠ z pohledu RVP. Dopravní výchova v něm dnes nemá velké zastoupení a je na učitelích, jestli a jak si vyloží požadavky na jednotlivé předměty i z pohledu dopravní výchovy. Proto se některé školy dopravní výchově mohou věnovat jen okrajově. Naštěstí v budoucnu dojde ke změně v RVP a dopravní výchova zde bude mít významnější roli. Na základě současného RVP jsem navrhla několik možností, jak zapojit dopravní výchovu do stávajících předmětů. Součástí práce je také průzkum mezi studenty učitelství pro 1. stupeň ZŠ vybraných vysokých škol, jaký je jejich pohled na dopravní výchovu a připravenost na její výuku.

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 26 záznamů.   předchozí7 - 16další  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.