Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 6,988 záznamů.  začátekpředchozí6969 - 6978další  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.43 vteřin. 

Cesty vedoucí k uplatnění osob s postižením sluchu na trhu práce
Raisrová, Lenka ; Horáková, Marie (oponent) ; Hádková, Kateřina (vedoucí práce)
Ve své diplomové práci se snažím načrtnout současnou situaci možností profesní přípravy a uplatnění lidí s postižením sluchu na trhu práce v České republice. Mnohé práce se zabývají pohledem zvenčí - světa slyšících. Mým záměrem je nabídnout také pohled, tedy zážitky, zkušenosti a názory samotných lidí s postižením sluchu. Chceme-li totiž cokoli změnit, musíme vědět, co je vhodné a co není. Pokud nevíme jak, případně lidem, kterým chceme pomoci nerozumíme, jsou naše snahy, ať sebelepší, pouhým plýtváním energií nejen naší, ale také ostatních. Chceme-li pomáhat, musíme nejdříve rozumět.

Personální marketing se zaměřením na získávání absolventů
Solovská, Petra ; Tureckiová, Michaela (vedoucí práce) ; Eger, Ludvík (oponent)
Diplomová práce se zabývá tématem personálního marketingu v oblasti získávání absolventů. V teoretické části objasňuje pojmy personální marketing, jeho prvky, nástroje a dělení, dále se věnuje personálnímu marketingu v kontextu sociálního systému organizace a zaměřuje se na specifika skupiny absolventů. Empirická část zkoumá, proč je pro organizace důležité získávat absolventy, které metody personálního marketingu zaměřeného na získávání absolventů k tomu využívají, jaká je strategie personálního marketingu v oblasti získávání absolventů a zda organizace vnímají nějaké nedostatky v dosahování strategie personálního marketingu zaměřeného na získávání absolventů. Cílem práce je specifikovat zaměření personálního marketingu v oblasti získávání absolventů. Empirická část práce byla zpracována jako kvalitativní výzkumné šetření a bylo zjištěno několik zajímavých závěrů. Strategií personálního marketingu v oblasti získávání absolventů je stát se v očích studentů, budoucích absolventů, vyhledávaným zaměstnavatelem a budovat si tak pověst dobrého zaměstnavatele. K naplnění svých cílů v oblasti personálního marketingu zaměřeného na získávání absolventů používají organizace různé metody, mezi které nejčastěji patří veletrhy a workshopy. Pro organizace je důležité získávat absolventy například proto, že jsou...

Uplatnění lidí s hendikepem na volném trhu práce metodou podporovaného zaměstnávání v ČR.
Trundová, Šárka ; Vykydalová, Nataša (oponent) ; Kohlíková, Eva (vedoucí práce)
Název práce: Uplatnění lidí s hendikepem na volném trhu práce metodou podporovaného zaměstnávání v ČR Cíl práce: Zmapovat situaci a vývoj agentur podporovaného zaměstnávání v České republice za poslední čtyři roky. Porovnat činnost APZ v jednotlivých krajích z několika hledisek. Metoda: Kvantitativní studie hodnotící činnost agentur podporovaného zaměstnávání v ČR na základě sběru dat. Výsledky: Práce hodnotí úspěšnost metody podporovaného zaměstnávání při uplatňování lidí s hendikepem na volném trhu práce v jednotlivých krajích České republiky. Klíčová slova: Podporované zaměstnávání, agentura podporovaného zaměstnávání, volný trh práce, uživatel služeb, hendikep, postižení. 5

Nezaměstnanost a její psychosociální dopady na jedince
Bieliková, Iveta ; Lorenzová, Jitka (vedoucí práce) ; Poláčková, Věra (oponent)
Tématem diplomové práce je problematika nezaměstnanosti. Cílem je zjistit, jaký je psychosociální dopad nezaměstnanosti na člověka. Zaměření práce je teoreticko - empirické. Teoretická část je zaměřena na popis důležitých vybraných aspektů, jež se s nezaměstnaností pojí, např.: na typy a druhy nezaměstnanosti, význam práce pro člověka, sociální a psychické důsledky nezaměstnanosti na jedince apod. Práce dále vyjasňuje metodologická a teoretická východiska pro praktickou část. Mezi zde užité metody patří metody teoretické analýzy, metody deskriptivní a interpretativní. Praktická část je zaměřena na empirické šetření probíhající prostřednictvím dotazníku na všech pobočkách jednotlivých úřadů práce v Praze. Toto šetření si klade za cíl zjistit, jak nezaměstnaní prožívají svou nezaměstnanost jako stresovou zátěž ve vazbě na jejich spokojenost s předchozím zaměstnáním a jak se tato stresová zátěž promítá do sociálních vztahů. Výsledkem empirického šetření je zjištění, že nezaměstnaní, kteří byli v posledním zaměstnání spokojeni, ve své nynější nezaměstnanosti výrazněji prožívají stres než ti, kteří byli v posledním zaměstnání nespokojeni. Nelze však tvrdit, že ti nezaměstnaní, kteří byli v posledním zaměstnání spokojeni, subjektivně prožívali větší zhoršení sociálních vztahů než ti, kteří byli v posledním...

Analýza spokojenosti
Macháček, Petr ; Lorencová, Hana (vedoucí práce) ; Vaněček, Michal (oponent)
Práce se zabývá vstupní analýzou stavu personální práce ve společnosti T-SOFT a.s., následně vyhodnocením spokojenosti zaměstnanců s jednotlivými aspekty pracovního života, jako je například spokojenost s motivačními prostředky, sociální vztahy na pracovišti, systém vzdělávání nebo možnost zapojení do řízení společnosti. Dále poskytuje doporučení pro rozvoj personálních procesů a jejich začlenění do systému řízení společnosti.

Profesní start sestry
Cíchová, Jana ; Tomová, Šárka (vedoucí práce) ; Studeníková, Lenka (oponent)
Zdravotnictví je jednou z oblastí služeb. kde velm i rychle stoupají nároky na dostupnost, kvalitu a odbornost a s tím nároky na kvalitní v zd ě l áv ání. Tato bak a lářská práce se vě n uj e problematice profesního startu zdravotní sestry. Te retická část bakal ářské prác obsahuje ana lýzu historicky významn)lch změn v oblastí vzd ěl ávání a přípravy na povolání zdravotní sestry, a vliv a zhodnocení fak torů, ovlivflUjících absolventku po nástupu do za měs tnání. Praktická č ást obsahuje vyhodnocení dotazníkového š tře ní, na základě kterého dojde k potvrzení či vyvrácení hypotéz, stanoven ' ch na zá kladě teor ti ckého rozboru. Praktickým výstup m ba kalářské prác má být pochopení, jak obtížný je pro absolventky nástup do práce, jakým způso bem je možné pomoci nově nastupujícím sestrám vyrovnat se s různými typy z átěž í , které nástup do z amě stnání provázejí a jak je možné z titulu funkce stanič ní sestry více motivovat absolventky a usnadnit jim tak jejich profesní start. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)

Motivace zaměstnanců v pojišťovací společnosti
Nezdařilová, Andrea ; Dvořáková, Zuzana (vedoucí práce) ; Stříteský, Marek (oponent)
Ve své bakalářské práci se zaměřuji na současné pojetí personálních činností v podniku. Soustředím se především na oblast motivace pracovníků, na kterou je v současnosti na poli personalistiky kladen velký důraz, a faktory motivace jako prostředky vedoucí ke spokojenosti pracovníků a úspěšnosti podniku. Teoretický základ práce popisuje personální činnosti ve firmě, vysvětluje pojem motivace, vznik motivačních koncepcí a působnost motivačních faktorů v podnikatelském prostředí. V navazující praktické části poté rozeberu jednotlivé složky působící na motivaci pracovníků ve společnosti AXA, jenž je v současnosti jednou z předních poskytovatelů životního pojištění. Společnost se v posledních letech stala preferovaným zaměstnavatelem hlavně pro mladší generace. Cílem práce je identifikovat, v čem spočívá tento zájem a co zaměstnance vede k práci v nadnárodní firmě s celosvětovou působností. Dalším dílčím cílem je analyzovat, jakým způsobem AXA své zaměstnance motivuje a udržuje si jejich loajalitu.

Užití psychologie v personálním řízení (zaměřeno na psychiatrickou léčebnu)
Žáčková, Miluše ; Štěpánek, Zdeněk (oponent) ; Šnýdrová, Ivana (vedoucí práce)
Jelikož podstatným činitelem úspěšného působení každé organizace je člověk, je nutné mu tedy věnovat patřičnou péči a poornost. Člověk je především sociální tvor, který má jisté potřeby, jejichž míra uspokojování významně ovlivňuje jeho celkový prožitek spokojenosti a tím i jeho přístup k životním aspiracím, hodnotám a vůbec ke smyslu života. Jelikož vykonávání práce vyplňuje většinu času z našeho života, měla by se vzhledem ke své povaze stát pro nás zábavnou, naplňující a především by pro nás měla mít smysl. Jde o to, že práce je ve své podstatě ušlechtilou činností, ať už spočívá v provádění rutinních úkolů nebo v zapojení mnoha složitých myšlenkových operací, jejichž výsledkem je umělecký výtvor nevyčíslitelné hodnoty. Neměli bychom zapomínat, že práce jako taková je totiž výrazem pychické zralosti jedince a současně prostředkem jeho dalšího osobnostního rozvoje. (...)

Analýza vývoje nezaměstnanosti v ČR
Golasovský, Leoš ; Krameš, Jaroslav (vedoucí práce) ; Soukupová, Jana (oponent)
Nezaměstnanost je jednim z problému, kterému musí čelit každá ekonomika volného trhu. Vláda si uvědomuje, že čím je menší, tím více peněz se dostane a zůstane v rozpočtu. Každý chce mít práci, která ho baví a která je dobře placená. Jaký aspekt primářně ovlivňuje schopnost jedince najít si takové zaměstnání? Rozebereme vliv pohlaví, věku a vzdělání na nezaměstnanost v ČR a ve čtyřech krajích od vzniku České republiky do současnosti.

Smysl ošetřovatelské profese z pohledu sester a pacientů.
PECHOVÁ, Lucie
Bakalářská práce se zabývá smyslem ošetřovatelské profese ze dvou pohledů. Prvním je pohled sester, které pracují ve zdravotnictví a svou péčí přispívají k uzdravování nemocných. Druhým pohledem na smysl ošetřovatelské profese je pohled pacientů, kteří jsou hospitalizováni a tím odkázaní na péči sester. Cílem práce bylo identifikovat u sester důvody výběru ošetřovatelské profese a také zjistit, jak sestry vnímají smysl své profese. U pacientů bylo zjišťováno očekávání od ošetřovatelské činnosti v nemocničním zařízení. Dalším cílem bylo zjistit, jak pacienti vnímají smysl poskytované péče sestrou. Teoretická část práce se zabývá historií i současností ošetřovatelské profese, sestrou jako představitelkou této profese a postavením pacienta v ošetřovatelské péči. Pro zpracování empirické části bakalářské práce byla zvolena kvalitativní metoda výzkumného šetření. Pro sběr dat od sester a pacientů byl použit nestandardizovaný rozhovor. Výsledky výzkumného šetření u sester vedly ke zjištění, že většina sester očekává od ošetřovatelské profese přínos jejich povolání ostatním lidem a svou spokojenost. Sestry uvedly pocit spokojenosti při možnosti kontaktu a komunikace s pacienty a ta je podpořena kladnou odezvou pacientů na jejich jednání a činnost. Smysl své profese vidí sestry v pomoci lidem a v pečování o ně. Výsledky výzkumného šetření u pacientů vedly k zajímavému zjištění. Zde se objevila shoda se sestrami v pohledu na smysl ošetřovatelské profese, kdy pacienti uvedli pomoc nemocným lidem a starost o jejich spokojenost. Práci sester pokládají za významnou, náročnou a také velmi odbornou. Ošetřovatelská profese se stává pro pacienty významnou až po zkušenostech s hospitalizací. Očekávání, které pacienti uvedli, směřovali spíše na osobnost sestry a její chování. Pacienti očekávají v kontaktu se sestrou ochotné a trpělivé jednání. Dále očekávají od sestry poskytnutí dostatečného množství informací. Výsledky získané tímto výzkumným šetřením mohou být využity jako informační zdroj pro sestry i ostatní pracovníky ve zdravotnictví, např. k nalezení smyslu profese a zamyšlení se nad významem ošetřovatelské péče. Dále mohou sloužit jako podnět pro další zkoumání očekávání pacientů a tím ke zlepšení péče o nemocné.